Přejít na obsah

Octavia I Combi 4x4 - lupnutí při maximálním rejdu


Saron

Doporučené příspěvky

Zdravím,

pořídil jsem si Octavii 4x4 a mám následující problém. Když dám volant do maximálního rejdu a chci se rozjet, tak někde vzadu v podvozku to tak cukne a lupne. Udělá to jednou a pak už ne. Stává se to při rozjezdu i při couvání, ale POUZE při maximálním rejdu. Když volant byť jen trošičku vrátím zpět a není to v maximálním rejdu, už to nedělá. Protože to jde 100% zezadu, tak to nejsou homokinetické klouby. Někdo mi říkal, že to může být problém v diferenciálu zadní nápravy, ale to by dělalo častěji, nejen když je volant v maximálním rejdu. Někdy mám pocit, jako by jen došlo k nějakému pnutí v podvozku vlivem geometrie kol v maximálním rejdu a tím lupnutím se to napětí nějak uvolní, opravdu mi přijde, že to jde spíš někde z nápravy, než by to šlo z diferenciálu. Destičky to taky nebudou, protože to by luplo hned při prvním pohybu, kdežto tohle se stane až tak po ujetí půl metru. Nemá nějaký čtyřkolkář podobné zkušenosti. Dneska jsem mluvil s kamarádem, a ten mi říkal, že mu to taky v maximálním rejdu tak nějak škube, tak nevím. Díky za tipy.

Rosťa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím...když sepne, tak to slyším jak třou lamely. Třeba když předníma kolama zajedu na trávník a dám zpátečku, abych cítil záběr zadních kol tak slyším, když je v záběru a pak jak se dostanu na asfalt tak už jedou jen přední. Je to docela pořádná šlupka. A vážně mám pocit, jako by spíš střelilo někde v nápravě, jako když něco napružíš a pak se to uvolní a lupne. No doufám, že to bude něco jiného, než Haldexka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl...

A proč to dělá jen při plném rejdu???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj, mám taky 4x4 1,8T, a při plném rejdu při pomalém couvání mám pocit, jako by auto něco brzdilo. Když se to stalo poprvé, myslel jsem, že mám prázdnou gumu. Při jízdě vpřed to moc nejde pozorovat, protože se rozjedu a síla auta ten odpor překoná. Vyprávěl jsem problém v servisu, ale jen kroutili hlavou, že nic takového neviděli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
To nevím...když sepne, tak to slyším jak třou lamely. Třeba když předníma kolama zajedu na trávník a dám zpátečku, abych cítil záběr zadních kol tak slyším, když je v záběru a pak jak se dostanu na asfalt tak už jedou jen přední. Je to docela pořádná šlupka. A vážně mám pocit, jako by spíš střelilo někde v nápravě, jako když něco napružíš a pak se to uvolní a lupne. No doufám, že to bude něco jiného, než Haldexka...

V haldexu se žádný lamely netřou, bo je to celý v olejový lázni a ty lamely se navzájem nedotýkají - takže ta "šupka" je dost divná...

S tím plným rejdem to zkusím a ozvu se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to ještě s autem tak divně cukne. Haldex by to tedy neměl být, v dalším servise to spíš vidí na zadní diferák. Mám domluveno se známým, že se mi na to podívá. Ale moje intuice mi pořád něco říká, že to má nějakou spojitost s odstředivou silou. Jako by při tou prudkém zatočení se někde něco napnulo a jakmile odstředivá síla pomine, tak se to vrátí zpátky. Pořád mi něco říká, že to bodou volná ramena zadní nápravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to zkusil. Plný rejd (pravý i levý) a nic - klidný rozjezd i když to vosolím (dopředu, dozadu) - bez zvuků. Já jsem si to hned říkal, protože každý den ráno takhle vyjíždím z garáže a toho bych si všiml.

Zkus třeba zacloumat zadní částí auta když není zabržďěné, kdyby tam byla vůle, tak se to projeví, ale nevím...Možná by to bylo lepší do dílny na zvedák. Když zkoušeli u mě vůle v nápravě, vzali do ruky paisr a vždy přes páku tím lomcovali a našli všechno co tam bylo volný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to zkusil. Plný rejd (pravý i levý) a nic - klidný rozjezd i když to vosolím (dopředu, dozadu) - bez zvuků. Já jsem si to hned říkal, protože každý den ráno takhle vyjíždím z garáže a toho bych si všiml.

Zkus třeba zacloumat zadní částí auta když není zabržďěné, kdyby tam byla vůle, tak se to projeví, ale nevím...Možná by to bylo lepší do dílny na zvedák. Když zkoušeli u mě vůle v nápravě, vzali do ruky paisr a vždy přes páku tím lomcovali a našli všechno co tam bylo volný.

presne tak chce to nasili jinak to vypada ok a neni to tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

největší pravděpodobnost ... máš stále seplý haldex 4x4 ... schválně si zajet někam na šterkovou cestu .. dej plnej rejd a začni couvat ... uvidíš ,že zadní kolo bude upně cukat ... je to docela bežná závada .. už jsem to řešil ... ale více méně je problém v haldexu .... novej olej a fitl nepomohl...

Tak jsem po mnoha návštěvách servisů a spoustě utracených peněz zjistil, že to bude zřejmě opravdu Haldex spojka v pytli. Nedokázali diagnostikovat, jestli je to mechanický problém, nebo řídící jednotka. Při diagnostice se neozývala a byla bez odezvy. Celá Haldex nová stojí 70 litrů, řídící jednotka 20 litrů, takže vážně nevím, co teď s tím budu dělat. Mechanika má prý předpoklad vydržet 400 tis. km, takže to může být i v řídící jednotce, pokud se neozývala na diagnostiku, což by byl pořád ještě ten lepší případ. Dá se někde v bazaru sehnat levněji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky chlapi, zkusím nechat zkontrolovat o víkendu šťávu do Haldexu. Prý je ale stále sepnutá, tak nevím, jestli je sepnutá bez signálu, nebo po přivedení signálu. Pokud je stále sepnutá, to by asi signalizovalo, že tam elekřina vede, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim ze na to jdes spatnou cestou,mas odpojit haldex(myslim pojistku)a poslouchat jestli ti to bude delat dal,pak bych to resil zas vyloucenim dalsich veci,koupit jednotku a zjistit ze to tim neni je draha sranda,jinak ja sem koupil do rezervy cely haldex vcetne diferaku a jednotky za 3500,.

Jdu na to stejně, jako jsi řekl ty. Odpojil jsem Haldex a je to v pohodě. Nikde nic netluče, ani necvaká a jezdí to naprosto tiše, takže je to Haldex 100%. Takže nejdřív se pokusím jen vyměnit řídící jednotku, tu mám slíbenou za 2000 Kč, tak počkám. Diferák říkali, že je v pořádku a že nikde nic nedrhne. Prý to bylo tím, že Haldex byl trvale sepnutý a spínal si jak chtěl, což zřejmě je opravdu tou elektronikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
bud vytahni pojistku(ale nebude ti fungovat ani ABS)nebo odpoj konektor na haldexu,nebo staci zatahnout rucni brzdu na prvni zub tak aby svitila kontrolka rucni brzdy a haldex nefaka

To taky nemusí být uplně vyřešeno .. kamarádovi to má někdy seplý i když má vytaženou pojistku a zataženou ručku .. takže spíše mechanický problém .. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...