Jump to content

jipol57

Uživatel
  • Content Count

    659
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

jipol57 last won the day on June 18 2012

jipol57 had the most liked content!

Community Reputation

60 Excellent

1 Follower

About jipol57

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

1,455 profile views
  1. Stala se mi, pro mně neuvěřitelná věc. Mám CORNER funkci. Včera večer jsem jel se zapnutými světly a protijedoucí řidiči mi občas blikáním cosi naznačovali. Nedalo mi to a na příhodném místě jsem zastavil a bez vypnutí motoru, jsem prohlídl předek, co může být špatně. A svítila levá mlhovka. Zapnul jsem mlhovky, aby to nepůsobilo tak nesymetricky a jel dál a přemýšlel kde budu shánět proražený MOSFET do ŘJ. Po chvíli mně to nedalo a znovu jsem zastavil, že si corner otestuji. Mlhovky jsem vypnul, a zkusil blinkry a točit volantem, abych funkci vyvolal. No a mlhovka zhasla a dál to fungovalo, tak jak mělo bez vady. Setkal se s něčím takovým už někdo. Podle mně se ŘJ nemůže splést a případně proražený MOSFET by tak zůstal navždy. Neumím si to vysvětlit. Taky se trochu divím, že protijedoucí reagovali na takovou prkotinu, jako je jedna mlhovka. Ale nic jiného jsem nenašel.
  2. Jestli jsou hadičky v pořádku a není někde přiškrcená, nebo ucpaná, nebo ucpané trysky, tak by to mohl být špatný kontakt v páčce pod volantem.
  3. Možná homokinetický kloub na poloose. Zkusil bych zvednout přední kolo normálně za práh. Podložit spodní rameno, těsně u kola tak, aby poloosa byla v přirozené poloze, ale kolo bylo nad zemí. A zkusit kvedlat s kolem, jestli nebude větší vůle v kloubech, nebo přímo ten zvuk. To samé zkusit na druhém kole.
  4. Kdyby to bylo kabelem, tak by mu to blblo i při stahování. Já si myslím že jde jen těžko a motor zastavuje jako při překážce. Chtělo by to asi něčím namazat, a nebo vyměnit sametky. EDIT: píšu namazat, ale nemyslím olejem!!!
  5. juraj: Přeštípnout kábliky, přehodit a spájet by bylo taky řešení, ale takové barbarské. Lepší by bylo je vypíchnout z objímky a nebo z konektoru co vede do světla. Ale podrobnosti ti nepovím. Ale chce to hodně šikovnosti a nějaký vypichovák. wirer: O nutnosti přepólování jsem to četl někde tady, možná i tomto vláknu. Už nevím. Ale je taky možné, že některé LEDžárovky mají v sobě můstek a nezáleží na jejich pólování, stejně jako u žárovek.
  6. Jak jsi je otočil? Asi je potřeba přehodit přívodní vodiče do objímky. Jestli jsi otočil jen žárovku, tak to nepomůže. To polaritu nezmění.
  7. Ta kontrola destiček je k ničemu. Signalizuje moc brzo a stejně není jisté jak jsou na tom ostatní 3 destičky. Teď budeš předčasně měnit, a nebo jezdit se svítící kontrolkou. Oni už tu kontrolu později přestali dávat. Já mám r. 2011, eleganci v plné výbavě a kontrolu destiček mi tam nedali. Jsem rád. Vždycky si je zkontroluji při přezouvání.
  8. To relé o kterém píšu je v originálu toto https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5j0941589-rele-pro-denni-sviceni-skoda-9652.html?gclid=EAIaIQobChMI2eLZv4bf4wIVGeDtCh2f3A4oEAQYASABEgIIlPD_BwE Ale to by se muselo ještě natahat hodně drátů, aby to fungovalo jako originální zapojení, podle schémat. V tvém případě by bylo lepší to univerzální co máš jako druhé. To je taky na rozsvěcení hlavních světel,
  9. Denní svícení se přes vag nenastavuje. Je to všechno drátařina a v r2008 přítomnost Relé denního svícení. A když tam nemáš přepínač, tak je bez toho. Ale když nemáš mlhovky, tak si do těch míst dej nějaké univerzální světla DS.
  10. Jo díky. Ono to nakonec nebylo tak hrozné, jak se zprvu zdálo. Mně vyděsila první zkouška ještě ve dne, proti zdi. Na vzdálenost asi 2m od zdi, byly "hokejky" skoro 5cm horizontálně nad sebou. Ale jak jsem tam znovu zašátral, tak se to asi usadilo líp. Mám natáčecí projektory tak je to celé víc hejbací.
  11. Mám asi banální dotaz. Ale praskla mě žárovka v potkávačce s čočkou. Vyměnil jsem rovnou obě, protože používám lepší žárovky, tak jsem měnil v páru. Ale znepokojilo mě, že se neuvěřitelně rozhodilo seřízení. Je to normální? Znovu jsem zkoušel usazovat žárovky, jestli jsem to neudělal blbě, ale jinak to nejde a podle mně sedí dobře a pevně. No ale když se bude seřizovat celé světlo, tak to zase rozhodí dálkové. Setkal se s tím někdo takhle? Má s tím někdo takové zkušenosti? Před několika lety jsem měnil původní za Night Breakery a zdá se mi, že jsem tehdy ani neseřizoval a bylo to stejné, jako před výměnou.
  12. jipol57

    Směrová světla

    To teda nevím, jak by páčky mohly zapříčinit proražení výstupního tranzistoru - MOSFETu. Já bych spíš hledal příčinu někde u těch žárovek a vedení k nim. Cenu v servisu jsem tak trochu odhadl správně. Vadná součástka je na tom "Alikovi" za 181 Kč + poštovné. Protože jak jsem pochopil, tak doprava zdarma by byla od 10 kusů.
  13. jipol57

    Směrová světla

    Nevím, ale žádné výkonné odpory v okolí nevidím. Mám tušení, že proudový snímač bude součástí toho švábu. Není to jen výkonný tranzistor, ale je označován jako IO.
  14. jipol57

    Směrová světla

    Kdysi jsem si vyfotil svou vlastní ŘJ. Je z r. 2011, tak to asi nebude moc rozdíl. A podle spočítání pinů by to měla být součástka se šipkou. VN5E025A Není běžně dostupná, ale našel jsem ji tady. https://www.aliexpress.com/item/32837905773.html Šikovný elektronik amatér by si s tím mohl poradit. Ale ode mně jsou to jen úvahy od stolu. Kdyby to byl můj problém, určitě bych do toho šel i s rizikem, že se to nemusí povést. Může být taky vadná součástka, která je ještě před touhle. Ale vzhledem k tomu rychlému blikání kontrolky, tak to vyhodnocuje jako by to nesvítilo vůbec, tak to taky napovídá na vadu té co odhaduji. Ale jak píšu je to jen odhad. Zajímá mě jak tohle řeší servis. Typuju výměnu celé ŘJ, (možná repas) a včetně nastavování všeho - záležitost několika tisíc. Ono asi nic jiného nezbyde. I to vytažení ŘJ z podpalubovky není jen tak.
  15. jipol57

    Směrová světla

    To ne. Mohly by být taky někde proklepané a spojené dráty. Ale to je malá pravděpodobnost. To když se stane, tak se většinou něco spojí s kostrou a je to zkrat. Pálila by se pojistka. Ještě by se dala udělat zkouška, že když se vytáhne pojistka 49 (15A), tak by to mělo zhasnout. To by bylo potvrzení, že jsou žárovky napájeny správnou cestou, jen je chyba v ŘJ, že svítí trvale. Chyba o které jsem psal výše. Při odstavení, místo odpojování baterky by mělo stačit jen vytažení té pojistky.
×
×
  • Create New...