endru81 Vloženo 16. Květen 2023 Sdílet Vloženo 16. Květen 2023 (editace) Ani ne po pul roce odesla i ta oprava. Takze nezbyva nic jineho nez koupit za bura novou, starou tam ani omylem davat nebudu, kdyz budu rozebirat celou palubku po treti 🙂 Puvodni original tam byl 22 let a to je kujva hodne i kdyz by se na tom nemelo nic pokakat - ale na druhou stranu je to preci jenom elektromechanicky dil a to soupani potenciometru ma sve limity proste no ... (tak bych asi uplne netrvdil ze to kazdemu odejde po 5 letech) ==================================== Nazdar pánové a dámy. Problém s nefunkčním servomotrkem potkal i mě po 20 letech na mojí fábce 1.9TDI rv 2000 🙂 Problém v současné době je ten, že už nejsou žádné skladové zásoby ani originálu za 5000kč. Takže člověk musí imporvizovat či sehnat ještě nějakou z vrakáče polofunkční - bohužel. Jestli máte někdo novou tak jí okamžitě koupim. !!!!!!! Pár faktů : 1. U prvních kusů, kde je větší kryt servomotorku nelze provést výměnu bez demontáže přístrojovky 2. Demontáž přístrojovky není nic složitého (dílenská příručka opravdu postačí) - jakmile sundáte spodní kryty na obou stranách a střední obložení včetně tlačítek, vyduchu vzduchu včetně stredniho s blinkrem, volant, páčky pod volantem, pojistkovou skříň odšroubovat, tak je nutné ještě odmontovat 4 srouby airbagu spolujezdce, ktery drzi ze spodu k palubce - potom jde palubka krasne vysunout krasne a pohodlne - cela palubka drzi opravdu asi na cca 8 sroubech. Sundání přístrojovky cca 2-3 hodky (absolutne poprve jsem to delal). Namontovani přístrojovky cca 1 hod - protoze uz vite kam sahnout. 3. Vyndat servomotorek bez demontaze pristrojovky u prvnich typu nelze - tj. tam kde kryt=drzak serva je 2 komorovy (viz foto) - je to nemozne a nepokousejte se o tom a je to i nesmysl, vsechno si tam polamete a mozna i pretrhnete nejaky kabely a navic si u toho jeste zlomite krk a dostanete migrenu. Demontaz palubky neni opravdu nic hrozneho jenom to tak vypada. Na co pozor - odpojit minus baterky, než budete ruzne odpojovat konektory - jinak budete muset na VAG a reset zavad - pozor na ruzne druhy konektoru a jejich vytahavani - nic nelomte silou a rychle Co k tomu bude potrebovat - gola sadu (Velkou a malou) - M12 12tihran na volant - kratky sroubovak na vycvaknuti airbagu na volantu - sadu torxu na povolovani sroubku Jak sem to prozatimne opravil ja : - Zavada je v 99 procentech ve "vybehanymi" (spise odpruzenymi) sberaci odporu v potenciometru, tj. ten sberac je napruzeny a za cas kdyz se vyhreje, tak proste uz netlaci na stycnou plochu odkud se sbira odpor. Špína se tam v zadnym pripade nedostane, nejaky prostrikovani kontoxem je nesmysl. Udelal jsem to tak ze jsem vytahnul ten potak z krytu (viz foto). Dale jsem pomalinku odlomil horni plastovou krytku potenciometru, ale tak aby to jeste drzelo v osicce, viz foto. A jehlou jsem napruzil zadni packy toho sberace. Ola nameril jsem zase spravny plynuly rozsah zmeny odporu. Snad to nejakou dobu vydrzi. Editováno: 10. Dubna, autor: endru81 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.