Přejít na obsah

Digitalny ukazatel paliva...


RomanKo

Doporučené příspěvky

ja si predsa len myslim že ten snímač v nádrži aj ked je určo dobre urobený a napriek tomu že tá nádrž neni volný priestor ale má komory práve koli masívnemu prelievaniu paliva ukazuje hlavne pri malom obsahu paliva zle.

Môj príklad:

ráno jazdím do práce cez kopec a je to asi 9km stale do kopca. odchádzam z domu, pípne rezerva a ručička je rovno na hrane rezervy. Idem hore kopcom, priemerna asi 10l a keď som už hore na kopci mam stav paliva skoro nulový podla ručičky to znamená že keď je v nádrži málo paliva a ten snímač neni v celej nádrži stane sa to že hore kopcom sa palivo preleje do inej časti a plavák si myslím že nam nič neni.

Dolu kopcom sa to pomaly vráti naspäť, a úplnú "presnú" hodnotu dosiahnem až a rovine. Inak pre neznalého je to dosť stresujúci stav.

Btw

Ručička nie je analóg, nič na tých budíkoch nie je analóg, všetky krokové motory čo ovládajú ručičky ovláda procesor, tuším MICRONAS takže korekcia tam je.

Ten kopec má stúpanie skoro to isté v celej dlžke a menej paliva pri snímači bolo už na začiatku a prečo mi ručička nepadla hneď?

profor, mě taky občas ukatuje divoce, nepravidelně, dokonce, když natankuju plnou, což je u mě při mých km dost často, obšas neukazuje až nadoraz, ale skončí ručička před poslední čárkou, někdy opakovaně, někdy se dotáhne, jindy ne, v naměřených hodnotách za jízdy v kanále zobrazení odporu snímače plováku se mění hodnoty někdy rychle cca +- 10 ohmů, někdy drží, myslím že problémem zůstáva snímač hladiny, někde se o tom u fábií psalo, zkusím to najít

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...;hl=palivom%ECr

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...;hl=palivom%ECr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nevím jestli to vysvětlím dobře,ale kontrolka rezervy je naprogramovaná tak,aby vás při jízdě v zatáčkách (když máte v nádrži málo benzínu) pořád neotravovala houkáním.Tak si drží tu nejnižší naměřenou hodnotu.Podle mého názoru to drží do té doby, než odstavíte auto na delší dobu, nebo ujedete nějaký vjedší počet Km. Potom se klidně může stát, že ráno tam je relativně více benzínu než večír.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze v tom to urcite nebude.Vyssie opisane zalezitosti s roznym ukazovanim stavu nadrze sa netykaju vylucne rezervy. Ukazovatel ukazuje rozdielny stav paliva neustale,ci je plna nadrz,polka,alebo rezerva.A uz vobec s tym nema nic spolocne odstavenie auta,pretoze sa tento jav prejavuje aj pocas jazdy.

V praxi to vyzera tak akoby auto za jazdy dotankovavalo.Teda aspon podla toho co ukazuje dig. ukazovatel.Taktiez na to nema vplyv naklon vozidla,pretoze pribudanie paliva na ukazovateli som zaznamenal uz aj pri ceste nahor.Nech to prevratim akokolvek,jednoznacne je ukazovatel prepojeny s priemernou spotrebou a ukazuje stav paliva podla nej.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to tazke niekomu vysvetlit...

No tak som to radsej zdokumentoval na foto.

1 - nejedna sa o rucickove ukazovatele paliva

2 - rezerva s tym nema nic spolocne

3 - nejde o ziadne kolisanie ukazovania koli jazde do kopca,alebo z kopca,alebo prelievaniu benzinu v nadrzi

Takze.Dnes doobedu som sa isiel objednat do servisu na vymenu oleja a vystartoval som po tom co celu noc auto stalo s takymto stavom na budikoch ( vid foto):

zhruba polka nadrze a dojazd ukazuje 280km ( kedze mam teraz dlhodobu priemerku 8,9 l tak by to ako tak sedelo)

878046,DSC03214.jpg 878043,DSC03215.jpg

Presiel som cca 10 km kym som sa vymotal z mesta s priemerkou 11,6 l a dojazdom 250 km.Zmena sa udiala na ukazovateli paliva,ktory klesol o jeden dielik.Zatial vsetko v poriadku

878042,DSC03216.jpg 878038,DSC03217.jpg

Presiel som dalsich cca 20km velmi kludnou jazdou cim som dosiahol priemernu spotrebu 5,8 l a dojazd sa zvysil na 340 km. To by bolo vsetko v poriadku.Az na to ze sa na ukazovateli paliva akoby dotankovalo a ten dielik co tam chybal zasa pribudol.Pritom pocas 30 km co som zatial presiel som samozrejme spalil nejaky ten liter z nadrze, cize by ho tam malo byt menej ako ked som sa pohol z domu.No ukazovatel ukazuje ze ho tam je presne tolko isto.

878034,DSC03218.jpg 878049,DSC03219.jpg

A teraz to najdolezitejsie.Ten dielik co tam pribudol nazad,tam pribudol az potom ked mi klesla priemerna spotreba.Tazko predpokladat ze to sa len plavak ustalil,pretoze by mu to ustalovanie trvalo takmer polhodinu a tiez preto ze sa to stalo pocas jazdy

Tentokrat to spadlo a zasa vyskocilo len o jeden dielik,lebo som siel kratku trasu,ale robi to aj dva diely a vzdy po zmene udaju o priemernej spotrebe.

Z toho mi vychadza ze je to navzajom prepojene a ukazovatel paliva neukazuje realny stav paliva v nadrzi ale stav paliva podla priemernej spotreby a dojazdu.

Pritom co je este pozoruhodnejsie okrem toho co ukazuje palivometer,je to co by som mal mat v nadrzi podla toho co ukazuje priemerna spotreba a dojazd.

Takze ked som sa pohol z domu beriem ze prepocitava dojazd podla dlhodobej priemernej spotreby ( kedze nema iny udaj) a ten je 8,9l.Podla toho by som mal mat :

Pri prvej dvojici fotiek v nadrzi 24,92 l benzinu (odpoveda zhruba polke nadrze a tomu co ukazuje palivomer.)

Pri druhych dvoch fotkach by som podla kombinacie priemernej spotreby a dojazdu mal mat v nadrzi 29,00 l benzinu ( nezodpoveda nicomu,pretoze benzim nemoze pribudat a najma aj palivometer ukazuje ubytok.Ale ak mam prejst 250km s priemernou spotrebou 11,6l potrebujem na to 29 l benzinu)

Pri tretej dvojici fotiek by malo byt v nadrzi 19,72 l benzinu. ( celkom realny udaj,az na to ze palivometer ukazuje zasa to iste akoby tam bolo povodnych 25 litrov,pritom je rozdiel takmer 5 litrov co zasa velmi nezodpoveda prejdetym 30km.)

Taaakze otazka znie co vlastne a podla coho ukazuju budiky v skodovke??? ( teda aspon v tej mojej)

Editováno: , autor: canario447
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je to tazke niekomu vysvetlit...

No tak som to radsej zdokumentoval na foto.

1 - nejedna sa o rucickove ukazovatele paliva

2 - rezerva s tym nema nic spolocne

3 - nejde o ziadne kolisanie ukazovania koli jazde do kopca,alebo z kopca,alebo prelievaniu benzinu v nadrzi

Někde jsme to tady už řešili. Myslím, někde v sekci OII. Jak je známo, tak Roomster má nádrž z OII.

1 - nejedna sa o rucickove ukazovatele paliva – je to úplně jedno, o jaký ukazatel se jedná, protože oba dva fungují stejně. ŘJ plováku posílá do budíků napjetí, které se mnění v závislosti na množství paliva.A je jedno, jestli to ukazuje Digitálně, nebo Analogově, princip je stejný!!. Někde mám i ty hodnoty.

2 - rezerva s tym nema nic spolocne – rezerva ne,ale plovák ano. Psal jsem o rezervě, protože tam je to nejzřetelnější.

3 - nejde o ziadne kolisanie ukazovania koli jazde do kopca,alebo z kopca,alebo prelievaniu benzinu v nadrzi – to se asi budeš divit,ale jde!! Protože stav paliva v nádrží je tzv: aritmetický průměr naměřených hodnot plováku.Myšleno horní a dolní naměřené hodnoty množství paliva.

Vše o čem se tady bavíme je jev, který se projevuje cca do ujetí 50km. Dále je to pozorovatelné při rychlém tankování, např.: při tankování, kdy natankuji a přítelkyně to jde zaplatit. Já hned sednu do auta a nastartuji, podívám se na dojezd, tak tam mám méně, než by tam mělo být.A proč? Protože ŘJ neprovedla tolik měření,aby uznala že je to tak. Po chvíli jízdy se dojezd zvýší.Schválně uvádím tankování, protože na pumpu dojíždí s ustálenou hodnotou průměrné spotřeby.

Dojezdová hodnota je počítána z množství paliva a průměrné spotřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ahojte chlapi, tak jsem si to tu pročetl, ale nenašel jsem odpověď na to co nás trápí v práci s naším Roomsterem, máme 1,4 16V, r.v. 2006 a problém máme následující: už několikrát se nám stalo, že natankujeme plnou nádrž a máme najeto cca 375km a ten dig. ukazatel paliva se ani nehne. OK, tak jezdíme dál a ž k rezervě, ta pípne, a na ukazateli dojezdu je pořád ještě nějakých 380km!!! je normální?? proč teda pípne rezerva, když je ještě takový dojezd? no a když se nám to stalo poprvé, tak kolegovi došla šťáva asi 300m od čerpačky a pak tam nacpal 58l lol , můj dotaz tedy zní: může to být špatným plovákem nebo tím, že jsme jezdili několikrát po sobě skoro až do poslední kapky a opravdu ten palivoměr funguje na základě výpočtu z množství paliva a průměrné spotřeby. Jestli to tak fakt počítá tak je to pěkně na HO*NO a soudruzi to trochu nedomysleli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ze ukazatel stavu nadrze je take spojen s vypoctem prumerne spotreby se zda byt jiste. (empiricky) Ze je to debilni je taky fakt. Ze by to ale kecalo tolik se mi nezna. pri pipnuti (a rozsviceni "hladoveho oka") mam dojezd vzdy kolem 80km. 380km jak pises je blbina. To je tutove chyba. Jestli plovak, nebo RJ je otazka. jestli je v zaruce, tak at se skodovkari snazej a najdou chybu. :kuk: Jestli tam nacpal 58l, tka to skutecne bylo uplne suchy. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no v záruce to už právě není a šéfka na to kašle s tím, že za opravu to bude pálka jako prase, to s tím dojezdem 380km fakt nekecám, jestli s tím zrovna pojedu já a vyjde ta rezerva na mně, tak sem pak klidně hodím fotku, ale ještě mně napadá, jestli jsme mohli tu ŘJ zblbnout natolik, aby ukazovala takový dojezd jaký ukazuje tím, že jsme tu nádrž vyjeli do skoro do sucha několikrát po sobě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm., vazne tezko rict. Logika veci rika, ze by to nemelo vadit, ale cert vi jaky udelatka tam skodofka dala. Ja vyjel nadrz do smti jen jednou (omylem) a vse funguje. Ale urc bych to sledoval. A jelikoz je to sluzebka, tak mate knihu jizd ze? spis bych sledoval ujete kilometry od posledniho natankovani a podle toho se ridil. Je to sice rada na hovno, ale jak rikas, oprava by stala nejakou kacku a kdyz to sefka nechce dat, tak se neda nic delat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemá tu někdo něco jako elektronický katalog dílů? potřeboval bych číslo a cenu toho plováku a případně i nějaký obrázek jak se k tomu dostat, chtěli bysme zkusit jestli není zaseklý, příp. ho vyměnit, dneska mi kolega říkal, že už máme najeto 480km a palivoměr pořád ukazuje plnou!! vím, že takový katalog existuje třeba u Opelu, u škodovek nevím

Editováno: , autor: paznecht
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na boku konektora je stvorcovy otvor, cez neho treba zatlacit (napr. tenkym skrutkovacom) na poistku a vysunut konektor. Matica sa povoluje specialnym klucom, ale snad by to mohlo ist aj rukou (neviem, neskusal som :) Mimo toho treba povolit aj palivove vedenie a dat pozor lebo z neho vytecie natlakovany benzin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Caute, vcera so mi objavil zaujimavy problem. Zacala mi svietit rezerva na palive čo bolo ok lebo mi dochádzal benzín. Tak som natankoval doplna benzin a potom to začalo. Ukazovatel paliva /digitalny/ mi ukazal plnu nadrž a aj dojazd sa ukazal na cca 1040 km a potom zrazu zmizol dojazd, ukazalo len čiarky a ukazuje uplne prázdnu nádrž, ale kontrolka benzinu nesvieti. Skusil som vypnut motor a ked som naštartoval po cca 2min, zas ukazovalo prazdnu asi 1 sek a potom ukazalo všetko ako má. Dal som auto do garáže a dnes auto opäť ukazuje prázdnu nádrž a žiaden dojazd. Ináč priemernu rýchlosť, okamžitú spotrebu,priemernú spotrebu všetko počítač ukazuje, len dojazd nie a ukazovatel paliva je úplne prázdny. Stretol sa niekto s tým? Ináč je to 1.4 16V Roomster. A v lete mi skončila záruka takže ako reklamačka to nepojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak a teraz som prišiel kedy to robí. Urobí to len vtedy keď mi počítač zahlási že vonku je 4 stupne a pípne. Vtedy to zmizne a nejde, ak je teplejsie tak to ukazuje normálne aj s dojazdom. Kurnik to su finty riadiacej jednotky, som zvedavý čo na to povie diagnostika.

Tak dnes po 2 dňoch sa ukazovatel rozhodol že bude ukazovať normálne a nevadí mu už ani pípnutie keď klesne teplota. Idem skusiť za chvíľu ešte diagnostiku, či niečo nenapíše.

Tak som sa vratil z diagnostiky a ta ukazala chybu, teraz som zabudol čislo chyby / niečo tuším okolo 0071, 7 tam bola určite/ ale bolo to prerušené spojenie medzi čidlom palivovým a pristrojovou doskou, alebo ukostrenie, periodicita sporadická. Tak nejak to tam bolo napísané. Zatail to nechám tak , lebo to už ukazuje, možno sa niekde len pohybal konektor. Keď to bude blbnuť tak už aspoň viem čo mám hladať.

Editováno: , autor: caco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...