Přejít na obsah

Olejove viko.


Ján Storoška

Doporučené příspěvky

Mám taky dotaz k termostatu. Motor se zahřeje normálně, perfektně topí, ale ručička se dostane asi 1mm pod tlustou prostřední čáru a tam se drží. ALe nastává problém, jakmile jedu třeba konstatntní 90 km/h, tak ručka postupně klesá a zastaví se před 70C. Poté za chvíli opět vystoupí 1 mm pod 90C. Takže by se dalo říci, že se stoupající rychlostí klesá teplota (je to pouze chvilková záležitost). Díky

Tak to bych taky viděl na špatnej termostat, prostě nezavírá. A přečti si tohle téma pořádně, pochopíš, že prostřední čárka, jak píše 90°C, je rozmezí teplot asi 75°C - 100°C, a to jak píšeš 70°C, bude tak asi 50°C. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
Tak to bych taky viděl na špatnej termostat, prostě nezavírá. A přečti si tohle téma pořádně, pochopíš, že prostřední čárka, jak píše 90°C, je rozmezí teplot asi 75°C - 100°C, a to jak píšeš 70°C, bude tak asi 50°C. ;)

To rozpatie je vacsie, ked si na Climatroniku v servisnom menu navolim teplotu motora, tak pri beznom jazdeni mam 105°C, v kolonach aj 108°C - to uz si motor dviha otacky a zapina ventilatory a rucicka ostava stale v strede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat pracuje neustale. Teplota na pristrojovke je informativna a drzi pevne na orientacnej hodnote 90stupnov. Kazdopadne nesmie kolisat teplota ani hore ani dole. Musi drzat ci je teplo ci je mraz. ak nedrzi teplotu a kolise na ukazateli teploty tak je problem v termostate. Riesil som to hadam na 4-5 autach co som mal, boli rozneho vyrobcu tie auta a vzdy bol problem v termostate. Dokonca aj na mojej octe som to riesil, ked som stal na mieste teploat bola ako ma byt, akonahle som sa pohol, po dlhsej jazde zacvala klesat. Vymenil som termostat a problemy ustali. Termostat je dolezity pre spravnu teplotu motora. Ak ho podchladis, trpi motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu teplotu měříš vagem? Nebo to bereš podle budíku, pokuď podle buďíku, zajímalo by mě kde tu rafiku máš, po tom 4 km kopci?!

Teplota klesne zhruba na 70-80 °C někdy i více, to záleží na kopci a počasí. Jinak to beru podle budíku na přístrojovce. Auto jsem nezavařil a nepřehřívá se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho si tady nebyl. :)

Podle budíku poznáš skoro kulový, před asi 14 dny jsem měnil termostat kámošovi na 1.6 74 kw. Prostě jsem to jeho auto projel a při jízdě z ostrého kopce cca 3 km držím motor na 3 rychlosti a otáčky tak cca 2500 - 3500, aby to prostě pořádně prohánělo vodu v chalzení. Nahože dle vagu 83°C, což to už je málo, jelikož má mít okolo 87°C, což v této teplotě otevírá termostat, ale na víc jsem to nedokázal zahřát, jen když to stálo na místě a běžel motor, ale jak se auto pohlo, šla teplota dolů. Pod kopcem na vagu 65°C a rafička asi tak 2 mm pod prostřední čárkou. Vyměnil jsem termostat a jel jsem znovu. Na kopec jsem vylít a teplota 92°C a pak zase stejně jako předtím dolů a dole jsem měl přesně 87°C, takže problém vyřešen. Prostě ta teplota můsí držet, vždyť ten motor jinak jezdí pořád na studenej motor, chudáček. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...