Přejít na obsah

O II 4x4 - ano ci nie


kokxo

Doporučené příspěvky

takze O2 4x4 mam 3 mesiace je to TDI nie ze by som bol zastanca nafty a viem si ju predstavit aj s 2.0FSI ale je kriza a majitelia dieslov vedia o com pisem a nezasvatenym - nie o cenach nafty na pumpach

ale aby som sa vratil k teme. Takze ja som kupil 4x4 zo zvedavosti a moznosti dobrej kupi zo zahranicia. Ostatne prednosti tohto auta sa ukazali ked som ho kupil.

Kazdy pozna to opatrne prirazanie pri parkovani aby nechytil o obrubnik predny naraznik alebo spojler no tak to sa mi nestalo ani raz :-) a to som na Fabii zopar tych spodnych list pokupoval. Proste ten zvyseny podvozok je radost. Zatial mam nabehanych cca 6000km a parada myslim stabilitu mozem to porovnavat s firemnym Pasatom 2,5TDI 6V automat jednoznacne 4x4 pohon sa nezapre ani na suchych cestach istejsie vjazdy do zakrut a vyborne vyjazdy a nemam na mysli len cesty I.triedy a zamokra to je neporovnatelne tak potom co to robi na snehu :-) v kazdom pripade kto raz okusi 4x4 tak uz ine auto nekupi. Mozem len odporucit priemerna spotreba 6.9 litra nafty vykon na rodinne kombi postacujuci 6kvalt clovek sa naradi rychlosti ale o to ide :-) Takze moje zhodnotenie: 4x4 stoji za tu spotrebu a cca 1000€ viac pri kupe jazdenky samozrejme. Tolko zatial z mojich skromnych skusenosti len treba dobre kupit ked sa nekupuje nove.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

k pohonu 4x4 můj názor

jednoznačně výhodnější je 4x4, jezdil jsem O II 4x2 a nyní mám SCOUT a jen pozitiva oproti O II 4x2.

Kdo tady říká, že je to za ty peníze zbytečnost, neví, o čem mluví, případně nevyužívá auto "mnohoúčelově"

Nejvíc mimo jsou pak názory těch, kdo 4x4 nevyzkoušeli a přesto tvrdí nesmysly.

Z hlediska využití jsou pozitiva :

- větší světlá výška -výhoda pro parkování ve městech apod.-obrubníky.

- stabilita při jízdě

- 6ti kvalt

- kdo občas tahá vozík, bude nadšen jízdními vlastnostmi a záběrem - převážím občas minibagr, traktorek....není problém zajet na mokrou louku a následně vyjet zpět na cestu

- jistota při jízdě v zimě - kdo říká, že kvůli 3 měsícům v zimě je zbytečné kupovat 4x4 si neuvědomuje, že tento pohon má své výhody např. při dešti a najetí do vody v

kolejích na silnici apod.

- rada na koupi "raději RS než 4x4" je názor trochu mimo...to je jako rada raději BMW než RS ...autoři těchto rad by se měli trochu zamyslet, než něco hodí do placu

jinak, mám prodloužený interval, měním olej OMW BIXXOL V7, mám cenu na olej od rozvozce vč. DPH 160 CZK/litr, musím ale vzít vždy celé balení, tj. 14x 1 litr, takže kdo bude chtít olej ze zbytku balení...zbyde vždy 9 litrů, ať se ozve do vzkazů....jsem z Olomoucka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Větší světlá výška? Existuje paket pro špatné cesty i pro dvoukolky.

Stabilita při jízdě? Při běžné jízdě to nikdo nepozná.

6ti kvalt? Mají i dvoukolky.

Aquaplaning v kolejích? Jaký je rozdíl v tom, když při přidání na vrstvě vody hrabou 2 nebo všechny 4?

Editováno: , autor: Jirik.DC
Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak napsal MXC nevíš o čem mluvíš

ad aquaplaning: pokud najedeš do kolejí s předokolkou, tak po ztrátě adhere přední nápravy tě nemá co dál tlačit, protože ve většině případů zadní kola tu adhezi mají, přední jim totiž udělají dráhu, u 4x4 ti zabere zadek a pomůže.

Pokud budeš jezdit normálně, tak 4x4 nevyužiješ, ale to by si musel na té silnici být sám, 4x4 se určitě chová v mezních situacích daleko lépe, jak předokolka, mluvím o situacík, kdy tě někdo ohrozí a musíš udělat ostrý úhybný manévr, jistě se může argumantovat tím, že ESP upředokolky dost pomůže, ale to jen přibrzdí kola, už tě nic zezadu netlačí.

4x4 má také níž těžiště, což zlepšuje jízdní vlastnosti.

Pokud někdo zná zatáčku na Černém mostě v Praze výjezd z R1 - městský okruh ze směru od Běchovic, tak ví, jak utahuje, když se veme trošku rychleji. Jel sme jí už s několika auty a nejlíp se tam chovala 4x4 ať v OII nebo, Passatu či 911 (ale to je jiná liga)

Tim chci jen říct, že kdykoliv při dnešním provozu může nastat situace, kdy je potřeba akutně řešit krizovou situaci a na zbrždění už není čas, určitě to 4x4 zvládne daleko lépe

Takže pojem NORMÁLNÍ JÍZDA už v dnešní době skoro ztrácí význam, nebo tě ještě nikdy nikdo neomezil....

jo a haldex 4. gen. to už je úplně jiná liga ;)

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidim to tak ze sa bavime o naslednej situacii po aquaplaningu radovo milisekundy ked sa vozidlo dostava do smyku to znamena kolesa stratia adheziu a deli ho film vody medzi pneumatikou a vozovkou kedy pride pri preklze prednych kolies automaticky k priradeniu zadneho nahonu a nasledne k stabilizacii jazdej stopy vozidla tak to vidim tak ze pri takejto situacii by chcel kazdy nahon 4x4

tazko argumentovat ludom ked sa nerozhoduju ale dopredu odsudia pohon 4x4 ja osobne ked v buducnosti auto tak to bude SCOUT

Editováno: , autor: Jirik.DC
Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jde o to, že ti dva asi vůbec netuší jak se aquaplaning projevuje, co je jeho příčinou a co se s vozidlem v tu chvíli stane. Jinak by tu nemohli psát takové nesmysly.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemám sice haldex ale quattro ale pokud je na silnici moc vody nebo břečky tak s předním náhnem nejde srovnat

průjezd zatáčkou (svižnější jízda) je v 4x4 taky jinej i když mám cca 1800kg stejně projedu zatáčku dle mého s větší jistotou než s předním náhonem kterej je o 200 kg lehčí

střídám hodně auta, přední, zadní i 4x4 a 4x4 má podle mě největší jistotu když člově potřebuje jet rychle

něco z youtube

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není 100% objektivní

ale přední náhon se chová tak jak bylo ve videu a quattro podle mě bez stabilizačního systému zvládne podobnou jízdu jak zadokolka s kvalitním esp (vím co dělá bmw na mokré cestě) :D

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem opět několik dní mimo civilizaci, proto píšu až teď. Pokud někdo napíše, že při aquaplaningu přední kola vodu rozrazí a zadní mají v tom případě styk s vozovkou, tak je to nesmysl o a tomto jevu toho moc neví. V této situaci "plavou" všechny 4 a vůz je neovladatelný, proto je tak nebezpečný. Jinak by musely brzdit alespoň zadní a něco zachránily. A už vůbec nechápu, proč by měla být čtyřkolka lepší i kdyby to bylo tak jak to není a ten kontakt s vozovkou by zadní náprava měla. Obě verze mají brzdy. Leda, že by ten aquaplaning chtěl umocnit a ještě zrychlit, což postrádá logiku. A nebo, že by tam dal zpátečku?

Už jsem ho zažil, naštěstí to dobře dopadlo a nikomu nepřeji vyzkoušetsi to v běžném provozu. Vůz nreaguje vůbec na nic a je ovládán pouze svou kinetickou energií. A když se začne chytat a v tu chvílu už jede bokem, je o zábavu postaráno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jir-ka:

No hele já mohu psát je z vlastní zkušenosti: zažil jsem několikrát aquaplaning a pokaždé to bylo tak, že jsem měl na vodním klínu jen přední kola.

Stalo se mi to na staré hradecké ve vyjetých kolejích, které byly plné vody při rychlosti cca: 110-120 km/hod. Při té rychlosti to najednou udělalo drc

a předek skočil o 1-2 cm nahoru a kola začala hrabat. Cítil jsem při tom, že zadek ještě dál sedí.

Pak stačilo dát nohu z plynu, vyřadit a čekat kdy zase auto spadne.

Jak se při tom zachová 4x4 nevím, ještě to nemám odzkoušené. A ani to zkoušet nehodlám.

Každopádně si myslím, že 4x4 v kombinaci s ESP je bezpečnější než předohrab.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohon všech kol je určitě lepší, jde jen o to zda to ten člověk využije. Pokud má někdo jako chalupu hájenku 5km po polní cestě lesem, a chce mít jistotu že tam dojede i ve sněhu/blátě tak klidně. I když znám lidi kteří takhle bez problémů jezdí celoročně i s dvojkolkou a za 15 let nedojeli jen 2x kvůli vysoké vrstvě sněhu. Já jezdím spíš pohodovým stylem a na nezpevněnou cestu se dostanu max. 5x do roka, takže pro mě by to byla zbytečná investice - to už radši ten zvýšený podvozek nebo bych si k autu navymýšlel výbavu navíc. Vždy jsem se všude vyškrábal i když x krát jsem o tom měl vážné pochyby, ale vytahovat mě nikdo odnikud zatím nemusel :) ... na rozdíl s Audi A6 quattro, kterému se potentoval na blátíčku tiptronic (nebo jak se tomu automatu tam nadává) a 2 dny se u něj střídaly odtahovky a zkoušeli jej dostat ven než majitel auta sehnal traktor. Neumím si představit že by v tom blátě nějak zapadnul, to by asi tahali ven tankem :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jir-ka:

No hele já mohu psát je z vlastní zkušenosti: zažil jsem několikrát aquaplaning a pokaždé to bylo tak, že jsem měl na vodním klínu jen přední kola.

Stalo se mi to na staré hradecké ve vyjetých kolejích, které byly plné vody při rychlosti cca: 110-120 km/hod. Při té rychlosti to najednou udělalo drc

a předek skočil o 1-2 cm nahoru a kola začala hrabat. Cítil jsem při tom, že zadek ještě dál sedí.

Pak stačilo dát nohu z plynu, vyřadit a čekat kdy zase auto spadne.

Jak se při tom zachová 4x4 nevím, ještě to nemám odzkoušené. A ani to zkoušet nehodlám.

Každopádně si myslím, že 4x4 v kombinaci s ESP je bezpečnější než předohrab.

Tuhle situaci znám, taky jsem to párkrát zažil. Najednou jdou otáčky nahoru a nic se neděje. Ale i kdyby na zadku byl lepší vzorek a ta kola si cestu k adhezi našla, pořád nechápu autorovo tvrzení, že 4kolka je v tomto případě lepší. Dovolím si odhadnout (je to jenom teorie, nemám to s čím vyzkoušet), že bude i horší protože zadek se chytí a začne auto strkat dopředu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte,

dovolim si aj ja nieco prihodit do tejto temy. najprv uvediem na com som sa vozil: opel vectra 3.0cdti V6, bmw 3 325d touring a teraz sa vozim na octe 2.0 tdi 4x4. moje poznatky: s oplom to bola super jazda, valce do V a stabik aj na zadnej naprave. ma to to tazsi predok - na snehu nedotacave. na suchu sa s tym jazdilo v pohode, na vode nic moc, kolesa sa stale smykali esp nestihalo. bmw - na suchu parada - vyjazdy zo zakrut boli perfektne, s vypnutym esp sa dalo aj vyblbnut na kruhaci ;) ale !!! ked naprsalo esp malo co robit aby auto neskoncilo mimo cesty. a ked nasnezilo tak hotova katastrofa esp svietilo !!! a aj tak nedokazalo ani pri 50kmh udrzat auto rovno, musel som stale korigovat smer volantom, v meste na krizovatkach mi vodici trubili lebo zadok vybocoval ako na autobuse - harmonike. no a na zaver octa, sice najslabsi motor z tejto trojice ale napriek tomu som s nim najviac spokojny, za co vdaci prave 4x4. teda vyhody oboch predoslych aut su prave v tejto octe. esp mi "bliklo" za cely cas (20tis km) len asi 2x a aj to len ked som nadskocil na nejakej nerovnosti a jedno koleso sa dostalo do vzduchu. vsetky problemy pri presmykovani kolies haldex hravo zvlada. mytus o tom ze 4x4 vyuzijes len ked chodis do hor je cisty blabol. kto nevyskusal neuveri. v kazdej zakrute je citit ze zadok pekne tlaci von zo zakruty a zaroven predok sa derie dopredu - a to vsetko na suchej ceste. o vyhodach stvorkolky na snehu, blate a aj v dazdi nema zmysel hovorit, tam je to myslim jednoznacne. a jednoznacny je aj moj nazor na tento typ pohonu : vrelo odporucam, oplati sa za to si priplatit (ak to teda penazenka dovoli) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem opět několik dní mimo civilizaci, proto píšu až teď. Pokud někdo napíše, že při aquaplaningu přední kola vodu rozrazí a zadní mají v tom případě styk s vozovkou, tak je to nesmysl o a tomto jevu toho moc neví. V této situaci "plavou" všechny 4 a vůz je neovladatelný, proto je tak nebezpečný. Jinak by musely brzdit alespoň zadní a něco zachránily. A už vůbec nechápu, proč by měla být čtyřkolka lepší i kdyby to bylo tak jak to není a ten kontakt s vozovkou by zadní náprava měla. Obě verze mají brzdy. Leda, že by ten aquaplaning chtěl umocnit a ještě zrychlit, což postrádá logiku. A nebo, že by tam dal zpátečku?

Už jsem ho zažil, naštěstí to dobře dopadlo a nikomu nepřeji vyzkoušetsi to v běžném provozu. Vůz nreaguje vůbec na nic a je ovládán pouze svou kinetickou energií. A když se začne chytat a v tu chvílu už jede bokem, je o zábavu postaráno.

Pokiaľ ide o aquaplaning. nepovedal by som že je to uplny nezmysel - rozhodne je auto stabilnejšie, a odpadá dramatické zbrzdenie, ako pri predokolke.. A to že sa dostaneš snáď všade, je (aspoň pre mna) hodne dôležitá výhoda. Neveril by si, kam sa s tým autom vyškrabeš... Je vidieť, že nemaš 4x4, to by si vravel inak. Nech už je to čokoľvek - okta, audi allroad, či passat, tak jedine 4x4. Pre človeka, čo nemá v oblube jazdenie po "kopcoch", by som spomenul vyššiu bezpečnosť jazdy za zhoršených jazdných podmienok, a napr. fakt, že kde sa ty musíš babrať so snehovými reťazami, ja vyjdem uplne v klídku a ešte môžem ťahať jedného bez reťazí (ako sa mi to už stalo) ...

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...