Přejít na obsah

Nastavení xenonů


harry-one

Doporučené příspěvky

to me , kdyz serizovali svetla ve skodovce , tak mi je nastavili dost nahoru. Sam jsem se divil a ptal, pry to presne takhle ma byt.

Jinak pokud se nedo dela se sroubama uvnitr , tak se rozhodi nastaveni mezi dalkovyma a potkavacima, takze napr, dalkovy pak sviti nizko, nebo moc vysoko.

Na nastaveni potkavacek ty srouby uvnitr vliv nemaji.

Nastaveni se provadi tak:

- v nadrzi 20l benzinu

- 80kg na prednim sedadle, 80 kg na sedadle spolujezdce

- ve vagu se da zakladni nastaveni skup. 1

- seridi se svetla regloskopem

- pak se prepne na skup 2 a poloha se ulozi.

Pry jsou dulezity ty hmotnosti zateze, jak 20kg v nadrzi, tak 160 na prednich sedadlech, jinak by to svitilo moc do zeme

to asi ne

světla mají svůj "bod" kam mají svítit

na ten bod se maji seštelovat

musí tam svítit at je v autě plná nebo prázdná nádrž

a proč přesný váhy když stejně je rozdl jestli tam přijede borec s 1,6 55kW a nebo s TDi váhově je tam taky rozdíl

to jako když dojedeš do servisu tak s tím že máš 20 litrů v nádrži ? a co když budeš mít v kufru pepsi max 2 litry ? to pak bude stačit 18 litrů v nádrži ? a co když budeš mít plnou ? chudák děda s TDi co najede 3000 km za rok při spotřebě TDi bude muset 2 měsíce počkat :D

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavně bacha jo, absolutně jste zapoměli, že musí být plná i nádržka ostřikovačů, jinak je auto nevyvážené stranově, jo a ti, kteří nemají systém ostřiků + 5l bandasku mají smůlu, xeny nenastaví, protože do váhy nastavení xenů se počítá i tato zátěž !!! tak bach na to

:smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to asi ne

světla mají svůj "bod" kam mají svítit

na ten bod se maji seštelovat

musí tam svítit at je v autě plná nebo prázdná nádrž

a proč přesný váhy když stejně je rozdl jestli tam přijede borec s 1,6 55kW a nebo s TDi váhově je tam taky rozdíl

to jako když dojedeš do servisu tak s tím že máš 20 litrů v nádrži ? a co když budeš mít v kufru pepsi max 2 litry ? to pak bude stačit 18 litrů v nádrži ? a co když budeš mít plnou ? chudák děda s TDi co najede 3000 km za rok při spotřebě TDi bude muset 2 měsíce počkat :D

Tady jde o to nastavit tzv. prumernou zatez. tzn. 2 osoby, pul nadrze.

Pokud by se to nastavovalo pri min. nebo max. zatezi, tak by to pak v opacnym pripade oslnovalo.

Kdyz nekdo prijede s plnou, nebo s prazdnou nadrzi, tak se to musi kompenzovat pridavnou zatezi. (pytel brambor do kufru a pod.)

Problem je totiz taky to, ze cidla jsou dve a kola 4, takze auto by melo byt pred nastavenim rozume nalozeno stejne na obe strany.

Nejaky to kilo nehraje roli, ale 20kg uz je znat, obzvlaste v blbym miste.

Je to slozity jako prase, ale holt xenony jinak bud sviti naprd, nebo oslnuji

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda chlape měl jsem tě za někoho jinýho :(

xenony se seštelují a tak jak se zešteluji tak svítí at je auto prázdný nebo plný. právě proto jsou tam ty čidla na nápravách aby to ladili furt do toho bodu na kterej se naštelují

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vaso, nedelam si srandu. Sice jsou tam cidla, coz je pravda, ale ty cidla taky nejsou uplne samospasny. Maji jakysi zakladni nastaveni. Navic jsou pouze vlevo.

To zatizeni podle cidel neni presny mereni ale jenom priblizna aproximace.

Jasne , ze to nastavis taky klidne s peti pytli cementu, ono to taky reguluje naklon, ale nebude to 100% ono. napr. extrem: Kdyz polozis 200 kg pytel na sedadlo spolujezdce, to uz neseridis nikdy.

Kdyz vyrobce udava nejakej postup , asi k tomu ma nejakej duvod, proc by to jinak bylo v DP takhle silene slozity ? (muj nazor je ten , ze se musi zajistit, aby nebylo auto nakloneno ani na jednu stranu)

kdym me to nastavovali ve Skodovce, tak jsem trosku vyzvidal u toho mechanika. Sam moc dobre nedokazal vysvetlit, proc by se to melo delat pri urcitem rozlozeni hmotnosti v aute. Kazdopadne , tak jak to mam nastaveny ted to sviti pekne.

- prave svetlo vice mene sviti pravou polovinou na krajnici, rekl bych , ze v podstate vodorovne.

- leve svetlo osvetluje silnici

Kdyz zhasne pravy , tak je silnice videt dobre, kdyz levy blbe se jede :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže když potom pojedou v autě 2x 80kg chlapy a budou mít 20 litrů v nádrži tak to bude svítit OK ale jak jeden vystoupí tak to nebude ono ???

vždyt jde o poluhu kol vůči kastli - když se zadní kolo pohne k nápravě o X cm jednotka to vyhodnotí že se má světlo sklopit o X stupnů. to samý ve předu při obou je to nějakej průměr hodnot, ale tak jak tak je tato regulace o tom že kam světla seřídíš tak tam by měli svítít při naloženým nebo prázným autě

kdyby byly důležitý ty hmotnosti muselo by záležet i na motorizaci, podvozku jestli 4x4 nebo RS vymačkanosti pružin atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jako to je pěkný, ale:

máš blbě seštelovaný světla dejme tomu že svítí moc dolů. kufr necháš jak je je tam 20 litrů(=OK) vpředu nikdo šup tam dva chlapy, auto sedne vepředu světla se pohnou směrem nahoru, ale svítí furt do stejnýho bodu (moc dolů).

prostě pokud jsou tam čidla tak to bude furt svítit do stenýho místa dokud je nezešteluješ na jiný. a je jedno kolik je v nádrži nebo kolik lidí je v autě

prostě o kolik se zmení čidla o tolik povyjede motorek

jedině jak by šlo dosáhnout středu dráhy motorku je že bys do doladil na táhle předního čidla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4k ? a sakra :)

Kazdopadne nemuzu rict , ze by Vasa nemel pravdu. Selsky ruzum mi rika , to stejny. Ale kdyz se nad tim vic zamyslim, tak to bude zrejme prave kvuli tem krajnim poloham, rovnomernemu zatizeni vlevo/vpravo, vybehanyma pruzinama a ja nevim cim jeste.

Abych si potvrdil svou domenku, udelal jsem maly test

- postavim auto na rovnou plochu v garazich, cca 10 metru je predemnou stena. v aute nikdo.

na stenu udelam caru soubezne s hranou svetla. v nadrzi tak 10L.

- do kufru nalozim pytel cementu

- hrana svetla se posunula nahoru, ale regulace si stahla tesne nad tu puvodni (1 cm)

- nalozim dalchich 50 kg do kufru.

- to stejny, ale hrana je zase lehce vic nad. (2cm)

hmmm...

- davam pryc pytle z kufru a jeden davam na sedadlo ridice , druhy na sedadlo spolujezdce.

- hrana je lehce pod hranou z nezatizenyho auta. (1cm)

Takze zaver:

ano regulace funguje, rozdil na 10 metru je max 1-2 cm, ale je.

neni to 100%, proste je to aproximace a proto se serizuji svetla pri presne specifikovanem zatizeni.

V podstate ve strednim zatizeni. Aby chyba vychylky byla jak do plusu , tak i do minusu stejna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdyz jsem si delal xeny, levneji jsem proste v te dobe nesehnal...:(

Ja myslim ze ani nemuzem cekat ze to doreguluje na 100%, tj. na caru.. Prijde mi to ok... Ted jak mi uhnil na zadnim cidle drat, poznal jsem to hned druhy den. Kazdej na me blikal, pri nalozenym kufru jsem svitil az do koruny stromu..

BTW. to dolezelk: psal jsem ti kdysi SZ s problemem ohledne dodelani bagu a moznosti flash airbagovky.. slo by jeste?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dyn. reg nebude nikdy ideální. Když máš jedno čidlo vepředu na 1/2 nezávisle zavěšené nápravy a druhý čidlo na 1/2 pevné nápravy tak to nikdy nemůže být 100%

to by musely být 4 čidla a pak tak kontrola polohy čočky a pak by to možná bylo A1.

ale asi se s tím konstruktéři nezabývají. FI má jen jedno čidlovzadu a funguje, ostatní VW od 2000 do 2006 (OII, Superb,,A3, A4, A6,, GIV, passat B5, B5,5, B6, bora,, bmw E60) všichni mají jen dvě čidla

a nakonec ty to máš seřízené podle postupu a stejně to není ideální

já měl svou seštelovano podle zdi a at jsem měl naložený nebo prázdný auto at s vlekem nebo bez tak na mě nikdo neblikal a já jsem viděl dobře. Nikdy jsem si nevšiml že bych svítil vysoko nebo nízko (centimetry jsem neporovnával)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekne si to shrnul. Proste to neni 100%, ale lepsi nez oslnovat. Ja jsem v nekterych vcech moc pedant ;)

Kdyz se v prirucce pise vymkenit srouby, vymenit gufera, vymenit co ja vim pri kazdem rozdelani, tak to pokazdy menim. Obcas se pak ve Skodovce divi , co nakupuju za ND :)

Holt lepsi mit dve cidla a seridit to podle zdi, nez mit xenony na kolecko a oslnovat.

K tem 4 cidlum co pises by se jeste dali pridat sensory zrychleni. ( vertikalni. horiznotalni ) dva vepredu a dva v zadu. A hlavne rychlejsi krokovy motorek. Pak by to bylo naprosto dokonaly. To by ovsem stali xenony 150.000 Kc :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lepší xenony na kolečko než na pevno.

lepší xenony na pevno stáhly dolů než blbě seštelovaný xenony s dyn. regulací

Naprosty slouhlas.

Jeste si pridam:

Lepsi orginal Xenony na kolecko, nez nejakou Cinskou sadu do H4.

Par jsem jich videl a na potkavacky to sviti jakz takz, ale dalkovy jsou nepouzitelny.

Navic to dost oslnuje, kvuli spatnym odrazum na parabole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Rad bych se podelil se svymi zkusenostmi. Dodelal jsem cidla na napravy vse zapojil a porad mi to psalo chybu "nebylo provedeno zakl. nastaveni".

Zkontroloval jsem hodnoty cidel vse ok. Po patrani jsem nakonec prisel ze "chyba" byla v zapojeni xenonu dle navodu na netu co jsou.

PIN 1 +12V - černo/bílá pojistka S2 ------ POKUD TOTO NEZAPOJITE (jak je psano, ze to neni potreba) NEBUDOU MOTORKY REAGOVAT a nelze udelat zakladni nastaveni!

Editováno: , autor: Semirkucera
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...