Přejít na obsah

Ott6

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Ott6

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Podíval bych se na spojku. Může špatně spínat a tak reaguje za jízdy, ale při zastavení už ne.
  2. Ott6

    Spotřeba TDI

    Otázkou je, jestli ti těch 20 ušetřených minut na téhle tras stojí za to, abys jel namísto 120 150, riskoval mastnou pokutu a navíc z dlouhodobého hlediska utrácel o dost víc, než kdybys jel pomaleji a hlavně levněji. Srovnám-li to se svým stylem (tu cestu znám taky dost dobře), a vezmu-li, že ročně najedu cca 30tis. km, vychází mi, že oproti tobě ušetřím cca 15-17tis. Kč ročně. Jak praví reklama: Život je otázka priorit - já dávám přednost ušetřeným penězům, které můžu utratit s rodinou mnohem zajímavěji než u čerpačky. A na druhou stranu se svou klidnější jízdou (která se ovšem mé polovičce pořád ještě zdá až moc rychlá a agresivní), se velice pravděpodobně vystavuji menšímu nebezpečí, že se zabiju.
  3. Já teda nejsem odborník na motor, ale když čtu, že za deset let jsi najel nebo někdo jiný najel s TDI 74tis.km, tak je jasný, že takový člověk si nikdy TDI neměl kupovat. To byly vyhozené peníze. A v návaznosti na to už se dá říct jen jedno: Motor se ti fláká, tak to je jasný, že jen tloustne a žere víc
  4. Zkus si udělat kontrolní výpočet (kontrola ujetých kilometrů od tankování do takování). Může to být docela obyčejná závada na čidle pro PP, který tak vychází z chybných dat.
  5. Takže to znamená, že nemáš nejspíš auto za 300tis. A největším nebezpečím pro dálková ovládání je možnost "odposlechnutí" kódu při tvém vlastním otevření auta na dálku. Potom už je pro dobře vybavené zloděje poměrně jednoduché si vytvořit vlastní ovládač. Jediná trochu bezpečná ochrana je omezení dosahu vysílače maximálně na pár desítek centimetrů, abys mohl otevřít a zavřít auto až bezprostředně u něho.
  6. Jo a 4,5 jezdím při denním pojíždění na 10km vzdálenosti. Ovšem skutečně maximálně na hranici tolerance bengošů.
  7. Jen pro zajímavost: Co je to sportovní jízda? Nic jiného než jízda v intencích zákonných norem nemá na silnici co dělat. Zrovna dneska mě v obci v docela nepřehledných zatáčkách na plný čáře jako prase vzala oktávka, kterou honil další kretén v probe. Jen jsem se modlil, abych je za další zatáčkou neviděl rozmlácený o nějakýho jinýho nešťastníka ale maximálně samotné o sebe vzájemně. A věřte mi, že paragraf o poskytnutí první pomoci bych v takovém případě docela rád ignoroval, jako oni ignorovali všechno, co souvisí s bezpečností ostatních lidí na silnici.
  8. 100000Kč je dost nadsazené, ale jinak máš pravdu. Pro tebe se to nevyplatí. Ovšem já najedu cca 30tis. ročně a tady už je to docela jednoznačně ve prospěch nafty.
  9. Nemyslím, že bychom se jeden nebo druhý v něčem mýlili. Oba máme svůj díl pravdy a asi bychom případnou srovnávací studii dokázali vypracovat se všemi relevantními aspekty, takže jen doplním (a budu se opakovat), že kvalita jízdy je nejvíce závislá na té součástce, která se nachází mezi sedadlem a volantem.
  10. Jen jsi zapomněl na jednu "drobnost": Pro dobré svezení není až tak důležitá absolutní výše výkonu, ale spíše průběh výkonové křivky a točivý moment. Ano, je velký rozdíl mezi dieselem se 66kW a benzínem 130 kW benzínem, ale už ne mezi dieselem 96kW a 130 kW benzínem. Navíc má nafta ještě jednu vlastnost, ve které se jí zase benzín rovnat nemůže - maximálních výkonů dosahuje při relativně velmi nízkých otáčkách a tudíž opotřebení motoru čistě z mechanického hlediska je výrazně nižší. Jo a jak už jsem napsal, kvalita jízdy záleží především na řidiči. Blbeček v silném autě se nesveze, ale je jen nebezpečím pro své okolí a skutečný machr si užije jízdu i s trabantem.
  11. Kvalita jízdy závisí na ŘIDIČI. A jestli jezdíš s naftou stejným stylem, jako jezdíš s benzínem, potom lituju nejen tebe, protože to se vůbec nesvezeš, ale především ten motor. Jo, někdo holt je jen řidič a někdo ŘIDIČ. Mimochodem měli jsme ve firmě služebního řidiče, který s čímkoliv jezdil jen na dvě úrovně plynu - plný nebo žádný a s ním jet, to bylo utrpení, ať jsme jeli dodávkou s naftou nebo kombíkem s benzínem.
  12. Skutečný ŘIDIČ se dobře dobře sveze prakticky s čímkoliv, protože umí jezdit, ale to tobě s tvýma neexistujícíma zkušenostma těžko lze vysvětlit.
  13. Asi by bylo dobrý se kouknout, jaký motor má audina, co už dvakrát za sebou vyhrála Le Mans A mimochodem, mám deset let starou O1 66kW a před týdnem jsem byl na emisích. Hodnota kouřivosti činí 0,01 1/m. Povolená je ještě 1,2 1/m. A mohu všechny ujistit, že v koloně pozná, že moje auto jezdí na naftu jen podle nápisu na zádi
  14. Ott6

    Spotřeba TDI

    Ten volnoběh je naprosto scestný, protože počítač vypočítává spotřebu vůči ujetým kilometrům po každých 100 m. Takže když to jen natočíš, ukáže ti to leda tak poslední okamžitou spotřebu před zastavením, pokud to teda nebylo před více než 2 hod. No a jestli jezdíš se stejným motorem a stejným autem dráž, tak jsou dvě možnosti - blbě ti to měří a nebo máš jiný řidičský styl. Nevím, jak dlouho jezdíš s TDI, ale to je motor, který se zhusta rozjíždí na čtvrt plynu a jedničku tam je třeba mít tak na první (malá nadsázka) otočení kol. Na kratších trasách je tohle ten největší likvidátor nízké průměrné spotřeby. Další klasickou chybou je rychlé podřazování a tím zpomalování auta a potom zase nutné výraznější zrychlování na nízký rychlostní stupeň. TDI je dobré v tom, že když nepotřebuješ vypálit z křižovatky, ale jen tě něco zpomalí, tak se klidně na 4 s lehkým přidáváním plynu rozjedeš i z 50 km/hod. a 1200 ot/min. bez podřazení, aniž by začal motor protestovat a cukat.
  15. Ott6

    Spotřeba TDI

    No, není. Těch 20 km/hod navíc znamená tak 0,75- 1 l/100km navíc. Mám to otestované na D11, která je dost rovná, takže to není moc zkreslené jízdou z kopce.
×
×
  • Vytvořit nový...