pekres Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 (editace) Je fakt, že v servisní knížce je napsáno "Duplikát" takže nevím, nevím jestli ji věřit a proto není v ní ani ten štítek. V kufru u rezervy štítek je ale není čitelný, nemohl jsem z něho nic vyčíst. Dobrý nápad je si to přečíst ve Vagu. To zkusím i když ještě nemám s tím velké zkušenosti. Ale díky za nápad, něco takového jsem potřeboval. Díky! To WOJNAR Tak jsem to zkusil přes ten VAG a našel jsem si tam ten interval. Mám tedy QG2. Tak moc díky za radu, to jsem potřeboval. Editováno: 14. Březen 2012, autor: pekres Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitris80 Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Chlapi, mám první koncernové auto, Octávii I 1.9 TDi 81 kW a mám asi blbý dotaz, ale není jedno, jestli mám interval ten, nebo ten, když měním olej každý rok?? Pokud samozřejmě nemám dříve 15000km. Pak snad jen stačí si hlídat normu WV 505.00 a mám klid, nebo se mýlím? Čeká mě totiž první výměna oleje od koupě auta a nyní je tam dle štítku olej 10W40, ale více k tomu nevím... Takže tam dám normu WV505.00, nejspíše 5W40 Mobil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Pitris80 Blbý dotaz nemáš to myslím vážne každý raz začínal a nevedel čo a ako sme tu na to aby sme si pomohli... Takže servisný interval výmeny ovládaš k tomu by som len dodal že ak často jazdýš mesto a máš veľa studených štartov tak tý 15000km by som ešte skrátil ale je to na tebe ako ti na tom aute záleží... Jasné zvoľ si normu VW 505.00 a ten mobil je fakt dobrá voľba nemáš čo pokaziť... to čo bolo predtým nerieš to pôjde von a tvoj motor nemá pamäť čo v ňom bolo predtým... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitris80 Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Jo díky moc, já totiž nemám servisku a ten štítek v kufru je už dost nečitelný a nikde jsem na něm ten interval (QG) nenašel... proto jsem se chtěl jen ujistit, že i kdyby tam přede mnou dávali long, tak pokud já tam dám olej dle 505.00 a budu ho měnit jednou ročně, nebo max. do těch 15000km, tak v tom není problém a zda je to tedy jedno... Jezdím spíše město. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Pitris80 Nemáš zač rado sa stalo aj nabudúce... Keď je to auto kupené napr. v bazari nemáš šancu zistiť čo tam predtým bolo a už by som ani po tom nepátral... hlavné je že vieš čo tam patrí a dodržíš servisný interval výmeny oleja. Tak neviem v akom veľkom meste jazdíš ale budú to mestké pár km trasy musíš rátať so semafórmi možno zápchy v špičke a motohodiny bežia aj keď km nepribúdajú preto by som ten km interval skrátil z tých 15tkm lebo je to iné ako napr dialničná jazda jeden studený štart a jazda s teplým motorom napr. 500km a najazdiť tých 500km v meste... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitris80 Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 No mám to sice od pána, ale on neví jaký typ tam byl, je tam jen štítek "Benzina" 10W40... to je vše... takže předpokládám, že long tam nebyl... Takže jsem se díval na tu tabulku, co jsem tady někde našel a kde je pro můj motor uváděno vW505.00. Takže koupím ten Mobil 10W-40 Super 2000 X1. Jinak jezdím v Ostravě, takže interval zkrátím na nějakých 12000km. Koukám, že máme stejný motor, já mám rok 2001, najeto 251 000 km. Co dáváš ty za olej?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Pitris80 Super že to skrátiš svojmu motoru urobíš len a len dobre... 251tkm je na ten motor nič v pohode zvládne aj tri krát toľko ak mu dáš čo potrebude je to nezmar... Ja dávam Shell Helix Ultra 5W40 a max spokojnosť predchádzajúci majiteľ používal Castrol TXT 5W40 ale ten sa prestal vyrábať tak som pokračoval 5 výmien s Castrolom Magnatec 5W40 ale potom začali ho vyrábať s C3 low saps tak som prešiel na Shell kvôli tej C3 a mám ho už tretiu výmenu a pohoda... Motor šlape ako hodinky zmena výrobcu oleja mu vôbec neuškodila a normu požadovanú výrobcom som dodržal VW 505.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitris80 Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Jo z těch norem jsem byl zmatený... jdu olej objednat a ještě filtry Mann a UFI... myslím, že nejsou špatné, už jsem je měl v předešlém autě... akorát tohle je můj první diesel a koncern. Takže díky za rady a pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 Mann aj Ufi sú v pohode kľudne objednaj... Vzduchový filter mením po 30tkm Naftový filter mením po 40tkm Peľový filter vždy na jar + čistenie klímy... prajem ti veľa šťastných km nech ti octavia slúži dobre ako mne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitris80 Vloženo 25. Březen 2012 Sdílet Vloženo 25. Březen 2012 No já byl zvyklý měnit vzduchový pokaždé, když jsem měnil olej... možná zbytečné no... to už je jedno Díky za přání, snad bude sloužit dobře a dlouho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RiDER Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Zdravím páni, Blíži sa výmena oleja na mojej Octavii 1.8T AGU a chcel by som počuť váš názor na olej ktorý som vybral. Je to Mobil New Life 0w-40 alebo Mobil Peak Life 5w-50. Ktorý je podľa vás lepší? Nabehaných mám 180 000 km. Olej býva menený každý rok, bez ohľadu na najazdené kilometre, ale nikdy nie viac ako 15 000 km. Menené sú vždy filtre (vzduchový, palivový) a budú menené aj sviečky (Denso Iridium). Vopred vďaka za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Dej tam to, co tam bylo předtím. Btw 0w40 to máš na okruhy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Zdravím páni, Blíži sa výmena oleja na mojej Octavii 1.8T AGU a chcel by som počuť váš názor na olej ktorý som vybral. Je to Mobil New Life 0w-40 alebo Mobil Peak Life 5w-50. Ktorý je podľa vás lepší? Nabehaných mám 180 000 km. Olej býva menený každý rok, bez ohľadu na najazdené kilometre, ale nikdy nie viac ako 15 000 km. Menené sú vždy filtre (vzduchový, palivový) a budú menené aj sviečky (Denso Iridium). Vopred vďaka za odpoved. Olej normy 5w40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RiDER Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Nad tým 0w-40 uvažujem preto, lebo najčastejšie jazdím krátke trasy po meste, v lete, v zime, kedykoľvek keď treba. Tatry sú neďaleko, tak tu vie byť dosť zima. Vyskytnú sa aj diaľnice ale to je len občas, tak raz za mesiac. Ale samozrejme nechám si poradiť. A mám ešte jednu otázku. Máme doma aj Octaviu RS 2.0 TFSi predface 2008. Je kódovaná QG1. Je možné do nej dať olej normy 502.00 keď ho budeme meniť každý rok. Najazdí sa na nej tak okolo 12 - 14 tis. km. Vďaka za odpoveď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 RiDER K tej tvojej RS-ke všade sa uvádza že tam patrí olej VW 504.00 a viskozita 5W30 aj keď prejdeš na QG2... Sú to všetko Low saps oleje kvôli emisiám... Záver je asi taký že norma VW 504.00 ako aj VW502.00 spĺňa normu A3/B3/B4 v tom problém nevidím a ešte 5W40 je teplotne odolnejšia ako 5W30 čiže nemal by byť problém... ale je to len môj názor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 (editace) RiDER: Jesli si koupíš ten olej 0w40 tak k tomu požaduji nějaký starý pekáč na pečení, který budeš dávat pod motor Ale vážně, kámoš taky takhle špekulova co nalije do motou a padl olej 0w40 a po chvilce ho měnil z5 za 5w40. Důvod bycl jednoduchý, začalo mu to lehce prosakovat a dokonce byl motor o dost hlučnější než dříve, takže to prostě není olej do starších motorů. Spíš tím uškodíš nežpomůžeš. Jinak já teď sehnal 4ks 4litrových kanistrů oleje BP Visco 2000 Diesel 15W40. Jak se říká nekup to, když kanist byl za 200,-kč. Sice to je jen minerál, ale kvalitní a teď to budeme lít kamošovi do jeho Golfa 3 1,9 TDI 66kw. Ten motor si na tom oleji dozajista pošmákne Bo je tak všude možně zatečený od oleje a turbo je taky od oleje, takže jakousi netěsnost motor má. Dosavaď podle všeho tam byl 10w40 ovšem poslední výměna 2010 květen. Ale najeté to má teď něco přes 16tis na ten olej, takže snad to nebude taková hrůza. Jinak dle tachometu nějakých 185tis.takže kdo ví? Teď mám odbornou otázku která se tady probírala už mnohokrát. Jde o to, že u takových motorů, kde jaksik předchozí majitelé nedodržovali pravidelnou výmenu oleje, se ten olej o hodně víc zanese a zakarbonizuje a v motoru se usadí bordel. Tak jestli by nebylo lepší u takového motoru udělat lehký výplach ? kdysi někdo doporučoval pře výměnou oleje do oleje nalit tak 0,5litru benzínu a nechat motor jen tak pr'dět na volnoběh několik minut. Potom olej vypustit a díky přidanému benzínu v oleji, by měl povolit víc bordelu, ovšem nemám tuhle metodu odzkoušenou a nechci náhodou kamošovi odjebat turbo. Ale na druhou stranu ony ty průplachové oleje obsahovalý nějaké procento benzínu a atp. ovšem nevím kolik procent bylo nebzinu ? Editováno: 29. Březen 2012, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 Grym Neodborná odpoveď na tvoju odbornú otázku... Ja do motora by som žiadny benzín nelial ten patrí do nádrže... Ak chceš mať čistý motor skôr by som doporučil zmeniť značku oleja napr. 3x vymeníš olej ktorý dávaš stále a potom zmeň značku oleja pri dodržaní normy a pri ďalšej výmene sa sa zas vrátiš k pôvodnej značke... Čo ti dá taká zmena napr. iný olej iné obsah aditív a detergentov ktoré olej obsahuje a zjednodušene povedané čistí to čo predchádzajúci olej nie... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 30. Březen 2012 Sdílet Vloženo 30. Březen 2012 Jj, já jsem podobného názoru jako Ty. Ovšem víš jak to je, on má auto po nějakém starším chlapkovi co to auto měl 10let a jestli dělal výměnu oleje co 2 roky, což bych se nedivil jestli moc nejdezdil, tak v tom motoru nejspíš bude dobrý hnus, ale kdo ví nemusí to být nakonec tak strašné ?! Jako olej jsem ještě nevypuštěl, bo na tom autě je víc věcí co se musí poladit. Asi se na ten průplach vykašlu a soupnu mu tam ten BP 15w40 který má normu VW 505.00, takže je OK a uvidíme jestli si to auto časem zaslouží nový olej Ale kdyby se někdo našel kdo ví co obsahuje ten průplachový olej, tak to určitě rád uvítám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 30. Březen 2012 Sdílet Vloženo 30. Březen 2012 To Grym: Já jsem pro, prostě na starším motoru a třeba ještě se špatně dodržovanými výměnami bych udělal výplach. Třeba na tom mým jsem to měl udělat. Po výměně oleje je po cca 200km už dost tmavý, jak kdybych měl nafťáka. Proplach motoru by tomu alespoň částečně zamezil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Grym Práve preto to každému opakujem aké je dôležité dodržiavať servisné intervaly a nepreťahovať ich!!! Len ľudia sú niektorí nepoučiteľný!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Jj, tak někto to prostě neřeší a jezdí. Zatím jsem ho ještě neměnil, bo jsem teď ještě vyvařoval prahy a mám sundané blatníky. Naštěstí zbytek auta je zdravý. Škoda že jsem neměl u sebe teď foták, bo jsem o víkendu na tom autě dělal a celkem sranda no. Jsem vytahnul kabinový filtr, bo se mi zdálo že to auto vevnitř nějak smrdí jak jsem ho vatahoval ven, sem si říkal že je to ještě v nějaké plastové černé krabičce nebo co...Haha, pak jsem zjistil že to ten filtr je tak řerný jako bota, nikdy jsem tak černý filtr nevidel, a když jsem ho vytahnul ven, tak se mi normalně v pulce zlomil kentus hnus hadra... Ale jak se to vyčistí a popraví, tak to bude autko v pohodě. Bohužel předchozí majitel byl jaký byl, a jeho mechanik co to opravoval byl asi nějaké pako, když ho ani nenapadne vyměnit filtr. škoda to řešit. V týdnu to bude snad už hotové, tak vypustim ten hnus + dám raději nový i převodový olej a bude klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Kdyžpak tu řešíte srágory v motoru....Jak je možné ,že u 27 let staré motorky mám vnitřek pořád jako novej? Čím to je ?Motorka je 4 vál 4 takt...550 obsah. Je to tím,že mašina nejezdí v zimě? Počtem km to asi nebude,páč ta moje Suzí má taky požehnáně najeto... Prostě zvednu víko u auta a černej sajrajt přiškvařenej...A zvednu víko na máše a nic... Nebo je to tím,že olej do mašiny je jiná kvalitka? Musí mazat naráz jak spojku,tak převodovku tak motor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 To byly ještě poctivý motory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 To nepochybně Ale to neřeší proč je motor za ty léta a nájezd km vevnitř krásně čistej.... Na Jawě to byla taky samá srágora uvnit v převodovce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 (editace) Ondrero: Hoho, takže ještě proháníš pírka staré Suzuki GS550 Katana Na motorkách ty motory nejsou tak zas*ané bo toho tolik nenajezdí, a i když máš třeba najeto dejme tomu kolem 60tis, tak to vem tak, že motorka se pořizuje pro radost z jízdy, a věčinou každy kdo jí má ji dopřeje začátkem sezóny nový olej atp. A nejezdí v zimě, takže zádné zmeny teplot které na olej taky mají velky vliv a srážení vlhkosti v motoru atp. Nehledě na to, že motorky silniční nebo supersporty prostě mají otačky jak prase. Třeba i stare Kawasaki 400 Ninja točili přes 13tis.ot.min. Takže navzdory takovým otáčkám jsou prostě oleje do motorek mnohem kvalitnější a výkonější a tím pádem i dost aditivované, než oleje pro auta. Pdkud se nepletu, tak u té tvoji Suzuki Gs550 je předepsaná výměna oleje snad 6tis.km. Takže v tom motoru relativně koluje pořád nový olej, a je to i díky tomu jak jsi psal, bo ten olej ej jak pro spojku tak pro převodovku a je teda zatěžovaný o to více. Proto se mění častěji. Edit: Že jsi měl v Jawe nános bordelu a karbon haha..Vždit to je právě to co se líbí Jawkařům, že můžou něco čistit a leštit a hlavně pořád něco zpravovat aby to jezdilo. Taky jsem si kdysi dávno tím prošel. A to že je to špinavější je dost jednoduché, ber to tak, že Jawa je 2taktní motor, což znamená míchání oleje z benzínem. A jak už to tak bývá stane se že se olej dá víc a pak to čoudí jak kamna !!! Díky tomu, že ty motory mají zpracování ala kovářské, tak je tam prostě netěsnost a při spalování a vyplachu motoru se dostavá i nepatrné množství do převodovy, která je oddělena. Ale to není až tak znatelné jako to, že když se zeptáš někoho kdo měl Jawu a řekl si mu zda měnil olej v převodovce, tak ti možná řekne že se tam loni díval a olej tam je. Takže se pak není čemu divit že je to vevnitř zajebané. Kdyby to byl 4takt, tak ten motor je čistější, tomu věř. Editováno: 2. Duben 2012, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.