Přejít na obsah

pomoc při identifikaci závady


RaKa

Doporučené příspěvky

Potřebuji pomoct při hledání závady zřejmě na podvozku, která se projevuje chvěním celého auta i volantu při vyšší rychlosti, hlavně na dálnici, ale i na kostkách. Pokud je asfalt absolutně rovný, tak se to tak neprojevuje, ale jakmile je silnice trochu nerovná, tak se auto na můj vkus dost chvěje. Je to intenzivnější pod plynem, a při brzdění. Setrvák je snad ok, koutouče ale můžou být pokroucené. Měl jsem před tím forda escorta a tohle vůbec neznám, zrovna tak fábie je bez chvění. Projížděli jsme to tady s garnym ale nic zásadního jsme neobjevili. Když jsem auto pořídil, tak mělo ve předu úplně vymlácené tlumiče, tak jsem dal dopředu kayaby excel g, uložení jsem nechal původní. Mám jako pocit, jako by nějaké kolo poskakovalo po silnici a ty rázy se přenášely na kastli. I volant se se stejnou frekvencí chvěje...

Takže babo raď. Nechce se mi naslepo nechat měnit jednu věc po druhé. Chtěl bych nejprve trochu závadu lokalizovat.

Jaké jsou vaše tipy?

Má cenu jít nechat na STK zacukat kolama popř. změřit tkumiče?

O1 Kombi 4x4 TDI, najeto 120tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebuji pomoct při hledání závady zřejmě na podvozku, která se projevuje chvěním celého auta i volantu při vyšší rychlosti, hlavně na dálnici, ale i na kostkách. Pokud je asfalt absolutně rovný, tak se to tak neprojevuje, ale jakmile je silnice trochu nerovná, tak se auto na můj vkus dost chvěje. Je to intenzivnější pod plynem, a při brzdění. Setrvák je snad ok, koutouče ale můžou být pokroucené. Měl jsem před tím forda escorta a tohle vůbec neznám, zrovna tak fábie je bez chvění. Projížděli jsme to tady s garnym ale nic zásadního jsme neobjevili. Když jsem auto pořídil, tak mělo ve předu úplně vymlácené tlumiče, tak jsem dal dopředu kayaby excel g, uložení jsem nechal původní. Mám jako pocit, jako by nějaké kolo poskakovalo po silnici a ty rázy se přenášely na kastli. I volant se se stejnou frekvencí chvěje...

Takže babo raď. Nechce se mi naslepo nechat měnit jednu věc po druhé. Chtěl bych nejprve trochu závadu lokalizovat.

Jaké jsou vaše tipy?

Má cenu jít nechat na STK zacukat kolama popř. změřit tkumiče?

O1 Kombi 4x4 TDI, najeto 120tis.

co gumy mas je dobry,ted nemyslim jenom treba vyvazeni geometrie atd.jak je mas stary?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co gumy mas je dobry,ted nemyslim jenom treba vyvazeni geometrie atd.jak je mas stary?

Gumy byly už na autě a myslím že jsou v poho. Subjektivně vypadaly skoro jako nový. V létě jsem dal nový 16tky hliníky a letní pneu a dělalo to taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy byly už na autě a myslím že jsou v poho. Subjektivně vypadaly skoro jako nový. V létě jsem dal nový 16tky hliníky a letní pneu a dělalo to taky.

v tech gumach muzou byt poraskany kordy,ja mam gumy tak jak novy ale sou stary 5let a sou ko,ale jestli ti to delaji aj letni tak to tim asi nebude,a co cepy,ulozeni ramen,vule v rizeni?toho je strasne moc muze to byt i zadni diferencial ale ten by asi netrepal s volantem a co kotouce a desky?

Editováno: , autor: foxdivemaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v tech gumach muzou byt poraskany kordy,ja mam gumy tak jak novy ale sou stary 5let a sou ko,ale jestli ti to delaji aj letni tak to tim asi nebude,a co cepy,ulozeni ramen,vule v rizeni?toho je strasne moc muze to byt i zadni diferencial ale ten by asi netrepal s volantem a co kotouce a desky?

Vůle v řízení není. Kotouče už jsou dost ojetý a možná i trochu zkroucený, což by odpovídalo chvění volantu při brždění, takže ty bordel dělat můžou. Mám ale pocit, že je to závislý od povrchu silnice, než jen od rychlosti.

Eště bych měl dodat, že od zadní nápravy je slyšet bouchání.

Hlavně nevím kde začít. Lze problém v uložení ramen/gum stabliku poznat na STK při tom cukání s koly? Nebo si mám těch 300Kč ušetřit a rovnou to měnit? Zadek bouchá, ale cvěje se mi volant ... Takže vepředu nebo vzadu? Je to 4x4 tak těch ramen vzadu je taky požehnaně ... Fakt nevím.

Editováno: , autor: RaKa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůle v řízení není. Kotouče už jsou dost ojetý a možná i trochu zkroucený, což by odpovídalo chvění volantu při brždění, takže ty bordel dělat můžou. Mám ale pocit, že je to závislý od povrchu silnice, než jen od rychlosti.

Eště bych měl dodat, že od zadní nápravy je slyšet bouchání.

Hlavně nevím kde začít. Lze problém v uložení ramen/gum stabliku poznat na STK při tom cukání s koly? Nebo si mám těch 300Kč ušetřit a rovnou to měnit? Zadek bouchá, ale cvěje se mi volant ... Takže vepředu nebo vzadu? Je to 4x4 tak těch ramen vzadu je taky požehnaně ... Fakt nevím.

vzadu ti urcite bouchaji tlumice(spodni ulozeni),to ulozeni na prednim rameni poznas sam kdyz zhodis kolo a budes tahat do stran je to i opticky videt,zacni od nejlevnejsiho treba vyvaz gumy,on muze byt po smrti spodni cep ramene to zkontroluj a pak uvidis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když jsem dnes dojížděl do práce a v křižovatce otočil volantem vpravo až na doraz, tak se ozvalo dvakrát hlasité PONG od pravého předního kola. Dost mě to vyděsilo. Tak jsem dal plný levý a znova 2x PONG.

Tak to se mi dnes stalo taky,vyděsilo mně to, byla to rána jako když náklaďáku praskne guma. Auto mám měsíc a tak jsem volal kámošovi a ten mně uklidnil, že mám po smrti ložiska po kterých klouže péro tlumiče když zatáčíš. Takže jsem k němu domluvený na zítřek a jestli nezapomenu tak napíši jestli to tak opravdu bylo. Dělá to jen při otočení volantem, a teď jsem si po dojezdu domu jen tak pro sebe změřil velikost mezery od gumy k okraji blatníku a opravdu na straně kde se ozvala rána je ta mezera o málo menší + - 1cm

P.S vůbec netuším jestli tam ty ložiska opravdu jsou, jdu se podívat na net, kolik popřípadě stojí, tak mi nenadávejte když to tak nebude

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vibrace auta ve vyšších rychlostech. Pokud jsou kola vyvážený, uložení ok. Tak to s vysokou pravděpodobností bude pružná spojka mezi převodovkou a kardanem. Bude pravděpodobně vyžvejkaná, zkontroluj to raději dřív než později, protože bys potom taky nemusel vůbec odjet. Zanedbal jsem tuhle údržbu a ve výsledku jsem "ustřihnul" šrouby. Průvodní jevy jak píšeš, vše v pořádku, ale auto vibrovalo cca od 90-120, pak to přestalo. Cena téhle srandy společně s ostaními díly cca 5000,- v servise, možná jde sehnat levněji, ale nepídil jsem se po tom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se mi dnes stalo taky,vyděsilo mně to, byla to rána jako když náklaďáku praskne guma. Auto mám měsíc a tak jsem volal kámošovi a ten mně uklidnil, že mám po smrti ložiska po kterých klouže péro tlumiče když zatáčíš. Takže jsem k němu domluvený na zítřek a jestli nezapomenu tak napíši jestli to tak opravdu bylo. Dělá to jen při otočení volantem, a teď jsem si po dojezdu domu jen tak pro sebe změřil velikost mezery od gumy k okraji blatníku a opravdu na straně kde se ozvala rána je ta mezera o málo menší + - 1cm

P.S vůbec netuším jestli tam ty ložiska opravdu jsou, jdu se podívat na net, kolik popřípadě stojí, tak mi nenadávejte když to tak nebude

Tak to tedy bylo prasklé péro o jeden závit. Vyměněno spokojenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...