krupinok Vloženo 24. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2008 Ahoj, sháním návod na sportovní úpravu motoru TAZ 1500. Motor bude určen na požární sport, takže popřípadě kdyby někdo měl popis úprav na celou hasičskou stříkačku, tak by to bylo SUPER. Nevím, na koho se obrátit. Poradí mi někdo? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 14. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2009 Ahoj, tak jjsi něco sehnal, kamoška je taky u hasičů a soutěží s malýma hasičema a mají stejný problém, stará stříkačka s motorem 1203 ale ten slabší, tak jsem slíbil, že se poohlídnu a pohledám informace... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 22. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2009 hlavně si prohlídněte filtr sání-jak je ten šrub, tak bývá zajišten umělou hmotou a tá když odletí do karbeca a ucpe difuzory, tak motor nemá výkon.V případě fotky je zacpaná druhá komora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jupol Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Ahojte. Aktívne som sa venoval hasičskému športu niekoľko rokov a úprav na PS12tke sme mali niekoľko. Špekulovali sme riadne a nie vždy sa to oplatilo, nakoľko vysledok uprav nebol nikdy jasný. Ak máte v striekačke motor s objemom 1,2litra, tak zozente najprv 1,5 litrový. Pri použití v PS12 by mal prejsť aspon základnou GO a celkovou kontrolu. Základné úpravy - zníženie hlavy, pohrať sa s karburátorom. Údaje o znížení hlavy sú rôzne. Ak si dobre spominam, tak ta naša bola nižšia až o jeden milimeter. Bežne sa však doporučuje len pár desatín mm. Karburátor niekto doporučuje nechať pôvodný dvojkomorový. Ak máte ešte jednokomorový, tak ho radšej vymente. Budte ale potrebovať i nové sacie potrubie. My sme používali dvojkomorový z Lady 1500. Obe komory sa otvárali naraz. oplatí sa pohrať aj s veľkosťou trysiek, ale netreba to prehnať. Presné hodnoty Vám žiaľ nepoviem, nepamatam si ich. K motoru sa dajú zohnať i športové vačky. Dôležitou súčasťou stirekačky je čerpadlo. Základné má prietok 1200 litrov za minútu no dá sa ísť čo viem až po 2200 litrov. Netreba to však prehánať, pri objeme 1500ccm presnejšie myslim 1433ccm nedávajte nič veľké. Ja by som volil tak 1500-1600 litrov. Dávali sa dokonca až 1800 litrov, ale nezdalo sa mi že by to malo význam. Ak budete ale niečo robiť s čerpadlom, treba meniť komplet. Aj rotor, aj stator. Samotný rotor nič nepomôže. Dôležité je tiež dobré poskladanie čerpadla. Ak môžem poradiť, dajte to spraviť firme čo s tým robí. No a pri úpravach želám veľa štastia. Vždy totiž budete mať len tak dobru striakčku ako bude dobry jej najslabší článok. Ak máte dostatočné finančné zdroje, zverete prestavbu PS12tky niekomu, kto sa im profesionálne venuje, Výsledok je zaručený a vyskúšaný. Ďalšie možné úpravy sú zvacsenie objemu motora. Da sa ist az do 2 litrov. Ale to uz Vam spravia len profi upravcovia. Je ich niekolko. Napriklad http://www.nevrela.com/ http://www.tommutuning.cz http://www.vincker.cz/ Je ich samozrejme viac. Veľa šťastia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubis21 Vloženo 19. leden 2013 Sdílet Vloženo 19. leden 2013 Schanim motor TAZ 1500 nevite o nekom ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.