Přejít na obsah

Servomotorek topení.


mesr

Doporučené příspěvky

Ani ne po pul roce odesla i ta oprava. Takze nezbyva nic jineho nez koupit za bura novou, starou tam ani omylem davat nebudu, kdyz budu rozebirat celou palubku po treti 🙂

Puvodni original tam byl 22 let a to je kujva hodne i kdyz by se na tom nemelo nic pokakat - ale na druhou stranu je to preci jenom elektromechanicky dil a to soupani potenciometru ma sve limity proste no ... (tak bych asi uplne netrvdil ze to kazdemu odejde po 5 letech)

 

====================================

 

Nazdar pánové a dámy. Problém s nefunkčním servomotrkem potkal i mě po 20 letech na mojí fábce 1.9TDI rv 2000 🙂

Problém v současné době je ten, že už nejsou žádné skladové zásoby ani originálu za 5000kč. Takže člověk musí imporvizovat či sehnat ještě nějakou z vrakáče polofunkční - bohužel. 

Jestli máte někdo novou tak jí okamžitě koupim. !!!!!!!

 

Pár faktů :

1. U prvních kusů, kde je větší kryt servomotorku nelze provést výměnu bez demontáže přístrojovky

2. Demontáž přístrojovky není nic složitého (dílenská příručka opravdu postačí) - jakmile sundáte spodní kryty na obou stranách a střední obložení včetně tlačítek, vyduchu vzduchu včetně stredniho s blinkrem, volant, páčky pod volantem, pojistkovou skříň odšroubovat, tak je nutné ještě odmontovat 4 srouby airbagu spolujezdce, ktery drzi ze spodu k palubce - potom jde palubka krasne vysunout krasne a pohodlne - cela palubka drzi opravdu asi na cca 8 sroubech. Sundání přístrojovky cca 2-3 hodky (absolutne poprve jsem to delal). Namontovani přístrojovky cca 1 hod - protoze uz vite kam sahnout.

3. Vyndat servomotorek bez demontaze pristrojovky u prvnich typu nelze - tj. tam kde kryt=drzak serva je 2 komorovy (viz foto) - je to nemozne a nepokousejte se o tom a je to i nesmysl, vsechno si tam polamete a mozna i pretrhnete nejaky kabely a navic si u toho jeste zlomite krk a dostanete migrenu. Demontaz palubky neni opravdu nic hrozneho jenom to tak vypada.

 

Na co pozor

- odpojit minus baterky, než budete ruzne odpojovat konektory - jinak budete muset na VAG a reset zavad

- pozor na ruzne druhy konektoru a jejich vytahavani - nic nelomte silou a rychle

 

Co k tomu bude potrebovat

- gola sadu (Velkou a malou)

- M12 12tihran na volant

- kratky sroubovak na vycvaknuti airbagu na volantu

- sadu torxu na povolovani sroubku

 

Jak sem to prozatimne opravil ja :

- Zavada je v 99 procentech ve "vybehanymi" (spise odpruzenymi) sberaci odporu v potenciometru, tj. ten sberac je napruzeny a za cas kdyz se vyhreje, tak proste uz netlaci na stycnou plochu odkud se sbira odpor. Špína se tam v zadnym pripade nedostane, nejaky prostrikovani kontoxem je nesmysl. Udelal jsem to tak ze jsem vytahnul ten potak z krytu (viz foto). Dale jsem pomalinku odlomil horni plastovou krytku potenciometru, ale tak aby to jeste drzelo v osicce, viz foto. A jehlou jsem napruzil zadni packy toho sberace. Ola nameril jsem zase spravny plynuly rozsah zmeny odporu. Snad to nejakou dobu vydrzi.

 

20230513_185412.jpg

20230513_194503.jpg

20230513_194513.jpg

20230513_194536.jpg

20230515_190918.jpg

20230515_194940.jpg

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...