LiborS. Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 mám problém. mam octávku 1.9tdi 81kw ,rok 98 , byla tuklá ale už je v kupě no a stalo se mi po složení i když altík dobíjí, měřeno na baterc kolem 14V , tak na palubce mi simbol baterky ne a ne zhasnout. ne že by mě to zas nějak rozptylovalo když vím že dobíjí ale přece jen by mohla být už celá v pořádku a ne aby se mě každej koho vezu ptal proč to svítí. je možnost vada v altíku? jak je to ovládaný ta signalizace? nebo vadu by ste typly slíš na budíky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 zkontroluj si konektor na altíku a pak nad startérem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spritetom Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 Mám úplně stejný problém, v pátek mi odešel altík a dneska mi ho známý dovezl opravený, je na něm vyměněný regulátor napětí a pak ten " kroužek " ? na který dosedají uhlíky a ložisko. Altík byl odzkoušený u opraváře kde nebyl zjištěný žádný problém - normálně dobíjel. Po namontování mi měřák ukazuje při volnoběžných otáčkách napětí cca 14,18 V, ale kontrolka dobíjení stále slabě svítí i při zvýšených otáčkách. Zkusil jsem vyčistit kontakty (silný kabel k altíku, a kontakty u baterky) ale bez efektu. Můžete mi někdo upřesnit, které konektory měl autor předposledního příspěvku na mysli ? Ty konektory na altíku by nebyl problém najít, ale pojem konektor nad startérem mi nic neříká. Předem díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 No tak se podívej nad starter a tam uvidíš svorkovnici. Ten co jde na kontrolku do přístrojovky by měl být modrý. Ve svorkovnici to může být zaoxidované, nebo třeba i utřepaný drát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spritetom Vloženo 28. Červen 2012 Sdílet Vloženo 28. Červen 2012 Tak zatím s autem stále bojuju, elektrikář, který mi altík opravoval tvrdí, že ho zkoušel na stolici a vše je v pořádku. Druhý elektrikář u nás (fachman a odoborník) zas říká, že mám nejspíš z výroby vadný regulátor napětí, takže jsem zatím z místa nepokročil. Zkoušel jsem pročistit kontakty ale bez efektu. Jak to budu mít v cajku dám echo čím to bylo, teda pokud to objevíme. Auto dobíjí, jezdit se s tím dá,ale ta kontrolka mě fakt znervózňuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spritetom Vloženo 9. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2012 Tak už máme červenec a já jsem stále tam kde jsem byl. Nebo spíš, jsem na tom hůř, altík dle měřáků skoro nic nedává. Dneska mi po návštěvách elektrikářů došla trpělivost a zajel jsem do škodovky v M. Lázních. No to se může stát jen mě, jejich elektrikář zrovna dneska nastoupil na dvoutýdenní dovlenou. Alespoň mi doporučili jednoho šikovného elektrikáře. zajel jsem k němu, on abych sundal altík a přivezl ho. Když jsem ho dovezl, udělal krátký test na stolici a řekl že altík je v pohodě a mám problém na autě. Zřejmě ten tlustý kabel co vede k altíku. takže jsem auto zase složil a bez světel vyrazil do Chebu do dalšího Škoda servisu, kde elektrikář neměl dovolenou. Přijel jsem tam a povídám mám rozbité dobíjení,ale alternátor je určitě v pořádku. Auto šlo na dílnu a já čekal. Po hodině, kdy bylo auto na dílně přišel technik a řekl mi, že mám v řiti alternátor. Zjistil jsem, že ti šulini co mi auto prodali tam narvali altík z benzína který dává jen 70A a nemá volnoběžku, kterou by altík na dieselu měl mít. (do nedávna to ale chodilo bez problémú). Takže jsem do auta zahučel i s opravou altíku cestou do servisu a zaplacením v servisu skoro 3000 kč a nemám nic jen auto na špalku. Zítra přijde nový altík, snad to bude fakt ono a já zas budu pojízdnej a přestanu do toho zbytečně rvát prachy. Až budu mít auto v pohodě, tak nechám pořádně prověřit původní altík, abych věděl v čem byl problém. Vůbec nereaguje na nějaké zatížení a dává stále stejně, ze začátku na volnoběh bez světel atd.. cca 14,1V zatímco dneska dá max 12,8V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spritetom Vloženo 11. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2012 Takže mám po závadě, problém byl v altíku. Koupil sem nový 120A s volnoběžkou, který tam má správně být a všechno je v pořádku. Pro vás ostatní snad jedině, nevěřte slepě elektrikářům, když vám budou tvrdit po zběžném omrknutí altíku (roztočení vrtačkou), že máte problém někde na autě. Mě to tvrdili dva a až třetí v servisu řekl, že to byl altík. Já mezitím jako vůl kvůli jejich špatným tvrzením zbytečně asi 3x altík vyndaval nandaval a zkoumal kabely na autě a taky jsem zbytečně zahučel do špatně provedené opravy altíku, která mě vyšla včetně další kontroly auta v servisu v Chebu i s cestou cca na 3000 kč.Kdybych rovnou koupil nový altík, byl jsem o ty 3000kč bohatší. Momentálně mám altík u jednoho spolehlivého elektrikáře, který se domnívá, že je zrada na novém regulátoru napětí, pokud se to potvrdí, vyreklamuju regulátor a pak se ten zrepasovaný altík pokusím někde na netu udat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomiktir Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 potřeboval bych radu od někoho,kdo ví jak je ten altík zapojenej? vyčetl jsem tady že ten modrej drát jde na kontrolku dobíjení,ale potřeboval bych vědět,k čemu je ten druhej drát vtom samým konektoru? chtěl bych ten altík dát do jiného auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdesim Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 druhy drat je informace o zatizeni alternatoru, pri plnem zatizeni RJ motoru napr. odepne el. vytapeni vody nemusi byt zapojeny, aby altik dobijel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomiktir Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 tak to je teda zajímavý,to sem fakt netušil.díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.