MELLO Vloženo 9. Listopad 2007 Vloženo 9. Listopad 2007 anry: jednoduchou matematikou máš oproti 185/55/15 při 195/60/15 obvod kole o 10cm větší, takže na jednu otáčku kola ojedeš o 10 cm víc, což už při rychlosti 100km dělá sakra rozdíl. Nemám tady převodové poměry a kolik je otáček kola např na VI při 2500ot, ale doma na to mrknu. Osobně mě ten rozdíl docela zajímá. Citovat
Martinoslav Vloženo 9. Listopad 2007 Vloženo 9. Listopad 2007 Na zimu pouzivam na FRS 195/50 R15 a na 1.4 165/70 R14 Citovat
mira Vloženo 9. Listopad 2007 Vloženo 9. Listopad 2007 tak já 165 na něco R14...nějaká barumky...no nevypadá to na autě nejlíp..ale...drží... Citovat
MELLO Vloženo 10. Listopad 2007 Vloženo 10. Listopad 2007 anry: jednoduchou matematikou máš oproti 185/55/15 při 195/60/15 obvod kole o 10cm větší, takže na jednu otáčku kola ojedeš o 10 cm víc, což už při rychlosti 100km dělá sakra rozdíl. Nemám tady převodové poměry a kolik je otáček kola např na VI při 2500ot, ale doma na to mrknu. Osobně mě ten rozdíl docela zajímá. Tak jsem to zpočítal a není to tak hrozný, čekal jsem větší rozdíl. Při obvodu kola 195/60/15 =1.931m ( 185/55/15 = 1.835m) je rozdíl v rychlosti "jen" 5-8km/h ve prospěch 195/60/15 Citovat
Milda Vloženo 10. Listopad 2007 Vloženo 10. Listopad 2007 Většinu zimy: 205/45R16 Pirelli Snowsport (sajrajt z krajnice hnusně mlátí do podběhů a do kabiny hučej jak kdyby okolo jel ruskej Zil, ale držej a brzděj jak přibytý) a vždycky když jedu do Alp, tak přehazuju na: 185/60R14 Goodyear Ultragrip (naprostá spokojenost, jen jsou na pohled proti 16-tkám hodně malinký) Citovat
pevely Vloženo 10. Listopad 2007 Vloženo 10. Listopad 2007 Již třetí zimu na FRS používám 205/45/16 Bridgestone Blizzak LM-25 + elektron Dotz Imola 6,5"x16. Maximální spokojenost a navíc to i dobře vypadá... Jediná nevýhoda je nemožnost použití řetězů, ale ty stejně nepoužívám, takže neřeším.. Citovat
MELLO Vloženo 10. Listopad 2007 Vloženo 10. Listopad 2007 205/45/16 není to už na zimu trochu moc široké? Jinak mě 185/55/15 připadá zase směšně úzké... Citovat
Jar_da Vloženo 12. Listopad 2007 Vloženo 12. Listopad 2007 205/45/16 není to už na zimu trochu moc široké? Jinak mě 185/55/15 připadá zase směšně úzké... léto - zima 195-50-15 Citovat
P2M Vloženo 13. Listopad 2007 Vloženo 13. Listopad 2007 Většinu zimy:205/45R16 Pirelli Snowsport (sajrajt z krajnice hnusně mlátí do podběhů a do kabiny hučej jak kdyby okolo jel ruskej Zil, ale držej a brzděj jak přibytý) a vždycky když jedu do Alp, tak přehazuju na: 185/60R14 Goodyear Ultragrip (naprostá spokojenost, jen jsou na pohled proti 16-tkám hodně malinký) Ty Pirellky sme měli v zimě 2001/2002 na Mercedesu v 205/55R16 a byly super tichoučký a výborně držely. Jedny z nej gum na zimu, co znám. Byly to ty 210tky. Ovšem GU 6 a 7 195/65R15 taky moc dobrý Citovat
najmis Vloženo 13. Listopad 2007 Vloženo 13. Listopad 2007 205/45/16 není to už na zimu trochu moc široké? Jinak mě 185/55/15 připadá zase směšně úzké... Trochu jo...a co teprv Fabio tem psal 205/40/17 no někde v Peci nebo ve Špindlu by byl v prdeli... Citovat
Mates_XIV Vloženo 13. Listopad 2007 Vloženo 13. Listopad 2007 Já mám budu jezdit tretí zimu na 195/50 R15 na starych litakach z O1. Ale jsou nalesteny a vypadaji slusne. Na pristi zimu chystam prechod na 16 uvidim jestli na jare neco koupim Citovat
Tomas_ek Vloženo 14. Listopad 2007 Vloženo 14. Listopad 2007 205/45/16 není to už na zimu trochu moc široké? Jinak mě 185/55/15 připadá zase směšně úzké... Trochu jo...a co teprv Fabio tem psal 205/40/17 no někde v Peci nebo ve Špindlu by byl v prdeli... No jestli Fabio myslel na oranž Fábii z TC, tak pochybuji, že s tím vyjede někam do sněhu a marastu. Citovat
P2M Vloženo 15. Listopad 2007 Vloženo 15. Listopad 2007 Bobika: asi tak, navíc je hafo aut s zímníma gumoškama třeba 245/40R20 a náhonem na zadek a vim, že Špindl apod není problém Citovat
Marty-RS Vloženo 15. Listopad 2007 Vloženo 15. Listopad 2007 (editace) na zimu je obecně nejlepší mt užší vyšší gumu, na eRSo je idealni 195\50 15, nebo 205\45 16r, jinak jestli clovek vi, že nepojede z mesta ven, myslm tím, ne na hory, tak ty šestnáctky na eRSo jdou, ale je to zmbytečně drahá záležitost...někde to nechtěně uklouzne a lup, je to přinejlepším odřený...určitě plech anebo strý octávácký... a gumy doporučuju UG7, Ultra Eagle grip,Dunlop M3, LM-25, nokian WRG2, nikdy nekupujte protektory z makra... a ještě jedna věc, každá guma je dobrá když je nová, ale fakt dobrá guma se pozná po minimalně jedný sezoně...ale to už je pak zavádějící s tím, jak člověk jezdí...každopádně další fakt letní na zimu je nesmysl, stejnej jako že existujou univerzální gumy(na osobní auta)... a noo přeju málo bouraček a idiotů na silnicích... Editováno: 30. leden 2008, autor: Marty-RS Citovat
Jar_da Vloženo 16. Listopad 2007 Vloženo 16. Listopad 2007 no užší zimní jsou lepší už tak moc neplatí, přeci jen vývoj jde dopředu a dnes se běžně jezdí v zimě na šířkách 205 až 235, řekl bych záleží na gumě a na FRS je 14´´ blbost, leda by jsi sundal brzdy, takže opatrně v posledním čísle AutoTipu se věnují vlastnostem zimních gum po ujetí 8.000km, moc zajímavé, veškeré parametry šli na těchto gumách až o dvě třetiny dolů oproti novým Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.