Leden 25, 200916 r jj Wrrcečko... předokolka by to dala úplně v klidu... a když by to nešlo, tak by se třeba v polovině cesty otočila a pozadu už by to bla hračka!
Leden 26, 200916 r jj Wrrcečko... předokolka by to dala úplně v klidu... a když by to nešlo, tak by se třeba v polovině cesty otočila a pozadu už by to bla hračka! Předpokládám, že tahle tvoje připomínka je narážkou na to co jsem zde psal. Pokud ti tohle připadá k smíchu, potom je tvoje potřeba vlastnit 4x4 naprosto oprávněná. Protože jízda na sněhu není jen o pohonu, ale taky o zkušenostech na něm jezdit. Což si někteří jedinci skutečně musí kompenzovat volbou pohonu.
Leden 26, 200916 r při rozjezdu,prudčím se ten zadek připojí,což bych řek je jen ku prospěchu u aut pod 200koní mi tohle přijde dost irelevantní
Leden 26, 200916 r Předpokládám, že tahle tvoje připomínka je narážkou na to co jsem zde psal. Pokud ti tohle připadá k smíchu, potom je tvoje potřeba vlastnit 4x4 naprosto oprávněná. Protože jízda na sněhu není jen o pohonu, ale taky o zkušenostech na něm jezdit. Což si někteří jedinci skutečně musí kompenzovat volbou pohonu. Jir-ko... nebuď vztahovačný!!! ... přišlo mi to vtipný... a když Wrrcčko napsal, že by to předokolka dala, tak jsem si vzpomněl na to co jsi psal ty! ještě bych snad dodal, že s tebou souhlasím, že jízda NA sněhu není jenom o pohonu ... ale jizda VE sněhu, už ano!
Leden 26, 200916 r Tak sem napisu jak vidim pohon 4x4 ja. Necetl jsem tohle tema uplne cely..jen asi posledni 2 stranky a musim rict ze skoro kazdy ma pravdu. Naprosto souhlasim s Rolbarem, prave nejvic zalezi kde majitel bydli, kam s tim bude jezdit atd. Takze nazory chapu vorlajze, lukeho a ostatni. Je mi jasne ze vorlajz si koupil scouta predevsim proto, ze ma chalupu kdesi na severu Cech, kam asi nevede zadna silnice prvni tridy a v zime je tam dost snehu, takze tam 4x4 jasny volba. Soude podle jeho fotek kde se brodi snehem, tak auto opravdu vyuzije a auto splnuje co od nej ocekaval. (Mozna kdyby vedel kolik najezdi km, tak by i volil naftu ) Na druhou stranu, jak pise Luke proc kupovat auto s 4x4 kdyz clovek jezdi vetsinou jen po mestech, dalnicich atd. tam si vystaci obycejna predokolka. Ja jsem kupoval auto s prepokladem ze s nim nebudu jezdit nekde po poli nebo ze se s nim nebudu hrabat k horske chate. Takze ja jsem s predokolkou spokojeny a zatim jsem nemel zadny problem. Ale verim ze problemy by urcite nastaly nekde na Sumave, Krkonosich, protoze kdyz tam vidim ty neposolene klikate silnice tak je mi jasne ze ty co bydli v teto oblasti si 4x4 vychvalujou. Ja treba z jiznich cech jezdim lyzovat do Alp, takze muzu rovnou rict ze je to zase uplne neco jinyho nez Krkonose...v rakousku jsem zatim nikdy nepotkal silnice ktera by nebyla dostatecne osetrena, tam se o to staraj uplne jinak, to nejsou ty ceske silnice kde je vyjete ledove koryto. Nesouhlasim s tim jak nekdo pise ze Octavia 4x4 (nebo Scout) je stabilnejsi v zatackach atd. Protoze kazde 4x4 ma zvysenou svetlou vysku coz dost omezuje rychlejsi prujezd zatackach diky polozeni teziste a navic to neni permanentni pohon takze tohle tvrzeni je myslim ne uplne pravdive. (tohle plati mozna v zime nebo za silneho deste, pripadne kdyz se auto dostane do smyku). Neco jinyhe by bylo pokud by se jednalo o trvaly pohon Quattro z AUDI, 4 matic od Mercedsu nebo Xdrive od BMW. Tam za urcitych okolnosti je pohon 4x4 preci jenom znat. Z techto systemu to ma asi nejlip propracovane BMW, kdy dokaze podle trakcnich podminek poslat az 100%! na predni nebo zadni napravu, to nedokaze ani AUDI jen 25:75. Videt je to hezky na srovnani kdy by auta byla predni napravou na suche silnici a zadni stala na snehu tak BMW se rozjede rychleji protoze dokaze prenest na predni napravu vsechen vykon.
Leden 26, 200916 r dík žes to s tou stabilitou v zatáčkách napsal. když vezmu naší audi, tak to, že je stabilnější v zatáčkách bych poznal tak maximálně v momentě, kdy pojedu těžce na krev a to ještě s vyplým ESP, protože to by jinak dávno zasáhlo. btw 4matic a xdrive je permanent? já žil v tom, že xdrive taky přiřazuje přední nápravu až když potřebuje
Leden 26, 200916 r na youtube je pár zajímavých videí o Haldexu... a mě nepříde, podle toho co vidím, že by to byla "čistá" předokolka, který se občas připojí prdel... tak nevím... viz. a a video... škoda jen, že je to něm a it ...
Leden 26, 200916 r Tak na tom druhým videu říkal,že je v činnosti jen předek a při prokluzu dá impuls zadku
Leden 26, 200916 r vorlajz: nechápu, jakože by haldex byl třeba permanent 90:10 a při potřebě by poslal na zadek víc?
Leden 26, 200916 r díky Jirko... a vysvětlují tam jak to teda funguje, jak jsou tam ty záběry té simulace na stolici (nevím jeslti se tomu teda říkat stolice, žejo) Luke... já měl za to, že na zadek se něco málo pořád posílá... tak nevím... :/
Leden 26, 200916 r aha, tak to možná žiju v omylu stejně jako s CC 3.6 a haldex nene,nežiješ.Normálně je v činnosti pouze předek
Leden 26, 200916 r Doli to dobře napsal, není co dodat, to je jak benzin × nafta .. každý musí zvážit jak a kde bude auto používat. Haldex tahá normálně jen předek, ale dokáže vše hodit na zadek. - Oprava 50:50 Upraveno Leden 26, 200916 r od ViktorMPI
Leden 26, 200916 r U Haldexu II. gen by melo byt 98% na predku a 2% trvale na zadku s tim, ze se ten pomer muze v extremnich podminkach otocit.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.