Přejít na obsah

Gelová baterie


Luke288

Doporučené příspěvky

hledal jsem, ale nic nenašel, takže se ptám. cca měsíc jsem s autem nejel, dneska přijdu a ani jsem neodemknul, vlezu dovnitř, otocim klíček a ani ťuk, prostě total, ani neblikla přístrojovka. OK, vyndám baterku, zjistim, že mam gelovku s okem, tak ji dobíjim. jak je možný, že po 2,5r pravidelnýho používání nevydrží baterka v takovým stavu, abych nastartoval? volal jsem do servisu, kde mi bylo řečeno, že měsíc je dlouhá doba a řídící jednotky si drží nějaký napětí, alarm nemam. tak jsem z toho takovej rozpačitej, protoze pak abych se klepal strachy, nechat někde auto 14dní stát třeba na letišti a nenastartovat. podotýkám, že jsem nenechal nic zaponutýho, takže by neměl bejt žádnej odběr.

jinak jsem teda zjistil slušnou jobovku, v autě bez proudu neotevřu jiný dveře krom řidičovo a do kufru se taky nedostanu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, mohu potvrdit, že baterka u mýho auta staří 2roky taky nic moc. trufnul bych si říct, že po měsíci stání bych asi taky nejel.O zimě ani nemluvím. Kdysi jsem to tu nadhodil a všichni mne kamenovali, že to je nesmysl.Zajímalo by mne, kde je na ni napsáno, že jde o gel. To musí být jiná nabíječka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsou tam díry na destilku a je tam to kontrolní oko, který by mělo bejt zelený, ale napsaný to tam fakt asi nikde neni. no jako jsem docela slušně nasranej, protože to auto nemůže mít klidovej odběr takovej, že se během tří tejdnu až měsíce baterka vymlátí, to je potom k ničemu. zejtra si jdu pro novou baterku, protože se nechci klepat v zimě strachy, abych vůbec odjel.

jinak proč musí bejt na gel jiná nabíječka? prej stačí nabíječka, která si automaticky reguluje ampéry, nabíjet na 12V a co nejpomalejc. ale jakmile začnu baterku jednou dobíjet, tak jde podle mě do kopru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já mám kupříkladu nabíječku, která se musí přepínat na gel nebo kyselinu. navíc když jsem ji kupoval, tak se druhy nabíječek dodávaly buď ne kyselinu nebo na gel, nebo obojí. Přikládám foto té moji baterie, pod nálepkou mám otvory na kyselinu.Je to trochu vidět.

post-402-1187025065_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz mam novou, klidovej odběr se prej u OII měří blbě, protože všechny RJ usínaj až po 45min takže to, že to háže jiskru po poklepání kontaktů je normální. odběr kterej změřili je prej uplně v pohodě v normě(kolik nevim, ten protokol jsem vyhodil), jenže norma je nastavena(stejne jako norma spotřeby oleje) tak, ze se do ni vejde všechno. a měsíc stání je prej dlouhá doba. takze poučení- plánované stání dýl jak 14dní= odpojit baterku. u auta jako je tohle bych to nečekal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

A má gelová baterka magické oko? Lebo princíp toho oka funguje len v kyseline. Teda pokiaľ nevymysleli nejaké iné pre gelové (čo sa mi teda veľmi nezdá).

Ja mám v aute dorábaný alarm a kľudový odber mám 60 mA. Meral som to ale tak, že som auto normálne zamkol, ale kapotu som nechal otvorenú, zámok kapoty som ale zaklapol skrutkovačom, aby si auto myslelo, ža kapota je zatvorená. Odber som meral priamo na akumulátore na druhý deň ráno. Už si presne nepamätám, ale keď som vybral poistky od alarmu tak bol tento kľudový odber tak do 15 mA. To by znamenalo, že plne nabitá 60 A.h baterka by sa vybila na 50% (treba ešte aj naštartovať, že?) za povedzme 80 dní. Lenže čím je akumulátor starší, tým viac sa vybíja aj samovoľne. Takže vydrží ešte o niečo menej. Ale mesiac by to malo vydržať určite. Okrem toho mnohé RJ sa po niekoľkých dňoch úplne vypnú, aj LEDka v dverách prestane blikať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsou teda hezký vyhlídky. To abych v zimě jezdil jako divej pořád někam na chalupu.

Já totiž v zimě moc nevyjíždím a baterka se mi teda odpojovat nechce. Nestojím sice

měsíc, ale někdy taky na to 10 dní nešáhnu :feve:

Ahoj, pokud parkuješ doma v garáži nebo pod nějakým přístřeškem, tak si kup automatickou dobíječku s udržovacím modem-dělá to např. Banner ale i jiné firmy.Nabíječku máš trvale připnutou k baterii přímo ve voze a udržuje Ti ji v kondici.Pokud parkuješ někde na ulici je to špatné.Baterku ale můžeš vzít domů, po připojení do vozu Ti to bude hlásit chybová hlášení ale jen na kód radia(pokud je tam originální), přeptal jsem se servisáků a potvrdili mi, že vlastní auto pojede bez problémů.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš.

Ahoj, s tím pomocným akumulátorem to máš pravdu to je dobrý nápad.Já jsem do své OII koupil od Bannera automatickou dobíječku a asi to bude dobrá věc.Na kontakty baterie se přišroubují krátké kabílky se zásuvkami pro rychlé připojení a odpojení dobíječky.Je to automat s dobíjecí funkcí do 13,5 V a pak přejde jen na malý udržovací proud.Nemělo by to způsobovat plynění baterie a tak při dobíjení baterie nemusí být otevřená (víčka na článcích).Odpoledne dobíječku připnu k baterce a ráno bych měl odjet bez problémů.Tedy potud teorie.Pokud bych ale měl nějaké problémy nic nenechám náhodě koupím ještě jeden akumulátor a budu je střídat.

Zkoušeli jsme ve firmě odpojit akumulátor na OII 1.9TDI co se přesně stane-co nebude fungovat.No nefunfuje jen pár věcí:

1) stahování okének je potřeba znovu nastavit -klíčkem v zámku dveří u řidiče-je to snadné.

2) na palubním počítači se vynulovaly hodiny a vymazaly údaje o spotřebě.Nastavili jsme hodiny a jinak se počítač zdá být OK.

3) bylo nutné odkódovat rádio.

Jinak vše ostatní pracovalo bez závad a chybové hlášky se žádné neobjevily.Je ale fakt,že jsme použili Tebou zmíněnou fintu a šroubovákem zaklapli zámek kapoty aby se ŘJ překlopily do spánkového módu a počkali až se vypne Maxi Dot, což bylo asi za 1-2 minuty a teprve pak odepli akumulátor. Mám pocit, že v zimě pokud bude auto stát 3-4 týdny bude baterka asi vybitá, takže rozhodně si musím vymyslet nějaký náhradní plán.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to už je dost krkolomný, vyndavat baterku a do obvodu připojit 12V, pak to zas odpojit, připojit baterku...auto má sloužit mě, ne já jemu

Mě se zdá být naopak bezva nápad.Na kabelová oka si přimontuji krátké kabílky s konektory pro rychlé připojení druhého akumulátoru a nemusím si lámat hlavu jestli mi nějaká ŘJ spadne do poruchy až budu vyndavat vybitý orig. akumulátor na nabíječku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš.

Ahoj Diamante, ten Tvůj nápad se mi moc líbí, děkuji za radu.Vylepším to přiděláním konektorů na kabelové svorky akumulátoru a případě potřeby do nich jen zapnu druhý akumulátor rychle a bezpečně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lepší je si udělat konec na nabíječku/udržovačku do zapalovače, je to asi nejkulantnější řešení a při výměně baterky se ti pod kapotou nic nemotá, psal to tu tehdá někdo na foru, tak jsem si to podle toho udělal a je to GOOD :palec2:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Citacia predosleho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš.

Ahoj Diamante dneska jsem dotáhl do konce první část úprav vozu na zimu a to instalaci konektorů pro připojení dobíječky na kabely k akumulátoru.Měl jsem štěstí, že z Ml.Bol. jsem měl v autě rovnou akumulátor od Bannera takže spojení s firemní dobíječkou dopadlo perfekt.Mám šroubovákem zaklapnutý zámek kapoty aby mi ŘJ přešly do spánkového módu.Původně jsem zvažoval zde zmiňované řešení-napojit se do zásuvky v interieru ale je tu problém s napájecím kabelem dobíječky-když nechám pootevřené okno nebo dveře ŘJ se nepřeklopí do spánkového módu a jsou stále aktivní ( a tedy i víc spotřebovávají energii) takže jsem raději zvolil tvoje původní řešení.Překvapilo mě že po 3 týdnech odstávky OII akumulátor s kapacitou 72 Ah skutečně ztratil hodně své kapacity a to bylo u nás teplo okolo 8-11 stupňů Cels. i v noci.V zimě bude nutné mu věnovat velikou pozornost-milé ŘJ asi mají ve spánku příliš bujné sny a dost žerou.Na zimu si koupím ještě pomocný akumulár a ten bych upravil na připojení do zásuvky 12 V v interieru-tam nic nebrání ŘJ přejít do spánkového módu-vše bude zavřeno.Doufám, že ve spánkovém módu zůstává interierová zásuvka aktivní?

V příloze je vidět co jsem to vlastně udělal.

post-9991-1192035696_thumb.jpg

post-9991-1192035728_thumb.jpg

post-9991-1192035761_thumb.jpg

post-9991-1192035791_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja som svoj problém občasného dlhšieho odstavenia auta tiež vyriešil, kúpil som malú plne automatickú nabíjačku Bosch. Takže dám dole kryt a nechám cez noc dobiť, určite to baterke len prospeje. Taktiež to dobíja do istej hranice a potom to prejde na udržiavací prúd. Ideálne riešenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau lidi, ma octavii z roku 2002, 66kw TDI a mam navod jen na tu novou oltavku a cetl jsem o problemech zpusobenych odpojenim baterie, nicmene jsem musel konat a podival jsem se na baterku a zjistil jsem, ze je temer prazdna, dost me to zarazilo, pac je auto pravidelne servisovane.

Tak jsem tedy odpojil baterku a zacal do ni dolejvat destilku, no abych pravdu rekl, veslo se do ni mozna pul litru (3/4 flasky) a vse se zdalo ok. Jen samozrejme znulovany pc. Pak druhy den koukam a spotreba 6l, rikam si ok, to je tim, ze se musi najet vic km... ale ale kdyz druhej den mam spotrebu 4.5l, tak mi to nedalo a zjistoval jsem a zjistil sem, ze po vypnuti motoru mi zmizej udaje v pc, jen km, celkova doba ve voze a prumerna spotreba, nevim co s ti, pomuze nekdo? Hledam tu na foru uz 2h a nemuzu nic poradneho najit

edit://

jo aha, ted koukam ze to je oddeleni pro octavia 2, bohuzel to tu nejde maznout...

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem tedy odpojil baterku a zacal do ni dolejvat destilku, no abych pravdu rekl, veslo se do ni mozna pul litru (3/4 flasky) a vse se zdalo ok. Jen samozrejme znulovany pc. Pak druhy den koukam a spotreba 6l, rikam si ok, to je tim, ze se musi najet vic km... ale ale kdyz druhej den mam spotrebu 4.5l, tak mi to nedalo a zjistoval jsem a zjistil sem, ze po vypnuti motoru mi zmizej udaje v pc, jen km, celkova doba ve voze a prumerna spotreba, nevim co s ti, pomuze nekdo? Hledam tu na foru uz 2h a nemuzu nic poradneho najit

Ahoj po odpojení baterky se ti skutečně vymaže paměť spotřeb a pal.poč. ti začíná spotřebu počítat znova od nuly.Je to normámlní jak na OI tak i OII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Moc by mě zajímalo jak jste přišli na to že Octavii II je gelovka,když ani o žádné gelovce nepíšou v dílenské příručce.Tady je odkaz na dílenskou příručku:http://www.elektronika.opatnet.cz/schemata/auta/

Editováno: , autor: Saša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...