Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj chlapi, potřebuju poradit s mým specifickým problémem u octy I. Volnoběžné otáčky jsou normální pokud auto stojí. Ale když jede i minimální rychlostí, tak vylezou asi na 1500. Např. když dojíždím na červenou a vyhodím kvalt, tak jsou ot. na 15cti stovkách, když zastavím, tak spadnou. Další problém je v tom, že při nižší rychlosti se zařazeným rychlostním stupněm(třeba při brždění z kopce) motor tahá asi do 2000 ot.(tzn. nebrzdí ale přidává). Na počítači nebyla zjištěna žádná chyba, nechal jsem vyčistit škrtící klapku, vyměnil termostat a furt stejný. Četl jsem tady snad všechny příspěvky, ale tnto prblém nikdo nepopisuje. Poraďte, dík.

Ahoj chlapi, potřebuju poradit s mým specifickým problémem u octy I. Volnoběžné otáčky jsou normální pokud auto stojí. Ale když jede i minimální rychlostí, tak vylezou asi na 1500. Např. když dojíždím na červenou a vyhodím kvalt, tak jsou ot. na 15cti stovkách, když zastavím, tak spadnou. Další problém je v tom, že při nižší rychlosti se zařazeným rychlostním stupněm(třeba při brždění z kopce) motor tahá asi do 2000 ot.(tzn. nebrzdí ale přidává). Na počítači nebyla zjištěna žádná chyba, nechal jsem vyčistit škrtící klapku, vyměnil termostat a furt stejný. Četl jsem tady snad všechny příspěvky, ale tnto prblém nikdo nepopisuje. Poraďte, dík.

Řekl bych úplně normal, záleží jak jsi s motorem třebas zacházel před vyřazením ... jakože se chladí po vyšších otáčkách nebo delší zátěži, hlavně že pak otáčky klesnou ... napiš co máš za motorizaci ... a to že si přidá okolo 2000 je taky normal se mi zdá, záleží jaký rychl.stupeň ...

Chlapi zvýšené otáčky jsou v zimě po nastartování a nebo když je zapnutá klíma. Jinak by neměly být. Jakmile zmáčkneš spojku nebo brzdu, měl by to být povel pro řídící jednotku motoru snížit otáčky na volnoběžné, např. když je aktivován tempomat. Každopádně bych se zajímal o to (budu mluvit za benzín 1,6 tku), zda po vyčištění klapky bylo uděláno základní nastavení. Poked bylo, stálo by za pokus změřit odporovou dráhu potenciometru klapky. Pokud bude mít auto hodně moc nalítáno (zkušenost s 1.3 44kW BMM - Favo),diamantovým plátýnkem zalapovat odporovou dráhu potenciometru klapky a přihnout sběrací kontakt potenciometru.

  • Autor

Ahoj, omlouvám se, zapomněl jsem uvést, že mám motor 1,8 20 V bez turba. S těma otáčkama to není normální, protože se takto nezvyšovaly až teď /octu mám 2 roky/.Že se zvýší při studeném startu asi na 1200, to je normální, ale proč se zvyšují u ohřátého motoru a jen pokud je auto v pohybu dopředu? Už jsem se zkoušel na volnoběh rozjet z kopce dozadu a je vše normální. Ale pokud se postavím na kopec a nechám auto samovolně rozjet vyjedou otáčky z 850 na 1500. Klapku mi čistili asi odborníci, protože říkali, že vše znovu nastavili.

  • 2 týdny později...

Tak to máme podobný problém. Auto nemá tah,ale když podřadím z kopce tak nebrzdí, ale naopak. Navíc mě ty otáčky taky zůstaly viset mezi 1500 -2000 ot. Navíc se mi jednou po rychlejším rozjezdu otáčky vyšplhaly až ke 4000, a pomalu rostly aniž bych stál na plynu.

  • 1 měsíc později...

Tiez sa mi v poslednom case zacali diat zaujimave veci, co sa otaciek tyka. Zacalo to po asi 45minutovom posuvani v kolone systemom rozbeh brzda. Bezne otacky mavam okolo 700, s klimou cca 950. Ked stojim v kolone, tak sa mi zvyknu otacky zdvihnut na zhruba 1000 a drzia sa tam. Suvisi to s teplotou motora, ked sa motor zahrieva, resp. ma do 100 stupnov (merane cez Climatronic - kanal 45), tak pri zastaveni otacky spadnu na 700. Ak je viac, tak sa zastavia na 1000.

Zaujimave je, ze sa netocia ventilatory na chladici, iba sa zdvihli otacky. Pritom spinanie ventilatorov mam odskusane - samovolne zopnutie pri dlhsom stati na volnobehu, aj riadene po zapnuti klimy.

Dalsia zaujimavost je okamzita spotreba na PP nieje pri tychto zvysenych otackach o vela vyssia ako pri beznych 700. Pri 700 mam 0,7l/h a pri 1000 0,9l/h. Po zapnuti klimy vzrastie na 1,3l/h. Jedno moje vysvetlenie je, ze si motor zvysi otacky, aby voda prudila rychlejsie a nejakym zazrakom dosiahne, ze sa spotreba zvysi len minimalne. Avsak doteraz som nic take nezaznamenal a boli aj vyssie teploty, tak mi to pride dost divne. Este by to mohlo mat suvis s odpojenim baterie - menil som loziska v altiku a baterku som mal asi 2 hodky odpojenu - zeby sa vymazali adaptacne hodnoty, alebo cosi podobne?

Ako to funguje u vas?

Upraveno od mysiax

nikto takyto problem neriesil?

hoši, řešil bych škrtící klapku a teplotní čidlo

hoši, řešil bych škrtící klapku a teplotní čidlo

skrtiaca klapka cistena 5000km dozadu, nastavena, cidlo je nove a podla Climatronicu funguje spravne. Navyse to zacalo robit skokovo, nie zeby sa to pozvolne zhorsovalo.

skrtiaca klapka cistena 5000km dozadu, nastavena, cidlo je nove a podla Climatronicu funguje spravne. Navyse to zacalo robit skokovo, nie zeby sa to pozvolne zhorsovalo.

tak problem je - zda sa vyrieseny :) predtym, ako sa vyskytol som daval menit loziska v alternatore a skrutka veduca napatie z altiky bola zoxidovana - prechodovy odpor. Vysledok bol, ze motor pridaval, aby altik daval vyssie napatie a z toho plynulo to kolisanie otacok. Skrutka vymenena, zatial som urobil len 10km, ale vyzera, ze zavada odstranena. :palec2:

Je zaujimave, ze problem zacal cca 3 dni po tej vymene, preto som hladal chybu vsade, len tam nie.

Podíval bych se na spojku. Může špatně spínat a tak reaguje za jízdy, ale při zastavení už ne.

Na spojku? Spíš na spínač u spojky. každopádně vysoké otáčky dělala nepřizpůsobená klapka a může to být i problém snímače teploty vzduchu.Chce to udělat alespoň diagnostiku VAGem.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.