j0ska Vloženo 11. Březen 2008 Sdílet Vloženo 11. Březen 2008 Ale samozrejme máme každý svoje priority a je to vec každého,čo uprednostní.Ja iba píšem svoje skúsenosti. Tak na tom se 100% shodneme. Jinak s tím valivým odporem to nebude tak horké jako u jízdního kola. Auto dosahuje podstatně větších rychlostí. Tím pádem je rozhodující aerodynamický odpor. Do 130km/h má OII relativně rozumnou spotřebu. Nad tuto rychlost jde dost na.horu. Jasně, že to bude asi z větší části vyššími otáčkami motoru (77kw nemá šestku). Ale řekl bych, že arodynamika tady není zanedbatelný faktor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black007 Vloženo 11. Březen 2008 Sdílet Vloženo 11. Březen 2008 porovnávat kolo a auto je trošku rozdíl.... porovnávat letní a timní pneu taky... porovnávat hlučnost 15" a 17 " taktéž... musel bys mít stejného výrobce pneu,stejný vzorek a pododobnou šířku. opravdu dost záleží i na typu použité směsi, tvaru lamel, počtu a šířce drážek a na směrovosti pneu a popřípadě i na opotřebení. prostě kvalitní 15" se "může blížit vlastnostem 17",ale nikdy ji v mnoha vlastnostech nedosáhne.a naopak dobrá 17" pneu nemusí mít notně větší hlučnost a o tolik větší valivý odpor než 15". každé má něco do sebe... důležitý je hlavně jezdit s rozumem,s dostatečně hlubokým vzorkem,dobře nahuštěné a vyvážené.další práci musí udělat podvozek,ale to už je jiná kapitola.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nikita1 Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 (editace) S tym bicyklom je to myslené iba obrazne a ako príklad,ale rozhodne platí,že každý pribudnutý cm na šírke je cítiť či na bicykli,alebo na aute a preto som ho uviedol,lebo väčšiu šírku plášťa okamžite počujete. Ak auto sedí takmer priepastne lepšie,tak sa to zákonite musí niekde odraziť. Aerodynamický odpor moc do úvahy brať nemusíme,pokiaľ porovnávame pneumatiky,lebo stúpajúcou rýchlosťou stúpa,či máme 15,alebo 17,ibaže ak by sme to brali do detailu a pripočítali na odpore aj ten "cm" na pneumatike navyše,čo by bol v neprospech samozreme 17" a výhoda 15" Ja som neporovnával zimné a letné,ale som upozornil,že je to nesprávne porovnávať,nakoľko niektorí prezujú so zimných 15 na letne 17 a povedia,že veď je rozdiel v spotrebe iba pol litra,ale neberu do úvahy,že v zime auto žere viac a zimný vzor je s pravidla všeobecne hlučnejší. A nemusíme porovnávať zloženie ,vzor a pod. veci,pretože ak tu chceme o niečom hovoriť,tak to môžeme brať iba všeobecne a automaticky porovnávame rovnarý vzor a rovnakého výrobcu a tu jednoznačne platí,čím užšie,tým nižšia spotreba a nižšia hlučnosť je to predsa logické,ale taktiež,tým horšie jazdé vlasnosti a auto nedrží riadne stopu pri manévrovaní napr. na 15" Editováno: 12. Březen 2008, autor: Nikita1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Já bych to zas tak rozdílně neviděl mezi zimním a letním provozem obzvlášt teď na jaře, když teploty jsou normálně hodně nad nulou a silnice naprosto suché. Něco jiného by bylo porovnávat zimní 15" s letníma 17" když by venku bylo půl metru sněhu a - 10°C... potom samozřejmě půjde spotřeba auta nahoru a rozdíl mezí 15" a 17" nebude tak velký a dalo by se říci, že je spotřeba totožná neli někdy na 15" větší, ale to jsou pravé zimní podmínky které momentálně (zaplať panbůh) u nás nepanujou. A díky tomu, že je počasí jaké je, tak můžu s klidem říci, že můj rozdíl ve spotřebě mezi zimnímy 15" na plechu a letnímy 17" na hlínách je 0,4 - 0,5 l/100km v neprospěch 17" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 Tak jsem se konečně regnul na tento web Každopádně zítra si jedu koupit tyto disky a k nim Bridgestone pneu. Určitě pak napíšu skušenosti. Ať už kladné či záporné.. Ted mám 15ky plecháče se zimními pneu. Na tu spotřebu jsem sám zvědavý, když jedu ve městě nebo po okreskách jezdil jsem zatim za 5,5-6,5l/100. Tak uvidíme. Díky všem co přispěly do diskuze, ale stejně by mě nic od těchto kol neodradilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dadacek Vloženo 26. Duben 2008 Sdílet Vloženo 26. Duben 2008 Už s něma chvilku jezdím, zkušenosti dobré, akorátně jsem si je už stačil pěkně poničit Spotřeba zatím 7,5 dlouhodobá (memory 2), aktuální jsem pod 7,2 nedostal (memory1). Takže asi tak.. ale jsou krásné pneu Bridgestone 225/45/17 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dustin Vloženo 11. Květen 2008 Sdílet Vloženo 11. Květen 2008 Nazdar, som tu novy, potreboval by som poradit. Mam 2 problemy ohladom mojich novych kolies. Pneumatiky maju rozmer 225/45 R17. Prvy problem bude asi v sirke diskoch, i ked atest hovori,ze su urcene na octaviu II. Disky,ktore by mali byt pri spominanom rozmere a su aj v technicaku, su 7x17 ET 54. Ja mam disky 8x17 a ET je tam myslim 43. Problem je,ze ked sadnu dozadu dalsie 2 osoby (spolu 4) a pri rychlosti nad 100km/h nabehnem napr. na dialnici na dlhsiu nerovnost - kde to zaperuje - zadne pneu sa suchnu. Pozeral som to a pod blatnikom sa nachadza ostra hrana, ktoru som vyklepal - len som este neskusal,ci to pomohlo. Otazka znie, nemate niekto podobny problem, resp. bude jedinym riesenim ak bude problem nadalej pretrvavat - vymena diskov? No a druhy problem je, ze ide o komplet nove disky a nove pneu po vyvazeni, ale pri rychlosti od 80-140 do interieru prechadzaju vibracie spojene s miernym trasenim volantu - je to tym,ze su disky prilis siroke? Lebo neviem kde inde by mohol byt problem, ked su disky vyvazene a pred tym to na 15" plechacoch nerobilo. Vdaka za akukolvek radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 12. Květen 2008 Sdílet Vloženo 12. Květen 2008 To bude problém neorigo disků... Kdyby sis koupil origo Škoda 17" kola tak takové problémy nemáš. Disk máš celkově širší a navíc máš menší ET takže kola budou vic vystrčená a tím padem ti to bude drhnout o podběh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j0ska Vloženo 12. Květen 2008 Sdílet Vloženo 12. Květen 2008 (editace) Vnější bok disku máš podle toho co píšeš asi o 24mm víc ven než jsou originál 17" + něco by měla přečnívat pneumatika. Jak je viděta tak už to je asi moc. Nemáš náhodou ještě snížený podvozek? Řešením bude buď výměna disků nebo vytažení blatníků.... Editováno: 12. Květen 2008, autor: j0ska Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martyp Vloženo 12. Květen 2008 Sdílet Vloženo 12. Květen 2008 No,myslim,ze problem drhnuti o podbeh jsi vyresil... o tom samem mluvil i MadMikeO2..Vzadu pouze vyrizl,nebo vyklepal plech spojujici podbeh s blatnikem a je pokoj..a to ma disky 8x19".. Co se tyce kmitani...Osobne bych se sebral a jel zpet do pneuservisu,kde ti to nazouvali a reklamoval praci...At zdarma prevazi...Nebo prekontroluji,zda je pneu spravne dosedla na patce disku..Resi se to tim,ze se kolo vyfoukne a pak se naopak prefoukne na cca 4,0 atm,aby se penu poradne vypla na rafek.. Pred tydnem jsem resil to same,akorat u 18"..timto se to vyresilo a je pokoj..To,ze mas rafky o palec sirsi a maji jine ET nema na tohle zadny vliv.. Co jsi dal za znacku penu a disku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dustin Vloženo 13. Květen 2008 Sdílet Vloženo 13. Květen 2008 Dakujem za odpovede. Kazdopadne, to ze som zaklepal tie ostre hrany - tak to musim este otestovat lebo odvtedy to nerobi,ale na druhej strane, auto nebolo od tedy ani zatazene. Co sa tyka vyvazenia - uz mi volali zo servisu, ze disky trebalo vyvazit, ze neboli dobre. Lebo som sa pytal,ci netreba geometriu a povedali mi,ze to s tym nic nema... Disky su MOMO STRIKE BLACK, no a pneu nic moc,ale zatial som spokojny - SYRON. Do auta ide vela penazi a aj ked nerad, musel som volit cestu cenoveho kompromisu. Inak ked bude vsetko hotove a zvysia prachy, tak si robim zalusk na pirelli P-zero. Kazdopadne dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martyp Vloženo 13. Květen 2008 Sdílet Vloženo 13. Květen 2008 Nemas za co.. No,takze podle znacky disku bych to nesvadel na ne,pokud byly nove...Pokud byly starsi,mohly byt nakopnute,ale i to se da vyvazit..Nicmene bych tuhle vinu videl spise na penumatiky..Za nektere levnejsi pneu se plati takovahle dan..I kdyz ja resim ted neco podobneho s Good Year Eagle F1.. sice uz to nekmita,ale pry hazi..Jedna na vysku a druha do strany.. Tak nevim,cemu verit.. Jak jsem rikal,zajel bych do penuservisu a nechal je to predelat,prevazit a klido i znova zout,poradne namazat a nazout,aby si pneu sedly...geoska nebude myslim treba,pokud jsi nekde nevzal nejakou velkou diru.. Jinak jestli casem koupis ty Pirellky,budes myslim spokojen.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lenin Vloženo 16. Červen 2008 Sdílet Vloženo 16. Červen 2008 Na 17" Pegasusy som prezul predvcerom z 15" elektronov. Tak pani.. to vam je teda parada. Tak obrovsky rozdiel v jazdnych vlastnostiach som necakal. Uzasne. Auto drzi ako prilepene a vyhovuje mi aj vacsi odpor volantu. Spotreba stupla tak o 0,5 - 0,6 L. Zhorsenie vykonu na 1.9 Tdi 86 kw necitim.. Kupil som ich zanovne aj s pneu za smiesnu cenu. Nastastie su ako nove - pneu aj disky. Takze vrelo odporucam kazdemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matomoto Vloženo 23. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2008 A co treba :http://www.eurotuning.cz/ 1) KOMFORTNÍ podvozek pro průjezd velmi těžkým terénem tlumiče pérování zůstávají sériové, používají se nové vinuté pružiny s tuhostí shodnou se sériovým provedením spodní poloha:  - 10 mm proti sériové výšce horní poloha: + 40 mm proti sériové výšce, max. vyvěšení kola zůstane zachováno Cena dílů HSV:  39.900 Kč (bez DPH) Montáž HSV:  9.600 Kč (bez DPH) Celkem bez DPH: 49.500 Kč (bez DPH) Celkem s DPH: 58.905 Kč (s DPH) snap.bmp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matomoto Vloženo 23. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2008 to diamant omlouvam se jde to jen o 20cm mrkni na stranky SHMOTR Nemas presn. adr: Nemuzu to tam nikde najit - myslim ten zvedajici vzduch. podvoz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scynet Vloženo 23. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2008 (editace) Editováno: 24. Září 2008, autor: Scynet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durado Vloženo 31. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2008 (editace) Zdravím, nedávno jsem se stal majitelem zánovní Octavie II 1,9Tdi se sériovým podvozkem na 15" Alu kolech. Nyní se mi vyskytla nabídka na, pro mě krásná a zajímavá kola Tomason TN1, a váhám jakou velikost zvolit. Obdržel jsem nabídku na 7x16" s ET 37 či 45 nebo 8x17" s ET 45 nebo ET35. Mám však obavy jaká kola mi tam budou bezproblému pasovat, aniž bych musel provádět upravy lemů, pneu při plném zatížení nedřela a současně kola nebyla moc zastrčená. Dle TP jsou sériově doporučené 16" v rozměru 6,5x16" s ET 50 nebo 7x17" s ET 54. Nemáte s tím někdo zkušenosti a nemůžete mi poradit jaký rozměr zvolit? Zítra musím učinit závaznou objednávku a tak se nechci přehmátnout Díkes za rady durado 603 333 585 Editováno: 31. Srpen 2008, autor: durado Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 3. Září 2008 Sdílet Vloženo 3. Září 2008 Obdržel jsem nabídku na 7x16" s ET 37 či 45 nebo 8x17" s ET 45 nebo ET35. Mám však obavy jaká kola mi tam budou bezproblému pasovat, aniž bych musel provádět upravy lemů, S ET 45 nebudeš mít potíže v podběháh určitě, s ET 37 asi taky ne ale ET 35 by bylo lepší vyzkoušet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozkoasdf Vloženo 16. Září 2008 Sdílet Vloženo 16. Září 2008 caute chcel by som kupit disky na moju OII su to 17" s ET 42 a chcel by som na to dat gumi 235/45 nebudu suchat o karoseriu, a nezvacsi sa priemer celeho kolesa leob teraz tam mam siriusi 16" na 205/45? som v tomto iba laik tak by sa mohol vyjadrit niekto kto sa vyzna. Diky vopred za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speeder Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 (editace) 235/45R17 neni oficiálny rozmer pre OII, zväčší sa tým priemer pneu. Povolený rozmer je 225/45. ono ani tie terajšie niesú práve to naj... pozri tu! Editováno: 17. Září 2008, autor: Speeder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozkoasdf Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 235/45R17 neni oficiálny rozmer pre OII, zväčší sa tým priemer pneu. Povolený rozmer je 225/45. ono ani tie terajšie niesú práve to naj...pozri tu! jou no to som sa sekol sakra teraz tam mam 205/55r16 205na45 mam na druhom aute. inak diky za pomoc a nevies ako je to s tym ET ci sa nahodou nebude dotikat koleso karoserie lebo teraz maju tie siriusi ET50 a tie 17" maju ET42 a este tam pojde aj sirsia guma... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Speeder Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 ET si myslím že by malo byť v pohode ale pohľadaj tu na fóre, písalo sa o tom dosť... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FRANK Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 (editace) Jaká je šířka toho 17" disku, na tom totiž taky záleží. A co se týká té pneu 234/45 R17, nejen že to není schválený rozměr pro OII, ale oproti 225/45 R17 je určitě i cena a výběr někde jinde. Editováno: 17. Září 2008, autor: FRANK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozkoasdf Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 (editace) Jaká je šířka toho 17" disku, na tom totiž taky záleží. A co se týká té pneu 234/45 R17, nejen že to není schválený rozměr pro OII, ale oproti 225/45 R17 je určitě i cena a výběr někde jinde. sirka tych diskov je 8Jx17 a prave koli tej cene sa pytam lebo by som vedel zohnat za dobru cenu preto nad rozmerom 235/45r17 vobec uvazujem. keby som mal brat z obchodu tak by som urcite bral tie 225 jednak ze su schvalene a druha vec ze 235 nie je iste ze sa nebude dotykat karoserie ale hovorim mam dobru ponuku na tie 235/45R17tky preto sa informujem. EDIT:// este by som sa chcel opytat ze keby som kupil 225/45R17 na tie disky 8Jx17" tak by stym ET42 nebol ziadny problem? Editováno: 17. Září 2008, autor: jozkoasdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Září 2008 Sdílet Vloženo 17. Září 2008 super rady. nejsou povolený, navíc budou drahý, počítej s tim, že tě za tyhle gumy zastřelí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.