Přejít na obsah

Vyhřívané trysky ostřikovačů


Jered

Doporučené příspěvky

Zdravím,

dodělal jsem si vyhřívané trysky ostřikovačů na svou F2 z roku 2014. Doplním předešlé komentáře a trochu podrobněji popíši, co to v mém případě obnášelo.
Předně pořídit vyhřívané trysky, ideálně i s protikusy svorkovnic (běžně se tento komplet nabízí například na sbazaru). Já je zde sehnal za cca 250kč vč. svorkovnic. A k tomu kabely, 4 piny 1,6x0,6 mm s těsněním a jedno očko na uzemění s dírou M6 a pro průměr drátů cca 1 mm2. A nějakou fičuru na napojení kabelů na stávající vedení (do vedení z pojistek).
Samotná dodělávka je jednoduchá - vymění se trysky a zadrátuje se to:
1) Sundat kryt pod stěrači.
2) Demontovat původní trysky, namontovat vyhřívané vč. svorkovnic.
3) Napojit kabeláž do svorkovnic, do každé svorkovnice má vést (alespoň v případě mé F2 z roku 2014, jiné MR jsem nestudoval): kabel 0.35 sw/vi (průřez 0,35 mm2, barva černo-fialová) a kabel 0.5 br (průřez 0,5 mm2, barva hnědá).
4) Oba kabely 0.5 br (uzemění) mají vést na ukostřovací spojení 10, já je dotáhl kolem celého motorového prostoru, nakrimpoval očko s dírou pro závit M6 a napojil na kostřící bod (viz poslední foto). Spojil jsem je až v očku, asi by to šlo řešit i spojením obou kabelů někde po cestě na průřez 1,0 mm2 a táhnout jeden kabel.
5) Kabely 0.35sw/vi je třeba protáhnout do interiéru a dotáhnout a napojit na vedení z pojistky SB9 (alespoň v případě mé F2 z roku 2014). Použil jsem průchod za airbagem spolujezdce, kde jsem už pár kablíků protahoval. Opět asi možno spojit do průřezu 0.5 mm2 a táhnout jako jeden vodič... Já táhnul séparé až do pojistky, kde jsem je napojil na kabel 0.5 sw/vi, který z ní vede.
6) Zase dát vše dokupy - kryt pod stěrači, stěrače... Nezapomenout stěrače dát do správné polohy určené ryskami na skle.

No a to je vše, práce ani ne na dopoledne, není potřeba nic kódovat, jak již zde bylo zmíněno, výhřev trysek funguje automaticky - když poklesne vnější teplota pod cca 10°C (alespoň tak je to uvedeno v návodu k použití), výhřev si začne odebírat potřebný proud a začne (trochu) topit do trysky, aby nebyla ledová. Vše funguje pochopitelně až po zapnutí zapalování, nicméně neustále - ne až po sepnutí ostřikovačů, jak zde bylo spekulováno - to by bylo už trochu pozdě...
Že je vše správně zapojeno a systém funguje, se dá v zimě snadno detekovat přiložením ruky na trysku - narozdíl od ledové kapoty nebo krytu pod stěrači je na omak trochu teplá...

IMG_0554.JPG

IMG_0555.JPG

IMG_0556.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...