Publikováno Srpen 27, 200817 r Zdravím, moje otázka z nadpisu se může zdát hloupá, ale po dnešku, co jsem sedl po jednom člověku do auta, který tam nechal jedničku bez ruční brzdy (a já sice nastartoval se spojkou, ale pak ji automaticky pustil a nebýt rychlé reakce jsem to píchl do auta před sebou), se chci přece jenom ujistit. Výše zmíněný člověk mě totiž ujišťoval, že je to naprosto v pořádku, že se ruční brzda může zaseknout a nebo v zimě zamrznout a proto on používá zařazenou rychlost. Je to řidič, co má řidičák už alespoň 40 let a tak docela klidně chápu, že u starých aut byly s ruční brzdou takové problémy, platí to ale i dnes? Není to už v dnešní době naprostý nesmysl ? Děkuji za vaše odpovědi
Srpen 28, 200817 r v zimě můžou zamrznout lanovody, nebo se může "přilepit" pakna na druhou stranu když ručku používáš aspon nezatuhne osobně ruční brzdu používám jen v zimě a nebo to musí být fakt prudkej kopec vždy řadím za 1. Ruční brzda podle mě nemá při parkování smysl. Znám málo lidí co dávají ještě ruční brzdu. A myslím jsem se nesetkal (nebo jsem si to neuvědomil) že by někdo nechával neutrál. Upraveno Srpen 28, 200817 r od Vaša
Srpen 28, 200817 r Tohle je jedna z věcí co mě udivuje...učí to i v autoškole....řidič přijede, zastaví a hned zarve ručku....Je to sice každého věc a já sám za sebe říkám.....RUČKU POUŽÍVÁM JEN V PRUDKÉM KOPCI - STÁNÍ A PAK PŘI ROZJEZDU DO KOPCE..JINAK NE...BĚŽNĚ POUZE ZAŘAZENÍ 1.... Upraveno Srpen 28, 200817 r od Marek
Srpen 28, 200817 r Ručku na parkovani jsem použil opravdu pouze parkrát - opravdu prudky kopec. Při parkovani nechavam zařazenou zpatečku nebo za 1. A to že někdo zatahne ručku na parkvani a pak tam necha neutral - tak to slyšim poprve K zamrzavani brzd v zimě: Ja bydlím celkem "v polich" - na samotě u lesa, domu to mam po lesni cestě, nebo taky přes brod přes maly potuček - nechat v zimě zatahnutou ručku = rano se nerozjedu - ted mam i v zadu kotouče tak by to snad šlo, na minulem autě byly bubny v zadu a jednou po navratu domu jsem něco dělal na autě tak jsem si zatahl ručku, zapomněl jsem ji vyhodit a rano jsem se nerozjel - musel jsem nahřivat zadni kola
Srpen 28, 200817 r Nevím jak ostatní, ale já dávám 1 nebo R a ručku vždy. Jistota je jistota. Zatím nikdy se nestalo, že by zamrzla. Jednou jsem našel auto o 3 metry jinde než jsem ho nechal (ještě to byla BXa) a to nebyl žádnej kopec. Od tý doby vždy ručku. PS. vždyť to je jediný použití ručky v autě, jinak mě jí mohli odečíst z ceny. (No občas ještě na blbnutí v zimě)
Srpen 28, 200817 r ono je hlavně kopec a kopec, nevím co je na tom nepochopitelného, ne všichni bydlí na rovině, taky jsou hory
Srpen 28, 200817 r Mě jenom udivuje, jak se někdo může do kopce rozjíždět přes ručku. to nechápu Máme tady asi všichni na mysli opravdu velkej kopec.....nevím co je na tom nepochopitelný.... Upraveno Srpen 28, 200817 r od Marek
Srpen 28, 200817 r Mě jenom udivuje, jak se někdo může do kopce rozjíždět přes ručku. to nechápu Úplně normálně používám na rozjezd do kopce na semaforech ručku. Když se za mě někdo nalepí a chci mít stoprocentní jistotu, že necouvnu, použiju ruční brzdu. V malých „kopcích“ ji taky nepoužívám.
Srpen 28, 200817 r Nedávno jsem prošel kurzem autoškoly... a tam nám říkali: "vždy ručku a zařadit 1. rychlostní stupeň"
Srpen 28, 200817 r To jsem se bohužel nikdy nezjístil.... Na otázku proč to tak musí být mi odpověděl:"prostě proto".
Srpen 28, 200817 r Ja osobne pouzivam rucku jen kdyz stojim z prudsiho kopce, jinak z mensiho kopce cumakem dolu radim zpatecku, stani do kopce jednicku, pri rozjezdu jak jiz padlo na jistotu z kopce na semaforu si taky pichnu rucku a kdyz parkuju na neutral, davam take rucku Zasadne se vyvarovavam pouzivani v zime, nerikam, ze je to dobre, ale primrzla mi jednou pakna a je to pakarna odjet, takze radeji Asi je to kazdeho vec!
Srpen 28, 200817 r taky parkuji s ruckou. sice na rovine asi ze zvyku,ale proste ji zatahnu. jistota je jistota. Znamemu vyskocila spatne zarazena rychlost pri parkovani a auto skoncilo v zadku pred nim stojicijho vozidla. proste nahoda je opravdu blbec
Srpen 28, 200817 r Dávám zpátečku (zamykám) a pak i ruční brzdu - je to takový zvyk za těch 20 let řízení. A doporučoval bych to raději všem po mém zážitku před 14 dny - kdy chlapíkovi v Jičíně ujelo na náměstí auto a nabořilo do auta, které stálo vedle našeho. Po nějaké době dorazil a hrozně se divil, že má auto v dolní části náměstí...
Srpen 28, 200817 r přijde mi, že je lepší dávat i ručku. Když zařadíte jedničku, tak auto ještě kousek popojede než se zasekne o zub. A na tom to pořád drží celou dobu tou svou vahou, což si myslím není ideální. Proto dávám i ruční brzdu, která to drží a kdyby to mělo popojíždět, tak je tam i rychlost.... každopádně myslím, že ručkou se nic nezkazí a radši chci mít jistotu, že jsem udělal to, co jsem mohl, abych zabránil případnému odjetí...
Srpen 28, 200817 r O zub? spis o uvrat nejakeho valce, ne? Ja rucku pouzivam vyjmecne, otcova skola...taky jen rychlost 1/R, na pouzivani rucky mi vadi to, ze po delsim case je vytahana, rozkvedlana a vyzaduje udrzbu, nekdy je cela volna, podle typu ridice a jeho sily v rukou...ale ve finale je to uplne jedno, delejte si co chcete, kazdy ma svuj styl :-) a pokud nekomu vyskoci rychlost, to je stejne jako kdyby zapomnel zatahnout rucku, oboji se muze stat...
Srpen 28, 200817 r taky jen na kopec , ona si mrska nekdy z kopce jeste o jeden valec jakoby skytne dopredu takze jistota je jistota na rovince nikdy leda by auto jelo a prede mnou byla zatacka plna snehu
Srpen 28, 200817 r Autor Pánové děkuji za odpovědi, v autoškole jsem se totiž vždycky učil vyřaď, zabrzdi, vypni , takže si na to budu muset dávat pozor... Upraveno Srpen 28, 200817 r od happymaster23
Srpen 28, 200817 r a startujete se spojkou na rychlost se spojkou na neutrál a nebo na neutrál bez spojky
Srpen 28, 200817 r BObíku dobrá nová otázka co když odpovím, že všecko? Záleží jak mám náladu, občas startuju s rychlostí i bez spojky no a pak.. to zdechne a skočí Jinak parkuju se zpátečkou a ručkou (síla zvyku) jak mi to říkali v autoškole si moc nepamatuju, ale tuším, že chtěli at nechám rychlost na ručku si nevzpomínám.. Když někam jdu jenom na chvilku, tak ručka a neutrál.. Že jsme nemohli vyjet se mámě stalo nedávno - nechala auto měsíc na chatě..
Srpen 28, 200817 r a startujete se spojkou na rychlostse spojkou na neutrál a nebo na neutrál bez spojky Startuju na 1. ťuknutí Ručku dávám vždy k rychlosti, případný odtahovce (pokud to není "jeřáb" ) totiž obě bloklý nápravy zásadně prodlouží dobu nakládky auta a mám víc času k záchraně
Srpen 28, 200817 r To je rozumný 2 all: já dávám kvalt (zamykám zpátečku) a trochu ručky 2 Bobika: startuju se spojkou a v neutrálu => zvyk z autobusu 2 P2M: taky občas startuju na první našlápnutí BTW. u Karosy nenastartuješ, máš-li zařazeno. Taky docela jednoduché a účinné Upraveno Srpen 28, 200817 r od pentadius
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.