Přejít na obsah

Jak snížit spotřebu???


kaja 1.9tdi

Doporučené příspěvky

to je jedna věc a druhá jsou ložiska,kdysi jsem to řešil na fávu,dotalo se mi rady každých 30tis.km povolit promazat,dotáhnout a seřídit,dělal jsem to pak každých 15tis a jezdil jsem oproti jinejm za 5-6 litrů

myslím že u tdi za 5,5 je dobrý,já jezdím za 6 a jsem v poho,rozdíl poznáš na trasách.krátké městské spotřeba vyšší,dlouhé mimo město je nižší,nad tím je potřeba se zamysĺet,já mám krátké trasy průměrná rychlost je 38/kmh tak tam se to projevuje 6 l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, kvalitné palivo spraví dosť veľký rozdiel nielen na hlučnosti motora, ťahu, ale aj na spotrebe :palec2:

Ta koruna navyše sa časom vráti niekde inde,... udržba a pod. Ja som do mojej Octy lial klasickú 95, začal som tam dávať Shell V-Power Racing a je to citelne poznať na hlučnosti, ťahu a aj spotrebe,... (po cca 5 plných nádržiach). Ta nižšia náchylnosť k detonačnému horeniu (vyššie oktánové číslo) asi robí svoje :) A u nafty to bude dosť podobné, neviem či sa v závislosti od kvality mení aj cetánové číslo ale myslím, že minimálne prísady čo dávajú do tých kvalitnejších palív spravia svoje,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se rozhodl že těd vyzkouším Shell V-Power diesel... na pár nádrží a když poznám rozdíl... :) jinak jezdím s PDčkem za 5,5l ale jezdím fakt jen dálkovky, těd mi Vaša namontil tempomat tak jsem zvědav co to s ní udělá. Jinak k tomu chipu, moje poznatky jsou že spotřeba šla opravdu dolůůů, ale je to opravdu o jízdním stylu... a na PC nedejte :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

četl jsem testy na kvalitu nafty od Mlade fronty. Pišou že ta super nafta od Schelu je v Cechach podvod , stači tankovat normalni naftu , ale u znač.pump.Ja přidavam aditivum. Stoji 200kč a je to na 1000l

Tak neviem či to podvod je alebo nie je, faktom ostáva (aspoň čo som ja postrehol), že tá hlučnosť išla skutočne dole (aj keď neviem či u 1,8 Turba sa dá hovoriť o nejakej hlučnosti :), ale proste motor má "mäkší chod"), ťah sa maličko zlepšil (hlavne je plynulejší, nie je citiť žiadne slabutia hlavne na 2 stupni), a spotreba šla o nejaké tie dcl dole,... Predtým som tankoval na značkových pumpách klasickú 95 (nikdy som tam nedával nič od Tesca a podobne!!!). Tu zmenu pripisujem hlavne tomu, že je to 100 oktánový benzín, neviem či na to tie aditíva, až tak veľmi vplývajú,... Neviem ako je to u nafty od Shell,... mne nafta už nevonia, tá patrí do traktorov a nie do auta :) a to som mal predchadzajúce auta ropáky, tak viem čo hovorím :). Keď bola nafta o 1/3 lacnejšia malo to zmysel ale teraz je tá návratnosť niekde inde, a o pocite z jazdy už ani nehovorím,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak neviem či to podvod je alebo nie je, faktom ostáva (aspoň čo som ja postrehol), že tá hlučnosť išla skutočne dole (aj keď neviem či u 1,8 Turba sa dá hovoriť o nejakej hlučnosti :), ale proste motor má "mäkší chod"), ťah sa maličko zlepšil (hlavne je plynulejší, nie je citiť žiadne slabutia hlavne na 2 stupni), a spotreba šla o nejaké tie dcl dole,... Predtým som tankoval na značkových pumpách klasickú 95 (nikdy som tam nedával nič od Tesca a podobne!!!). Tu zmenu pripisujem hlavne tomu, že je to 100 oktánový benzín, neviem či na to tie aditíva, až tak veľmi vplývajú,... Neviem ako je to u nafty od Shell,... mne nafta už nevonia, tá patrí do traktorov a nie do auta :) a to som mal predchadzajúce auta ropáky, tak viem čo hovorím :). Keď bola nafta o 1/3 lacnejšia malo to zmysel ale teraz je tá návratnosť niekde inde, a o pocite z jazdy už ani nehovorím,...

je sem jezdil ve fabii 1,4 74kw na 95ku predepsana byla 98ka a kdyz sem na nu jezdil tak to bylo uplne jiny auto spotreba dolu vic to tahlo atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním s tou kvalitou nafty..nedávno jsem někde četl test nafty u našich čerpacích stanic,ale nafty jen te lepší. Pamatuju si že shell vyšel jako nejhorší ze všech známích pump. Nejlépe je na tom verva diesel od benziny,omv dopadla průměrně a ještě jen pro info,nejlépe co se prokázalo je na tom aral,který u nás už není,nevim kdo ho odkoupil(možná omv) a to aral v německu,tam je prý úplně nejlepší. Já tohle nevím protože jsem nikdy naftu jakože lepší nezkoušel. Ale určitě by mě zajímalo jestli má někdo zkušenosti jak to je doopravdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je otázne kto tie testy robil :) ale niečo na tom bude :palec2: , Čo sa týka tej nafty, ako som písal tankujem benzín tak neviem ako je na tom kvalita nafty na rôznych benzinkach. Ten Shell sa mi v aute javí lepší asi len preto, že má vyššie oktánové číslo. Tankoval som aj 98 od OMV a bolo to tiež poznať na chode motora, takže je to dosť podobné. Nepreferujem niektorú značku, je mi jedno či to natankujem na Shell alebo OMV,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vidis,

pises ze soudis podle toho ze je to oktanove cislo u drahyho benzinu vetsi a proto se ti vlastnosti vic libi

a z tech testu co se delalo na nafte zjistily ze cetanove cislo je prave na techto benzikach v porovnani s jinymi kde se cepuje drazsi / premiova /nafta asi nejmensi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este je dobre povedat ze nie je pumpa ako pumpa, teraz nemam na mysli iba znacku ale aj to ako je ta pumpa stara a ako sa o nu majitel stara. V zasade sa asi vsetci zhodneme ze OMV je taky priemer, ale poznam jednu pumpu kusok od nas (tiez je to OMV), kde maju problemy s vodou v nadrziach (pravdepodobne stare nadrze) a veselo funguje dalej :)

Moj nazor je, nech si kazdy vyskusa porovnat klasicke palivo a premiove (aspon 2-3 plne nadrze) a zisti ci to ma nejaky vplyv na jeho Octu,...

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to bude přesně ono. Jsem rád že sem tu aspon nerozšiřoval bludy.Už párkrát jsem od kamaráda,který jezdí do německa často slyšel že aral je prostě v tý nádrži znát.Prý tam vzal plnou a hlavně na spotřebě to je prý znát,určitě ne markatně,ale prý je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem tu nic nesrovnával,tak se nauč nejdřív číst no a nebo klidně .........(to co jsi napsal že děláš) :D

číst umím dobře ... taky jsem to nepsal přímo tobě ...ale psal jsem to jako celkově ... protože ložisko na octě je jiné... víš ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vidis,

pises ze soudis podle toho ze je to oktanove cislo u drahyho benzinu vetsi a proto se ti vlastnosti vic libi

a z tech testu co se delalo na nafte zjistily ze cetanove cislo je prave na techto benzikach v porovnani s jinymi kde se cepuje drazsi / premiova /nafta asi nejmensi

Je to placená inzerce pravý dolní nebo horní roh textu max 1mm veliké písmo.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...