Přejít na obsah

O1 1,8T kolísání otáček na volnoběh


bArt_Teschen

Doporučené příspěvky

Zdarec, chci se vas zeptat jaky olej davate? Ja tam mam 10w40. Nemel bych prejit na 5w40? Mam octu 01 1.8t 20v.Diky za rady

10w 40 pre tento motor????jedine plna syntetika 5w40...ja pouzivam konkretne shell...ak chces aby ti motor vydrzal,tak tam lej poriadny olej..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám taky problém s kolísáním otáček a občasným škubnutím auta při lehkém akceleraci.Dneska jsem už chtěl rozebírat váhu vzduchu a vyčistit ji, přemýšlel jsem i o kabelech, cívkách, prasklých podtlakových hadicích atd.atd.Nedalo mi to a koupil jsem ještě aditivum od ATP na pročištění celý palivový soustavy(cca 500Kč), najel jsem asi 80km a dnes ráno nastartoval a motor drží otáčky jak švýcarský hodinky přesný čas, po škubnutí zatím ani stopa.Musím to zaklepat na dřevo, aby se to zase neobjevilo.Člověk musí začínat u těch nejjednodušších věcí, aby ho to auto "nesežralo"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OMG preco tam mas 10w40??? Tu tam mozes dat ked je motor vybehany a 5W40 je uz riedky. Len je este otazka ci to auto ma origo 110tis.

Mel jsem ho tam od zacatku. Nedavno jsem se podival na tento web. Auto jsem koupil od kamose, tak snad kilometry sedeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem ho tam od zacatku. Nedavno jsem se podival na tento web. Auto jsem koupil od kamose, tak snad kilometry sedeji.

To ale nie je pre ten motor to prave orechove mala by tam byt plna syntetika. Inak ja som uz videl mnoho ludi co vyberali olej podla ceny :feve: a nezaujimalo ich co tam ma byt. Inak sa len tak skus opytak toho kamosa preco tam daval taky co povie :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozsvítila se mi kontrolka motoru (někteří tomu říkají ponorka) - zkusil jsem chybu vymazat odpojením baterky, což pomohlo, ale jen na dva starty a už se rozvítila zase - takže nějaká chyba. Zkusil jsem vyčistit váhu (ale byla docela čistá), ale zarazilo mne že na váze jsou dva držáčky - kontakty pro nějakou součástku (nejspíš teplotní čidlo) ale nic tam nemám. Tady na foru jsem našel jedinou fotku mé váhy, jenže bohužel z druhé strany. U Huindaie který používá teké Bosch jsem našel fotku ze správné strany a tam skutečně součástka je (viz foto)

Potřeboval bych vědět od vás co jste měli váhu na 1,8T nejlépe AUM zda tam tu součístku máte a nebo také ne.

nevím jestli mi ta "dioda" nevypadla - ležela by tedy nejspíš v tom plastu dole, ale to budu muset celý rozebrat a to jsem dnes nestihl..

Díky za zprávu od každého kdo to měl rozebraný u 1,8T

post-7018-1208134546_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozsvítila se mi kontrolka motoru (někteří tomu říkají ponorka) - zkusil jsem chybu vymazat odpojením baterky, což pomohlo, ale jen na dva starty a už se rozvítila zase - takže nějaká chyba. Zkusil jsem vyčistit váhu (ale byla docela čistá), ale zarazilo mne že na váze jsou dva držáčky - kontakty pro nějakou součástku (nejspíš teplotní čidlo) ale nic tam nemám. Tady na foru jsem našel jedinou fotku mé váhy, jenže bohužel z druhé strany. U Huindaie který používá teké Bosch jsem našel fotku ze správné strany a tam skutečně součástka je (viz foto)

Potřeboval bych vědět od vás co jste měli váhu na 1,8T nejlépe AUM zda tam tu součístku máte a nebo také ne.

nevím jestli mi ta "dioda" nevypadla - ležela by tedy nejspíš v tom plastu dole, ale to budu muset celý rozebrat a to jsem dnes nestihl..

Díky za zprávu od každého kdo to měl rozebraný u 1,8T

Mam AUQ a taky to tam nemam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže už jsem s tím kolísáním a abčas nenastarováním (asi 2x) byl v koncích. Adaptační hodnoty, jednotky venku, kontrola kabeláže, váhy, podtlaky, čištění klapky i elektoniky klapky a furt to stejné, dokonce zkouška i jiné ŘJ a furt to samé. Tak jsem sehnal jinou klapku a je po problému, škoda že jsem ji nesehnal dřív, ale nová stojí pěkný ranec:( Mám teď pocit, že je to úplně jiné auto. Asi byla v prde*i elektonika klapky. Jinak starší jsem sehnal na pašu po dlouhé době, je jich na pašu dost málo, za 900,-:) Takj jestli máte možnost si ji půjčit nebo tak tak to zkuste, ona nemusí mít tu elektoniku špatno v celém spektru rozsahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozsvítila se mi kontrolka motoru (někteří tomu říkají ponorka) - zkusil jsem chybu vymazat odpojením baterky, což pomohlo, ale jen na dva starty a už se rozvítila zase - takže nějaká chyba. Zkusil jsem vyčistit váhu (ale byla docela čistá), ale zarazilo mne že na váze jsou dva držáčky - kontakty pro nějakou součástku (nejspíš teplotní čidlo) ale nic tam nemám. Tady na foru jsem našel jedinou fotku mé váhy, jenže bohužel z druhé strany. U Huindaie který používá teké Bosch jsem našel fotku ze správné strany a tam skutečně součástka je (viz foto)

Potřeboval bych vědět od vás co jste měli váhu na 1,8T nejlépe AUM zda tam tu součístku máte a nebo také ne.

nevím jestli mi ta "dioda" nevypadla - ležela by tedy nejspíš v tom plastu dole, ale to budu muset celý rozebrat a to jsem dnes nestihl..

Díky za zprávu od každého kdo to měl rozebraný u 1,8T

já tam taky nic nemám mám to stejně.No čidlo teploty nasávaneho vzduchu je za klapkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Čau, snažil jsem se hledat ale nenašel jsem nic k této "závadě". Problém je následující" auto jezdí jak má, startuje jak má, volnoběh drží jak má, ale jakmile dojíždím na křižovatku nebo za jízdy vyřadím a motor jede na volnoběh tak hrozně kolísají otáčky. Jakmile auto zastaví, tak je zase klid. Je jedno jestli jede auto 50 nebo 5km/h. Co s tím ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčistit škrtící klapku a udělat základní nastavení. Mám stejný motor a měl jsem stejnou závadu, auto stálo, volnoběh klidnej, sotva se pohnulo tak to začlo lítat, od vyčištění mám ujeto přes 20 tis. km je klid ... :-)

Super, myslel jsem si to :palec2: , ted jeste vedet jak na to, nebo to dam do servisu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě přesně, co popisuješ, začala Octa dělat po výměne baterky. Nevěděl jsem, že se při výměně smaže nastavení klapky a pak to tak hapruje. Stačí při napojení baterky mít úplně studený motor, nechat klíček v poloze svítící kontrolky zaplý asi minutu, pak až nastartovat, nechat prohřát na místě (trvá při dnešních teplotách asi 13 minut) bez stlačování plynu. Pak to důkladně projet všema otáčkama několikrát. Po asi 30 km bylo po problému. Teď drží jako přibitý. Klapku jsem ani nečistil. Tuto radu jsem našel tady na fóru a opravdu to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hoši prišli ste na niečo nové?, opäť sa ochladilo, je okolo O stupňa, boli dažde a zase tu škubanie po studenom napr. rannom štarte.

Přesně tak, zase se ochladilo a zase první otočení klíčkem, naprosto v pohodě naskočí, po pár vteřinách začnou lítat volnoběžné otáčky a chcípat motor, až třeba chcípne. Na plyn v podstatě nereaguje. I na okamžité druhé nastartování naprosto v pořádku. VAG nic, žádné chyby. Při provozu během dne bez problémů, až po pár denním odstavení se s prvním startem objeví znovu. Při vyšší teplotě venku klídek. Vloni v zimě to samé a žádný pokrok. Polovičaté řešení to má dvě. Buď start a ihned lehce podržet plynem kolem 2000 ot. na nějakých 20-30 vteřin a pak jede v pohodě (asi nic hezkého pro studený motor), nebo druhé nastartovat, jak začnou kolísat otáčky tak zhasnout klíčkem a znovu natočit. Pak zase v pohodě. Pokud si dobře pamatuji, tak vloni za velkých mrazů to také ustalo, problém byly teploty kolem nuly.

Už jste někdo pokročil, čím to je? Je divný, že druhý start problém vyřeší. Jako by bylo něco zatuhlého nebo zblblého, nevěřím, že za cca 10 vteřin než to začne chcípat se vůbec něco zahřeje. A taky zároveň to dělá jen při teplotě kolem +- 0 st. C.

Delší či kratší ponechání zapnutého zapalování před startérem nemá vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolísaly mi otáčky při dojíždění na volnoběh. ( 1.8T AGU )

Použil jsem vaše doporučení a je klid ;)

malá rekapitulace

1. vyčistil jsem škrtící klapku - byla mírně zanesená, ikdyž nevypadala moc tak určitě nedosedala jak měla,

protože už po zpětném nasazení a nastartování byl volnoběh klidnější, ale při dojezdu ke křižovatce byl volnoběh cca 400ot.

2. odpojil jsem baterii přes noc, ráno jsem ji připojil a nechal minutu zapnutý klíček, následně jsem nechal motor

úplně ohřát na volnoběh. Nakone jsem ujel cca 30km a motor je zase klidný jako předtím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím všetkých,

takže mám uplne rovnaký problém ako "Dušan 20VTurbo", ak stojím voľnobežné otáčky OK, ale ak za jazdy vyradím kvalt, tak lietajú v rozsahu asi 500-1000 ot/min. Najskôr som skúšal čím to je a všimol som si že mi to robilo iba ak som mal zapnutých veľa spotrebičov (vyhrev zadneho skla, výhrev sedačiek,...), ak som vypol spotrebiče prestalo to, avšak teraz mi to robí už aj vtedy ak mám povypínané spotrebiče,...

Inak auto šlape ako má, nepocitujem nejaké poľavenie výkonu, možno, ale to sa mi asi iba zdá trošku pomalšia odozva plynového pedálu (zmena pridanie plynu a pustenie plynu),...

Dušan ako sy s tým dopadol? Pomohlo to vyčistenie a základné nastavenie škrtiacej klapky??? Chystám sa ju vyčistiť, chalani čo používate na čistenie (VD40, tech. benzín,...)???

Vďaka za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...