Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Vím, že ty máš info vždy korektní, ale celkem bych si dovolil tvrdit, že v FRS jsem opakovaně pozoroval při plným knedlíku v létě, že přestane chlazení (foukat stud. vzduch) až do doby, než se zase jede v normál režimu.

Jo, jo, samozrejme to tak je, ja jsem ani netvrdil, ze je to jinak.

V tom prispevku slo jen o technickou stranku veci - napr. u OI se klimakompresor mechanicky odpoji pomoci rozepnuti elektromagneticke spojky, tudiz klimakompresor pak neni pohanen.

U FI vcetne FRS (a naslednych modelu) se ta regulace provadi jinak. Kompresor je mechanicky pohanen porad. Obsahuje ale tusim 6 axialnich pistu a regulací jejich zdvihu se ridi vykon klimatizace. Kdyz klimatizaci vypnes, kompresor stale bezi, ale regulacni pisty zmeni svou polohu (zdvih) a tim zmeni vykon klimatizace a tim padem zatizeni motoru... Ve stavu "vypnuto" jede klima stale na cca 2% vykonu.

Vloženo
Jo, jo, samozrejme to tak je, ja jsem ani netvrdil, ze je to jinak.

V tom prispevku slo jen o technickou stranku veci - napr. u OI se klimakompresor mechanicky odpoji pomoci rozepnuti elektromagneticke spojky, tudiz klimakompresor pak neni pohanen.

U FI vcetne FRS (a naslednych modelu) se ta regulace provadi jinak. Kompresor je mechanicky pohanen porad. Obsahuje ale tusim 6 axialnich pistu a regulací jejich zdvihu se ridi vykon klimatizace. Kdyz klimatizaci vypnes, kompresor stale bezi, ale regulacni pisty zmeni svou polohu (zdvih) a tim zmeni vykon klimatizace a tim padem zatizeni motoru... Ve stavu "vypnuto" jede klima stale na cca 2% vykonu.

Jo mas pravdu, splietol som to s Octavkou. :doh

Ale zase, 2% z vykonu klimy je tak malo, ze by sa dalo povedat, ze neodobera skoro ziadny vykon z motora. Urcite nie tolko aby to bol ktokolvek schopny poznat na vykone motora.

Vloženo
Jenže TDi není HTP lol;)

Souhlasim s Xtrackem.

Mel jsem moznost vyzkouset jak HTPcko s klimou, tak TDicko.

Rozdil je patrny. Ale za ten komfort a pohodicku uvnitr to stoji.

Bez klimi nikdy vice, at je to motor jaky chce!!!!!

Vloženo
Jo, jo, samozrejme to tak je, ja jsem ani netvrdil, ze je to jinak.

V tom prispevku slo jen o technickou stranku veci - napr. u OI se klimakompresor mechanicky odpoji pomoci rozepnuti elektromagneticke spojky, tudiz klimakompresor pak neni pohanen.

U FI vcetne FRS (a naslednych modelu) se ta regulace provadi jinak. Kompresor je mechanicky pohanen porad. Obsahuje ale tusim 6 axialnich pistu a regulací jejich zdvihu se ridi vykon klimatizace. Kdyz klimatizaci vypnes, kompresor stale bezi, ale regulacni pisty zmeni svou polohu (zdvih) a tim zmeni vykon klimatizace a tim padem zatizeni motoru... Ve stavu "vypnuto" jede klima stale na cca 2% vykonu.

Cao.Je to presne jak pises.Deli se to na kompresory s magnetickou spojkou a kompresory s pevnou remenici.Ty s tou magnetickou spojkou muzes vypnout uplne a ty s pevnou remenici regulujes tak,ze menis naklon rotoru a to ma za nasledek vetsi nebo mensi zdvih pistu.Jinak se jeste deli na kompresory 6 a 7 piste,ale to uz jen pro zajimavost.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahojte s tím že klima běží permanentně na 2% nevím no dneska sem si hrál s VAG a když dám teplotu na minimum a ventilátor na 4ku tak je zatížení kompresoru cca85% když šlápnu na plyn na volnoběh z cca 1000rpm na 3000rpm naskočí zatížení na 0% a s tím poklesne i tlak v klimě a teplota na výparníku...a kontrolka na vypínači AC nezhasne...

když klimu vypnu tlačítkěm úplně tak je zatížení 0% dle VAG...to jen tak pro zajímavost

Vloženo
Ahojte s tím že klima běží permanentně na 2% nevím no dneska sem si hrál s VAG a když dám teplotu na minimum a ventilátor na 4ku tak je zatížení kompresoru cca85% když šlápnu na plyn na volnoběh z cca 1000rpm na 3000rpm naskočí zatížení na 0% a s tím poklesne i tlak v klimě a teplota na výparníku...a kontrolka na vypínači AC nezhasne...

když klimu vypnu tlačítkěm úplně tak je zatížení 0% dle VAG...to jen tak pro zajímavost

To zatizeni ja opravdu 2% pri vypnute klime.VAG ukazuje 0%, protoze pc signalizuje vypnutou klimu.Ver mi.Delam ve fabrice kde ty kompresory vyrabeji a testuji.To,ze se klima nevypne je prave proto,ze auto bezi na volnobeh a nemas zarazeny zadny rychlostni stupen.Klikova hridel nema zadny vykon tudiz klima nema co brzdit.

Vloženo
klimu nemám ze zdravotních důvodů :prc:

asi spíš srdce.já jsem alergik a klima v poho, je to lepší když dejchám chladnější vzduch.A co se týká klimy mám manual a když jsem jí zapnul ,tak jsem cítil ubytek výkonu motoru(dost).Po přečipování pohoda.

Vloženo

dodelaval jsem klimu loni, dost me od toho odhanela ta slozita domontaz ale nakonec jsem to riskl a jsem moc rad za to rozhodnuti, je to spica, navic klima ve fabii je dost dobre funkcni i na kratke trate, i v zime je dobra, takze klima ano ano ano. az budes auto jednou prodavat, prvni co bude kazdeho zajimat jestli ma klimu, driv byla vzsadou nejvyssich vybav, dneska ji muzes mit i v classicu, coz o necem vypovida

Vloženo
dodelaval jsem klimu loni, dost me od toho odhanela ta slozita domontaz ale nakonec jsem to riskl a jsem moc rad za to rozhodnuti, je to spica, navic klima ve fabii je dost dobre funkcni i na kratke trate, i v zime je dobra, takze klima ano ano ano. az budes auto jednou prodavat, prvni co bude kazdeho zajimat jestli ma klimu, driv byla vzsadou nejvyssich vybav, dneska ji muzes mit i v classicu, coz o necem vypovida

Dávám ti stokrát za pravdu. Když jednou klimu v autě poznáš,tak nechceš nic jiného. Manželka kupovala předminulý měsic Fabii a jinou než s klimou nechtěla. :palec2:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...