Jump to content

jipol57

Uživatel
  • Content Count

    690
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

jipol57 last won the day on June 18 2012

jipol57 had the most liked content!

Community Reputation

63 Excellent

1 Follower

About jipol57

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

1,840 profile views
  1. Blábol to není. A jestli je tam nějaký šikovný elektrikář (elektronik), tak mu to dej přečíst a ať si prostuduje schemata. Jsou tady v tomto vlákně: Na výměnu drahých dílů je určitě dost času. Třeba stačí jen někde dotáhout šroubek, nebo vyčistit konektor.
  2. Nemusí to být jen zámkem. Tipoval bych, že to může být špatná vodivost vedení od mikrospínače polohy odemčeno/zamčeno. To by mohlo být tím mikrospínačem, ale spíš si myslím, že to může být ve vedení od toho mikrospínače (v zámku) do ŘJ. Přechodový odpor v některém z konektorů. Nemá na to vliv taky počasí? A další, jen teoretická úvaha na spojitost s vozíkem. Tažné je dodělávané, a možná udělali ukostření společné pro tažné a do těch dveří. A kdyby byla chyba v tom ukostření pro dveře, tak by to ten vozík většími proudy mohl prorazit a na chvíli, než to zaoxiduje chvíli fungovat. Je to takové honění duchů, ale elektrika je věc nevyspytatelná. Vzal bych ohmetr a proměřil vedení kolem těch dveří. Ještě vysvětlím, proč uvažuju o přechodovém odporu ve vedení. Signál o poloze odemčeno/zamčeno vede od zámku k ŘJ jednovodičově. Přičemž jeden mikrospínač připojuje tvrdě na kostru (0 ohmů). Druhým se ke kostře připojuje přes odpor 180 ohmů (tuším). Řídící jednotka podle ohmického vstupu vyhodnotí, jestli je odemčeno/zamčeno. A když se tam vloudí nechtěný přechodový odpor, tak ŘJ mylně vyhodnotí, že je odemčeno a už neodemyká. Tolik moje teorie.
  3. Přidám ještě jeden důvod, proč mám raději bubny. Rád udržuju disky v čistotě, a při každém přezouvání je taky umývám. A je rozdíl v umývání předních, kde jsou nánosy od brzdových destiček, a zadní jsou jen trochu od prachu, nebo bláta, co se lehce omeje jen vodou. Občas bubny sundám a brzdový prach z nich lehce vyklepu a vyfoukám, a prohlédnu prasátka. Možná někdo namítne, že si disky nechá umýt v pneuservisu.
  4. Díval jsem se pod kryt, jak jsem psal k rozvodům. Není tam moc vidět, svítil jsem tam a co jsem viděl bylo čisto a sucho. A předpokládám, že by se to za tu dobu muselo aspoň trochu rozstříknout. Když nikde nic nevidím, tak předpokládám že to bude ten EGR a že to sání hned vcucne. Mikroskopická trhlinka, která se otevře jen při větším natlakování, když je nádržka plná. S tou plnou nádržkou jsem to zkusil jen 2x, a hned jsem přešel na to udržování na spodní rysce. A únik mám takhle asi 1 deci za +- 15tis km. Tak to moc neřeším a jen sleduji.
  5. Moje zkušenost s mizením kapaliny: Asi od 35tis km a pěti lety jsem zaznamenal únik chladící kapaliny. Když jsem ji dolil po horní rysku, tak během první jízdy klesne na spodní a tam se udržuje. Tak ji tak udržuju. Nikde nic neteče, všude sucho, čisto. Díval jsem se k rozvodům, jestli neunilá kolem pumpy. Taky čisto a sucho. Mám podezření, že při plné nádržce se voda víc natlakuje a pustí to EGR. DPF se zdá že funguje správně a v 97tis 27% popílku. Koncovka výfuku naprosto čistá. Asi jednou do roka mě hlásí úbytek chladiva, tak doleju max. deci po spodní rysku. Doufám že se to nebude zhoršovat. Vozím si sebou trochu náhradní kapaliny, pro okamžité dolití, když se rozsvítí kontolka.
  6. Pořád bys chtěl něco servisovat. Tvůj otec to servisoval výborně sám. A vůbec, jak píšeš, to není zanedbané. Tvůj otec postupoval správně. Kromě filtrů a oleje v motoru není potřeba nic měnit. Snad ty svíčky, ale až se to projeví na chodu. A občas se podívat se do zadních bubnů a vyfoukat prach. Ještě se při tom dívám pod prachovky na válečcích, jestli nezačíná unikat kapalina. Přední nápravu ti zkontrolují na STK, na těch natřásadlech dokonale. Na to vždycky spoléhám, že sám bych si to tak neprověřil. Čím víc se do fungujícího šťourá, tím je to horší. A jestli někde něco slyšíš o servisech, tak je to jen na tahání peněz z lidí. Já jsem taky nic nenechal dělat v servisu a nemyslím že bych svého mazla zanedbával. Předplatil jsem si prodloužený servis, abych tam nemusel v době záruky. A například 1. výměnu oleje jsem udělal už v 5000. Sám jsem si usoudil, že na novém motoru budou větší otěry. A dál měním po 10t. Přesto že mám doporučeno po 30tis. Ale nic víc není třeba, když to funguje.
  7. Když jsem si něco dodělával, tak jsem to zapájel a domáčkl kleštíčkama.
  8. Číslo dílu koncernu neznám. Oni se v tom asi taky moc nevyznají. Ale měly by to být asi tyhle. Do větších konektorů a taky k větší pojistce to bude tento: https://www.konektor-brno.cz/kontakt-z-ady-standard-power-timer a pro menší tyhle: https://www.konektor-brno.cz/kontakt-z-ady-junior-power-timer-4 Je jich tam hodně podobných, ale musí mít na bokách rozpínací pružné praporky, za které drží. A taky se liší průřezem vodiče, který se krimpuje. 0,5-1mm2 a 1-2,5mm2.
  9. Špatně to být nemusí. DS nemá žádnou diagnostiku svícení, jako tomu je u blinkrů, nebo obrysovek, které by při malém proudu hlásily poruchu. A nějak to píšeš zmateně. Byla spálená pojistka 17, z důvodu špatné patice?
  10. Pojistka 35 je asi od obrysovek. Pojistka denních světel je za tím spínačem (vedle pojistek) a je to pojistka 17. A od ní to vede na žárovky DS. Při zapnutém klíčku a vypnutých svetlech, musí být napětí před tím vypínačem DS, za vypínačem DS, a dál na pojistce 17 (7,5A). Dál už to vede jen na žárovky DS.
  11. Pro upřesnění. Denní světla, co jsou vedle mlhovek. Tak od toho spínače, co je vedle pojistek, už to vede jen přes pojistku 17, k žárovkám. V to nemůže být žádný fígl. Tak vadná jen pojistka a nebo ten spínač (pomineme-li přerušené vodiče). Ještě pokud nemáš START/STOP. Tam je to zase jinak. Možná jsi to zkratnul, když si tam dával ty ledky, tak se jen spálila pojistka. Měla by být 7,5A.
  12. Mají to jen před FL. Tuším před rokem 2010.
  13. Píšeš, že nejsi zvyklý "fušovat". Ale kdyby jsi nahradil nekvalitní bezolovnatý cín kvalitnějším, bys to zfušované opravil. Takhle jsi to nahradil jen dalším zfušovaným, který časem zase udělá to samé.
  14. Odhadoval bych přerušené vedení, a to zaoxidovanými kontakty v některém z konektorů. A když je to u řidiče, čili ve volantu, tak by to mohla být prasklá pružina el. vedení ve volantu. Tím bych asi začal hledání.
  15. Nesmí se dát víc než po horní rysku. A to nikdy nepřekročím. Moje zkušenost je spodní ryska - horní ryska, 1 litr oleje. Vždycky mě v kanystříku asi 1/2 deci zbude. Nenechávám to z něj vykapat.
×
×
  • Create New...