Přejít na obsah

Ruční brzda nebo zařazená rychlost?


happymaster23

Doporučené příspěvky

Nevím, co se ti nelíbí na tom řetězu - vždyť skoro nic netahá, tak proč by tam měl být nějaký obr. Oba se opotřebujou po dejme tomu 150tis. km (teda podle výrobce jsou doživotní)

No rekneme ze jsem zvyklej na trochu robustnejsi reseni rozvodu nez je kolo vyseknute z plechu a retez z jizdniho kola cinske vyroby. Kdyz se nebudeme bavit o vykonu a tedy jizdnich vlastnostech... tak tohle je velmi zasadni vec kvuli ktere bych to nechtel ani za nic. Zlatej gumovej remen :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dřív jsme měli Š 120, kde otec zatahoval ručku a dával kvalt v létě i v zimě a nikdy se nestalo (za celých 20 let), že by se nerozjel z důvodu zamrzlé ručky. No a já? Já jsem to samé, taky ručka + kvalt, u mě zpátečka (zamykání) a taky nikdy nebyl problém i v zimě bylo doposud vše bez problémů a myslím si, že s tou ručkou je to prostě jistota, že auto zůstane tam kde má být... ;)

PS: a startuju vždy se zmáčklou spojkou

Editováno: , autor: Konny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rekneme ze jsem zvyklej na trochu robustnejsi reseni rozvodu nez je kolo vyseknute z plechu a retez z jizdniho kola cinske vyroby. Kdyz se nebudeme bavit o vykonu a tedy jizdnich vlastnostech... tak tohle je velmi zasadni vec kvuli ktere bych to nechtel ani za nic. Zlatej gumovej remen :feve:

To jsem nevěděl, že Čína dodává ŠKOda Auto a.s. Ml. Boleslav rozvodový řetězy? Nějaká novinka co nám utekla? Zase klasický hanění HTP...myslel jsem, že to už máme dávno za sebou...ale asi ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto startuju se spojkou (a jedno jestli s nebo bez kvaltu). To by mělo být šetrnější k baterce i starteru (pokud sešlápnu spojku má tomenší odpor než když musí starter točit kolečkama v převodovce). Ale např. u Trabanta je to právě naopak (strartuje se na neutrál bez spojky), ten má na ovládání spojky jen třecí ložisko s větším odporem (než mají klasická axiální kulišková ložiska).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem nevěděl, že Čína dodává ŠKOda Auto a.s. Ml. Boleslav rozvodový řetězy? Nějaká novinka co nám utekla? Zase klasický hanění HTP...myslel jsem, že to už máme dávno za sebou...ale asi ne...

Nene, klasicky haneni htp vypada jinak a tyka se hlavne vykonu. Me se jedna o ne uplne spolehlive technicke reseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak psal inya, kdyz s tim zachazis inteligentne, tak to tech 150 tisic vydrzi. Ja hlavne nechapu toho hnupa ve skoda auto, ktery vymyslel ze ten rozvod je dozivotni, proc teda nenaridi vymenu po 120 tisicich? Ale co jsem koukal na autokelly tak se da koupit jen retez, ne to plechovy kolo :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Forda nenastartuješ, nemáš-li klíček v zapalování, to je taky dobrý, ne? :D;)

Tohle neni ale Ford forum :D;)

Nevim, já ručku nepoužívám v žádným případě při rozjezdu, dělal to jenom kámoš kterej měl š 120, jinak sem ani s nikym nikdy nejel kdo by do velkýho kopce dával při rozjezdu ručku.Asi jsem jiná škola, nevim no.

No tak trochu TeDeIckova skola :D

btw ja startuju Bobiku se zarazenou rychlosti a spojkou, take se mi stalo ze jsem stertoval se zarazenou rychlosti i bez spojky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou se mi stalo, že jsem jednu starou berlu (Karosa) nechal stát z mírnýho kopce na 1 st.

Na ručku jsem zapomněl a šel něco řešit do křižovatky, naštěstí jsem stál proti ní, když jsem měl pocit, že se nějak pohybuje, tím že to mělo asi 1 300 000 km na motoru, to na tu jedničku pomaličku poskakovalo směrem k mně lol

No krve by se ve mně nedořezal ... ;)

Je mi jasný, že to je trochu jiná váha, ale úplně bych té jedničce vždycky nevěřil. Občas máme výjezd k autu, který někdo zaparkoval s 1.st, kvalt mu vypadl a auto najelo do silnice nebo do něčeho "řízlo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BObíku dobrá nová otázka lol co když odpovím, že všecko? Záleží jak mám náladu, občas startuju s rychlostí i bez spojky no a pak.. to zdechne a skočí lol

Jinak parkuju se zpátečkou a ručkou (síla zvyku) jak mi to říkali v autoškole si moc nepamatuju, ale tuším, že chtěli at nechám rychlost na ručku si nevzpomínám..

Když někam jdu jenom na chvilku, tak ručka a neutrál..

Že jsme nemohli vyjet se mámě stalo nedávno - nechala auto měsíc na chatě..

Opravdu krásná diskuze, ale myslím, že to je opravdu individuální, já třeba taky na rovině na parkovišti nedávám ručku jen 1/R, v zimě tady na severu ručku vůbec ne, používám ji jen na rozjíždění ale zase jen do prudkého kopce. No ale moje žena tak jak ji naučili v autoškole tam vždy na parkovišti narve ručku a ještě 2xz hkusí, jestli je až na doraz :kuk: , ....až z toho rostu. Takže.....každej človíček parkuje jinak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já prakuju z rychlostí pouze když parkuji na kopci dávám ručku.

Když parkuji z ručkou mám tam i rychlost.

Ani při rozjíždění do kopce jí nepoužívám, pouze když je to hodně hustej kopec.

Při startování dávám spojku. Bez ní je to vo hubu zapomeneš že tam máš rychlost a pusinkuješ auto před tebou lol

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příchod k autu, zmáčknutí knofátka na klíči, auto se neodemkne, doprdele v háji baterka, do práce se jde pěšky a odpoledne sháním nabíječku lol

Příchod k autu, zmáčknutí knofátka na klíči, auto se odemkne, otevírám dveře LEVOU rukou, usedám. Během sedání odcvakávám z karabinky klíč od constructu. PRAVOU rukou dávám klíč do konstructu (z boku od spolujezdce). Mám-li spolujezdkyni využiji k osahávání nohou. Otočení klíče v konstruktu. PRAVOU rukou klíč do zapalování. Otočit na polohu jedna. Pár sekund čekání, mezi tím vyšlápnutí spojky a vyřazení na neutrál, pavá noha na brzdu. START PRAVOU RUKOU. Zapínám rádio a během prvních skvostných tónů Hanky Zagorový se poutám do čtyřbodových pásů (OBĚMA RUKAMA).*** Pak za jedna (rozjíždí se daleko lépe nežli třeba na trojku)a odjezd+++.

Parkování: Zastavit (důležité), noha na brzdě, zařadit Raketu, chcípnout (Bobíka), vymotat se z pásů. LEVOU rukou otevřít dveře tak, aby se neochmatal vyleštěný chrom na kličce. PRAVÁ ruka krade klíč ze zapalování a zavírá tak Hance Zagorový hubu. Pravá ruka pokračuje v krasojízdě a otáčí klíčem v konstruktu a zamyká ho. Klíč vytahuje ven a důmyslným chmatem připíná karabinkou klíč ke klíči od automobilu. Vystupuju (LEVOU nohou napřed) z auta. Beru batoh (hodně sušenek, jogurty, mlíko, chleba máslem (tlustě namazanej) a petka s nějakou vodou, papíry od káry a pěněženka s drobnejma do automatu na kafe). Dveře uchopíme za hranu tak, aby se obtisk neobjevil na černém sloupku. Zamykám, hladím Bobíka PRAVOU rukou po haupně a říkám: "Čekej, za pár hodin se vrátím a buď statečnej"

***Ještě si občas beru bílý rukavice na řízení, ale oblékáním snad nebudu zdržovat.

+++V případě zimního období přichází během cesty k řeči ona ruční brzda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...