Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim Vas,

V ramci udrzby akumulatora som zistil, ze by ho trebalo dobit. Podla voltmetra mal 12,3 V a pri merani hustomerom vykazovali clanky hustotu 1,17g/m. Po 12 hod. nabijani a naslednom niekolkohodinovom "odpocivani" mal 12,8 V a hustotu clankov len 1,20g/m. Podla predpisu mal mat plne nabity aku 1,28g/m. Takze podla voltmetra nabity a podla hustomera vybity. Bolo to merane beznym nasavacim hustomerom ake predavaju vsade za 50-100Sk. Tak neviem nakolko je takyto hustomer spolahlivy, alebo nie je este aku celkom nabity ?

  • 2 týdny později...

Moje oblíbené téma . Napětí naprázdno i hustota elektrolytu jsou jen jednotlivé znaky plného nabití a jsou na sobě relativně nezávislé. Znaků plného nabití lze dosáhnout VŽDY, bez ohledu na stáří baterie, tedy pokud například v baterce už není vnitřní zkrat apod. Správného napětí lze dosáhnout snadněji a dříve než plné hustoty elektrolytu. Dosáhnete tak stavu tzv. falešného plného nabití. Takový jev nastává zejména po nabíjení relativně tvrdým zdrojem, tedy vysokým proudem. Takže ve vašem případě pokračovat v nabíjení malým proudem až do plné hustoty elektrolytu. Ty hustoměry, byť levné většinou ukazují správně.

Kdysi jsem si z chytrých knih vypsal takové minimum pro správné nabíjení baterie a pověsil ho v dílně na zeď vedle nabíječky:

Znaky plného nabití baterie jsou:

1. Napětí s připojeným nabíječem 16,8V

2. Hustota elektrolytu 1,28 g/ccm při 25°C (1,29 při 0°C)

Hranice plynování je 14,4V s připojeným nabíječem.

Napětí naprázdno nabité baterie je 12,6 – 12,8V

Teplota elektrolytu během nabíjení nesmí překročit 40°C.

Optimální hladina elektrolytu je 5 - 10mm nad horní hranou desek .

(Akuma-Škoda 10mm)

Obvyklý nabíjecí proud je 0,1 kapacity akumulátoru.

Doporučuje se dvoustupňové nabíjení 0,12 Q do 14,4V,

poté 0,06 Q do plného nabití. (pro 60Ah je to 7,2/3,6 A,

pro 55Ah je to 6,6/3,3 A, pro 44Ah 5,28/2,64 A).

Pro desulfataci se doporučuje nabíjet proudem 0,05 – 0,025 Q,

což pro 60Ah činí 3-1,5 A (44Ah 2,2-1,1A; 55Ah 2,75-1,38A)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.