Přejít na obsah

altík dobíjí a dobíjení svítí


LiborS.

Doporučené příspěvky

mám problém. mam octávku 1.9tdi 81kw ,rok 98 , byla tuklá ale už je v kupě no a stalo se mi po složení i když altík dobíjí, měřeno na baterc kolem 14V , tak na palubce mi simbol baterky ne a ne zhasnout. ne že by mě to zas nějak rozptylovalo když vím že dobíjí ale přece jen by mohla být už celá v pořádku a ne aby se mě každej koho vezu ptal proč to svítí. je možnost vada v altíku? jak je to ovládaný ta signalizace? nebo vadu by ste typly slíš na budíky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Mám úplně stejný problém, v pátek mi odešel altík a dneska mi ho známý dovezl opravený, je na něm vyměněný regulátor napětí a pak ten " kroužek " ? na který dosedají uhlíky a ložisko.

Altík byl odzkoušený u opraváře kde nebyl zjištěný žádný problém - normálně dobíjel.

Po namontování mi měřák ukazuje při volnoběžných otáčkách napětí cca 14,18 V, ale kontrolka dobíjení stále slabě svítí i při zvýšených otáčkách.

Zkusil jsem vyčistit kontakty (silný kabel k altíku, a kontakty u baterky) ale bez efektu.

Můžete mi někdo upřesnit, které konektory měl autor předposledního příspěvku na mysli ?

Ty konektory na altíku by nebyl problém najít, ale pojem konektor nad startérem mi nic neříká.

Předem díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím s autem stále bojuju, elektrikář, který mi altík opravoval tvrdí, že ho zkoušel na stolici a vše je v pořádku.

Druhý elektrikář u nás (fachman a odoborník) zas říká, že mám nejspíš z výroby vadný regulátor napětí, takže jsem zatím z místa nepokročil.

Zkoušel jsem pročistit kontakty ale bez efektu.

Jak to budu mít v cajku dám echo čím to bylo, teda pokud to objevíme.

Auto dobíjí, jezdit se s tím dá,ale ta kontrolka mě fakt znervózňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak už máme červenec a já jsem stále tam kde jsem byl.

Nebo spíš, jsem na tom hůř, altík dle měřáků skoro nic nedává.

Dneska mi po návštěvách elektrikářů došla trpělivost a zajel jsem do škodovky v M. Lázních. No to se může stát jen mě, jejich elektrikář zrovna dneska nastoupil na dvoutýdenní dovlenou. Alespoň mi doporučili jednoho šikovného elektrikáře. zajel jsem k němu, on abych sundal altík a přivezl ho. Když jsem ho dovezl, udělal krátký test na stolici a řekl že altík je v pohodě a mám problém na autě. Zřejmě ten tlustý kabel co vede k altíku.

takže jsem auto zase složil a bez světel vyrazil do Chebu do dalšího Škoda servisu, kde elektrikář neměl dovolenou.

Přijel jsem tam a povídám mám rozbité dobíjení,ale alternátor je určitě v pořádku.

Auto šlo na dílnu a já čekal.

Po hodině, kdy bylo auto na dílně přišel technik a řekl mi, že mám v řiti alternátor.

Zjistil jsem, že ti šulini co mi auto prodali tam narvali altík z benzína který dává jen 70A a nemá volnoběžku, kterou by altík na dieselu měl mít. (do nedávna to ale chodilo bez problémú).

Takže jsem do auta zahučel i s opravou altíku cestou do servisu a zaplacením v servisu skoro 3000 kč a nemám nic jen auto na špalku.

Zítra přijde nový altík, snad to bude fakt ono a já zas budu pojízdnej a přestanu do toho zbytečně rvát prachy.

Až budu mít auto v pohodě, tak nechám pořádně prověřit původní altík, abych věděl v čem byl problém.

Vůbec nereaguje na nějaké zatížení a dává stále stejně, ze začátku na volnoběh bez světel atd.. cca 14,1V zatímco dneska dá max 12,8V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže mám po závadě, problém byl v altíku.

Koupil sem nový 120A s volnoběžkou, který tam má správně být a všechno je v pořádku.

Pro vás ostatní snad jedině, nevěřte slepě elektrikářům, když vám budou tvrdit po zběžném omrknutí altíku (roztočení vrtačkou), že máte problém někde na autě.

Mě to tvrdili dva a až třetí v servisu řekl, že to byl altík.

Já mezitím jako vůl kvůli jejich špatným tvrzením zbytečně asi 3x altík vyndaval nandaval a zkoumal kabely na autě a taky jsem zbytečně zahučel do špatně provedené opravy altíku, která mě vyšla včetně další kontroly auta v servisu v Chebu i s cestou cca na 3000 kč.Kdybych rovnou koupil nový altík, byl jsem o ty 3000kč bohatší.

Momentálně mám altík u jednoho spolehlivého elektrikáře, který se domnívá, že je zrada na novém regulátoru napětí, pokud se to potvrdí, vyreklamuju regulátor a pak se ten zrepasovaný altík pokusím někde na netu udat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...