Přejít na obsah

(Ne)smyslná debata o olejích


cosby

Doporučené příspěvky

Celá západní evropa na něj jezdí a proč je mi naprosto jasné.Protože uživatelé jsou normální lidi,kteří o tom ví prd a navíc shnilí na jakékoli inovace.Hoď si dotaz třebas na Dieselpowerforum,myslím,že jsou tam kluci fakt fachmani,kteří motory dělají skoro denně a o long Lifu ti řeknou dost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celá západní evropa na něj jezdí a proč je mi naprosto jasné.Protože uživatelé jsou normální lidi,kteří o tom ví prd a navíc shnilí na jakékoli inovace.Hoď si dotaz třebas na Dieselpowerforum,myslím,že jsou tam kluci fakt fachmani,kteří motory dělají skoro denně a o long Lifu ti řeknou dost

Tak mi řekni zemi, kde se variabel nedává... jako neříkám že je to modla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože uživatelé jsou normální lidi,kteří o tom ví prd a navíc shnilí na jakékoli inovace.

v čem konkrétně spočívá ta inovace? krom toho, že předpokládám, že při přechodu na fullsynt budu jezdit na prohlídky místo po 30tis po 15tis km. ve chvíli, kdy longlife motoru neškodí, jakože asi určitě ne, tak nemám důvod přecházet na něco jinýho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v čem konkrétně spočívá ta inovace? krom toho, že předpokládám, že při přechodu na fullsynt budu jezdit na prohlídky místo po 30tis po 15tis km. ve chvíli, kdy longlife motoru neškodí, jakože asi určitě ne, tak nemám důvod přecházet na něco jinýho

kdo viděl olej po 30-45 tis. km v TDi a kdo viděl olej po 15 tis. tak je myslím rozhodnut

nehledě nato že u obou se používá stejnej olejovej filtr. kdyby tady někdo řekl že oil filtr mění kařdou 3 tí výměnu (po 15 tis.)tak všichni budete tvrdit že není normální a že si zničí motor u L.L. tam je jeden filtr po celou dobu a tam je to OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v čem konkrétně spočívá ta inovace? krom toho, že předpokládám, že při přechodu na fullsynt budu jezdit na prohlídky místo po 30tis po 15tis km. ve chvíli, kdy longlife motoru neškodí, jakože asi určitě ne, tak nemám důvod přecházet na něco jinýho

Jo přesně, a nehledě na to, že vypláznu daleko víc, když pojedu na výměnu 2x po 15000 než 1x po 30000, když to teda budu brát přes servis, i když budu mít vlastní olej. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jinak, kámoš má OII 2.OTDI DSQ a nestěžuje si, zatím BZ. Což tady z toho čtení občas nic moc. Má s ní nalítáno už 120000 za dva a půl roku a kromě normál servisu vše OK. A jelikož dělá okolo leasingů tak jsem se ho ptal na tuhle konkrétní Octávku a říkal, že je sice trochu pod cenou, ale dělá to právě ten automat. Lidi k tomu prostě tady v Čechách nejsou moc naklonění no. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo viděl olej po 30-45 tis. km v TDi a kdo viděl olej po 15 tis. tak je myslím rozhodnut

nehledě nato že u obou se používá stejnej olejovej filtr. kdyby tady někdo řekl že oil filtr mění kařdou 3 tí výměnu (po 15 tis.)tak všichni budete tvrdit že není normální a že si zničí motor u L.L. tam je jeden filtr po celou dobu a tam je to OK

olej po 45tis km neuvidim, protože měnim po 30tis km, ale to pořád nemám odpověď. jsou vlastnosti oleje po 30tis km tak rapidně horší než fullsynt po 15tis km? nehledě na to, že dolejvám olej každých 6-tis km 0,75l, takže ty vlastnosti průběžně vracím k původním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Fáčku měníme olej po 10 tis. km, co ho začít měnit i v Oktávce takhle :doh?

Už se to tu řešilo aspoň 100x...myslím, že když vypustím olej po 15 tis. km a po 30 tis. km, tak na pohled nikdo tady nepozná rozdíl. Předpokládám, že škodovka a potažmo VW, než tohle začal dělat, provedl docela rozsáhlý výzkum a kdyby to nebylo ono, nedělali by to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježiš já nechci dávat dotaz nikam na dieselpower, když už jsem tam asi 2roky nic nenapsal. to už je jak s diagnostikem, ten taky občas něco vykřikne do tmy a člověk, aby pak tejden čekal na vysvětlení, jak to myslel.chci jenom vědět, proč lidi co o tom něco ví a jsou inovativní používaj fullsynt a my neználkové jezdíme na longlife. a zajímá mě souvislost s motorem, jak mu to prospívá či neprospívá

protože si myslim přesně to co mischa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si myslite o tomhle ?

A o tomhle...

O tom, ze vyrobce neco dela nebo doporucuje jen pro to, ze je to pro auto, potazmo jeho majitele, lepsi, bych si nedelal vubec iluze... :-)

Nicmene kdyz bychom tedy predpokladali, ze to, co popisuje Cimbu v tech odkazech je pravda, asi by nebylo od veci zamyslet se nad tim, jestli neni skutecne lepsi tam ten olej nechavat az nadoraz, aby auto po dvou letech uzivani melo v podstate uplne novej motor, ze soucastek vymenenejch na zaruku... :-) A po zaruce uz pak najet na normalni vymeny po 15k. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třebas-citace

Osobne nejsem priznivcem Longlife, protoze tyto oleje si sice zachovavaji dele svoji mazaci schopnost, ale vzhledem k tomu, ze se pri provozu do oleje dostava velke mnozstvi sazi z nafty, radeji jsem presel na pevne 15.000 intervaly.

Je to proto,že už po 15 tisících km je degrdace oleje značná,tak myslím,že je lepší ho častěji měnit.Ono už třebas jen to,že někdy čidlo vyhodnotí výměnu po 12000km,někdy po 30.000km.Záleží na způsobu jízdy.Raději budu mít jistotu 15 000 km než někde na dlouhé štrece strach,že mi zařve budík.Možná nové longl life oleje budou na tom líp než ty první a druhé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Fáčku měníme olej po 10 tis. km, co ho začít měnit i v Oktávce takhle :doh?

Už se to tu řešilo aspoň 100x...myslím, že když vypustím olej po 15 tis. km a po 30 tis. km, tak na pohled nikdo tady nepozná rozdíl. Předpokládám, že škodovka a potažmo VW, než tohle začal dělat, provedl docela rozsáhlý výzkum a kdyby to nebylo ono, nedělali by to.

jestli tady je slepecká škola tak rozdíl nikdo nepozná

ti co vidí tak rozdíl určitě poznají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do tehle diskuze se nechci michat, ale sam mam na Oct Tour vetsi upravy na motoru a olej menim uz po cca 10Tkm na doporuceni, Longlife a podobne sracky bych do auta nechtel ani za nic, po nekolika rozhovorech od kluku z DP, ktery tomu rozumeji o hodne vice jak ja a sam si myslim, ze kdyz uz nekdo ma na OII, tak ho ta vymena oleje po 15Tkm nezabije, neni to zase takova darda a aspon muze clovek v klidu jezdit....

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz uz nekdo ma na OII, tak ho ta vymena oleje po 15Tkm nezabije, neni to zase takova darda a aspon muze clovek v klidu jezdit....

asi jsi nepochopil oč tu běží, jinak nějak nechápu proč vytahuješ zrovna tenhle argument, když o to vůbec nejde. navíc mám takovej pocit, že mě vyjde dráž jezdit na longlife vzhledem ke spotřebě oleje mýho motoru. nenajdeš tu nikoho, kdo by jezdil na longlife kvůli nějaký úspoře peněz. tudíž stále čekám na odpověď, proč bych měl bejt klidnější s fullsyntem než s longlifem? a spíš čekám, že přijde někdo s konkrétní zkušeností, že mu kleknul motor a na vině byl longlife. nevěřim, že by výrobce pustil do světa šlendriján, co likviduje motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam osobne nikoho neznam, komu by to poskodilo motor, ale videl jsem uz olej po 15 a "longlife"30Tkm a jak pise Vasa kdo to nevidi je slepej...pokud chces konkretni pripady musis za povolanejsima Cimbu nebo Reesha z DP o par autech sme se bavili, ale na konkretni pripady si uz nevzponinam...

PS: o tom ze by si to Skodovka nedovolila pustit to je dobra hlaska ..staci se zeptat servisaku jaky cachry se delaji jednou je dobry Castrol ted zase Shell ...o tom to neni...

Vic se k tomu nebudu viadrovat je to kazdeho boj...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady spíš jde o životnost motoru,pokud někdo koupí nový auto s tím že najede do nějakejch 200tis km a pak ho pošle do světa,tak je asi jedno jestli jezdí na long,nebo ne.Jedná se spíš o starší vozy z druhé ruky,nebo motory s chipem a jinými upravami.Tam už je potřeba motor hýčkat aby něco vydržel.Když jsem kupoval auto u Branky,tak mi prodejce říkal,že oni mění olej po 15tis km,prý je to pro motor prokazatelně lepší.Každopádně já osobně bych s chipem na longlife nikdy nejezdil.

Editováno: , autor: Alexas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam osobne nikoho neznam, komu by to poskodilo motor, ale videl jsem uz olej po 15 a "longlife"30Tkm a jak pise Vasa kdo to nevidi je slepej...pokud chces konkretni pripady musis za povolanejsima Cimbu nebo Reesha z DP o par autech sme se bavili, ale na konkretni pripady si uz nevzponinam...

PS: o tom ze by si to Skodovka nedovolila pustit to je dobra hlaska ..staci se zeptat servisaku jaky cachry se delaji jednou je dobry Castrol ted zase Shell ...o tom to neni...

Vic se k tomu nebudu viadrovat je to kazdeho boj...

O tom jestli to je Castrol nebo Shell to není, oba se vyrábí ve stejné rafinérce a liší se aditivy.

Mám na LongLife 20 tis. km a když se na něj podívám, tak je čistější než "běžný" olej ve Fabce po 5 či 8 tis. km. Nevím jak je to u dieslů, nemám ho a nikdy jsem ho neměl, takže o tom mluvit nebudu, ale u svého TFSI mezi výměnama oleje doleju jistě přes 3 litry, což je víc jak polovina náplně, takže jsme skoro na tom co by bylo při výměně po 15 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady spíš jde o životnost motoru,pokud někdo koupí nový auto s tím že najede do nějakejch 200tis km a pak ho pošle do světa,tak je asi jedno jestli jezdí na long,nebo ne.Jedná se spíš o starší vozy z druhé ruky,nebo motory s chipem a jinými upravami.Tam už je potřeba motor hýčkat aby něco vydržel.Když jsem kupoval auto u Branky,tak mi prodejce říkal,že oni mění olej po 15tis km,prý je to pro motor prokazatelně lepší.Každopádně já osobně bych s chipem na longlife nikdy nejezdil.

Jinak samozřejmě, když olej vyměníš dřív, motoru to neuškodí, ale to bysme ho mohli měnit každých 5 tis. km, prt. to by bylo lepší než za 15 tis., hm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi řekni zemi, kde se variabel nedává... jako neříkám že je to modla...

Ja myslim, ze napr. cele USA s Kanadou. ;)

Kdyz jsem tam sveho casu pobyval, tak jsem menil olej po cca 5-7 tis. milich (!), tzn. 8-11 kkm. Delali to tak vsichni, a v servisech to tak doporucovali. Je pravdou, ze jejich bezne pouzivane oleje jsou sice udajne mene kvalitni, nez to co je v Evrope, je take pravdou, ze takova vymena u auta 6V 2.6l vysla nekde kolem USD 7-12 (olej, filtry), je take pravdou, ze je to 9 let. Ale je take pravdou, ze v USA bezne potkate auta s 500.000 milemi na tachometru i vice, coz je i u nas spise vyjimecne. Takze si vyberte, je to skutecne trochu jina kultura pece o auto...

Ja mam ve sve DSG O2 LongLife interval, a jiz me i v servise pored casem upozornovali, ze by asi byly lepsi bezne zkracene intervaly s beznym olejem.

Co se tyka te DSG a jejiho servisu, ta cena kolem 15 kKc za kompletni vymenu je z rise pohadek, DSG se servisuje jen jednou za 60kkm, a stoji kolem 5-6 kKc (nevim koho stoji vymena motor oleje 10 kKc ?). Pro bezneho uzivatele je to opravdu jen jednou za cas, zadna jina "pravidelna" udrzba neexistuje.

Ta cena asi odpovida (spise je to malo), auto asi nema ESP, a jestli DSG cenu degraduje je otazkou, vzdy je to o konkretni poptavce - takove auto asi nema cenu davat nekam naslepo do bazaru, fanda to jiste dobre zaplati, vzdyt DSG stoji kolem 55-60 kKc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud chces konkretni pripady musis za povolanejsima Cimbu nebo Reesha z DP o par autech sme se bavili, ale na konkretni pripady si uz nevzponinam...

PS: o tom ze by si to Skodovka nedovolila pustit to je dobra hlaska ..staci se zeptat servisaku jaky cachry se delaji jednou je dobry Castrol ted zase Shell ...o tom to neni...

Vic se k tomu nebudu viadrovat je to kazdeho boj...

a to je ono. mám jít za Cimbu, protože ten motory chipuje, tudíž jsou víc zatěžovaný, stejný Reesha. jenže tady na začátku padlo něco o osvícených a inovativních lidech. nic o tom, že do chipovaných je lepší fullsynt a serivka jezdí v pohodě na longlife.

jinak s těma olejema je to obráceně, jezdilo se na Shell, ted se jezdí na Castrol, ale souvislost s tim, že by škodovka nedoporučovala nic, co by škodilo motorům nechápu, tohle je jen o tom, kdo jak zaplatí a pochybuju, že Castrol je nějak moc horší než Shell nebo obráceně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...