rsrsrs Vloženo 29. Únor 2012 Sdílet Vloženo 29. Únor 2012 Ovosh Dobre pozri sa presne aký máš tam olej budeme potom múdrejší... To že je olej čierny je normálne opotrebenie oleja a máš výkonny motor neviem akým štýlom jazdíš ale ak športovo tak tých 10 000km je akurát dosť ja by som už menil bez debaty je to fakt najlepšie čo môžeš pre svoj motor urobiť... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
clunny Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Ahoj, chystám se v dubnu na výměnu oleje a potřeboval bych poradit co se týče synt. a polosynt.Zjistil jsem že v servisu mi tam hodili minulý rok 5w-40 Delfi to je vše co vím.Takže nevím ani zda tam je synt./polosynt.Vadí při výměně syntetice polosyntetika a naopak?Je to na Fabii 1.4 MPI což asi není podstatné. Dík moc všem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 clunny Tu si v sekcii octavia ale nevadí... A čo tam chceš dať teraz? Viskozitu môžeš v pohode zachovať 5W40 a nájdi si olej s normou VW502.00 a môžeš meniť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
clunny Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 >rsrsrs Jo tak to se omlouvám, myslel jsem že na tom nesejde do jakého auta se to leje.No chtěl bych určitě syntetiku tady na foru jsem se dočetl že je ideální syntetika, nechal bych tam 5w-40 protože mám nalítaných 130t.km.Dík za typ normy na to jsem tak trošku levák.A můžu měnit klasika po 15t.km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 clunny Nemusíš sa ospravedlňovať každý nejak začíname... Jasné že môžeš meniť po 15tkm a keď jazdíš viac v meste a krátke trasy ešte by som to skrátil alebo ak nenajazdíš 15tkm za rok tak to vymeň po roku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
clunny Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 >rsrsrs Já ti děkuji moc to jsou cenné rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 clunny nemusíš mi ďakovať ale budem rád ak si potom nájdeš čas a napíšeš čo si tam dal lebo keď niekto už má poradené tak sa už nedozvieme ako to nakoniec dopadlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Jako čučet na film a nevidět napínavej konec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
clunny Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 tak jo je koupeno v ELITU za 1200kč 5w-40 na tu normu mi doporučil zlatý střed BP visco 5000c sice tomu nerozumím ale v číslech to tu je takhle SAE 5W-40:ACEA C3:API SM/CF:BMW Longlife-04 MB-Approval 229.31/229.51:VW 502 00/505 01: meets Ford WSS-M2C-917-A:Meets Fiat 9.55535-S2 Tyjo to to trvalo než jsem to napsal sice vůbec nemam páru co to tam je hlavně že to obsahuje ty čísla jako 5w-40 a tu normu VW 502 00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 clunny Super voľba BP Visco 5000 5W40 veľmi dobre si si vybral je len chvályhodné že si sa neulakomil na no name značku oleja... Lebo na oleji sa neoplatí šetriť... A je fajn že si nám dal vedieť ako si to vyriešil... Nemusíš tomu rozumieť pre teba sú to nepodstatné veci... Čo je pre teba dôležité to už ovládaš a poradil si si fakt dobre... prajem tvojej Fabke veľa bezproblémových km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
clunny Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 >rsrsrs Tak teď se mi to tam bude lít hned o něco lépe, když je odsouhlasený objektivně.Já děkuji za pomoc a doufám že mi k těm najetým kilometrům pomůže právě tento olej.Tak šetřit/nešetřit zadřít bych fakt nechtěl.Takže si radši připlatím těch 100kč/L Když si to tak člověk vezme tak to není ještě hroznej peníz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 clunny Tak som rád že ti to pomohlo a že si si vybral správne lebo mohol som ti napísať nejakú inú značku oleja ktorá by ti splnila ten istý účel ale nechcel som ťa až tak ovplyvňovať... Na budúcu výmenu si kúp ten istý BP Visco už nemusíš iný hľadať... citujem:Když si to tak člověk vezme tak to není ještě hroznej peníz. To si napísal veľmi dobre a ti aj napíšem prečo lebo keď si tak spomeniem pár rokov dozadu kde boli ceny olejov neskutočne predražené a kde sú teraz tak fakt nie je čo riešiť! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 Stejne 1200 Kc za 5 litru oleje je dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 9. Březen 2012 Sdílet Vloženo 9. Březen 2012 houmik no na začiatok to nie je až také zlé si myslím... keby sa tu neporadil a šiel by napríklad do škodovky tak by za olej zaplatil oveľa viac... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pekres Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 Dobrý večer přeji. Potřeboval bych taky poradit pánove... Chystám se měnit olej a rozhodl jsem se pro Shell Helix 5W-40 protože ten podle servisní knížky tam je. Určitě splňuje i normu WV 503.00. I když mám servisní knížku není v ní štítek jaký mám servisní interval. Štítek je nečitelný i v kufru u rezervy. Tak jsem bezradný jak to zjistit. Psal jsem i do automobilky ale neozvali se. V knížce "Jak na to?" se píše, že modely Škoda Octavia od roku 2001 jsou vyráběny podle filozofie tzv. long-life service system. Protože mám Octavii z roku 2002 měl bych mít interval QG1. Palubní počítač mu začal psát " service" i když není od poslední prohlídky najeto 15000 ale je rok po servisní prohlídce. Tak jsem z toho zmatený a nevím přesně jaký servisní interval mám. Kde a jak to zjistím? Zajet do servisu? Tak těm tam moc nevěřím.. Poradí mi někdo? Díky pánové, popř dámy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 QG1 je prodloužený variabilní, ale možné, že to někdo nuloval na budíkách nebo dokonce cíleně přestavil na pevný. Tak či tak ser na QG1 a měň olej i dříve než 15 tkm, klidně 12-13 tkm. Zas tak moc se Ti provoz neprodraží a motoru jen prospěje! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 nic proti, ale potřeboval poradit jak zjistit interval ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pekres Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 S tím intervalem souvísí i jaký olej do toho nalít. V tomto linku je to pěkně popsáno, že se oleje nemají měnit. Proto bych rád veděl jaký servisní interval mám. Psal jsem do škodovky na email 'info@skoda-info.cz' Je ještě jiná adresa kde budou vstřícnější? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 no a v té servisce pokud se jí dá věřit jsou jaké intervaly výměn, snad tam psali km ? PP by už psal servis po roce při pevném intervalu bez ohledu na km. infolinka je na draka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pekres Vloženo 11. Březen 2012 Sdílet Vloženo 11. Březen 2012 Jestli se dá servisce věřit, tak olej byl měněn každý rok v březnu. Tak to budu dodržovat i když těch 15000 km za rok nenajedu. Podle tohoto pravidelného měnění oleje, bych předpokládal, že tam je nastaven interval QC0. Jde mi i o to, abych koupil správný olej. Podle knížky a různých informaci by se do Octavky z roku 2002, měl lít olej specifikace VW 503.00 a měla by mít interval QG1. Pokuď tam bude ale interval QC0 a já tam naleji olej VW503.00, tak zničím motor jak je popsáno výše v odkazu. Tak mám pořád dilema a nemůžu se rozhodnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 (editace) Aha, tak to mi trochu uniklo. Jaký má interval lze zjistit z datového štítku. Jeden je v kufru pod kobercem u rezervy a druhý nalepený v servisní knížce. Jeden z kódů tam bude jeden z těchto: QG0 - QG1 - QG2. Z toho bych vycházel na co je motor "stavěný" a podle toho vybral olej: A interval výměný bych volil takto: - Časový -> dle kódování QG1 max dva roky za předpokladu použití Long-Life oleje, QG2 a QG0 max rok - Kilometrový -> 12-13 tkm Já třeba i když mám QG1 (Long-Life) používám olej se specifikaci 505.00, což je olej taky pro QG2 (ohraničený). Olej měním do 1 roku a při 13 tkm, takže nestresuju. EDIT: A když jo si nejsi jistý jaké kódování a jaký olej, tak nalej nějaký s 504.00 a máš klid Jenže levný nebude Editováno: 12. Březen 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 nic proti, ale potřeboval poradit jak zjistit interval ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 Promiň, že jsem jaksi nepobral tolik inteligence jako Ty, neboť fakt nechápu proč se tentokrát Tvoje odpověď skládá pouze z citace Tvého dříve napsaného příspěvku. Jestli jsi tim chtěl říct, že jsem opět neodpověděl na otázku "Jak zjistit servisní interval", tak mně přijde, že jsem tak učinil v 2. až 4. větě mého předchozího příspěvku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pekres Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 Já děkuji všem za snahu ale ben06 má pravdu. Opravdu potřebuji zjistit jaký je správný interval a o štítku v servisní knížce vím a taktéž vím o štítku v kufru u rezervy. Ale jak jsem psal už výše, ani jeden štítek NEMÁM! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 12. Březen 2012 Sdílet Vloženo 12. Březen 2012 (editace) Někde výše jsem zaregistroval, že servisku máš. Ten štítek tam není? Pak ta serviska není origo. Žeby nebyl štítek v kufru, tak o tom taky čtu poprvé. Pod kobercem, vedle rezervy, vlevo. No nicméně se to dá zjistit ještě VAG-em: Podle toho co máš na předposlední pozici, místo toho velkého X, zjistíš jaký máš interval. Jen se modli aby tam nebyla trojka . Editováno: 12. Březen 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.