Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Takže pre úplnosť ako funguje regulácia podsvietenia na FI, OI a v podstate aj na OII.

Nereguluje sa lineárne ale ako som písal je to PWM a to som si bol v tej kose potvrdiť v aute takže prikladám fotky.

Budem pridáívať jeden obrázok na jeden post aby bolo jasné ktoré s ktorým popisom patrí.

Obrázok číslo 1:

Toto je minimum osvetlenia na mojej FI a vidieť to aj na priebehu osciloskopu

Ako je vidieť, napätie mojej palubnej siete je necelých 15V

Aktívna časť je menšia ako pasívna časť a teda prístroje síce dostávajú plné napätie ale iba krátky čas čo sa na diode prejaví ako slabší svit

post-3171-1229287273_thumb.jpg

Vloženo

Teraz zopár priebehov nemenej zaujímavých.

zvlnenie resp VF rušenie na napätí pri behu motora sú tieto fotky, jedna je aj so zapnutými origo xenonmi.

Ako je vidieť zvlnenie je vo väčšine času v medzi 200mV akurát občas sa tam objavil ten peak v rozsahu 800mV

post-3171-1229287611_thumb.jpg

post-3171-1229287619_thumb.jpg

post-3171-1229287630_thumb.jpg

Vloženo

Ešte doodpoviem na otázku:

Lineárny regulátor tam proste kludne dajte ale za prvé bude mať vešký odpor a regulovať nič nebudete a za druhé BSG neodpálite

Jediné riešenie vidím v tom že treba odmerať tú dráhu regulátora (celkový rozsah má koľko ohmov / kohmov) a k tomu prispôsobiť vlastný PWM regulátor s obvodom 555 ktorý som urobil raz na LED od AUDI a fungoval v pohode.

Ale to je otázka laborovania :D

ľahšie bude zohnať asi ten spínač svetiel z OI

Vloženo

No ja už som vymyslel, kupte si spínač z OI a prepojte káblik a je to.

PWM riešiť nemám záujem, to nech si urobí každý sám keď chce regulovať a tí čo to nevedia platí pravidlo jedna.

Vloženo (editace)

a šmitec... :-) dotazy trvají:

- u Maxi DOT je automatická regulace podsvícení ?? (čidlo by snad mělo být na kapličce přístrojů,ale nemůže přece hned reagovat na každou pouliční lampu :-),jak to funguje ?

- možnost regulace vypínačem světel z O I - to znamená škrcení napětí reostatem (ukáže někdo jak mu to chodí ?)

- regulace z O II (PWM),vlastně proměnná kapacita už v tom někdo pokročil ? (esteticky to vypadá tak pěkně,ale asi trnitá cesta...)

Díky

Editováno: , autor: alespilot
Vloženo (editace)

Všechna souvětí za " - " jsou můj dotaz :-) rád bych měl jasno ve všech třech možnostech a nejlépe s informací jak to komu funguje :-)

Dík

Editováno: , autor: foromen
Vloženo

katastrofa, niekokmu nejde ten reostat z hlavy..

a šmitec... :-) dotazy trvají:

- u Maxi DOT je automatická regulace podsvícení ??je tam V budíkoch snímač ktorý zabespečí aby si videl maxáč cez den a nežiaril v noci. NA NIČ INÉ!!! (čidlo by snad mělo být na kapličce přístrojů,ale nemůže přece hned reagovat na každou pouliční lampu :-),jak to funguje ? TOTO JE NA KLIMATIZÁCIU, NA NIČ INÉ!

- možnost regulace vypínačem světel z O I - to znamená škrcení napětí reostatem (ukáže někdo jak mu to chodí ?)žiadne "škrcení reostatem" tam neni, neviem nechápeš čo píšem alebo? napísal som že je to taktiež PWM a deje sa to čo je na tých obrázkoch čo som postoval.

- regulace z O II (PWM),vlastně proměnná kapacita aká premenná kapacita? TOTO si naštuduj už v tom někdo pokročil ? (esteticky to vypadá tak pěkně,ale asi trnitá cesta...) pritom je to tak jednoduché, plný internet je toho

Díky

Vloženo
katastrofa, niekokmu nejde ten reostat z hlavy..

Děkuji za vysvětlení a omlouvám se"že obtěžuji"svými dotazi - téma elektriky neneštěvují jen odborníci ,ale i já strojař ,který se vždy rád dozví něco nového :-)

Vloženo

jasně,jasně

takže pokud chci regulovat podsvícení v FII tak řešením zůstává vypínač světel z OI a "prepojit kablik" jak píše profor

Pokud tedy princip regulace OI (regulace ve vypínači) a OII (dvě kolečka zvlášť) je podobný,pak nerozumím tomu proč nejde toto ovládání z OII funkčně zapojit do F II (co to ještě potřebuje k funkci ?)

Sorry,ale nejlepší odpověď pro mě by byla : mám to tam funguje to a udělal jsem to tak a tak.... :-) nejsem takový vědátor,abych to vymyslel-zajímá mě to jako uživatele

Asi to chce ještě čas :feve:

Díkes

Vloženo

Tak:

regulácia z OII ti nepojde preto lebo to čo je pod tým koliečkkom je len "reostat" na základe ktorého prebieha regulácia v BSG v OII. Naneštastie BSG v FII toto nepodporuje.

Vloženo
Tak:

regulácia z OII ti nepojde preto lebo to čo je pod tým koliečkkom je len "reostat" na základe ktorého prebieha regulácia v BSG v OII. Naneštastie BSG v FII toto nepodporuje.

To znamená,že BSG v F I je "toho umí víc" než BSG ve F II ? ! Úspory zvítězily nad evolucí :-) Je možné to nějak BSG ve F II "naučit" ???

Vloženo

... děkuji... právě,že čtu na první stránnce píšeš BSG by tuto funkci měla podporovat (Roomovská),teď zase né ... a BSG umí to co ji "načteš a naučíš" .

Já věřím,že tě otravuje dokola vysvětlovat pro Tebe samozřejmé věci,ale to je právě taky dovednost předat a vysvětlit :-) (Ve Škodovce se to dokonce hodnotí :-)))

Vloženo

myslíš toto?

ide o toto teda aby si tozumel:

regulácia na FI a OI prebieha v ovládači resp spínači svetiel. ale napríklad budíky nie sú priamo napojené na to regulované vedenie a takisto aj klima nie a ešte CANové okná tuším čo ale dnes už nemá význam.

Pre tieto zariadenia informáciu o intenzite podsvietenia prevádza na CAN BSG a na klime a radiu to je pekne vidieť ked rýchlo stiahneš osvetlenie že klima sa zreguluje neskôr.

a to tvrdenie že BSG umí to čo ji načteš a naučíš...keby to tak bolo, nebolo by tu téma o triplingu, ostrekovačoch svetiel a iných veciach....

Ísť to pôjde.

BSG túto funkciu by mala podporovať tiež nakoľko mám Roomovskú a regulácia budíkov funguje (u 6Q2 BSG asi nie nakoľko nemá komfort CAN).

Celé zapojenie sa bude odohrávať len pri spínači svetiel kde sa preruší (vypinuje) PIN 16 a ten sa napojí na výstup origo regulátoru podsvietenia. Na PIN 16 sa napinuje krátky káblik a druhý koniec ide na vstup regulátora. Zámerne som nedával piny regulátoru lebo neviem aký si zoženiete, či facelift aslebo rpedfacelift a pravda je že si nespomínam ako vyzerá spínač svetiel na FII či Roome :D

  • o 4 roky později...
Vloženo (editace)

Aha, v pořádku, už jsem asi zjistil.... Akorat jsem si toho nevšiml že by to nějak chodilo. Svítil jsem si v noci baterkou na čidlo klimy abych udělal nějake změny. Ale podsvícení se neměnilo. Mám předface

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
  • o 11 měsíců později...
Vloženo (editace)

Mám dotaz tak trochu k tématu, potřebuji se napojit na podsvícení palubky (budu montovat stropní lampičku ze superba s podsvícenými tlačítky). Napojit bych se chtěl ke spínači světel, protože je to nejblíže a nejdostupnější, na jaký pin se mám napojit?

 

Ze zdejší diskuse soudím, že by to mohl být pin č.16 (na spínači světel má označení "58"), když se z něj se tady snažíte regulovat podsvícení, chápu to dobře?

 

EDIT: přidána fotka konektoru vypínače světel.

post-35598-0-32677200-1387977137_thumb.j

Editováno: , autor: Galvi
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...