Přejít na obsah

Spotreba oleja 1,8 T


Tuli

Doporučené příspěvky

Ahojte.

Mám octávku 1,8 T (strááááááááášne dobré autíčko :palec2: ), ale mám taký menší problém :feve: .Spotreba oleja je okolo 1L na 2000 km.Skúste mi poradiť čo s tým či existujú prípravky na zamedzenie spotreby alebo to chce new motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontroluj si ventil, co je na té malé hadičce pod sáním (průměr asi 1 cm a je ve tvaru S) -to železo za klapkou- (vede na hadice pro odvětrání kliky, je tam takové téčko a v něm je ten vetilek)

Pokud špatně funguje (nedovírá díky zašpinění....), tak to funguje jako fixírka a vysává to olej přímo do hadice od vzduchového filtru.

Mě to taky dělalo a za cestu po dálnici do Mnichova a zpět si to vzalo litr oleje. Byl jse z toho vyděšenej, ale pak jsem přišel na toto.

Oprava cca za 350,-(ventilek v autokelly) a byl klid.

Někde se to tu řešilo.

T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...t&id=113476

Tady je schéma, od čísla 13 vede hadice odvětrání kliky do toho "T" do kterého je přivedena ta hadička od sání (ve tvaru S ).

V tom téčku je ten jednocesntý ventilek. Zavírá, když začne turbo tlačit. Pokud nedovře, tlak prochází do odvětrání a přisává s sebou ojej a pokračuje do hadice za vzduchový filtr.

O tomto je toho celkem dost popsáno na audi fóru v D (pro ty co nevěří a je jim to k smíchu...)

T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...t&id=113476

Tady je schéma, od čísla 13 vede hadice odvětrání kliky do toho "T" do kterého je přivedena ta hadička od sání (ve tvaru S ).

V tom téčku je ten jednocesntý ventilek. Zavírá, když začne turbo tlačit. Pokud nedovře, tlak prochází do odvětrání a přisává s sebou ojej a pokračuje do hadice za vzduchový filtr.

O tomto je toho celkem dost popsáno na audi fóru v D (pro ty co nevěří a je jim to k smíchu...)

T.

Myslim, ze tu nie je dovod na smiech, je to presne tak, cela ta hadica byva zvnutra zasr..a od oleja. Mne to sice olej nezerie vobec (cca liter za 15 tis), ale tiez som mal s tou hadicou problem, presne opacny mne to v tom T-cku (na obr c. 11) prisavalo vzduch, kedze som tam mal netesny spoj - zla paska, a z toho sa mi pekne blaznil motor, nemal tah, obcas siel na tri valce, dal som tam SK pasku a odvtedy asi 4000 km ulne bez problemov,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Jojo, to je přesně on......stačí malá netěsnost a už trochu bere olej.

Výměna 10 min.

Dle mé vlastní zkušenosti, to auto začalo lépe táhnout od spoda......

T.

No jedine co by ma zaujmalo, tak to je ta 10 minutova vymena. Ja ked som na to dnes u mojeho RS-ka pozeral, tak na desat minut to vebec neni. Ved je tam minimalne treba odpojit 5 hadiciek a neviem co vsetko este. Mas nejaky figel....? Dalo by sa to trosku objasnit. Samozrejme, ze ventil je oblvany od oleja...

P.S. nemyslim to zle, len by som rad vedel nejaky zlepsovak... dakujem :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze ventil kupeny. Uz len namontovat. Inak moj postreh je taky, ze ten ventil poriadne na sto percent nedolieha ani novy. Neviem ci tam ma byt nejaka mierna priepustnost, alebo nie. Kazdopadne sa da prefuknut aj opacne.

Novy kusok v škodovke za 11 éček.

post-26642-1240236845_thumb.jpg

post-26642-1240236864_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj pane,

nemusí se nic zvláště demontovat stačí odpojit hadici sekundárního oběhu a sundat oba plastové kryty motoru a mezerou mezi aku boxem a motorem se tam dostaneš jakš takš......práce opravdu na 10-20minut i když je to tam dost utopené......jen doporučuji koupit nové svorky pro rychlejší montáž!!

M.:-)))

Editováno: , autor: MartinRS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som sa rozhodol vymontovat cele T-čko aj s ostatnymi hadicami. Prikladam foto. Ventilcek bol zapraseny, hadicka S je rozleptana totalne a praskla pozdlz. Hadice som vymyl jarovou vodou. Ta ciernota na betone vypadla z hadiciek pri vyberani ventilu. Dva krat tolko bordelu z nich islo pri vymyvani. Zajtra objednavam hadicku, ventil uz mam.

Pri demontazi som zistil, ze mala hadicka na rohu sania to ma za par. Menit sa bude aj ta.

post-26642-1241547486_thumb.jpg

post-26642-1241547525_thumb.jpg

post-26642-1241547559_thumb.jpg

post-26642-1241547595_thumb.jpg

post-26642-1241547617_thumb.jpg

post-26642-1241547650_thumb.jpg

post-26642-1241547759_thumb.jpg

Editováno: , autor: Eresto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze pred vikendom som vymenil spatny ventil, S hadicku, malu hadicku na rohu sania... Vsetko bolo K.O. nefunkcne, derave... Zlomil som pri vymene aj lievik mierky oleja. Ten plast bol uplne vyzihany a lievik som vytrhaval po kustickoch s kombinackami. Malicku hadicku, na rohu sania som musel tiez menit. Pouzil som benzinovu hadicku zo skutra.

Po vymene su citit zmeny. Ziadne prepady vykonu medzi 1500 a 2000 ot./min., i ked u mna boli len velmi nepatrne. Lepsi spodok a nastup turba.

Spotrebu oleja posudit nemozem, nakolko som spravil po oprave len nejakych 300 km cez vikend.

Pri vymene a montazi odporucam, tak ako to uz bolo vyssie spominane, vymenu vsetkych stahovacich pasiek za "normalne" srobovacie. :palec2: Usetri to nervy.

Cena opravy: 30 eur /hadicky, stahovacky, lievik oleja, ventil/

P.S. kto nevymenil, neuveri... :p

post-26642-1241969717_thumb.jpg

post-26642-1241969759_thumb.jpg

Editováno: , autor: Eresto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Odstupom casu a po ujdeni asi 3000km po vymene sa spotreba oleja nezmenila. Nastup turba a reakcia na plyn je daleko lepsia, len ten olej sa neprestal stracat. Neni to nic tragicke, len ma to stve. Podla vsetkeho bude K.O. aj ventil odvetrania umiestneni na saní za vzduchovym filtrom.

Mate s nim niekto skusenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Klucí prosím o pomoc. Pročetl jsem to téma, ale mám motor AUQ a nijak ten ventil nemuzu najit. A nebo sem ho našel a vypadá jinak....

Jednu hadici tam mam "napojovanou" tak jestli treba nepatří tam.... prosím o pomoc, fotky přikládám.

Jinak jsem našel jeden ventil (zrejme asi odvetravani klikovky) ale ten je propustnej v obou smerech...při zkoumani jsem zjistil ze ve ventilu je pruzina na osičce a v té je udelana dira-jestli kvuli oleji atd..nevim. Ten ventil jinak patří do prvního obrazku, vypada podobně jako ten na fotce, je zapojenej nad ním, jak je díra. Zda se mi ze ten ventil nepracuje-jak ho vyzkousim, pripadne co ma delat??

post-23616-1249197326_thumb.jpg

post-23616-1249197352_thumb.jpg

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ty riesis nieco uplne ine. Ten ventil odvetrania klukoveho hriadela /resp. bloku motoru/ sa nachadza pod sacim potrubim v takom gumenom T-éčku. Mal by byt priepustny len do jedneho smeru. Stoji cca. 10 eur a pre skuseneho mechanika je to vymena na 30 minut. Ak nefunguej tento ventil, tak ti nasava olej do celej vetvy a potom su olejove aj ventilky na zaciatku sacieho ako mas na fotke. Zasiera to IC a taktiez klapku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty riesis nieco uplne ine. Ten ventil odvetrania klukoveho hriadela /resp. bloku motoru/ sa nachadza pod sacim potrubim v takom gumenom T-éčku. Mal by byt priepustny len do jedneho smeru. Stoji cca. 10 eur a pre skuseneho mechanika je to vymena na 30 minut. Ak nefunguej tento ventil, tak ti nasava olej do celej vetvy a potom su olejove aj ventilky na zaciatku sacieho ako mas na fotke. Zasiera to IC a taktiez klapku.

Jo ja jsem ho pak našel, ale ten přístup to je za trest. Asi to bude chtit sundat sání, protože obě ruce tam těžko strčim abych rozepnul ty spony na hadicích. Jinak ztrácení oleje nepozoruju, jen mi VAG vypisuje chybu ztráta tlaku mezi klapkou a turbem. taky jsem někde četl že to dělá tenhle ventil. Ale motor se chová dobře,ani na přístrojovce nesvítí kontrolka. Jen ta chyba mi na tom PC porad skače občas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...