Luke288 Vloženo 13. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 hledal jsem, ale nic nenašel, takže se ptám. cca měsíc jsem s autem nejel, dneska přijdu a ani jsem neodemknul, vlezu dovnitř, otocim klíček a ani ťuk, prostě total, ani neblikla přístrojovka. OK, vyndám baterku, zjistim, že mam gelovku s okem, tak ji dobíjim. jak je možný, že po 2,5r pravidelnýho používání nevydrží baterka v takovým stavu, abych nastartoval? volal jsem do servisu, kde mi bylo řečeno, že měsíc je dlouhá doba a řídící jednotky si drží nějaký napětí, alarm nemam. tak jsem z toho takovej rozpačitej, protoze pak abych se klepal strachy, nechat někde auto 14dní stát třeba na letišti a nenastartovat. podotýkám, že jsem nenechal nic zaponutýho, takže by neměl bejt žádnej odběr. jinak jsem teda zjistil slušnou jobovku, v autě bez proudu neotevřu jiný dveře krom řidičovo a do kufru se taky nedostanu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 13. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 Čau, mohu potvrdit, že baterka u mýho auta staří 2roky taky nic moc. trufnul bych si říct, že po měsíci stání bych asi taky nejel.O zimě ani nemluvím. Kdysi jsem to tu nadhodil a všichni mne kamenovali, že to je nesmysl.Zajímalo by mne, kde je na ni napsáno, že jde o gel. To musí být jiná nabíječka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 13. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 nejsou tam díry na destilku a je tam to kontrolní oko, který by mělo bejt zelený, ale napsaný to tam fakt asi nikde neni. no jako jsem docela slušně nasranej, protože to auto nemůže mít klidovej odběr takovej, že se během tří tejdnu až měsíce baterka vymlátí, to je potom k ničemu. zejtra si jdu pro novou baterku, protože se nechci klepat v zimě strachy, abych vůbec odjel. jinak proč musí bejt na gel jiná nabíječka? prej stačí nabíječka, která si automaticky reguluje ampéry, nabíjet na 12V a co nejpomalejc. ale jakmile začnu baterku jednou dobíjet, tak jde podle mě do kopru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 13. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 No, já mám kupříkladu nabíječku, která se musí přepínat na gel nebo kyselinu. navíc když jsem ji kupoval, tak se druhy nabíječek dodávaly buď ne kyselinu nebo na gel, nebo obojí. Přikládám foto té moji baterie, pod nálepkou mám otvory na kyselinu.Je to trochu vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prochaine Vloženo 14. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2007 Baterka má 12V a kolem 60Ah (u TDI). Na měsíc (30 dní) to vychází 0,083 A za hodinu = 1W. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 15. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Srpen 2007 uz mam novou, klidovej odběr se prej u OII měří blbě, protože všechny RJ usínaj až po 45min takže to, že to háže jiskru po poklepání kontaktů je normální. odběr kterej změřili je prej uplně v pohodě v normě(kolik nevim, ten protokol jsem vyhodil), jenže norma je nastavena(stejne jako norma spotřeby oleje) tak, ze se do ni vejde všechno. a měsíc stání je prej dlouhá doba. takze poučení- plánované stání dýl jak 14dní= odpojit baterku. u auta jako je tohle bych to nečekal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdemar Vloženo 15. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2007 No to jsou teda hezký vyhlídky. To abych v zimě jezdil jako divej pořád někam na chalupu. Já totiž v zimě moc nevyjíždím a baterka se mi teda odpojovat nechce. Nestojím sice měsíc, ale někdy taky na to 10 dní nešáhnu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 3. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2007 A má gelová baterka magické oko? Lebo princíp toho oka funguje len v kyseline. Teda pokiaľ nevymysleli nejaké iné pre gelové (čo sa mi teda veľmi nezdá). Ja mám v aute dorábaný alarm a kľudový odber mám 60 mA. Meral som to ale tak, že som auto normálne zamkol, ale kapotu som nechal otvorenú, zámok kapoty som ale zaklapol skrutkovačom, aby si auto myslelo, ža kapota je zatvorená. Odber som meral priamo na akumulátore na druhý deň ráno. Už si presne nepamätám, ale keď som vybral poistky od alarmu tak bol tento kľudový odber tak do 15 mA. To by znamenalo, že plne nabitá 60 A.h baterka by sa vybila na 50% (treba ešte aj naštartovať, že?) za povedzme 80 dní. Lenže čím je akumulátor starší, tým viac sa vybíja aj samovoľne. Takže vydrží ešte o niečo menej. Ale mesiac by to malo vydržať určite. Okrem toho mnohé RJ sa po niekoľkých dňoch úplne vypnú, aj LEDka v dverách prestane blikať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 3. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 3. Říjen 2007 RJ se prej vypínaj po 45minutách. oko gelovka má, nicméně jsem z něj nikdy nic nepoznal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 (editace) No to jsou teda hezký vyhlídky. To abych v zimě jezdil jako divej pořád někam na chalupu.Já totiž v zimě moc nevyjíždím a baterka se mi teda odpojovat nechce. Nestojím sice měsíc, ale někdy taky na to 10 dní nešáhnu Ahoj, pokud parkuješ doma v garáži nebo pod nějakým přístřeškem, tak si kup automatickou dobíječku s udržovacím modem-dělá to např. Banner ale i jiné firmy.Nabíječku máš trvale připnutou k baterii přímo ve voze a udržuje Ti ji v kondici.Pokud parkuješ někde na ulici je to špatné.Baterku ale můžeš vzít domů, po připojení do vozu Ti to bude hlásit chybová hlášení ale jen na kód radia(pokud je tam originální), přeptal jsem se servisáků a potvrdili mi, že vlastní auto pojede bez problémů. Editováno: 4. Říjen 2007, autor: Rosta1.8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 4. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2007 Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 5. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 to už je dost krkolomný, vyndavat baterku a do obvodu připojit 12V, pak to zas odpojit, připojit baterku...auto má sloužit mě, ne já jemu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš. Ahoj, s tím pomocným akumulátorem to máš pravdu to je dobrý nápad.Já jsem do své OII koupil od Bannera automatickou dobíječku a asi to bude dobrá věc.Na kontakty baterie se přišroubují krátké kabílky se zásuvkami pro rychlé připojení a odpojení dobíječky.Je to automat s dobíjecí funkcí do 13,5 V a pak přejde jen na malý udržovací proud.Nemělo by to způsobovat plynění baterie a tak při dobíjení baterie nemusí být otevřená (víčka na článcích).Odpoledne dobíječku připnu k baterce a ráno bych měl odjet bez problémů.Tedy potud teorie.Pokud bych ale měl nějaké problémy nic nenechám náhodě koupím ještě jeden akumulátor a budu je střídat. Zkoušeli jsme ve firmě odpojit akumulátor na OII 1.9TDI co se přesně stane-co nebude fungovat.No nefunfuje jen pár věcí: 1) stahování okének je potřeba znovu nastavit -klíčkem v zámku dveří u řidiče-je to snadné. 2) na palubním počítači se vynulovaly hodiny a vymazaly údaje o spotřebě.Nastavili jsme hodiny a jinak se počítač zdá být OK. 3) bylo nutné odkódovat rádio. Jinak vše ostatní pracovalo bez závad a chybové hlášky se žádné neobjevily.Je ale fakt,že jsme použili Tebou zmíněnou fintu a šroubovákem zaklapli zámek kapoty aby se ŘJ překlopily do spánkového módu a počkali až se vypne Maxi Dot, což bylo asi za 1-2 minuty a teprve pak odepli akumulátor. Mám pocit, že v zimě pokud bude auto stát 3-4 týdny bude baterka asi vybitá, takže rozhodně si musím vymyslet nějaký náhradní plán. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 5. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2007 Myslíte, že je to s tím vybíjením akumulátoru tak horké? To necháváte auto 2 měsíce v garáži? Já ho měl v garáži nejdéle 14 dní a poslouchal jsem v něm rádio (né každý den samozřejmě, asi tak 5x1h) a baterka je ok a to tam mám jen 44 Ah. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 6. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2007 to už je dost krkolomný, vyndavat baterku a do obvodu připojit 12V, pak to zas odpojit, připojit baterku...auto má sloužit mě, ne já jemu Mě se zdá být naopak bezva nápad.Na kabelová oka si přimontuji krátké kabílky s konektory pro rychlé připojení druhého akumulátoru a nemusím si lámat hlavu jestli mi nějaká ŘJ spadne do poruchy až budu vyndavat vybitý orig. akumulátor na nabíječku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 6. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2007 Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš. Ahoj Diamante, ten Tvůj nápad se mi moc líbí, děkuji za radu.Vylepším to přiděláním konektorů na kabelové svorky akumulátoru a případě potřeby do nich jen zapnu druhý akumulátor rychle a bezpečně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 8. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2007 (editace) lepší je si udělat konec na nabíječku/udržovačku do zapalovače, je to asi nejkulantnější řešení a při výměně baterky se ti pod kapotou nic nemotá, psal to tu tehdá někdo na foru, tak jsem si to podle toho udělal a je to GOOD Editováno: 23. leden 2019, autor: Cjoctavian Citacia predosleho prispevku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 8. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2007 (editace) Toto řešení je pro udržovačku praktičtější, to máš pravdu, dík za info. Editováno: 23. leden 2019, autor: Cjoctavian Citacia predosleho prispevku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 10. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Říjen 2007 tj, ale mam auto za nějaký peníze, neni to stodvacítka, abych v garáži něco někam napojoval. Lancelot: tak u mě to bylo tím, že jsem na 25dní vypadnul mimo republiku, jinak jezdím takřka denně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 10. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2007 Rosta, tie chybové hlášky ide obísť nejakým menším 12V akumulátorom, trebárs z nejakého prístroja, UPSky a tak. Cvakneš to nejakými solídnymi krokodílmi na svorky a potom odpojíš veľký akumulátor a auto zamkneš. Ahoj Diamante dneska jsem dotáhl do konce první část úprav vozu na zimu a to instalaci konektorů pro připojení dobíječky na kabely k akumulátoru.Měl jsem štěstí, že z Ml.Bol. jsem měl v autě rovnou akumulátor od Bannera takže spojení s firemní dobíječkou dopadlo perfekt.Mám šroubovákem zaklapnutý zámek kapoty aby mi ŘJ přešly do spánkového módu.Původně jsem zvažoval zde zmiňované řešení-napojit se do zásuvky v interieru ale je tu problém s napájecím kabelem dobíječky-když nechám pootevřené okno nebo dveře ŘJ se nepřeklopí do spánkového módu a jsou stále aktivní ( a tedy i víc spotřebovávají energii) takže jsem raději zvolil tvoje původní řešení.Překvapilo mě že po 3 týdnech odstávky OII akumulátor s kapacitou 72 Ah skutečně ztratil hodně své kapacity a to bylo u nás teplo okolo 8-11 stupňů Cels. i v noci.V zimě bude nutné mu věnovat velikou pozornost-milé ŘJ asi mají ve spánku příliš bujné sny a dost žerou.Na zimu si koupím ještě pomocný akumulár a ten bych upravil na připojení do zásuvky 12 V v interieru-tam nic nebrání ŘJ přejít do spánkového módu-vše bude zavřeno.Doufám, že ve spánkovém módu zůstává interierová zásuvka aktivní? V příloze je vidět co jsem to vlastně udělal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Ja som svoj problém občasného dlhšieho odstavenia auta tiež vyriešil, kúpil som malú plne automatickú nabíjačku Bosch. Takže dám dole kryt a nechám cez noc dobiť, určite to baterke len prospeje. Taktiež to dobíja do istej hranice a potom to prejde na udržiavací prúd. Ideálne riešenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius Vloženo 23. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2007 (editace) cau lidi, ma octavii z roku 2002, 66kw TDI a mam navod jen na tu novou oltavku a cetl jsem o problemech zpusobenych odpojenim baterie, nicmene jsem musel konat a podival jsem se na baterku a zjistil jsem, ze je temer prazdna, dost me to zarazilo, pac je auto pravidelne servisovane. Tak jsem tedy odpojil baterku a zacal do ni dolejvat destilku, no abych pravdu rekl, veslo se do ni mozna pul litru (3/4 flasky) a vse se zdalo ok. Jen samozrejme znulovany pc. Pak druhy den koukam a spotreba 6l, rikam si ok, to je tim, ze se musi najet vic km... ale ale kdyz druhej den mam spotrebu 4.5l, tak mi to nedalo a zjistoval jsem a zjistil sem, ze po vypnuti motoru mi zmizej udaje v pc, jen km, celkova doba ve voze a prumerna spotreba, nevim co s ti, pomuze nekdo? Hledam tu na foru uz 2h a nemuzu nic poradneho najit edit:// jo aha, ted koukam ze to je oddeleni pro octavia 2, bohuzel to tu nejde maznout... Editováno: 23. Říjen 2007, autor: Radius Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radius Vloženo 24. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2007 tak sjem se dival do navodu na O2 a pisou tu, ze baterie vydrzi 3 max 4 tydny a jako rada tam je, odpojujte zaporny pol, pokud vite, ze dele nepojedete tusim ze to je strana 252 ci 254 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 25. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2007 Tak jsem tedy odpojil baterku a zacal do ni dolejvat destilku, no abych pravdu rekl, veslo se do ni mozna pul litru (3/4 flasky) a vse se zdalo ok. Jen samozrejme znulovany pc. Pak druhy den koukam a spotreba 6l, rikam si ok, to je tim, ze se musi najet vic km... ale ale kdyz druhej den mam spotrebu 4.5l, tak mi to nedalo a zjistoval jsem a zjistil sem, ze po vypnuti motoru mi zmizej udaje v pc, jen km, celkova doba ve voze a prumerna spotreba, nevim co s ti, pomuze nekdo? Hledam tu na foru uz 2h a nemuzu nic poradneho najit Ahoj po odpojení baterky se ti skutečně vymaže paměť spotřeb a pal.poč. ti začíná spotřebu počítat znova od nuly.Je to normámlní jak na OI tak i OII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saša Vloženo 3. leden 2008 Sdílet Vloženo 3. leden 2008 (editace) Moc by mě zajímalo jak jste přišli na to že Octavii II je gelovka,když ani o žádné gelovce nepíšou v dílenské příručce.Tady je odkaz na dílenskou příručku:http://www.elektronika.opatnet.cz/schemata/auta/ Editováno: 4. leden 2008, autor: Saša Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.