Saron Vloženo 19. Září 2008 Sdílet Vloženo 19. Září 2008 Zdravím, pořídil jsem si Octavii 4x4 a mám následující problém. Když dám volant do maximálního rejdu a chci se rozjet, tak někde vzadu v podvozku to tak cukne a lupne. Udělá to jednou a pak už ne. Stává se to při rozjezdu i při couvání, ale POUZE při maximálním rejdu. Když volant byť jen trošičku vrátím zpět a není to v maximálním rejdu, už to nedělá. Protože to jde 100% zezadu, tak to nejsou homokinetické klouby. Někdo mi říkal, že to může být problém v diferenciálu zadní nápravy, ale to by dělalo častěji, nejen když je volant v maximálním rejdu. Někdy mám pocit, jako by jen došlo k nějakému pnutí v podvozku vlivem geometrie kol v maximálním rejdu a tím lupnutím se to napětí nějak uvolní, opravdu mi přijde, že to jde spíš někde z nápravy, než by to šlo z diferenciálu. Destičky to taky nebudou, protože to by luplo hned při prvním pohybu, kdežto tohle se stane až tak po ujetí půl metru. Nemá nějaký čtyřkolkář podobné zkušenosti. Dneska jsem mluvil s kamarádem, a ten mi říkal, že mu to taky v maximálním rejdu tak nějak škube, tak nevím. Díky za tipy. Rosťa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 20. Září 2008 Sdílet Vloženo 20. Září 2008 myslim si ze ti to dela ulozeni guma-kov na ramenech,jestli je to ono tak se to bude stupnovat a bude to lupat i pri zatizeni auta(sednet-lupne)zkus hybat autem sem a tam treba za haugus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garny Vloženo 20. Září 2008 Sdílet Vloženo 20. Září 2008 největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 20. Září 2008 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2008 To nevím...když sepne, tak to slyším jak třou lamely. Třeba když předníma kolama zajedu na trávník a dám zpátečku, abych cítil záběr zadních kol tak slyším, když je v záběru a pak jak se dostanu na asfalt tak už jedou jen přední. Je to docela pořádná šlupka. A vážně mám pocit, jako by spíš střelilo někde v nápravě, jako když něco napružíš a pak se to uvolní a lupne. No doufám, že to bude něco jiného, než Haldexka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 20. Září 2008 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2008 největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl... A proč to dělá jen při plném rejdu??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 20. Září 2008 Sdílet Vloženo 20. Září 2008 nevim,asi proto ze je na ramenech vetsi tlak nez v primem smeru,a si si jisty ze je to vzadu?a co pruziny nemas nejakou prasklou?zkus se podivat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hamik Vloženo 30. Září 2008 Sdílet Vloženo 30. Září 2008 ahoj, mám taky 4x4 1,8T, a při plném rejdu při pomalém couvání mám pocit, jako by auto něco brzdilo. Když se to stalo poprvé, myslel jsem, že mám prázdnou gumu. Při jízdě vpřed to moc nejde pozorovat, protože se rozjedu a síla auta ten odpor překoná. Vyprávěl jsem problém v servisu, ale jen kroutili hlavou, že nic takového neviděli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nosal Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 To nevím...když sepne, tak to slyším jak třou lamely. Třeba když předníma kolama zajedu na trávník a dám zpátečku, abych cítil záběr zadních kol tak slyším, když je v záběru a pak jak se dostanu na asfalt tak už jedou jen přední. Je to docela pořádná šlupka. A vážně mám pocit, jako by spíš střelilo někde v nápravě, jako když něco napružíš a pak se to uvolní a lupne. No doufám, že to bude něco jiného, než Haldexka... V haldexu se žádný lamely netřou, bo je to celý v olejový lázni a ty lamely se navzájem nedotýkají - takže ta "šupka" je dost divná... S tím plným rejdem to zkusím a ozvu se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 14. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Ono to ještě s autem tak divně cukne. Haldex by to tedy neměl být, v dalším servise to spíš vidí na zadní diferák. Mám domluveno se známým, že se mi na to podívá. Ale moje intuice mi pořád něco říká, že to má nějakou spojitost s odstředivou silou. Jako by při tou prudkém zatočení se někde něco napnulo a jakmile odstředivá síla pomine, tak se to vrátí zpátky. Pořád mi něco říká, že to bodou volná ramena zadní nápravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nosal Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Teď jsem to zkusil. Plný rejd (pravý i levý) a nic - klidný rozjezd i když to vosolím (dopředu, dozadu) - bez zvuků. Já jsem si to hned říkal, protože každý den ráno takhle vyjíždím z garáže a toho bych si všiml. Zkus třeba zacloumat zadní částí auta když není zabržďěné, kdyby tam byla vůle, tak se to projeví, ale nevím...Možná by to bylo lepší do dílny na zvedák. Když zkoušeli u mě vůle v nápravě, vzali do ruky paisr a vždy přes páku tím lomcovali a našli všechno co tam bylo volný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 sak sem ti to psal na zacatku at se na to podivaji,ale pouze opticky to nezjisti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 14. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2008 Teď jsem to zkusil. Plný rejd (pravý i levý) a nic - klidný rozjezd i když to vosolím (dopředu, dozadu) - bez zvuků. Já jsem si to hned říkal, protože každý den ráno takhle vyjíždím z garáže a toho bych si všiml.Zkus třeba zacloumat zadní částí auta když není zabržďěné, kdyby tam byla vůle, tak se to projeví, ale nevím...Možná by to bylo lepší do dílny na zvedák. Když zkoušeli u mě vůle v nápravě, vzali do ruky paisr a vždy přes páku tím lomcovali a našli všechno co tam bylo volný. presne tak chce to nasili jinak to vypada ok a neni to tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 22. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 22. Říjen 2008 největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl... Tak jsem po mnoha návštěvách servisů a spoustě utracených peněz zjistil, že to bude zřejmě opravdu Haldex spojka v pytli. Nedokázali diagnostikovat, jestli je to mechanický problém, nebo řídící jednotka. Při diagnostice se neozývala a byla bez odezvy. Celá Haldex nová stojí 70 litrů, řídící jednotka 20 litrů, takže vážně nevím, co teď s tím budu dělat. Mechanika má prý předpoklad vydržet 400 tis. km, takže to může být i v řídící jednotce, pokud se neozývala na diagnostiku, což by byl pořád ještě ten lepší případ. Dá se někde v bazaru sehnat levněji? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garny Vloženo 22. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2008 zda se na diagnostice vůbec nehlásí.. skontroloval bych nejdříve el. vedení .. do haldexu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 tuším ´ˇze jsem viděl komplet zadní nápravu na 4x4 za 5tis., ale co to vše obsahovalo neviem .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Klasická odpověď servisu - nevíme, vyměníme, zaplatíte, uvidíme, kdyžtak vyměníme něco jiného. Jestli se Haldex neozývá, bude to s vysokou pravděpodobností uhnilé vedení, jak tu psal Garny (psal to tu minimálně 10x i Cosby v jiných tematech) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 23. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Díky chlapi, zkusím nechat zkontrolovat o víkendu šťávu do Haldexu. Prý je ale stále sepnutá, tak nevím, jestli je sepnutá bez signálu, nebo po přivedení signálu. Pokud je stále sepnutá, to by asi signalizovalo, že tam elekřina vede, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 24. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 24. Říjen 2008 Tak prý to tam něco spíná, a cvaká to tam, takže to vypadá, že tam šťáva je. Mám dvě nabídky na řídící jednotku Haldexu, jednu za 2000 a druhou za 5000, takže je zkusím vyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 24. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2008 myslim ze na to jdes spatnou cestou,mas odpojit haldex(myslim pojistku)a poslouchat jestli ti to bude delat dal,pak bych to resil zas vyloucenim dalsich veci,koupit jednotku a zjistit ze to tim neni je draha sranda,jinak ja sem koupil do rezervy cely haldex vcetne diferaku a jednotky za 3500,. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saron Vloženo 25. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 25. Říjen 2008 myslim ze na to jdes spatnou cestou,mas odpojit haldex(myslim pojistku)a poslouchat jestli ti to bude delat dal,pak bych to resil zas vyloucenim dalsich veci,koupit jednotku a zjistit ze to tim neni je draha sranda,jinak ja sem koupil do rezervy cely haldex vcetne diferaku a jednotky za 3500,. Jdu na to stejně, jako jsi řekl ty. Odpojil jsem Haldex a je to v pohodě. Nikde nic netluče, ani necvaká a jezdí to naprosto tiše, takže je to Haldex 100%. Takže nejdřív se pokusím jen vyměnit řídící jednotku, tu mám slíbenou za 2000 Kč, tak počkám. Diferák říkali, že je v pořádku a že nikde nic nedrhne. Prý to bylo tím, že Haldex byl trvale sepnutý a spínal si jak chtěl, což zřejmě je opravdu tou elektronikou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hamik Vloženo 4. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Ahoj, poraďte jak se odpojí haldex spojka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 bud vytahni pojistku(ale nebude ti fungovat ani ABS)nebo odpoj konektor na haldexu,nebo staci zatahnout rucni brzdu na prvni zub tak aby svitila kontrolka rucni brzdy a haldex nefaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garny Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 bud vytahni pojistku(ale nebude ti fungovat ani ABS)nebo odpoj konektor na haldexu,nebo staci zatahnout rucni brzdu na prvni zub tak aby svitila kontrolka rucni brzdy a haldex nefaka To taky nemusí být uplně vyřešeno .. kamarádovi to má někdy seplý i když má vytaženou pojistku a zataženou ručku .. takže spíše mechanický problém .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.