Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

mám OCTAVII 1.8 20V rv.1997 a prosbu, víte někdo co může způsobovat zarachtání výfukové části mezi motorem a středním dílem a to dost výrazně jen jakoby rezonančně při otáčkách cca 1500 a pouze je-li motor provozně zahřátý? Za studena to jen lehce.

V servisu nedohledali a podezření byl střední díl. Byl načatý, kdy kontinuálně lehce prděl. Po výměně toto dobrý, ale setrvává to rezonanční hlasité rachtání. Jakoby i lehce kovové.

Projevuje se to jak při přidáním plynu volnoběhu, tak i jízdy.

Katalyzátor, to snad ne...! A pak jestli u motoru nějaký ten vlnovec.... Nevím, neznám průvodní projevy těchto závad.

Milan

Ahoj podle tveho popisu je to katik ted me to delalo to same a musel sem ho vymenit ale nezoufej dal sem tam polaka za 2200 a zatim ok

to samé jak popisuješ měl před měsícem tchán na 1,8 20V r.v 98 a byl to kat. musel dát nový a je klid

Taky mi to rachtalo... spíš takový zvonivý zvuk. Zkus vzít za vejfuk až nakonci a zamel s ním rukou do stran - tehdy jsem to přesně slyšel. Byl to prasklý svár - na trubce je přivařený plechový véčko - ta trubka v něm leží a ještě je privařená. Z toho véčka čumí na obě strany tyčka která je zavěšený v silenblocích (už si to přesně moc nepamatuju) - je to někde v místech tak pod předními sedadly. Ten svár byl prasklý a trubka v tom véčku poskakovala - sešrouboval jsem to nějakou klemou. Chrastilo to hlavně ne hrbolu...

nebo máš vyrezlo vevnitř nějakou přepážku a ta rezonuje..

nastartuj to nad jámou, a´t ti někdo přidává a ty dole poslouchej...

  • Autor
Ahoj podle tveho popisu je to katik ted me to delalo to same a musel sem ho vymenit ale nezoufej dal sem tam polaka za 2200 a zatim ok

Dík.

Asi fakt katalyzátor. V servisu podezření na katalyzátor padlo taky. Jen nevím co by v něm takto rachtalo a jestli by šel opravit. Je to jako by tam vibrovala nějaká příčka či co.

Ta cena nového kolem 2000 by jinak také šla.

Upraveno od michy

  • Autor
Taky mi to rachtalo... spíš takový zvonivý zvuk. Zkus vzít za vejfuk až nakonci a zamel s ním rukou do stran - tehdy jsem to přesně slyšel. Byl to prasklý svár - na trubce je přivařený plechový véčko - ta trubka v něm leží a ještě je privařená. Z toho véčka čumí na obě strany tyčka která je zavěšený v silenblocích (už si to přesně moc nepamatuju) - je to někde v místech tak pod předními sedadly. Ten svár byl prasklý a trubka v tom véčku poskakovala - sešrouboval jsem to nějakou klemou. Chrastilo to hlavně ne hrbolu...

nebo máš vyrezlo vevnitř nějakou přepážku a ta rezonuje..

nastartuj to nad jámou, a´t ti někdo přidává a ty dole poslouchej...

Dík, ještě mrknu. Při výměně středního dílu nic prasklého nebylo patrné. To zvonivé rachtání dost zesílí až při horkém motoru - výfuku. A jde to z místa kolem takalyzátoru.

Jó to bude kat, mně to dělalo na Rendlu taky. Jsem se na to vyprd a nakonec to vymizelo samo... na emisích žádný rozdíl.;) Lepší ale dražší řešení je výměna postiženého dílu.

  • 1 rok později...

Chlapy pomoc. Odešel mi střední díl výfuku na O1 r.v.98 1.6 74kw (prasklina 10cm na plášti). Koupil jsem originální střední díl včetně spojek (mezi předním dílem i zadním dílem). Po výměně je auto pěkně tiché až do té doby, než překoná 3000 otáček. Výfuk mi silně rezonuje v přední časti výruku. Vlnovce jsou ok (měněny nedávno). V chytré knize píši, že "pazvuky" a povrzávání způsobuje pnutí výfuku mezi jednotlivými závěsy. Vše jsem kontroloval snad 3x. Kalalyzátor se mi nezdá. Před výměnou "prděl" střední díl, ale nic nerezonovalo. Poraďte, co stím. :mellow:

Právě se chystám, že to ještě zkontroluju. Jestli se od včerejška nějak nepohnul a chci se ještě podívat na sylenbloky středního dílu, při montáži se zdály ok, vážně už nevím co s tím.

Chtěl bych ještě dodat, že jakmile točím 3500 a více, tak rezonance zkončí a motor pokračuje bez pazvuků až k maximu ok.

Upraveno od Píst

Napadá mě jedině to pnutí, podívej se na to ještě jednou. Dokonce je na to nějaký přípravek, dá se udělat myslím ze šroubu a návod je v knize Jak na to. Já si ho taky dělal a výsledek dokonalej.

Tak mám snad klid, dneska jsem systemem pokus-omyl lezl pod auto a projížděl až jsem přišel na chybu. Tou byla spojka mezi předním a středním dílem. Je to k nevíře, ale v jiném tématu jsem se dočetl, že na trubce prvního dílu jsou značky (A - automatická převodovka, S- manuál). Hledal jsem a ejhle, na pravé straně trubky ve směru jízdy jsem našel S-značku. Posunul jsem spojku cca o 3 cm dopředu a je klid. Auto je tiché jak ze salonu i při vyšších otáčkách. Hlavně, že už nerezonuje - trhalo mi to uši. Auto má teď trochu sytější zvuk, jinak OK. -_-

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.