Přejít na obsah

O1 - asi spálený obvod pro S-kontakt


marek_1.8T

Doporučené příspěvky

Tak se mi stala dost nemilá věc. Zapojoval jsem autorádio a chtěl jsem si změřit na ISO konektoru, který kontakt je trvale napájení a který je napájen až po otočení klíčku spínací skříňky. No a nevšiml jsem si, že nemám na měřáku přehozený kabel z proudového měření na napěťové, jen jsem nastavil, že chci měřit stejnosměné napětí a spojil pin 4 na ISO konetroru se zemí a tím udělal zkrat. Slyšel jsem jak něco pinglo u pojistkové skříně, takže jsem si říkal, že prdla jen pojiska a o nic nejde, jenže jsem zjisitil, že tam byla místo 10A dána 20A a tak pojistka zůstala OK a prdlo asi něco jiného. Je to pojiska č.37.

Takže teď mi ten vodič k rádiu nedává napětí (to by nebyla takový tragedie) a zároveň nefunguje třeba osvětlení v kabině když vytáhnu klíček ven, rozsvítí se až když otevřu dveře. Prostě je v háji obvod, který je značen jako ten S-kontakt, který spína nebo rozepíná až po vytačení klíčku.

Takže se ptám, co všechno tento obvod řídí, co vše mi teď nebude fungovat ? Osvětlení kabiny není taky nic hrozného, radio vyřeším jinak, ale mám obavy zda není ještě něco jiného KO. Kolik by stala oprava tuší někdo ? A kde je ten obvod přesně umístěn, to prasknutí při zkratu se ozvalo někde z podvolantu......asi by to šlo koupit někde na vrakáči, pokud to je jen nějaká deska. Vyzná se v tom někdo ? Předem díky za help.

Více info a fotky zde

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=...5e9acf8ee9f7164

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ten měřák neměl na proudovým rozsahu pojistku? Myslím si že se ti upálil kontakt ve spínací skříňce,ale musíš to oměřit.

Měřák má pojistku, ta vydržela, stejně tak pojistka v autě, nechápu to, slyšel jsem jen jak něco prsklo a bylo to. Myslím že spíš vyhořel nějaký čip, integráč, protože to bylo tak rychle, že se snad nemohl utavit nějaký drát nebo plíšek ve spínačce, ale třeba se mýlím. Ten zvuk jak něco prdlo se ozval někde pod volantem směrem k pojistkové skříňi, tam je právě asi ta komfortní jednotka, tak možná vyhořel ten čip v ní, jsou to jen doměnky, nevím kde přesně hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nepletu tak je v obvodu od toho pinu pojistka 237,kontakkt spínačky a pojistka 110 A na baterce.

Pojistka 237, nebo č.37 v pojistkové skříni která je pro S-kontakt je OK, pojistky na baterce - pokud vím, tak ty s tímto obvodem nesouvisi.

Pod pojistkama v releovém panelu, tam by to snad taky nemělo být, díval jsem se do ruzný schémat.

Takže buď spálený kontak ve spínačce (ale nevím jesli by tak rychle zrořel, byl to fakt mžik) a nebo někde nějaký elektronický obvod, ale to právě nevím kde hledat.

Editováno: , autor: marek_1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já bych si vzal schéma podle MR a přešel kudy kam je napojený S-kontakt. Všechny ostatní pojistky jsi přešel? Ono všechno je tam jištěný a přijde mi, že dřív ti shoří pojistka (ostatně proto tam je). Jinak nějaká složitá elektronika - je to jen O1, takže nic extremně komplikovanýho :)

Co pojistka č. 10 ?

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...