RLP Vloženo 28. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2007 (editace) Když jsem měnil letní kola, všiml jsem si, že mám více sjetý vnitřek levého předního kola. Tak jsem jel na geometrii , kde mi zjistili kromě rozbíhavosti kol také větší odklon l.předního kola. Sbíhavost seřídili a s odklonem prý nejde nic udělat. Ještě napíšu přesné hodnoty: vlevo počáteční odklon - 2 st. 12 min konečný odklon - 2 st. vpravo počáteční odklon - 30 min konečný odklon - 54 min Požadované hodnoty jsou prý do - 1 st. Děkuji všem za radu Editováno: 28. Listopad 2007, autor: RLP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 28. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2007 Odklon by měl jít hnout přesazením nápravy, ale byla by to pakárna to chytit přesně - podle mě.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 28. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2007 Odklon by měl jít hnout přesazením nápravy, ale byla by to pakárna to chytit přesně - podle mě.. přesazením nápravy ???? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
anry Vloženo 28. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2007 taky nechápu jak by to chěl mello dělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 28. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2007 Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RLP Vloženo 3. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2007 No jo,ale kdyby se hnulo celou nápravou, tak se posune do většího odklonu zase druhé kolo.,ne? Jinak ten odklon nejde řešit?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RLP Vloženo 6. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 To mi nikdo neumí poradit?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 6. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. To máš sice pravdu..ale rozhodíš tím zase druhou stranu.... Nápravnice má být vystředěná!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 6. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2007 To mi nikdo neumí poradit?? jakou má tvoje auto minulost...?nebylo bořený na předek...?nech si přeměřit přední část karoserie...klempíři mají přesný rozměry kolik od kud kam má být.. pokud to máš někde ustřelený už to nebude sedět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 7. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2007 jakou má tvoje auto minulost...?nebylo bořený na předek...?nech si přeměřit přední část karoserie...klempíři mají přesný rozměry kolik od kud kam má být..pokud to máš někde ustřelený už to nebude sedět. Souhlasím, nech to přeměřit. Na přední nápravě se dá seřizovat jen sbíhavost, ostatní parametry jsou již dané a nedají se nijak nastavit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 7. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2007 Souhlasím, nech to přeměřit. Na přední nápravě se dá seřizovat jen sbíhavost, ostatní parametry jsou již dané a nedají se nijak nastavit. trochu přeci jo, vůlemi v dírách u horního uložení tlumiče a čepu ramene, ale jinak ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 7. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2007 trochu přeci jo, vůlemi v dírách u horního uložení tlumiče a čepu ramene, ale jinak ne JJ tím dohoníš jen velmi málo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 7. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 7. Prosinec 2007 Odklon může rozhodit ohnutý tlumič hned nad těhlicí. Ale proč se tu řeší jeden stupeň? Měl jsi velkou rozbíhavost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RLP Vloženo 11. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2007 Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče, když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 12. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2007 Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče,když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší??? A už sis nechal přeměřit tu kastli...?Přední část-motorový prostor,kde jsou hlavně klobouky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 13. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2007 Kluci, nestrašte ho kvůli jednomu stupni. Bůh ví, kolik mají ty naše. Jesně, že rozbíhavé bylo jen jedno kolo. Ale to by Ti auto zatáčelo při volantu rovně. Vždycky je jedno kolo sjeté víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RLP Vloženo 13. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2007 Kde se provádí to přeměření karoserie? Já bych ten jeden stupeň taky moc neřešil, ale nechce se mi příliš brzy měnit pneu. Uvidím na jaře, jestli se to nezlepší srovnáním té rozbíhavosti. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 13. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2007 Já bych z toho taky nedělal takovu vědu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 15. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2007 Kde se provádí to přeměření karoserie? Já bych ten jeden stupeň taky moc neřešil, ale nechce se mi příliš brzy měnit pneu. Uvidím na jaře, jestli se to nezlepší srovnáním té rozbíhavosti.Díky kastli ti přeměří klempíř... O sbíhavost ani tak nejde,ta se dá doladit jde spíš o odklon/záklon kola...Kámoš měl lehce bouranou F byla na stolici,srovnáno,ustrojeno(vše sedělo perfektně) pak na geometrii zjistily odklon na pedním levém kole...návrat ke klempířoj,přeměřen předek a zjistilo se že klobouk byl o 0,5cm posunutej...ještě si s tím klempíř trochu pohrál a pak na geometrii vše v normě.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RLP Vloženo 15. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2007 Díky za radu, ale pořád nevím, který klempíř je schopen tu kastli přeměřit. Myslíš, že každý klempíř co pracuje s plechem?? Nikdy jsem neslyšel, že by klempíři toto dělali a ještě byli schopni to nějak upravit??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
najmis Vloženo 15. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2007 Díky za radu, ale pořád nevím, který klempíř je schopen tu kastli přeměřit. Myslíš, že každý klempíř co pracuje s plechem??Nikdy jsem neslyšel, že by klempíři toto dělali a ještě byli schopni to nějak upravit??? Mám na mysli autoklempíře..... A jak rovnají,vytahují nosníky,kastle...??jsou daný rozměry výrobcem a ty musejí mít,aby mohli dát auto do puvodního stavu.. nejlíp,když se stavíš ve škodovce...tam je mít 100% budou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sobik Vloženo 26. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2007 Môže to ešte byť spôsobené zlou výmenou "hlavy guľového gĺbu" (tak to mali nazvané v obchode). Je to taký kĺbik na konci ramena uchytený na ramene nápravy 3 skrutkami a druhou stranou drží celý náboj kolesa. To bol aj môj prípad. Fabču som kúpil už opravenú po "ľahkej" búračke a 2 roky som v pohode jazdil, lenže keď som za tie 2 rôčky zodral celú sadu gúm (najmä vnútorné strany) a geometria bola v poriadku okrem odklonu ľavého predného kolesa, tak som to celé rozobral a s hrôzou som zistil, že ten kĺb je určený pre pravú stranu. Vymenil som ho za nový, zbehol na geometriu a už som vysmiaty Inak, mali by to byť schopný zmerať a vyhodnotiť aj v servise pri meraní geometrie a rozmerov vozidla. Veď sú na to "majstri" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
diddi Vloženo 3. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2009 (editace) Ahoj.K tomuhle se taky přidám.Vletěl jsem do díry a odnesla to guma, trochu odřený elektron, ale hlavně ohlé rameno.Už je všechno opravené, ale na geometriii mi zjistili odklon na levém kole 1 stupeň a na pravém 1stupeň 53min.Je to moc?Vím kolik je požadováno,jsem mimo o 0,5 a 1 stupeň ale zajímá mě z praxe jestli má smysl to řešit.Auto se chová normálně.Jestli se nějaká strana sjíždí víc zatím nepoznám.Ale výměna tlumiče(ů), v pravo i stěhlicí je dalších pár tisíc v háji. Editováno: 3. Červenec 2009, autor: diddi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.