Publikováno Září 16, 200817 r Nema niekto skusenosti okrem Karla.lpg s kaliibraciou a s najlepsim nastavenim? ako sa ma spravne postupovat pri autokalibracii a dalsom doladeni mapky? Je potrebne pred kalibraciou behat dlhsie na benzine, alebo staci apr km pri vsetkychotackach a rychlostiach, aby sa nacitali casy vstrekov pri vsetkych kombinaciach? Ako sa ma potom doladit plynova mapka, pokial je dostatocne vykreslena benzinova?. ma sa mechanicky podotahovat na uroven benzinovej, alebo najprv nabehat par km na benzine a podla toho doladit plynovu? je spravne ju dat presne aby kopirovala benzinovu, alebo tesne nad alebo pod benzinovu? prosim o vyjadreniesa k mojemu mnozstvu otazok :-) ktore skutocnosti su este dolezite pri kalibracii? dakujem za kompetentne odpovede aj karlovi.lpg co to je nasobic na grafe na lavej strane? je to multiplikator benzinovych vstrekov? co sa stane ak ho stiahnem dole? nebude mi hlasit chudobnu zmes? ja ho mam na zaciatku az 1,3 to znamena podla toho aj odovodnenie vysokej spotreby. ked mi na benzine vychadza priemerka 6l a vynasobim to x 1,3 tak to co mi vyjde ako 7,8 je moj real na plyne. este jedna podotazka: pokial chcem nastavit auto na nizku spotrebu, je dobre auto pred kalibraciou pri jazde na benzin vytacat alebo spomalovat, kvoli nizsim casom vstrekov? co je lepsie? prikladam screenshoty nastaveni, najprv hodnoty Benzin, potom hodnoty LPG a nakoniec ostatne nastavenia Upraveno Září 17, 200817 r od siemens
Září 17, 200817 r Áááá, zase jeden co bude rušit auto.... nic ve zlém, ale za 1) musíš rozlišit Stag 300 nebo 200, každý je něco jiného za 2) kup si speciální čtečku EOBD(cca 15 000 Kč) aby jsi mohl během jízdy kontrolovat korekce/pomalé,rychlé/,jistě víš o čem mluvím, já si mapu načtu ale auto ladím čtečkou, pak fuguje bez problémů za 3) hodnoty nastavení co tam máš jsou blbě/tlak, teplota a taky špatně navrtaný podtlak-nesprávná hodnota za 4) až získáš skušenosti při ladění/ nevím jak ty, budeš se asi učit ze vzduchu, ale já jezdím pravidelně na školení zařízení, tam máme celodenní školení s techniky přímo od výrobců zař., navíc náš dodavatel u nás nejdřív zař. namontuje a půl roku se na autě testuje a pak se teprve dostaneme na školení takže to je jen v krátkosti, pokud nechceš mít problémy, nech si to pořádně seřídit v nějaké pořádné firmě a nešpekuluj sám, pokud si nechceš zadělat na budoucí problémy(podpálené ventily apod), navíc máš na vše záruku, až firma zjistí, že jsi do toho lezl se svým počítačem, tak tě pošle do háje(pokud se už tak nestalo, když pořád špekuluješ), ty jsi přesně ten typ co miluju, poradit si nedáš, když ti člověk bude celý den něco radit, tak si to uděláš po svém, podle toho vypadala i tvá přestavba, pak za týden brečíš co stím, teď máš v autě zaze něco jiného a zas něco vyvádíš, upřím nou soustrast s takovými lidmi, máš jediné štěstí, že tvá fábka nemá nohy, asi by moc kopala...
Září 17, 200817 r Autor Áááá, zase jeden co bude rušit auto.... nic ve zlém, ale za 1) musíš rozlišit Stag 300 nebo 200, každý je něco jiného za 2) kup si speciální čtečku EOBD(cca 15 000 Kč) aby jsi mohl během jízdy kontrolovat korekce/pomalé,rychlé/,jistě víš o čem mluvím, já si mapu načtu ale auto ladím čtečkou, pak fuguje bez problémů za 3) hodnoty nastavení co tam máš jsou blbě/tlak, teplota a taky špatně navrtaný podtlak-nesprávná hodnota za 4) až získáš skušenosti při ladění/ nevím jak ty, budeš se asi učit ze vzduchu, ale já jezdím pravidelně na školení zařízení, tam máme celodenní školení s techniky přímo od výrobců zař., navíc náš dodavatel u nás nejdřív zař. namontuje a půl roku se na autě testuje a pak se teprve dostaneme na školení takže to je jen v krátkosti, pokud nechceš mít problémy, nech si to pořádně seřídit v nějaké pořádné firmě a nešpekuluj sám, pokud si nechceš zadělat na budoucí problémy(podpálené ventily apod), navíc máš na vše záruku, až firma zjistí, že jsi do toho lezl se svým počítačem, tak tě pošle do háje(pokud se už tak nestalo, když pořád špekuluješ), ty jsi přesně ten typ co miluju, poradit si nedáš, když ti člověk bude celý den něco radit, tak si to uděláš po svém, podle toho vypadala i tvá přestavba, pak za týden brečíš co stím, teď máš v autě zaze něco jiného a zas něco vyvádíš, upřím nou soustrast s takovými lidmi, máš jediné štěstí, že tvá fábka nemá nohy, asi by moc kopala... za 1) hodnoty su nastavene po autokalibracii. tlak, odporuca vyrobca nastaveny na hodnote 1. ktora teplota? ktory podtlak je tam este zle nastaveny za 2) zivot a mechanici ma donutili k tomu aby som si zaobstaral kabel. neviem ako v cechach, ale u nas kazdy mechanik je najlepsi a ten druhy je blbec. skratka kolegialita ako svina. mam skusenosti a bol som u 3 mechanikov co mi to skusali nastavit, ale kazdy to nastavil inac, len nie dobre. co by si robil ty? Necakal som od teba osobny utok na moju osobu, ale pomoc. ja som zaplatil peniaze a cakal śom ze mi auto odovzdaju nastavene. Ja nemam cas sa s tym srat ale pokial auto potrebujem, zerie to ako prasa a nikde mi to nevedia nastavit, tak som sa zacal o to zaujimat. Kazdy vsade pyta peniaze len nikto to nenastavi. Podla coho sudis ze spekulujem? za 3) ak narazas na prestavbu tak som to nerobil ja, ale dalsi z tvojich kolegov. ja som ju dal na forum pre to aby si videl ako vas skolia a aki ludia montuju a a hlavne ako sa montuju zariadenia. vidim, ze si absolutne nepochopil o co tu islo. skus mi poradit dobru firmu na SK, ktora montuje STAG200 a o ktorej si myslis ze maju schopnych a vyskolenych mechanikov (samozrejme okrem teba). po tejto tvojej odpovedi, nehnevaj sa si u mna prepadol o par priecok dole.
Září 17, 200817 r Všechno jsem ti polopatě vysvětlil při našem telefonátě, kdybych byl jak Vaše montážní firmy na Slovensku, tak bych ti položil tel. a nebavil se s tebou,už jenom proto, že mě tady v jednu píšeš jak jsem u tebe klesl a ve čtvrt na 2 mi voláš, tomu říkám přístup,jen všem napiš jak jsi dopadl a kde? to se bojíš, v duchu si říkáš ať se spálí další nebo co? Jestli mě chceš osočovat tak klidně, já jsem nic nepokazil, jen ti říkám, že to není tak jednoduhé jak si myslíš, stáhneš si soft, koupíš kabel a myslíš si, že to okamžitě vyřešíš, víš kolik hodin jsem strávil hodin, dní a nocí se Stagem, kolik km najezdil abych ho pochopil a hlavně na autech jako je Fabia 1.2, dodnes si myslím, že nevím vše, to, že nemáte u Vás kvalitní montážní firmy za to snad nemůžu, můžeš se např. zeptat MichalaJ jestli nadává na plyn jak ty, má ode mne STAG 300 ať Ti popovídá co a jak,mě jen štve jedna věc, tobě někdo sprasí auto, ty nejsi schopen říct kdo, ale nakonec špína padne i na všechny poctivé firmy, co se plynem zabývají....
Září 18, 200817 r Autor Všechno jsem ti polopatě vysvětlil při našem telefonátě, kdybych byl jak Vaše montážní firmy na Slovensku, tak bych ti položil tel. a nebavil se s tebou,už jenom proto, že mě tady v jednu píšeš jak jsem u tebe klesl a ve čtvrt na 2 mi voláš, tomu říkám přístup,jen všem napiš jak jsi dopadl a kde? to se bojíš, v duchu si říkáš ať se spálí další nebo co? Jestli mě chceš osočovat tak klidně, já jsem nic nepokazil, jen ti říkám, že to není tak jednoduhé jak si myslíš, stáhneš si soft, koupíš kabel a myslíš si, že to okamžitě vyřešíš, víš kolik hodin jsem strávil hodin, dní a nocí se Stagem, kolik km najezdil abych ho pochopil a hlavně na autech jako je Fabia 1.2, dodnes si myslím, že nevím vše, to, že nemáte u Vás kvalitní montážní firmy za to snad nemůžu, můžeš se např. zeptat MichalaJ jestli nadává na plyn jak ty, má ode mne STAG 300 ať Ti popovídá co a jak,mě jen štve jedna věc, tobě někdo sprasí auto, ty nejsi schopen říct kdo, ale nakonec špína padne i na všechny poctivé firmy, co se plynem zabývají.... volal som ti hned po odoslani prispevku, lebo uz som nemohol dalej pisat a podla mna bolo lepsie si to prekonzultovat. pozri sa, ja nemozem za kvalitu montaznych firiem na SK, nemozem za to ze ak ma niekto tabulu AUTORIZOVANE MONTAZNE PRACOVISKO ZARIADENI LPG, ze mu to niekto da len tak. poslal si mi nejake tipy co mam urobit, skusim to, zmeram spotrebu a napisem na forum ako to pomohlo. ked to pomoze, srdecne ti za to podakujem a ked pojdem okolo tvojej montaznej dielne tak sa zastavim podakovat s nejakou flaskou.
Září 18, 200817 r situacia sa vyvija priaznivo, najprv to vyzeralo na suboj Titanov, ale terazky sa uz spomina tekute "podakovanie"....
Září 18, 200817 r Autor situacia sa vyvija priaznivo,najprv to vyzeralo na suboj Titanov, ale terazky sa uz spomina tekute "podakovanie".... ja som prvy nezacal ale uz sme si to vydiskutovali. nemam problem niekomu povedat vdaka, ked mi helpne
Září 18, 200817 r on už Karel jiný nebude , už jsme si na to tady fšici zvykli, ale odbornost se mu musí nechat . Neber si to osobně Karle, chápu že to myslíš dobře jinak Siemens, necituj poslední příspěvky, nebo si ještě ke všemu poštveš proti sobě Colinse či Robka
Září 18, 200817 r karel.lpg : Využiji tuto diskuzi a měl bych na tebe dotaz. Mám fabii 1.4 16v-55kw, BBY nechal jsem si zadělat lpg, je to stag 300. (s plynem už nějakou zkušenost mám je to už patý auto na LPG) Zařízení funguje po všech stránkách dobře, jen kromě spotřeby. Vstřikovače mám magic jet nejdříve s tryskou 1.7 ted tam mám 2.0 a nekolikrát u montážní firmy seřízené. Spotřeba je velice uspornou jizdou za 8l a svižnou 9l. Na benzín ma auto spotřebu jako před přestavbou to znamená dlouhodobá 5,5L.Vyzkoušeno nejen podle palubního pc, ale skutěčnou. Netušíš v čem by mohla být příčina. Díky.
Červenec 27, 201015 r Chtěl bych s Vámi probrat moje nastavení lpg. V dílně kde jsem byl na revizi říkají, že nastavení je v pořádku. Sehnal jsem si kabel a mrknul se na to sám. V příloze jsou obrázky. Odchylka křivky plynu je ale víc jak 10%, tak to není uplně ideální.
Červenec 27, 201015 r Určitě bych ti neměl radit, ale pozor...může být plyn nastavený do bohata, přes 10procent, tak jak ty píšeš, ale taky nemusí. Chce to čtečku, pokud tvoje auto má EOBD a doladit. Když nemá EOBD, tak bez čtečky doladit. Ale jako 10 procent ještě není žádná katastrofa pro chod motoru. Možná jen pro "check engine" to může dělat problém. Akorát ta teplota je nějaká divná...doufám, že sem ti to auto nemontoval já Upraveno Červenec 27, 201015 r od PauLofWoCC
Červenec 27, 201015 r Ahoj lidi, taky přispěju svojí troškou do bouřlivé mlýnice „jednoznačných odsouzení či souhlasů“… Připouštím, že už jsem pár aut na LPG viděl, jezdil s nima, s notebookem na klíně a nevěděl, jestli koukat dřív na hodnoty korekcí, lambdy, časů vstřiků z BA jednotky nebo pro LPG vstřikovače…. Ale na základě mrtvejch screenshotů bych se bál kategoricky prohlásit „ to a to je špatně nebo dobře“. Jasně, u Staga 300 by se křivky měly překrejvat, ideální stav. Ale když budete jezdit pouze na BA (najíždět BA křivku) a bude to dynamická jízdy v městském provozu, výsledkem bude nějaká křivka. Když budete pokračovat ale v režimu klidné příměstské jízdy, nebo naopak po dálnici, křivka BA (ta modrá) poposkočí trochu někam jinam. A když si uvědomíte, že se křivka BA (pochopitelně i LPG) mění i za provozu na LPG ve chvíli kdy jedete na BA, může být nedorozumění na světě. Můžete po autokalibraci najet BA křivku, ve stejném jízdním režimu přizpůsobit množnik podle LPG křivky tak, aby se překrývaly. Budete si říkat, to je fajn, povedlo se mi to. Po týdnu si prohlédnete křivky, a ony se budou rozcházet. Ale to ještě neznamená, že je plyn špatně nastaven. Uvědomme si, že jste týden jezdili vlastně téměř výhradně na plyn a to ve všech režimech, zelená křivka se vyprůměrovala podle posledních aktuálních hodnot jízdy teplého motoru na plyn. Naproti tomu na BA jste jeli pouze kousek se studeným motorem, a většinou od baráku, což je zejména v městě pouze popojíždění. Ale zobrazení BA křivky se zprůměrňovalo podle těchto hodnot popojíždění studeného motoru – tedy v jiném režimu, a tudíž bude pravděpodobně někde jinde. Mimochodem modrá a zelená jsou pouze kontrolní křivky závislosti podtlaku (zatížení motoru) a doby impulzu BA jednotky. Přepočet se děje podle oranžové čáry „množnika“ – ta se sama nemění. Proto nerad říkám pouze podle křivek, že je něco špatně nebo dobře. Důležité jsou skutečně korekce ŘJ BA (souhlasím s Karlem i ostatními). Je potřeba zajistit následující: BA jednotka by téměř neměla měnit dobu impulzu na vstřikovač pro daný režim motoru – je-li nějak zatížena, při jízdě by jednotka BA měla dávat stejně dlouhý impulz ať jedete na BA nebo LPG. V praxi je vhodné např vyhlédnout si kopec konstantního stoupání, ustálit zatížení motoru při jízdě na BA, přečíst hodnotu impulzu na vstřikovač (event. lépe korekce OBD), přepnout na LPG a sledovat, zda musí BA jednotka prodloužit nebo zkrátit délku impulzu. Podle toho pochopitelně upravit přepočet – onen imaginární „množnik“ tak, aby se korekce při provozu na BA i LPG téměř nelišily. Pochopitelně ve všech režimech CL (uzavřené regulační smyčky). Ale pokud je vozidlo vybavené OBD a kontrolka nesvítí, znamená to, že BA jednotka je schopna v rámci svých povolených tolerancí korekcemi uhlídat správné složení výfukových plynů, a tudíž i spotřeba je odpovídající. (Nikoli našim představám, ale provozním podmínkám, jízdnímu stylu, kvalitě paliva…..). Takže odchylka 10% v programu Stag nemusí být pro jízdu a spotřebu žádný problém. (ale pozor - pokud budou korekce OBD pro jízdu BA/LPG zejména v režimu volnoběhu vzdálené, může to způsobovat problém např. při startování – BA jednotka pro start a následný studený volnoběh dávkuje směs zejména podle MAF a dlouhodobých korekcí, bez ohledu na složení výfukových plynů – lambda je studené, nefunguje a jednotka je v režimu OL – otevřená regulační smyčka....). Tak, to je jedna část nastavení Stagu (vlastně nejen stagu – princip je stejný, jen různé možnosti SW jednotek…). Složitější je nastavení v režimu OL. Je to režim studeného motoru, jízdy v max. zátěži, přechod z Kat-Off režimu… Při provozu na BA má výrobce odladěno, kolik paliva pro dané otáčky, hodnotu TPS, MAF (množství nasávaného vzduchu)… nadávkovat. V tomto režimu nekontroluje lambdasondy složení výfukových plynů, směs není aktivně regulována – jednotka něco spočte a taky to nadávkuje. A to je problém na plyn. A zejména na spotřebu. Protože pokud jsme byly v CL s výpočtem dávky plynu trochu bohatší, BA jednotka adaptacemi ubrala, a dokonce se to naučila dělat stabilně (na základě dlouhodobých adaptací). Ale jakmile přišlápnete pedál plynu trochu více a dostanete se do režimu OL, lambdahodnota může být jaká chce, nic palivo neubere (ani nepřidá). Proto pokud je spotřeba vyšší, než při provozu na BA řekněme o více než 2 litry na 100km, je vhodné prověřit režim OL, a podle skutečného složení výfukových plynů ochuzovat. Ale pozor – ne moc!!! I po takovém ochuzení musíme nechat takový přepočet, aby byla směs v max. výkonu stále bohatá! Je to proto, že při spalování chudé směsi poměrně prudce roste hodnota NOx ve výfukových plynech, ale zejména teplota hoření směsi. O neblahých následcích provozu na chudou směs by mohl pohovořit nejeden podpálený ventil u starých Š 120. Koumes si tenkrát přetryskoval karburátor (taky jsem dělal… ale já na rozdíl od jiných do bohata), a liboval si jak má světlešedý výfuk a jezdí to „za hubičku“. A pak vyjel v létě na dovolenou, a občas se vracel „na tři“ – uštval to v horku na chudou směs! Tak dost, už mě bolej ruce… Takže konkrétně jsem asi neodpověděl. Ale pokud nesvítí kontrolka Check, doporučuji úpravu v režimu OL. Prozradil jsem možná dost chytrostí – třeba mě za to někdo nebude mít rád. Ale jsou to obecně platné principy, a zkušenosti s různými auty, motory, tím co je ještě dobré a co už ne. A slovo zkušenost je odvozené od slova zkoušet…. Bez čtení OBD hodnot se nastavuje těžko, ale jde to. Pokud nečtu hodnoty ani OBD ani lambda, je to nastavené jen tak, že to jede (ale někdy i k naprosté spokojenosti). Čím novější auto, tím přesnější musí být nastavení (proto např. Fab 1,2 http doporučujeme s BRC – ani nepamatuju, kdy jsme dělali http se Stagem). Ale i to je možná setrvačnost z původních Stag 300, nyní Plus či Premium by tyto auta mohly řešit. (kromě 3D mapy otáček používají jiné vnitřní algoritmy). A ještě jedna poznámka ke spotřebě – je až s podivem, jak brzo (již při poměrně běžné akceleraci – dynamičtější výjezd z vesnické rychlosti 50, předjetí…) přepínají jednotky některých aut do OL režimu. Při provozu na BA to nemá nějak zásadní význam na spotřebu – jsou schopni velmi přesně dávkovat mírný přebytek paliva, ale trefit se s plynem do „pouze“ mírného přebytku paliva je kumšt, a občas dost hoňka. A nakonec POZOR!!! Pokud budete někdo kdo jste si koupil kabel, a chcete si to udělat sami … jak nehezké…FUJ… nedělejte si to sami…. Při nastavování v OL se musí jezdit poměrně svižně, (nenaladíte to na hřišti v rychlosti 20) a hlavně dost číst aktuální hodnoty a „tahat za nitky“ množnika. Pořiďte si zkušebního řidiče, vysvětlete o co vám jde a nechte ho řídit na volné silnici – není nic horšího, než když přečtu danou zátěž na BA, přepnu, chci upravit plyn a řidič musí ubrat, protože by jinak zaparkoval na plošině před námi se ploužícího Aviatika… Určitě nedoporučuju si řídit sám, a ještě ladit (vim o čem mluvím…) Ale pokud máte někdo k dispozici válcovou zkušebnu, tak závidím, můžete si to udělat sami a bezpečně. Čest, a držim palce. Ivan
Srpen 3, 201015 r Může se prosím někdo ze zkušených vyjádřit k mému nastavení, viz příloha. Jedná se mi o oranžovou křivku, která dle manuálu k Stag je hodně vysoko a svědčí o malých tryskách (snad jsem to dobře pochopil a při 14-15 ms se má blížit hodnotě 1,0 ). Má to nějaký vliv na životnost, výkon apod.? Nebo to nemám řešit. Auto jezdí docela dobře, jen při prudší akceleraci je cítit mirné (opravdu mírmé) cukání. Auto Hyudai Sonata 2.4, r.v. 2006, 118 KW předem díky za odpověď.
Srpen 7, 201015 r Koukam ze ti nikdo neporadi - bohuzel to se dalo cekat Škoda, navíc jsem se dnes díval na trysky a jsou tam 3,0 mm, což odpovídá 40-48 koním/1 válec (dle manuálu). Při kalibraci to hodí tu oranžovou křivku ještě výše a vypíse "malé trysky". (první a druhý bod je někde nad 1.8) Nahrál jsem zpět původní nastavení a nechal to tak, co s ním to opravdu nevím. Dal bych to klidně někomu do servisu, ale měl jsem to již ve třech a celkem zaplatil asi 40 000 Kč. Já sice chápu tady ty profíky, že jsou zdrženliví v diskuzi, ale prosím někoho ať se mi ozve alespoň na PM cz7jfm@centrum.cz, jsem ochoten za konstruktivní konzultaci i zaplatit. Původně to od 1/2 nádrže LPG při akceleraci přepínalo na benzín a rozsvěcoval se check. Teď to jezdí docela dobře, to mírné škubání při akceleraci se dá přežít. Kablem jsem vyřešil alespoň pozdní přepínání na plyn. S výměnou reduktoru se změnilo i čidlo teploty vody. Původní nastavení čidla na 2k4 ukazovalo o 25 st. méně. Přepínalo to na plyn při cca 60 st. a tam kde mi měnili reduktor to odmítli řešit s tím, že tak je to OK. Reduktor měnili protože údajně ten původní byl slabý (to zjistili půl roku po montáži nového LPG systému do mého vozu). To tu nepíšu abych někoho kritizoval. Vím, že každé auto chce své a Hyudai Sonát asi na plyn moc nejezdí a jistě exiistuje plno objektivních příčin proč zrovna moje auto má problém. Kabel jsem si nekoupil abych někomu fušoval do řemesla, ale abych občas zkontroloval křivky, registr chyb a zjistil jestli již mám jít do servisu, neb stačí až na revizi. Jenže teď mám problém, v servise jsem již byl i s křivkama a vše je prý OK (dokonce i přepímámí při 60st). Kdybych neměl kabel, nic bych nevěděl Mám ještě maličkou naději. Narazil jsem na jednoho pána (docela blízko), jenže ten zase nedělá STAGy. Proč jsem dával auto předělávat 200 km daleko? Protože jsem hledal na inetu nejlepší reference a toho milého pána jsem neznal. Možná to moc prožívám a opravdu je vše OK, ale po předchozích zkušenostech se mi prosím nedivte. Já jen nechci za pár tisíc km řešit problémy s motorem. Jistě všichni víte jaký postoj k LPG zaujímají ve značkových servisech. Cílem mého původního příspěvku bylo jen znát odpověď na to zda se mám na to vykašlat, protože to nemá na nic podstatného vliv, nebo neriskovat a ješte investovat do opravy a trvat na tom, že to není OK. Dík všem za váš čas.
Srpen 9, 201015 r Může se prosím někdo ze zkušených vyjádřit k mému nastavení, viz příloha. Jedná se mi o oranžovou křivku, která dle manuálu k Stag je hodně vysoko a svědčí o malých tryskách (snad jsem to dobře pochopil a při 14-15 ms se má blížit hodnotě 1,0 ). Má to nějaký vliv na životnost, výkon apod.? Nebo to nemám řešit. Auto jezdí docela dobře, jen při prudší akceleraci je cítit mirné (opravdu mírmé) cukání. Auto Hyudai Sonata 2.4, r.v. 2006, 118 KW předem díky za odpověď. ... no, jak jsem psal výše, staticky (podle obrázku) se těžko posuzuje - chybí dinamický průběh, korekce, porovnání s benzinem... Obecně drobný rozdíl v křivkách bych jako problém neviděl, (nemusí vůbec nic znamenat) ale množnik (oranžová čára) je skutečně dost vysoko - ale neznám skutečné časy vstřiků. Také má množnik neobvyklý tvar. Trysky 3,0 jsou už skutečně docela velké - ale říct na základěš tohoto co je v nepořádku si netroufám. Chybí např. i údaj o nastaveném tlaku (při volnoběhu na LPG), zadaném provozním a minimálním tlaku. Pokud to jezdí dobře, spotřeba odpovídající (nárůst oproti BA o max cca 2 litry), tak bych to nechal jezdit. Ohledně mírného cukání v akceleraci bych se zaměřil na zapalování (svíčky atd). Cuká v akceleraci spíš z nižších otáček (1500-2500), nebo vysokých (4000 a výše)?
Srpen 9, 201015 r Ivan plyn: chceš vidět neobvyklou korekční linku? (vtip, ale opravdu toto auto s použitím specifických dílů jezdilo na tuhle variantu) Jinak jak píšeš...tato je fakt trochu divná.... Upraveno Srpen 9, 201015 r od PauLofWoCC
Srpen 26, 201015 r Když to tak pročítám, napadají mě dotazy. Chraň bůh, že bych se chtěl svépomocí hrabat v plynu s notebookem, ani za nic (a zlikvidoval bych si záruku). Ale pořád mi nedá pokoj jestli mi to ti kutilové ve Strakonicích dobře naštelovali, že to tolik baští. Když mluvíte a ladění podle korekcí a o tom jak se motor chová pokud jde o vštřikování při přepnutí, vypozoroval jsem toto: - jedu do dlouhého kopce na tempomat, na BA ukazuje okamžitou spotřebu např. 12,2 l/100km, přepnu na plyn a téměř okamžitě je tam cca o 1,1-1,2 litru míň. - když na dlouhé cestě dojde plyn a přepnu na BA (stalo se v Rakousku) začne pomalu narůstat průměrná spotřeba. - když přectu VAGem načtené hodnoty z lambdy (skupina 32, pole 1 a 2) vždycky je tam záporná hodnota (motor se pořád snaží ochuzovat) 5-9% i pro zátěž i pro volnoběh. Když na volnoběh přenu na benál, začne to v poli 1 za chvíli pomalu lézt k nule. Dá se z tohoto stanovit "diagnóza" ? A ještě mě napadá, dají se VAGem přečíst LFT a SFT korekce z benzínové jednotky? Že bych je zkusil pozorovat když řídí manželka ... DÍK
Srpen 27, 201015 r Když to tak pročítám, napadají mě dotazy. Chraň bůh, že bych se chtěl svépomocí hrabat v plynu s notebookem, ani za nic (a zlikvidoval bych si záruku). Ale pořád mi nedá pokoj jestli mi to ti kutilové ve Strakonicích dobře naštelovali, že to tolik baští. Když mluvíte a ladění podle korekcí a o tom jak se motor chová pokud jde o vštřikování při přepnutí, vypozoroval jsem toto: - jedu do dlouhého kopce na tempomat, na BA ukazuje okamžitou spotřebu např. 12,2 l/100km, přepnu na plyn a téměř okamžitě je tam cca o 1,1-1,2 litru míň. - když na dlouhé cestě dojde plyn a přepnu na BA (stalo se v Rakousku) začne pomalu narůstat průměrná spotřeba. - když přectu VAGem načtené hodnoty z lambdy (skupina 32, pole 1 a 2) vždycky je tam záporná hodnota (motor se pořád snaží ochuzovat) 5-9% i pro zátěž i pro volnoběh. Když na volnoběh přenu na benál, začne to v poli 1 za chvíli pomalu lézt k nule. Dá se z tohoto stanovit "diagnóza" ? A ještě mě napadá, dají se VAGem přečíst LFT a SFT korekce z benzínové jednotky? Že bych je zkusil pozorovat když řídí manželka ... DÍK Když to tak čtu, myslím, že je (alespoň v určitých režimech) množnik výš, než by měl. Systém přepočítává dávku plynu větší, než odpovídá provozním podmínkám, a na to reaguje BA jednotka ochuzením v rámci svých adaptací. Pokud se jezdí stabilně na LPG, nemělo by to mít vliv na spotřebu (předpokládám, že ve všech režimech dokáže BA jednotka uřídit bohatost, nedostane se na hranici svého regulačního pásma). Pochopitelně je ideál, když se korekce BA jednotky shodují na obě paliva - ale to je ideál - realita bývá do 10 procent. A pozor, je to "živý" systém - reaguje na změny zátěže (seplá klima, změny teplot, vlhkosti...) Takže nechtějme ideál, ale snažme se mu přibližovat... Ivan
Říjen 25, 201014 r Zlejsek: Nevim sice proc ti PP ukazuje nizsi spotrebu na plyn. Muzu te jen ujistit, ze vim o par lidech vcetne me, kterym Pp ukazuje mensi spotrebu na LPG nezli na BA95. U me to je asi takto: LPG - Pp ukazuje 4- 4.5l /100km, BA95 - Pp ukazuje cca 5-5.5 l/100km. Realna spotreba je pak presne obracene. LPG 6-6.5 l/100km, BA95 - cca 5-5,5l /100km (rozdil par dcl oproti PP) Samozrejme by bylo dobre, kdyby i na LPG ukazoval PP spravne. Ale kdyz si na to zvyknes, tak casem vis za kolik jedes. Neresim to, podle diagnostiky je vse pry ok, tak to nechavam.
Listopad 18, 201014 r Tak jsem se nakonec pustil do najiždění mapy sam. Mazaní checků chudé směsi už mě nebavilo a slova montážníků co mi dělali plyn (když to jede tak raději na to chytat nebudeme) me k tomu donutily. Vybral jsem si pěkný úsek za městem s rovinkou a lechkym stoupanim a klesanim.Napred jsem nechal probehout autokalibraci a potom jsem vyrazil na sber dat. Na cca 15km jsem najel benzinou mapu. Na 4 rychl. stupen jsem projel postupne vsechny casy vstriku az se mi vytvorila mapa. Pote jsem tohle zopakoval s lpg. Vykreslila se mi krivka, ktera nebyla uplne totozna s benzinovou. Tu jsem pak postupne vzdy tak po 100km upravoval pomoci mnoznika. Po prvnim najeti lpg to bylo nic moc:( Po postupnem upravovani mnoznika jsem se dostal na tohle. Benzinove se to uz docela priblizuje. Vec co mi, ale nejde je, ze bych chtel pridat body do mnoznika. Podle stag manualu by to melo jit pomoci tlacitka insert, ale to se mi bohuzel nepodarilo. Pro sledovaní lambda regulace pouzivate v bloku hodnot jakou skupinu? 033 nebo 099? Zajimava vec je ze palubi pocitac mi driv ukazoval spotrebu tak o 1l mensi. Ted se udavana spotreba PC hodne priblizila realne. A check se mi ted jeste ani jednou nerozsvitil:) Upraveno Listopad 18, 201014 r od ruger
Listopad 19, 201014 r Tak jsem se nakonec pustil do najiždění mapy sam......................Po postupnem upravovani mnoznika jsem se dostal na tohle. Benzinove se to uz docela priblizuje. Vec co mi, ale nejde je, ze bych chtel pridat body do mnoznika. Podle stag manualu by to melo jit pomoci tlacitka insert, ale to se mi bohuzel nepodarilo. Pro sledovaní lambda regulace pouzivate v bloku hodnot jakou skupinu? 033 nebo 099? Zajimava vec je ze palubi pocitac mi driv ukazoval spotrebu tak o 1l mensi. Ted se udavana spotreba PC hodne priblizila realne. A check se mi ted jeste ani jednou nerozsvitil:) Další bod přidávám tak, že si na patřičné místo množnika kliknu pravým tlačítkem myši. Objeví se nový bod, pokud je označen (červený), lze s ním pohybovat nejen nahoru a dolu, ale taky doprava či doleva, a tak si ho můžu dát tam, kam chci. Regulaci sleduji na hodnotách OBD adaptací Slow a Fast. Pokud auto nemá OBD, porovnávám doby vstřiku a napětí lambdasondy. Gratuluji k nerozsvěcujícímu se checku. Ivan
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.