Přejít na obsah

CIMBU MOTORSPORT


HONZA83

Doporučené příspěvky

Dobrý den, uvažuji o čipu od Cimbu a chci se poradit jestli s ním nemáte někdo zkušenosti. Dostal jsem několik kladných ohlasů a recenzí, ale raději se tážu i zde. Po prostudování jejich stránek mi připadají solidní, i když to je dnes relativní pojem. Mám O RS1, AUQ, 136000km a udávají navýšení z 132KW na 139KW (190HP) a moment z 235 na 330. Mají letité zkušenosti a dělaj i závodní auta, tak se mi jeví ze všech asi nejdůvěryhodnější. Jezdím dle předpisů, občas na to šlápnu, tak doufám, že mi chip nezkrátí životnost motoru.

Editováno: , autor: HONZA83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také si myslím, že Cimbu je jedna z mála solidních firem. Parametry, které udávají mi přijdou "reálné" (139KW, 330NM, cena 19 000,-) při porovnání třeba se Sportmotor (udávají 154KW - to mi přijde trochu nadsazené, a 300NM, cena cca 18 000,-), Motordesign (udává 150KW, a 304NM, cena 19 000,-). Nemáte někdo čip od Cimbi? Jak se vůz po úpravě ŘJ chová? Nelze motor zničit, když budu jezdit dle předpisů a někdy to protáhnu do červéného pole otáčkoměru? Prosím poraďte ev. napište své zkušenosti, plusy a mínusy čipnutí a názor na výše zmíněné firmy z oblasti úprav ŘJ. Díky

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pánové co máte čip nebo zkušenost s Cimbu, trochu se rozepište ať mi rozhodování trochu ulehčíte. Jak ta úprava ŘJ probíhá atd. Díky

Ahoj,

tak snad ti malicko pomuz..V prvni rade ti Cimbu muzu jen doporucit..Jak uz tu zaznelo,je to jedna z mala solidnich firem na nasem trhu,ne-li,ze bych rekl,ze jim jeste vevodi.

Ja sam jsem mel od nich chiplou Fabii 1,4Mpi 50kW na 58kW...Najel jsem s tim 60 000km a maximalni spokojenost.Pruznost motoru byla uplne jinde,spotreba pri stejnym stylu jizdy klesla cca o 3/4 litru..S autem nebyl zadny porblem..Nebralo ani kapku oleje,jelo pekne,zadny pazvuky atd..proste spokojenost na 150% ;)

Koukam ,ze jsi novacek a nevim,jestli si to tu registroval,ale nedavno sem tu prodaval kamosvou ORS I chiplou od Cimbu.Najel po chipu cca 100 000km a motor naprosto v poradku..

Svezl jsem se s tim a bylo to znat asi tak,ze motor se cca od 2700ot do nakych 4000ot sbira lip nez v serii a rychlosti a treba pri rychlosti 150km/h zrychluje lepe..Je pruznejsi a to hlavne ve strednich otackach.Nepocitej s tim,ze ucitis nejaky kopanec,nebo ze hned po prvnich kilometrech budes vykrikovat,jak to je brutalni zmena..Poznas to az najedes nejakej ten kilak a uvidis,jak se pri stejnym stylu pouzivani motoru jeho pruznost zmeni. Kdyz mi nachipoval Fabku,byl jsem na tom zrovna tak.. ;)

Jinak vymena u ORS probiha vymenou RJ+nakodovani atd..Jak pise na stranckach je to cca 45min...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepocitej s tim,ze ucitis nejaky kopanec,nebo ze hned po prvnich kilometrech budes vykrikovat,jak to je brutalni zmena..Poznas to az najedes nejakej ten kilak a uvidis,jak se pri stejnym stylu pouzivani motoru jeho pruznost zmeni. Kdyz mi nachipoval Fabku,byl jsem na tom zrovna tak.. ;)

Právě naopak, počítej s tím, že rozdíl poznáš od prvního rozjezdu, nejpozději prvního prošlápnutí plynu. Bavíme se tu o ORS, kde je změna jednoznačně patrná už lehce nad 2000 ot. s tím, že maximální rozdíl proti sérii (o 30-40%!!! dle úpravce) je v pásmu 2500-3500. Když jsem upravoval svoji sic ne RS, tak už při první stupni úpravy na 136/270 jsem rozdíl poznal asi po ujetí 150m a přišlápnutí trojky ...

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě naopak, počítej s tím, že rozdíl poznáš od prvního rozjezdu, nejpozději prvního prošlápnutí plynu. Bavíme se tu o ORS, kde je změna jednoznačně patrná už lehce nad 2000 ot. s tím, že maximální rozdíl proti sérii (o 30-40%!!! dle úpravce) je v pásmu 2500-3500. Když jsem upravoval svoji sic ne RS, tak už při první stupni úpravy na 136/270 jsem rozdíl poznal asi po ujetí 150m a přišlápnutí trojky ...

Ja se s chiplnou RS od CIMBU svezl a nepripadalo mi to jako nejaky extra kopanec..Jako je samozrejmy,ze to lip jelo a v urcitem pasmu otacek se to sebralo o dost lepe,ale abych rekl pravdu,tak jsem cekal vic.Proste ne nic,co by mi vyrazilo dech.A s nechiplym RS mam preci moznost porovnavat.. ;)

Svezl jsem te taky s 1,8T 110kW chiplnou na 132kW a tam to byl kopanec poradny a znatelny hned od prvniho seslapnuti plynu,jak pises,ale u toho chipu u RS to takova "rana" neni..

Nicmene preber si to jak chces,ja te od toho neodrazuju,naopak!Az neco posetrim a obstaram,co potrebuji,chip bude taky urcite.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se s chiplnou RS od CIMBU svezl a nepripadalo mi to jako nejaky extra kopanec..Jako je samozrejmy,ze to lip jelo a v urcitem pasmu otacek se to sebralo o dost lepe,ale abych rekl pravdu,tak jsem cekal vic.Proste ne nic,co by mi vyrazilo dech.A s nechiplym RS mam preci moznost porovnavat.. ;)

Svezl jsem te taky s 1,8T 110kW chiplnou na 132kW a tam to byl kopanec poradny a znatelny hned od prvniho seslapnuti plynu,jak pises,ale u toho chipu u RS to takova "rana" neni..

Tak to je pak někde zrada, protože rozdíl mezi sériovou 110kW, která má normálně 210 a 250-280Nm dle úpravce po čipu na hodnotu okolo 132kW, je podstatně menší než rozdíl 235 a 330 u RS Cimbu úpravy, takže pokud to RS skutečně má až těch 330Nm, musí to být objektivně větší šupka než u upravené 110kW. Na základě toho, co píšeš, získávám k této diskutované úpravě lehkou nedůvěru, protože rozdíl ve výkonu/krouťáku o 40% (v určitém pásmu otáček), což mám papírově i já, je při přesednutí do sériového provedení velmi snadno rozeznatelný a jednoznačně "extra".

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je pak někde zrada, protože rozdíl mezi sériovou 110kW, která má normálně 210 a 250-280Nm dle úpravce po čipu na hodnotu okolo 132kW, je podstatně menší než rozdíl 235 a 330 u RS Cimbu úpravy, takže pokud to RS skutečně má až těch 330Nm, musí to být objektivně větší šupka než u upravené 110kW. Na základě toho, co píšeš, získávám k této diskutované úpravě lehkou nedůvěru, protože rozdíl ve výkonu/krouťáku o 40% (v určitém pásmu otáček), což mám papírově i já, je při přesednutí do sériového provedení velmi snadno rozeznatelný a jednoznačně "extra".

Ja se zas svezl se sportmotorem kterej ma mit 300Nm coz taky neni zrovna malej rozdil, k tomu 154kW a taky souhlas s Martypem, ze by to byl takovej nakop oproti serii tak to ani omylem. Ale nejlepsi by bylo vzit dve auta nekde na rovince treba na letisti a jet s nima vedle sebe a pak jedno z nich chipnout a to same. To by se pak videl skutecnej rozdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to pak opravdu může být zrada v reálných číslech, buď v tom udávaném výrobcem nebo úpravcem. Když vyjdu jen ze své zkušenosti, kdy mi auto upravili ze 210 na 270Nm a rozdíl to byl velký, pak následně ještě přisypali dalších 25Nm a i to šlo rozeznat od prvních kilometrů, tak v souhrnu šlo o výraznou změnu, kterou mi potvdilo několik kámošů, kteří stejně jako já byli zvyklí jezdit "normálními" 1.8T.

Pozor, nemluvím o nakopnutí, což podle plochých křivek krouťáků většiny úpravců ani nelze čekat. Právě tato Cimbu úprava by měla nakopávat relativně nejvíce, protože její průběh je oproti jiným úpravcům nejvíce strmý. Navíc totiž nejsou důležité absolutní hodnoty toho či onoho motoru, podstatný je procentuální rozdíl před a po úpravě. A rozdíl v tahu o 40% nedosahují ani mnohé úpravy nafty. ;)

Pokud tedy rozdíl není patrný, tak jsou 2 možnosti:

1) objektivní - prostě v reálu papírové hodnoty nejsou

2) subjektivní - daný "obecným" vnímámím dynamiky jízdy u konkrétního řidiče (což asi není případ o 2 příspěvky výš, protože úpravu 110kW hodnotí Martyp lépe než RS, když u RS je změna papírově větší)

Čili závěrem, pokud jsou paramatry Cimbu hodnověrné, tak já na základě mé zkušenosti se srovnatelnou úpravou za sebe tvrdím, že pro mne bude nárůst velmi výrazný a snadno rozeznatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za rozvíjející se diskusi.

Dnes jsem volal s ing.Jandou šéfem Cimbu a poptal se na několik otázek. Níže bych shrnul určité závěry, které z našeho rozhovoru vyplynuly.

1. potvrdil mi nárůst ze 132kw na 139kw - již mají odzkoušeno měřením,

2. potvrdil nárůst z 235Nm na 330Nm - taktéž odzkoušeno,

Navíc lze před i po čipnutí provést měření zdarma :)

3. rozdíl by měl být cítit okamžitě,

4. akcelerace by se měla pohybovat o cca 1-2 vteřiny méně (čili v sérii 7.9s / 100km/h, po čipu někde kolem 5.9s - 6.9s /100km/h),

5. maximální rychlost neměřili, ale o něco by se prý zvýšila ??

6. spotřeba se o něco málo sníží (při stejném stylu jízdy).

Toto jsou víceméně kladné stránky a níže uvedu několik zásad, které by se měly po čipu dodržovat.

1. olej měnit po cca 8 000km (nejlépe polosyntetika),

2. vzduchový filtr po 30 000km (pouze za originál Škoda),

3. svíčky si nejsem jist jestli po 30 000km, to si nechám potvrdit přímo až při úpravě.

Jinak vše další standardně.

Na životnost motoru a součástek při klasickém stylu jízdy (občas do červeného pole) nemá úprava vliv. Samotné čipnutí se provede do cca 1hod., stávající ŘJ si nechají a dají mi novou (použitou z jiného auta) upravenou s 2letou zárukou na HW a 5letou záruku na SW (zde je otázka, zda je záruka dostatečně dlouhá??). Před úpravou celé auto zkontrolují a případné zjištěné neodstatky doporučí odstranit (nebo sami odstraní) a následně se může provést úprava.

Toť asi vše, jestli si ještě na něco vzpomenu, tak dám vědět.

Z rozhovoru se pocítil, že je zkušenej a rozumí tomu, takže se asi bát nemusím? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za rozvíjející se diskusi.

Dnes jsem volal s ing.Jandou šéfem Cimbu a poptal se na několik otázek. Níže bych shrnul určité závěry, které z našeho rozhovoru vyplynuly.

4. akcelerace by se měla pohybovat o cca 1-2 vteřiny méně (čili v sérii 7.9s / 100km/h, po čipu někde kolem 5.9s - 6.9s /100km/h),

S timdle absolutne nesouhlasim a je to podle me nesmysl. Osobni tip toho zrychleni je podle meho tak max 0,5s. Jinak bat se CIMBU urcite nemusis.

Jeste sem zkusim dostat jednoho majitele RSa s CIMBU chipem aby sem napsal sve pocity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S timdle absolutne nesouhlasim a je to podle me nesmysl. Osobni tip toho zrychleni je podle meho tak max 0,5s. Jinak bat se CIMBU urcite nemusis.

Jeste sem zkusim dostat jednoho majitele RSa s CIMBU chipem aby sem napsal sve pocity.

s tou akcelerací fakt nekecám, říkal mi to šéf Cimbu ing. Janda, který je už několikrát čipoval. Tak nevím,zda mi kecal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jak už asi je známo mám SPORTMOTOR a také bych to chtěl porovnat!!!!!!!!

jinak rozdíl tam je ale nestane se s toho raketa ale jenom raketka :-))))....

Ahoj, můžeš mi napsat tvé pocity s čipem od Sportmotoru? Uvažuji o čipu a potřebuji poradit. Máš odzkoušeno na brzdě? Můžeš doporučit nebo si myslíš, že to vyjde nastejno (sportmotor a cimbu)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím - osobní zkušenost mám s oběma čipařema - jak s Cimbu (Ing. Janda) tak Sportmotor (Ing. Dymovský). U Cimbu čipována 1.9TDI-81kW na 97kW - již nalítáno s čipem 70.000km - celkem 185000km - spojka, turbo původní. Výkon několikrát "měřen" na dálnici ve stoupání s Passatem TDI-96kW, O1 - TDI-96kW i Superbem 1.9 TDI-96kW a je tam prostě o pár kW více - prostě jim ujedu. U Sportmotoru čipována 1.8T (starší AGU motor) na 136kW - opět párkrát poměřeno proti sériovce RS jak na silnici tak ve sprintu a jede to prostě o něco lépe. Jinak CIMBU ti dá jinou ŘJ a tvojí si vezme, Sportmotor přeprogramuje tu tvojí. Rozhodnutí - s RS bych si nechal líbit spíš 154kW, k oběma firmám jinak mám důvěru a auto jsem jim oběma svěřil - každému jiné jak naftu tak benzín. Takže poradit je celkem těžké, ale myslím, že ani u jedné firmy neudělá člověk chybu.

Editováno: , autor: xkali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, můžeš mi napsat tvé pocity s čipem od Sportmotoru? Uvažuji o čipu a potřebuji poradit. Máš odzkoušeno na brzdě? Můžeš doporučit nebo si myslíš, že to vyjde nastejno (sportmotor a cimbu)?

Ahoj....

tak pocity mám dobré ovšem nemám srovnání a proto mne to zajímá.....

co u auta je nejvíce znát po upravě je zrychleni od cca 80-90-120-150 v tomhle rosahu to tak vůbec nejelo krásné na předjetí ..

k maximálce podle mne stejné nebo jen malej nárustek a samozřejmě zrychlení z 0 je také jiné ale to si člověk musí odskoušet sám.....proto mne právě zajímají i jiné modifikace .

řekl bych že sportmotor je nejšetrnější k motoru a po zásahu můžou být lidé v klidu že motor to přežije.....

jiné zásahy modifikace mohou dostat víc ale tam už to hraničí na ukor motoru......

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To HONZA83:

K tomu co píšeš.

Ad 4) U zrychlení 0-100 Totální Blbost. Reálně se můžeš shora přiblížit 7 sekundám. Na sekund 6 bys tam potřeboval přisypat tak 100 PS ;) Jiné to je s pružným zrychlením, tam bude rozdíl v oblasti 2500-5000 ot. výrazný.

Ad 5) Maximálka se téměř nezmění, protože rozdíl série a čipu v oblasti nad 5500 ot. je zanedbatelný.

Ad 6) Ano, ale udržet stejný styl jízdy je problém … :)

Ad 1 – 3) Při dodržování zásad slušného zacházení s motorem není podle mne žádný důvod měnit jakékoliv standardní intervaly výměn a (kvalitní) filtr tam můžeš dát jaký chceš. Na opotřebení motoru nemá vliv úprava, ale především řidič. Pokud budeš jezdit jako hovado a hnát to co chvíli do červeného, tak odepíšeš stejně rychle motor sériový i čipovaný.

Na zrychlení bude lepší Cimbu (větší krouťák proti jiným úpravcům), na maximálku ostatní úpravci (větší výkon ve vysokých otáčkách).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...