holy Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Možná je to tady trochu mimo téma, ale zajímají mě vaše názory. Známá měla školení řidičů referentů a tam jim komisař tvrdil toto: Pokud jsou na voze zimní pneumatiky, dve starší a dvě nové, tak se nové montují vždycky na zadní nápravu, bez ohledu na to jaký má auto náhon. Zdůvodnil to tak, že auto pak líp drží stopu. Nevim, asi bych se hádal, ale podle mě, u vozu s náhonem na přední nápravu, bych nové pneu umístil právě vpředu...kvůli lepší trakci a ovladatelnosti....Jsem blbec já, nebo ten "komisař"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 nový vždy dopředu, ovladatelnost je fakt, že za sebou ta prdel trochu vlaje zkušenost: z jízdního kola, jeden nový plášť a jelo se do blátivého terénu. Nazul jsem na zadek a sice ti nelítá prdel a líp se šlapalo, ale vůbec nešlo zatočit. Pro test prohozeno a ejhle paráda. Sice se zadní prokluzovalo, ale ovladatelnost výborná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rada81 Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Je to tak. Nedotáčivý smyk se koriguje ubráním plynu, ale přetáčivý je na zvládnutí mnohem horší. Proto by měly jít lepší gumy dozadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 nejlepší je koupit si všechny 4 gumy poradny... furt se jedna o nase zivoty ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
holy Vloženo 18. Únor 2009 Autor Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 jé woe...zase jeden chytrej... ...spousta lidí to tak dělá....ojetější nechá a dokoupí dvě nový...a třeba pro mojí tchýni, která ujede v zimě tak 327 km a je sama, je lepší si investici rozložit na dva roky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Je to tak. Nedotáčivý smyk se koriguje ubráním plynu, ale přetáčivý je na zvládnutí mnohem horší. Proto by měly jít lepší gumy dozadu. Tak tak. Německej automotoklub dělal test s GOLFem a tam jim vyšlo, že le lepší dát nový gumy na zadek a "vojetý" dopředu nahnanou nápravu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakie Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 nový dozadu, starší dopředu přesně z toho důvodu, že smyk přední nápravy ustojíš vždycky líp než smyk zadní nápravy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 jé woe...zase jeden chytrej... ...spousta lidí to tak dělá....ojetější nechá a dokoupí dvě nový...a třeba pro mojí tchýni, která ujede v zimě tak 327 km a je sama, je lepší si investici rozložit na dva roky... Tak pro tchýni je ohledně tý bezpečnosti nechat na zimu všechny čtyři ojetý ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
holy Vloženo 18. Únor 2009 Autor Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 To mě taky napadlo, ale bylo by to moc vokatý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 18. Únor 2009 Sdílet Vloženo 18. Únor 2009 Hlavně záleží na tom, co preferuješ. Samozřejmě, že instruktor musí vždycky dělat podle toho, že školí obyčejný lidi a proto jim "vnutit" tu "nejbezpečnější" a "nejsprávnější" variantu. Když to řeknu konkrétně, tak pokud to bude auto pro přítelkyni nebo máti, která je ráda že vůbec jede, tak jí dám lepší na zadek, protože důležitý je aby jí auto sedělo na cestě a to, že nevyjede kopec je jaksi vedlejší. Zatímco když to bude moje auto nebo někoho zkušenýho, kterej už má něco naježděný a řekněme umí tím volantem točit, tak dám samo lepší na předek, abych se radši vyškrábal na kopec s tím, že jsem si vědom toho, že zadek moc nedrží a přizpůsobím se tomu, případně počítám s tím, že mi může kdykoliv ustřelit a musím na to reagovat. Prostě je to o tom, že když máš na zadku houby trakci, tak je to zákeřný a né každej se s tím dokáže poprat, zatímco když ti nesedí předek, tak to cejtíš a jaksi se tomu podvědomě přizpůsobíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 http://www.michelin.cz/cz/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warhead Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 pro sebe vzdycky novejsi predek a s tim zadkem se poperu nejak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palo Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 http://www.michelin.cz/cz/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Výborný článek, osobně to také tak dělám, i když povětšinou kupuji celou sadu 4 kusů pneu, ale když už jen dvě, tak nové na zadek, jak mne to učil už můj děda. Myslím si, že najedu celkem dosti km za rok (asi to bude tím, že se převážně jako řidič živím), ale nikdy si nedovolím, abych se s autem "nějak popral" a podobné řeči jak tady sem tam píšete. Kluci, nikdo z nás tady není nadčlověk, to že se v zimě vyřádíte (při kontrolovaném smyku na který jste připraveni) je zcela něco jiného, než když se vám to urve v běžném provozu a nečekaně. Netvrdím, že to nezvládnete (doufám že zvládnete a přeji to každému), ale minimálně hodně řidičů/ček okolo sebe pěkně znervózníte či rozhodíte a potom se teprve dějí věci, když to někdo zašlápne a stojí na té brzdě a jen čumí co bude. Proto prosím popřemýšlejte o tom, co tady někdy napíšete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
perníkář Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 nové bych dal vždy tam kde je náhon, a také to tak dělám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 Palo: Máš pravdu, ale upřímně - dát na předokolku v zimě dopředu "sjetý" kola, tak si můžu rovnou koupit šalinkartu, protože se pomalu ani nevyhrabu z garáže. Koupit všechny nový je samo ideální, ale někdy se to taky nehodí, toť můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
carlos Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 tu šalinkartu si můžeš koupit ikdyž si dáš sjetý gumy na zadek,protože tě zadek předjede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robil Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 ja davam taky novejsi na hnanou. nerad nekde zustavam v kopci nebo snehu. A v zime se snazim jezdit tak,aby se nic nestalo. Z moji strany. ale pokud si vzpominam,tak pred lety se doporucoval pravy opak, nove dopredu kvuli brzdeni. Tak nevim. Mozna co rok, to jine testy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 Robil: To máš taky recht, že co chvíla se tvrdí (ve všech oblastech) něco jinýho...asi aby mohli odborníci pořád vymýšlet něco novýho. Není to tak dlouho, co se tvrdilo, že se nemají vzájemně přehazovat přední a zadní gumy a dneska to naopak škodovka přímo doporučuje v návodu k novým autům. Nebo podhušťování pneu na sněhu - dříve bráno jako zvýšení styčné plochy, dneska naopak jako nežádoucí deformace pneumatiky a zhoršení adheze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BadyS Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 já kolik let prohazuju předek zadek co rok a vždy na přední nápravu dávám gumy s větším vzorkem... ...určitě to má něco do sebe mít na zadní nápravě lepší vzorek a ustát tak lépe smyk, ale kluci jak dlouho se celou zimu lítá po sněhu ? ted jako ano ted je trocha, ale většinou lítáme furt po vodě a když vezmu že bych měl mít vzadu nové gumy, vpředu 50% a vletěl do vody, no tak to dobro došli... přední kolo proráží cestu a setkává se s prekážkou tak proto radši nacpu lepší vzorek dopředu než dozadu ne? samozdřejmě když nachujá 20čísel sněhu tak nějedu na krev, když vím že na zadku mám měnší vzorek kterej bude tancovat mě už aquaplaning vyškolil, když jsem se v noci vracel z Ml. Boleslavi, naštěstí se nic nestalo, díky tomu že nebyl žaden provoz a od té doby na tom nehodlám šetřit třeba mě to starší členově osvětlí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 19. Únor 2009 Sdílet Vloženo 19. Únor 2009 Dělám to jak Badys: Každou sezónu přehodím předek/zadek (lepší dopředu), rozdíl na hloubce dezénu max. 1,5mm, to by přece neměl být problém, po chvíli se stejně srovná. No a po dosloužení kupuji všechny 4 naráz. To samé s letníma. Vždy mi to vyjde, že kupuju celou sadu. Neměl bych dobrý pocit, že mám velký rozdíl stáří pneu na nápravách a už vůbec dva druhy dezénů.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petus Vloženo 20. Únor 2009 Sdílet Vloženo 20. Únor 2009 Absolutní souhlas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.