Přejít na obsah

1.6l/74kW kryt motoru


Franta

Doporučené příspěvky

U prvního ročníku výroby s tímto typem motoru (tedy od jara 97) byl dvoudílný kryt bez nápisu SR, jen se škodováckým znakem. Můžeš "potkat" i auta, která nemají z výroby tu druhou část krytu (okolo měrky oleje a alternátoru). Co znamená SR jsem kdysi věděl, ale hlava je děravá ... :feve: . Opravdu jen tuším, že se to snad týkalo proměnného sání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U prvního ročníku výroby s tímto typem motoru (tedy od jara 97) byl dvoudílný kryt bez nápisu SR, jen se škodováckým znakem. Můžeš "potkat" i auta, která nemají z výroby tu druhou část krytu (okolo měrky oleje a alternátoru). Co znamená SR jsem kdysi věděl, ale hlava je děravá ... :feve: . Opravdu jen tuším, že se to snad týkalo proměnného sání...

To by odpovídalo tomu, co jsem viděl. Viděl jsem dvě. Jednu bez nápisu a jednu s nápisem. Možná to je tak, že AEH je bez napisů a AKL je s nápisem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U prvního ročníku výroby s tímto typem motoru (tedy od jara 97) byl dvoudílný kryt bez nápisu SR, jen se škodováckým znakem. Můžeš "potkat" i auta, která nemají z výroby tu druhou část krytu (okolo měrky oleje a alternátoru). Co znamená SR jsem kdysi věděl, ale hlava je děravá ... :feve: . Opravdu jen tuším, že se to snad týkalo proměnného sání...

To by odpovídalo tomu, co jsem viděl. Viděl jsem dvě. Jednu bez nápisu a jednu s nápisem. Možná to je tak, že AEH je bez napisů a AKL je s nápisem.

Presne tak :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za nápovědu zkratky SR ;) , ale chci jen nesouhlasit v jenom bodě - AEH má proměnlivé sání také - mám ten motor, takže vím, o čem mluvím. AEH byl od AKL rozdílný ve stupni plnění emisních limitů, což bylo dosaženo jiným motormanagementem. Má nástup nejvyššího točivého momentu v jiných otáčkách (AEH 5800, AKL 5600) a jinak odstupňovanou převodovku. Ale variabilní sání mají oba typy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za nápovědu zkratky SR ;) , ale chci jen nesouhlasit v jenom bodě - AEH má proměnlivé sání také - mám ten motor, takže vím, o čem mluvím. AEH byl od AKL rozdílný ve stupni plnění emisních limitů, což bylo dosaženo jiným motormanagementem. Má nástup nejvyššího točivého momentu v jiných otáčkách (AEH 5800, AKL 5600) a jinak odstupňovanou převodovku. Ale variabilní sání mají oba typy.

To můžu potvrdit, mám také proměnlivé sání, ale bylo i pevné a to jak u 1,8 tak u 1,6 jen u prvních verzí, mělo to vysokou spotřebu a průběh krouťáku taky nic moc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se hádat, ale u 1.6/74 kW AEH i AKL bylo vždycky variabilní sání - tak už ten motor byl zkonstruován. U 1.8 je to tak jak píšeš - první verze bez VS a další verze po vzoru 1.6 přidáno VS, čímž se skutečně vylepšila (v rámci možností) charakteristika motoru. Tato verze motoru měla i jiný plastový kryt - tím se dal na první pohled rozeznat od původní verze bez VS. Jen možná ještě poznámku k té 1.6 - neplést s 55 kW motorem - ten samozřejmě neměl nikdy proměnlivé sání - je to totiž úplně jiný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se hádat, ale u 1.6/74 kW AEH i AKL bylo vždycky variabilní sání - tak už ten motor byl zkonstruován. U 1.8 je to tak jak píšeš - první verze bez VS a další verze po vzoru 1.6 přidáno VS, čímž se skutečně vylepšila (v rámci možností) charakteristika motoru. Tato verze motoru měla i jiný plastový kryt - tím se dal na první pohled rozeznat od původní verze bez VS. Jen možná ještě poznámku k té 1.6 - neplést s 55 kW motorem - ten samozřejmě neměl nikdy proměnlivé sání - je to totiž úplně jiný motor.

Když jsem o tom přemýšlel tak máš pravdu, 1,6 byly všechny s VS. 1,6/55kW je samozřejmě úplně jinej motor, to je ten co byl ve Feldách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
Když jsem o tom přemýšlel tak máš pravdu, 1,6 byly všechny s VS. 1,6/55kW je samozřejmě úplně jinej motor, to je ten co byl ve Feldách...

Já měl 1,6 74KW - SR :palec2: mělo to nalítáno nějakejch 155 000,- ale motor běhal jak hodinky i ten výkon byl onehdá dostačující ale k mým kilometrům se lépe hodí nafta.Ale jinak nedám na ten motor dopustit jak na náročnost údržby tak byl i tichý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...