Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

moje otázka z nadpisu se může zdát hloupá, ale po dnešku, co jsem sedl po jednom člověku do auta, který tam nechal jedničku bez ruční brzdy (a já sice nastartoval se spojkou, ale pak ji automaticky pustil a nebýt rychlé reakce jsem to píchl do auta před sebou), se chci přece jenom ujistit. Výše zmíněný člověk mě totiž ujišťoval, že je to naprosto v pořádku, že se ruční brzda může zaseknout a nebo v zimě zamrznout a proto on používá zařazenou rychlost. Je to řidič, co má řidičák už alespoň 40 let a tak docela klidně chápu, že u starých aut byly s ruční brzdou takové problémy, platí to ale i dnes? Není to už v dnešní době naprostý nesmysl ?

Děkuji za vaše odpovědi

v zimě můžou zamrznout lanovody, nebo se může "přilepit" pakna

na druhou stranu když ručku používáš aspon nezatuhne

osobně ruční brzdu používám jen v zimě lol a nebo to musí být fakt prudkej kopec

vždy řadím za 1. Ruční brzda podle mě nemá při parkování smysl. Znám málo lidí co dávají ještě ruční brzdu.

A myslím jsem se nesetkal (nebo jsem si to neuvědomil) že by někdo nechával neutrál.

Upraveno od Vaša

Tohle je jedna z věcí co mě udivuje...učí to i v autoškole....řidič přijede, zastaví a hned zarve ručku....Je to sice každého věc a já sám za sebe říkám.....RUČKU POUŽÍVÁM JEN V PRUDKÉM KOPCI - STÁNÍ A PAK PŘI ROZJEZDU DO KOPCE..JINAK NE...BĚŽNĚ POUZE ZAŘAZENÍ 1....

Upraveno od Marek

Ručku na parkovani jsem použil opravdu pouze parkrát - opravdu prudky kopec.

Při parkovani nechavam zařazenou zpatečku nebo za 1.

A to že někdo zatahne ručku na parkvani a pak tam necha neutral - tak to slyšim poprve

K zamrzavani brzd v zimě: Ja bydlím celkem "v polich" - na samotě u lesa, domu to mam po lesni cestě, nebo taky přes brod přes maly potuček - nechat v zimě zatahnutou ručku = rano se nerozjedu - ted mam i v zadu kotouče tak by to snad šlo, na minulem autě byly bubny v zadu a jednou po navratu domu jsem něco dělal na autě tak jsem si zatahl ručku, zapomněl jsem ji vyhodit a rano jsem se nerozjel - musel jsem nahřivat zadni kola

Mě jenom udivuje, jak se někdo může do kopce rozjíždět přes ručku. to nechápu :feve:

Nevím jak ostatní, ale já dávám 1 nebo R a ručku vždy. Jistota je jistota. Zatím nikdy se nestalo, že by zamrzla. Jednou jsem našel auto o 3 metry jinde než jsem ho nechal (ještě to byla BXa) a to nebyl žádnej kopec. Od tý doby vždy ručku.

PS. vždyť to je jediný použití ručky v autě, jinak mě jí mohli odečíst z ceny. (No občas ještě na blbnutí v zimě)

ono je hlavně kopec a kopec, nevím co je na tom nepochopitelného, ne všichni bydlí na rovině, taky jsou hory

Mě jenom udivuje, jak se někdo může do kopce rozjíždět přes ručku. to nechápu :feve:

Máme tady asi všichni na mysli opravdu velkej kopec.....nevím co je na tom nepochopitelný....

Upraveno od Marek

Mě jenom udivuje, jak se někdo může do kopce rozjíždět přes ručku. to nechápu :feve:

Úplně normálně používám na rozjezd do kopce na semaforech ručku. Když se za mě někdo nalepí a chci mít stoprocentní jistotu, že necouvnu, použiju ruční brzdu. V malých „kopcích“ ji taky nepoužívám.

Nedávno jsem prošel kurzem autoškoly... a tam nám říkali: "vždy ručku a zařadit 1. rychlostní stupeň"

a řekli Vám PROČ ručku? To by mě zajímalo... jakej je proto důvod...

To jsem se bohužel nikdy nezjístil.... Na otázku proč to tak musí být mi odpověděl:"prostě proto".

TAK TO JE ÚSMĚVNÉ :-)

Ja osobne pouzivam rucku jen kdyz stojim z prudsiho kopce, jinak z mensiho kopce cumakem dolu radim zpatecku, stani do kopce jednicku, pri rozjezdu jak jiz padlo na jistotu z kopce na semaforu si taky pichnu rucku a kdyz parkuju na neutral, davam take rucku ;)

Zasadne se vyvarovavam pouzivani v zime, nerikam, ze je to dobre, ale primrzla mi jednou pakna a je to pakarna odjet, takze radeji :)

Asi je to kazdeho vec!

Já raději zatáhnu i tu ručku ;)

taky parkuji s ruckou. sice na rovine asi ze zvyku,ale proste ji zatahnu. jistota je jistota. Znamemu vyskocila spatne zarazena rychlost pri parkovani a auto skoncilo v zadku pred nim stojicijho vozidla. proste nahoda je opravdu blbec

Dávám zpátečku (zamykám) a pak i ruční brzdu - je to takový zvyk za těch 20 let řízení. A doporučoval bych to raději všem po mém zážitku před 14 dny - kdy chlapíkovi v Jičíně ujelo na náměstí auto a nabořilo do auta, které stálo vedle našeho. Po nějaké době dorazil a hrozně se divil, že má auto v dolní části náměstí...

přijde mi, že je lepší dávat i ručku.

Když zařadíte jedničku, tak auto ještě kousek popojede než se zasekne o zub. A na tom to pořád drží celou dobu tou svou vahou, což si myslím není ideální. Proto dávám i ruční brzdu, která to drží a kdyby to mělo popojíždět, tak je tam i rychlost....

každopádně myslím, že ručkou se nic nezkazí a radši chci mít jistotu, že jsem udělal to, co jsem mohl, abych zabránil případnému odjetí...

O zub? spis o uvrat nejakeho valce, ne?

Ja rucku pouzivam vyjmecne, otcova skola...taky jen rychlost 1/R, na pouzivani rucky mi vadi to, ze po delsim case je vytahana, rozkvedlana a vyzaduje udrzbu, nekdy je cela volna, podle typu ridice a jeho sily v rukou...ale ve finale je to uplne jedno, delejte si co chcete, kazdy ma svuj styl :-)

a pokud nekomu vyskoci rychlost, to je stejne jako kdyby zapomnel zatahnout rucku, oboji se muze stat...

taky jen na kopec , ona si mrska nekdy z kopce jeste o jeden valec jakoby skytne dopredu takze jistota je jistota lol na rovince nikdy leda by auto jelo a prede mnou byla zatacka plna snehu :plol

  • Autor

Pánové děkuji za odpovědi, v autoškole jsem se totiž vždycky učil vyřaď, zabrzdi, vypni ;), takže si na to budu muset dávat pozor...

Upraveno od happymaster23

a startujete se spojkou na rychlost

se spojkou na neutrál a nebo na neutrál bez spojky lollollol

BObíku dobrá nová otázka lol co když odpovím, že všecko? Záleží jak mám náladu, občas startuju s rychlostí i bez spojky no a pak.. to zdechne a skočí lol

Jinak parkuju se zpátečkou a ručkou (síla zvyku) jak mi to říkali v autoškole si moc nepamatuju, ale tuším, že chtěli at nechám rychlost na ručku si nevzpomínám..

Když někam jdu jenom na chvilku, tak ručka a neutrál..

Že jsme nemohli vyjet se mámě stalo nedávno - nechala auto měsíc na chatě..

a startujete se spojkou na rychlost

se spojkou na neutrál a nebo na neutrál bez spojky lollollol

Startuju na 1. ťuknutí lol;)

Ručku dávám vždy k rychlosti, případný odtahovce (pokud to není "jeřáb" :help: ) totiž obě bloklý nápravy zásadně prodlouží dobu nakládky auta a mám víc času k záchraně :D;)

To je rozumný :palec:

2 all: já dávám kvalt (zamykám zpátečku) a trochu ručky

2 Bobika: startuju se spojkou a v neutrálu => zvyk z autobusu

2 P2M: taky občas startuju na první našlápnutí :D

BTW. u Karosy nenastartuješ, máš-li zařazeno. Taky docela jednoduché a účinné ;)

Upraveno od pentadius

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.