Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Potřebuji pomoct při hledání závady zřejmě na podvozku, která se projevuje chvěním celého auta i volantu při vyšší rychlosti, hlavně na dálnici, ale i na kostkách. Pokud je asfalt absolutně rovný, tak se to tak neprojevuje, ale jakmile je silnice trochu nerovná, tak se auto na můj vkus dost chvěje. Je to intenzivnější pod plynem, a při brzdění. Setrvák je snad ok, koutouče ale můžou být pokroucené. Měl jsem před tím forda escorta a tohle vůbec neznám, zrovna tak fábie je bez chvění. Projížděli jsme to tady s garnym ale nic zásadního jsme neobjevili. Když jsem auto pořídil, tak mělo ve předu úplně vymlácené tlumiče, tak jsem dal dopředu kayaby excel g, uložení jsem nechal původní. Mám jako pocit, jako by nějaké kolo poskakovalo po silnici a ty rázy se přenášely na kastli. I volant se se stejnou frekvencí chvěje...

Takže babo raď. Nechce se mi naslepo nechat měnit jednu věc po druhé. Chtěl bych nejprve trochu závadu lokalizovat.

Jaké jsou vaše tipy?

Má cenu jít nechat na STK zacukat kolama popř. změřit tkumiče?

O1 Kombi 4x4 TDI, najeto 120tis.

Potřebuji pomoct při hledání závady zřejmě na podvozku, která se projevuje chvěním celého auta i volantu při vyšší rychlosti, hlavně na dálnici, ale i na kostkách. Pokud je asfalt absolutně rovný, tak se to tak neprojevuje, ale jakmile je silnice trochu nerovná, tak se auto na můj vkus dost chvěje. Je to intenzivnější pod plynem, a při brzdění. Setrvák je snad ok, koutouče ale můžou být pokroucené. Měl jsem před tím forda escorta a tohle vůbec neznám, zrovna tak fábie je bez chvění. Projížděli jsme to tady s garnym ale nic zásadního jsme neobjevili. Když jsem auto pořídil, tak mělo ve předu úplně vymlácené tlumiče, tak jsem dal dopředu kayaby excel g, uložení jsem nechal původní. Mám jako pocit, jako by nějaké kolo poskakovalo po silnici a ty rázy se přenášely na kastli. I volant se se stejnou frekvencí chvěje...

Takže babo raď. Nechce se mi naslepo nechat měnit jednu věc po druhé. Chtěl bych nejprve trochu závadu lokalizovat.

Jaké jsou vaše tipy?

Má cenu jít nechat na STK zacukat kolama popř. změřit tkumiče?

O1 Kombi 4x4 TDI, najeto 120tis.

co gumy mas je dobry,ted nemyslim jenom treba vyvazeni geometrie atd.jak je mas stary?

  • Autor
co gumy mas je dobry,ted nemyslim jenom treba vyvazeni geometrie atd.jak je mas stary?

Gumy byly už na autě a myslím že jsou v poho. Subjektivně vypadaly skoro jako nový. V létě jsem dal nový 16tky hliníky a letní pneu a dělalo to taky.

Gumy byly už na autě a myslím že jsou v poho. Subjektivně vypadaly skoro jako nový. V létě jsem dal nový 16tky hliníky a letní pneu a dělalo to taky.

v tech gumach muzou byt poraskany kordy,ja mam gumy tak jak novy ale sou stary 5let a sou ko,ale jestli ti to delaji aj letni tak to tim asi nebude,a co cepy,ulozeni ramen,vule v rizeni?toho je strasne moc muze to byt i zadni diferencial ale ten by asi netrepal s volantem a co kotouce a desky?

Upraveno od foxdivemaster

  • Autor
v tech gumach muzou byt poraskany kordy,ja mam gumy tak jak novy ale sou stary 5let a sou ko,ale jestli ti to delaji aj letni tak to tim asi nebude,a co cepy,ulozeni ramen,vule v rizeni?toho je strasne moc muze to byt i zadni diferencial ale ten by asi netrepal s volantem a co kotouce a desky?

Vůle v řízení není. Kotouče už jsou dost ojetý a možná i trochu zkroucený, což by odpovídalo chvění volantu při brždění, takže ty bordel dělat můžou. Mám ale pocit, že je to závislý od povrchu silnice, než jen od rychlosti.

Eště bych měl dodat, že od zadní nápravy je slyšet bouchání.

Hlavně nevím kde začít. Lze problém v uložení ramen/gum stabliku poznat na STK při tom cukání s koly? Nebo si mám těch 300Kč ušetřit a rovnou to měnit? Zadek bouchá, ale cvěje se mi volant ... Takže vepředu nebo vzadu? Je to 4x4 tak těch ramen vzadu je taky požehnaně ... Fakt nevím.

Upraveno od RaKa

Vůle v řízení není. Kotouče už jsou dost ojetý a možná i trochu zkroucený, což by odpovídalo chvění volantu při brždění, takže ty bordel dělat můžou. Mám ale pocit, že je to závislý od povrchu silnice, než jen od rychlosti.

Eště bych měl dodat, že od zadní nápravy je slyšet bouchání.

Hlavně nevím kde začít. Lze problém v uložení ramen/gum stabliku poznat na STK při tom cukání s koly? Nebo si mám těch 300Kč ušetřit a rovnou to měnit? Zadek bouchá, ale cvěje se mi volant ... Takže vepředu nebo vzadu? Je to 4x4 tak těch ramen vzadu je taky požehnaně ... Fakt nevím.

vzadu ti urcite bouchaji tlumice(spodni ulozeni),to ulozeni na prednim rameni poznas sam kdyz zhodis kolo a budes tahat do stran je to i opticky videt,zacni od nejlevnejsiho treba vyvaz gumy,on muze byt po smrti spodni cep ramene to zkontroluj a pak uvidis

  • Autor

Tak když jsem dnes dojížděl do práce a v křižovatce otočil volantem vpravo až na doraz, tak se ozvalo dvakrát hlasité PONG od pravého předního kola. Dost mě to vyděsilo. Tak jsem dal plný levý a znova 2x PONG.

Tak když jsem dnes dojížděl do práce a v křižovatce otočil volantem vpravo až na doraz, tak se ozvalo dvakrát hlasité PONG od pravého předního kola. Dost mě to vyděsilo. Tak jsem dal plný levý a znova 2x PONG.

Tak to se mi dnes stalo taky,vyděsilo mně to, byla to rána jako když náklaďáku praskne guma. Auto mám měsíc a tak jsem volal kámošovi a ten mně uklidnil, že mám po smrti ložiska po kterých klouže péro tlumiče když zatáčíš. Takže jsem k němu domluvený na zítřek a jestli nezapomenu tak napíši jestli to tak opravdu bylo. Dělá to jen při otočení volantem, a teď jsem si po dojezdu domu jen tak pro sebe změřil velikost mezery od gumy k okraji blatníku a opravdu na straně kde se ozvala rána je ta mezera o málo menší + - 1cm

P.S vůbec netuším jestli tam ty ložiska opravdu jsou, jdu se podívat na net, kolik popřípadě stojí, tak mi nenadávejte když to tak nebude

Vibrace auta ve vyšších rychlostech. Pokud jsou kola vyvážený, uložení ok. Tak to s vysokou pravděpodobností bude pružná spojka mezi převodovkou a kardanem. Bude pravděpodobně vyžvejkaná, zkontroluj to raději dřív než později, protože bys potom taky nemusel vůbec odjet. Zanedbal jsem tuhle údržbu a ve výsledku jsem "ustřihnul" šrouby. Průvodní jevy jak píšeš, vše v pořádku, ale auto vibrovalo cca od 90-120, pak to přestalo. Cena téhle srandy společně s ostaními díly cca 5000,- v servise, možná jde sehnat levněji, ale nepídil jsem se po tom.

Tak to se mi dnes stalo taky,vyděsilo mně to, byla to rána jako když náklaďáku praskne guma. Auto mám měsíc a tak jsem volal kámošovi a ten mně uklidnil, že mám po smrti ložiska po kterých klouže péro tlumiče když zatáčíš. Takže jsem k němu domluvený na zítřek a jestli nezapomenu tak napíši jestli to tak opravdu bylo. Dělá to jen při otočení volantem, a teď jsem si po dojezdu domu jen tak pro sebe změřil velikost mezery od gumy k okraji blatníku a opravdu na straně kde se ozvala rána je ta mezera o málo menší + - 1cm

P.S vůbec netuším jestli tam ty ložiska opravdu jsou, jdu se podívat na net, kolik popřípadě stojí, tak mi nenadávejte když to tak nebude

Tak to tedy bylo prasklé péro o jeden závit. Vyměněno spokojenost

Skus sa pozriet na zadne silenbloky na ramenach. Tie moje boli roztrhane, menila sa geometria a okrem toho, ze mi to zozralo za 5000km predne gumy sa volant pri rychlostiach nad 120km/h triasol.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.