Přejít na obsah

Problém s motorem po výměně těsnění hlavy válce


Joppien

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám problém s Feldou combi, r.v. 1999, 1.3 MPi, 50 kW, přes 137 000 km.

Bylo mi vyměněno vadné těsnění hlavy válce motoru, ptz se mi tam dostávala voda (všiml sem si rychlého úbytku kapaliny v nádrže chl. kapaliny a následné kontrole pod víko oleje, kde jsem měl pěnu). Museli mi ještě tu hlavu vybrousit, aby byla pěkně rovná pro nové těsnění. Dodávám, že mi tam byl nechán olej (Shell Super, W40 nebo kolik, nevzpomenu si), ptz byl prý ještě dost dobrý. Vymění se až ujedu přes zbývající 3000 km do intervalu pravidelné výměny oleje po 15 000 km a celkové prohlídky auta. Ještě mi tam doplnili zelenou chl. kapalinu G11. Dodávám, že auto je pravidelně servisováno ve značkovém servise s kterým jsem max. spokojenej a s autem nebyly až dodnes žádný problémy.

Od servisu auto po každém nastartování za studena vibruje a má nepravidelný chod motoru a pokaždé jakmile se rozjedu, motor zdechne (rozsvítí se na palubovce klasicky baterka a olej). Jakmile nastartuju napodruhé, naskočí opět s nepravidelným chodem motoru a vibrací a jakmile ujedu víc než kilometr, tak už motor šlape a vibrace odejde. Možná je to normální, díky studenému motoru, ale mě to normální nepřijde, ptz než jsem hodil auto do servisu na to vyměnění těsnění, tak po každém nastartování při jakkékoliv venkovní teplotě za studena motor krásně pravidelně šlapal jako hodinky a bez vibrace. Dále sem si všiml, že auto je po tom servise jaksi línější, než předtím, ptz skoro po každé musím šlápnout plyn až na doraz (to sem předtím skoro nikdy nešlapal až tak na doraz) co s tím pls? Nemá na to nějak vliv obroušená hlava? Budu to ještě se servisem řešit. Předem díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu, jak může být dobrý olej, do kterého se dostala chladící kapalina. A za ty tři tisíce km toho tak našetříš.

Jinak bych vyměnil ještě svíce. Můžou být zoxidované a blbě pálit.

Smáznout adaptačbí hodnoty, jak už tu bylo napsáno, taky není od věci.

A snížená hlava má vliv na výkon, ale v tom měřítku, co se obrousí né příliš znatelený. Zkus ještě natankovat 98, jestli ucítíš rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
smaznou bud vagem nebo u tohoto motoru odpojit na chvili baterii.

ale stejne kontrola vagem jestli se hybe lambda neni marna,

ahoj mohol by si mi napisat ako presne maznem adaptacne hodnoty...? nejaky postup ak by si mohol,

a lambda je OK uz som na nu pozeral a meni napatie kazdou sekundou... to by malo byt ok nie?

DIk s pozdravom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už sem byl v servise a byl sem celou dobu s nima a jako mazec. VAG hlásil bez závad, svíčky a škrticí klapka bez závad, dívali se mi tam snad na všechno a prostě vše bez závad. Hned tři mechanici se shodli, když sem jim popsal, co to dělá po startu, tak říkali, že nabírám zřejmě nekvalitní Natural 95. Když sem jim řekl, kde nabírám tu šťávu (na čerpací stanici u Tesca), tak mi řekli, že mám vyjet ten zbytek benzínu a nabrat benál na Shellce nebo ÖMV. Tak brzy budu tankovat, sem zvědav, jak se to auto pak bude chovat :) Je fakt, že to auto poslední týden se začalo normálně chovat, už to vůbec nezdechá. Jen po nastartování pořád vibruje, jako by mělo tendenci zdechnout, ale už nezdechá. No tak po víkendu naberu šťávu a uvidím :) Jinak sem slyšel, že se na takový případy dává do nádrže jakýsi přípravek, kterej nasaje vodu v nekvalitním benzínu a motor pak bude vysmátej :) Jakej typ takovýho přípravku mi doporučujete na Feldu? To sem jim nějak zapoměl poptat v servise :) Předem díky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
Ahoj, mám problém s Feldou combi, r.v. 1999, 1.3 MPi, 50 kW, přes 137 000 km.

Bylo mi vyměněno vadné těsnění hlavy válce motoru, ptz se mi tam dostávala voda (všiml sem si rychlého úbytku kapaliny v nádrže chl. kapaliny a následné kontrole pod víko oleje, kde jsem měl pěnu). Museli mi ještě tu hlavu vybrousit, aby byla pěkně rovná pro nové těsnění. Dodávám, že mi tam byl nechán olej (Shell Super, W40 nebo kolik, nevzpomenu si), ptz byl prý ještě dost dobrý. Vymění se až ujedu přes zbývající 3000 km do intervalu pravidelné výměny oleje po 15 000 km a celkové prohlídky auta. Ještě mi tam doplnili zelenou chl. kapalinu G11. Dodávám, že auto je pravidelně servisováno ve značkovém servise s kterým jsem max. spokojenej a s autem nebyly až dodnes žádný problémy.

Od servisu auto po každém nastartování za studena vibruje a má nepravidelný chod motoru a pokaždé jakmile se rozjedu, motor zdechne (rozsvítí se na palubovce klasicky baterka a olej). Jakmile nastartuju napodruhé, naskočí opět s nepravidelným chodem motoru a vibrací a jakmile ujedu víc než kilometr, tak už motor šlape a vibrace odejde. Možná je to normální, díky studenému motoru, ale mě to normální nepřijde, ptz než jsem hodil auto do servisu na to vyměnění těsnění, tak po každém nastartování při jakkékoliv venkovní teplotě za studena motor krásně pravidelně šlapal jako hodinky a bez vibrace. Dále sem si všiml, že auto je po tom servise jaksi línější, než předtím, ptz skoro po každé musím šlápnout plyn až na doraz (to sem předtím skoro nikdy nešlapal až tak na doraz) co s tím pls? Nemá na to nějak vliv obroušená hlava? Budu to ještě se servisem řešit. Předem díky za odpovědi.

Ahoj,

mě se moc nezdá ta zelená chladící kapalina. Myslím si, že zelená je na litinový hlavy. Na hliníkový hlavy by měla být červená G12. Nevím přesně jak to je, ale mám pocit, že mě při nákupu fel 98 upozorňoval prodejce, že tam nesmím dát zelenou, protože to rozežírá hliníkovou hlavu.... Leju tam už 10 let červenou a je to ok. Tož asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta zelenomodrá G11 je v pohodě, ta je právě na celohliníky. Jinak nevím kolik tu hlavu lízli (tak 2 desetiny tipuju), ale vliv na chod motoru by to vliv mít nemělo (z vlastní zkušenosti).

Je divný že tam nechali ten starej olej! Jinak když jsme řešili auta se stejným problémem tak automaticky nový svíce, olej s filtrem. Do benzínu ti doporučím velfobin od Velvany ale ten je potřeba spíš v zimě když se měněj teploty. A navíc když to zlobí takhle po opravě. Určitě proveď základní nastavení řj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak se až tak po dlouhé době objevuju. Mockrát všem děkuji za info. Musím dodat, že po nabrání benzínu na Shellce se motor choval stejně i když trošku líp, ale v květnu, kdy jsem ujel zbývajících 3000 km, auto putovalo do servisu na celkovou prohlídku po 15 000 km, tak byl vyměněn olej, byl tam dán novej stejnej olej Shell, myslím, že to bylo W40. Motor byl tak v pořádku, že mi měnili jen ten uvedenej olej a vzduchový filtr a světe div se, auto po servisu šlapalo jako hodinky, divný, že? :) Takže fakt to asi bude tím olejem a možná i tím vzduchovým filtrem, co já vím. Auto je fantastické, už mám teď přes 147 500 km, přes léto sem měl tolik výletů a akcí a dovolenou, takže na zdraví spolehlivým Felinám :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...