Přejít na obsah

Olejove viko.


Ján Storoška

Doporučené příspěvky

kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.

Takže tento úkaz je tedy OK ??

Dle mého názoru není vše v pořádku. Na 4 km kopci nemůžeš takhle moc ochladit motor, to právě musí uzavřít ten termostat, aby ta studená, ochlazená, voda nešla do motoru a držela se jen v chladiči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.

Takže tento úkaz je tedy OK ??

Rozhodni se sám ale dle mého názoru je termostat OK. Pokud ti to neklesá mimo toho sjezdu z kopce se zařazenou rychlostí tak to neřeš!!!

Jak jsem psal: Pokud z kopce brzdíš motorem tak teplota klesá jelikož při deceleraci se zastaví vstřiky benzínu a motor nemá co ohřívat když se v něm nic nespaluje a tím se schlazuje.

Takže v tomto případě by měl být termostat v pořádku, pokud je jinak vždy ručička teploty v půlce.

Zkus to jinak: z kopce vyřaď a jen dobržďuj, pokud to ovšem jde. Motor by šel na volný chod a teplota by neměla klesat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom zkusím něco upřesnit. Jak píše Milix, když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak opravdu v motoru nevzniká žádné teplo, tedy kromě tření, ale to moc nedá. Ale zároveň ten motor nic neochlazuje, jen vzduch, který se ti dostane k motoru. Nic jiného ho ochlazovat nemůže, nebo lépe řečeno, nic jiného by ho ochlazovat nemělo. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom zkusím něco upřesnit. Jak píše Milix, když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak opravdu v motoru nevzniká žádné teplo, tedy kromě tření, ale to moc nedá. Ale zároveň ten motor nic neochlazuje, jen vzduch, který se ti dostane k motoru. Nic jiného ho ochlazovat nemůže, nebo lépe řečeno, nic jiného by ho ochlazovat nemělo. ;)

Ochlazuje se to právě topením, protože když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost a jedeš bez plynu, tak v motoru nevzniká žádné teplo (na tom jsme se shodli) ale chladící kapalina pořád cirkuluje a to v okruhu motor - radiátor topení. Tuto cirkulaci termostat neovlivní.

A jak napsal Barbarosa, jede z kopce 4km na 5 přev stupeň a sem tam přidá tak to na tak dlouhém kopci zchladí. Mě se zahřeje motor na 90 po 4km, tak to, že po 4km jízdy z kopce při deceleraci se motor zchladí z 90 na 70 mi přijde normální a do výměny termostatu bych nešel.

Editováno: , autor: milix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska jsem to zkusil. jezdil jsem cca 10 km kdy se teplota držela na 90 a po jizdě z kopce i z menšího bylo znát, že teplota pada. Nejvic jsem ji dostal na 70. Při normální zátěži drží cca 90 ne míň.

To rozmezí se pohybuje od 77°C asi do 105°C. nikdy to neukazuje přesně.

Topí to míň než dřív?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to topení to nemůže během 4 km zchladit o 20°C, to se mi zdá hodně přehnané. Teď ještě barbarosa napsal, že se mu to schladí i z menšího kopce. Můj názor pořád stejnej, špatnej termostat. Asi bych těch 250,- Kč investoval. Teda tolik stojí na moje autíko, na 1.6 nevím.

Ještě může zkusit nastartovat po noci studenej motor a šáhnout si na hadici k chladiči, pokuď bude termostat zavřenej tak hodně dlouho bude hadice studená. Jinak všechny auta co nyní proháním, Felicie, Fabie, a mou Oktávvu, tak teplota drží pořád stejně, jen u tá Feliny se občas spíš trochu zvedne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám octu už skoro 7 let a vždy mi se mi ručička teploty vyšplhala na půlku a tam zůstala ať jsem jel jakkoli (+-1mm minimální pohyb). Píšeš, že klesne po jízdě z kopce na 70 - to je do 1/4? Jak dlouhý je kopec? Jedeš se zařazenou rychlostí (pořád, část kopce, kolik- jak) a brzdíš motorem? A jinak pořád na půlce?

Jako u doktora odpověz a určíme diagnózu.

Zkusím předběhnout odpovědi, snad se trefím.

Pokud z kopce brzdíš motorem tak teplota klesá jelikož při deceleraci se zastaví vstřiky benzínu a motor nemá co ohřívat když se v něm nic nespaluje a tím se schlazuje.

Takže v tomto případě by měl být termostat v pořádku, pokud je jinak vždy ručička teploty v půlce.

Teď jsem si to přečetl ještě jednou a zaráží mě, že tobě milixi ta teplota drží pořád na stejném místě, jak píšeš plus minus 1 mm. Barbarosovi to takhle nedrží, ale tvrdíš mu, že to má v pořádku. Takže to máš rozbité ty? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapci nehádejte se, ptal jse se kamaráda, co dělá automechanika a řekl, že to je normální, pokud by teplota padla pod 50 nebo klesala v záběru byl by problém, ale že toto je OK. Že při jízde z kopce vodní pumpa čerpá celý obsah chladísí soustavy a to i přes chladič a proto se to stihne krásně rychle ochadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapci nehádejte se, ptal jse se kamaráda, co dělá automechanika a řekl, že to je normální, pokud by teplota padla pod 50 nebo klesala v záběru byl by problém, ale že toto je OK. Že při jízde z kopce vodní pumpa čerpá celý obsah chladísí soustavy a to i přes chladič a proto se to stihne krásně rychle ochadit.

Tu teplotu měříš vagem? Nebo to bereš podle budíku, pokuď podle buďíku, zajímalo by mě kde tu rafiku máš, po tom 4 km kopci?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem si to přečetl ještě jednou a zaráží mě, že tobě milixi ta teplota drží pořád na stejném místě, jak píšeš plus minus 1 mm. Barbarosovi to takhle nedrží, ale tvrdíš mu, že to má v pořádku. Takže to máš rozbité ty? ;)

:)

No spíš tu nemám ten kopec ze kterého bych jel ty 4 km se zařazeným kvaltem aby to bylo srovnatelné s Barbarosou, ale není všem dnům konec. Snížek padá a až vyrazím lyžovat na Pustevny nebo jiný kopeček tak to zkusím a dám vědět. OK?

Hádat se nebudu a co si myslím to jsem napsal a Barbarosa se musí rozhodnout sám je to ostatně jeho autíčko ;) .

Termostat jsem měnil cena 300,- + 1/2h práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to topení to nemůže během 4 km zchladit o 20°C, to se mi zdá hodně přehnané. Teď ještě barbarosa napsal, že se mu to schladí i z menšího kopce. Můj názor pořád stejnej, špatnej termostat. Asi bych těch 250,- Kč investoval. Teda tolik stojí na moje autíko, na 1.6 nevím.

Ještě může zkusit nastartovat po noci studenej motor a šáhnout si na hadici k chladiči, pokuď bude termostat zavřenej tak hodně dlouho bude hadice studená. Jinak všechny auta co nyní proháním, Felicie, Fabie, a mou Oktávvu, tak teplota drží pořád stejně, jen u tá Feliny se občas spíš trochu zvedne.

Na Slovensku do 1.6 75kw 11/2003 stoji 3800sk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
kopec má cca 4 km, mám zařazenou rychost (5) a jen to nechám valit dolů s kopce, občas přidám abych udržel rychlost a teplota klesá. Jinak nemám problém s teplotot ani s topením - pokud nejedu z kopce.

Takže tento úkaz je tedy OK ??

TO Barbarosa.

Dnes jsme s kámošem (1,6, 55 kw) debatovali v hospůdce a přišla řeč samo i na auta, že jel z dlouhého kopce se zařazenou rychlostí a při brždění motorem mu klesla teplota na 1/4. Jinak teplota vždy v 1/2. Sám si to i zdůvodnil, že tam nejde palivo, které by motor zahřívalo a jen jsme se shodli, že to není závada a tento ukaz je OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedokazu na dalku diagnostikovat kdo ma co rozbite v chladici soustave, ale pridam svou zkusenost s jizdou z kopce a tim co dela teplota motoru... treba to nekomu pomuze.

Nebudu trosktarit a vezmu poradny sjezd. Hohe Tauern, Rakousko. Jel sem z Lucknerhausu (asi 1918m) do Kalsu am Grossglockner (1325m), cili zhruba 600m metru vyskovy rozdil. Bylo to v kvetnu, venkovni teplota nahore okolo 8-10 stupnu, se snizujici se nadmorskou vyskou sla nahoru. Auto nahore uplne studene (po dvou dnech :-), za celou dobu jsem nepridal plyn a brzdil stale motorem. Po 1/2 az 2/3 kopce byl motor na teplote.

Popravde tohle jsem vubec necekal a hodne me to prekvapilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedokazu na dalku diagnostikovat kdo ma co rozbite v chladici soustave, ale pridam svou zkusenost s jizdou z kopce a tim co dela teplota motoru... treba to nekomu pomuze.

Nebudu trosktarit a vezmu poradny sjezd. Hohe Tauern, Rakousko. Jel sem z Lucknerhausu (asi 1918m) do Kalsu am Grossglockner (1325m), cili zhruba 600m metru vyskovy rozdil. Bylo to v kvetnu, venkovni teplota nahore okolo 8-10 stupnu, se snizujici se nadmorskou vyskou sla nahoru. Auto nahore uplne studene (po dvou dnech :-), za celou dobu jsem nepridal plyn a brzdil stale motorem. Po 1/2 az 2/3 kopce byl motor na teplote.

Popravde tohle jsem vubec necekal a hodne me to prekvapilo...

Tak to je dobrý. Jde asi taky o to, že když je motor studenej, tak i při jízdě z kopce, když se brzdí motorem, tak jde asi trochu benzínu, aby se ten motor prohřál na provozní teplotu. Kdyby to tak nebylo, tak si nedokážu takovej kopec držet na motoru, např. 2 nebo 3 rychlosti, když by byl naprosto studenej. To by byl chudinka motůrek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky dotaz k termostatu. Motor se zahřeje normálně, perfektně topí, ale ručička se dostane asi 1mm pod tlustou prostřední čáru a tam se drží. ALe nastává problém, jakmile jedu třeba konstatntní 90 km/h, tak ručka postupně klesá a zastaví se před 70C. Poté za chvíli opět vystoupí 1 mm pod 90C. Takže by se dalo říci, že se stoupající rychlostí klesá teplota (je to pouze chvilková záležitost). Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...