Přejít na obsah

Nejede klima a ventilátory si dělají co chtějí


shloyjmaa

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, už týden řeším problém s elektrikou a pomalu mi dochází trpělivost.

1) Nejede klima (manual) - ventilátory sepnou, ale kompresor ne. Měřil jsem napětí na elektromagnetidké spojce po zapnutí klimy a objevuje se tam něco okolo 2-4V. Je to správná hodnota?

2) Ventilátory se točí, jak se jim zachce - když otočím klíčkem do první polohy tak se rozjedou, jindy zase nejedou vůbec a někdy se rozjedou potom co vypnu zapalování a dojíždí ještě tak 15 minut a to i při studeném motoru (ani nemusím nastartovat).

3) tlačítko AC na přístrojovce mi po nastartování párkrát problikne a pak se trvale rozsvítí, při tom zakolísají otáčky motoru. A to když je klima vypnutá a to tlačítko je pořád v poloze OFF.

VAG píše tohle:

4 Nalezeny chyby:

01013 - Kompresor klimatizace: signal zatizeni ........................tohle tam skočí jakmile se pokusím zapnout klimu.

28-00 - zkrat na plus

00668 - Palub.napeti: sv.30

36-10 - preruseni - Sporadicky

00522 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62)

30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

00515 - Halluv snimac (G40)

27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky

Readiness: N/A

Vyměnil jsem snímač teploty, byl špatný. Teď jsem pro jistotu proměřil i ten nový, je OK, po výměně snímače jsem načetl blok hodnot skupinu 000 - všechny hodnoty v rozmezích jak mají být, ale ta chyba tam skočila zase. Proměřil jsem kabely k tomu snímači a taky jsou OK. Dál jsem zjistil, že mám asi špatnou řídící jednotku dochlazování, rozebral jsem ji a byla v ní voda. zkusil jsem ji vysušit a vyčistit kontakty, dal jsem ji tam zpátky a problém byl pořád stejný. Takže jsem ji vyměnil. Jenomže s novou jednotkou a novým snímačem klima stejně nejede a ventilátory se točí po celou dobu jízdy na plný výkon a pak ještě po vypnutí motoru dojíždí (15min).

Dneska jsem ujel asi 400Km a skočily mi tam ještě ty další dvě chyby. Napadá něco někoho, čím by to mohlo být? Ještě mě napadl prohnitý kabelový svazek, ale nevím kde nebo čeho se mám chytit, abych zjistil nějaký zkrat nebo přerušený kabel ve svazku a místo. Jediné co vím je, že kablíky ke snímači teploty jdou do řídící jednotky motoru a ty jsou OK. Díky za každou radu, už jsem z toho fakt v lese. Navíc se blíží dovolená a takhle nemám moc odvahu se vydat na cesty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mohl by to bejt přechoďák na pojistkách nad baterkou (můžou bejt povolený). Tomu by i odpovídala ta chyba 00668. Co svorky na teplotním čidle? Zkus je přihnout.

Je mi divná ta chyba zatížení od kompresoru - mohlo by bejt ko některý z čidel pro klimu. Teplotní může právě aktivovat ty ventilátory.

Pokud problikává to tlačítko samo od sebe nebo po startu tak je buď blbý nebo je někde problém s kabelem od vypínače (dál vede do řj motoru a na termospínač klimatizace) a škrtá o plus.

Ta chyba 00515 s klimou nebude mít nic společnýho, je to hallův snímač na vačce a snímá otáčky/polohu 1. válce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to ještě jednou prolezl s multimetrem v ruce a našel jsem shnilý konektor k té řídící jednotce dochlazování, navenek vypadal dobře, ale uvnitř byly dva piny přerušené. Takže jsem ho vyměnil a klima už jede. Taky ventilátory jedou jak mají a když nemají tak odpočívají :) Vymazal jsem paměť závad a dneska jsem ujel asi 120 Km s klimou.. jela bez problémů, ale když jsem přijel domů, napíchnul jsem auti na VAG a ejhle.. napsal tohle

01013 - Kompresor klimatizace: signal zatizeni

28-10 - zkrat na plus - Sporadicky

Takže ještě to není úplně OK. Před tím mi to tam skákalo jakmile jsem zapnul klimu, tak jsem to zkusil vymazat, zapnul a vypnul jsem ji tak čtyřikrát a nic.. není to tam. Tak nevím. asi to tam skočí zase za delší dobu. Nevíte někdo čím by mohlo být tohle? Jinak vše vypadá, že jede v pohodě. Klima chladí, ventilátory spínají jak mají.. tak nevím. Ještě zkontroluju jestli nejsou povolené ty pojistky nad baterkou.. měl jsem ji teď při tom hledání sundanou několikrát, ale na ty pojistky jsem se nekoukal.. dík za tip :palec2:

PS: ten Hallův snímač už tam neskočil, tak mě napadlo, jestli to třeba nebylo tím, jak mi tam blikal ten spínač a při tom otáčky dost zakolísaly.. Koukal jsem do DP a tam u téhle chyby píšou, že je špatná řídící jednotka motoru, tak doufám, že to bylo jen tím zakolísáním.. čekají mě rozvody a výměna oleje.. kdyby k tomu byla ještě řídící jednotka :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...