Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte.

Mám octávku 1,8 T (strááááááááášne dobré autíčko :palec2: ), ale mám taký menší problém :feve: .Spotreba oleja je okolo 1L na 2000 km.Skúste mi poradiť čo s tým či existujú prípravky na zamedzenie spotreby alebo to chce new motor.

Zkontroluj si ventil, co je na té malé hadičce pod sáním (průměr asi 1 cm a je ve tvaru S) -to železo za klapkou- (vede na hadice pro odvětrání kliky, je tam takové téčko a v něm je ten vetilek)

Pokud špatně funguje (nedovírá díky zašpinění....), tak to funguje jako fixírka a vysává to olej přímo do hadice od vzduchového filtru.

Mě to taky dělalo a za cestu po dálnici do Mnichova a zpět si to vzalo litr oleje. Byl jse z toho vyděšenej, ale pak jsem přišel na toto.

Oprava cca za 350,-(ventilek v autokelly) a byl klid.

Někde se to tu řešilo.

T.

Ahoj tak příspěvek mne docela zajímá můžeš napsat který konkrétně a foto????mrknu na to třeba to bude zcela jasné :-))))

děkuji....M.

aj mna to docela zaujma, pozriem si ten ventilek.

ak to nebude ten ventil tak asi odchadzajuce turbo.... ale asi by to dymilo trosku

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...t&id=113476

Tady je schéma, od čísla 13 vede hadice odvětrání kliky do toho "T" do kterého je přivedena ta hadička od sání (ve tvaru S ).

V tom téčku je ten jednocesntý ventilek. Zavírá, když začne turbo tlačit. Pokud nedovře, tlak prochází do odvětrání a přisává s sebou ojej a pokračuje do hadice za vzduchový filtr.

O tomto je toho celkem dost popsáno na audi fóru v D (pro ty co nevěří a je jim to k smíchu...)

T.

Děkuji za návod hned jak bude čas tak to u naší druhé 1.8T prověřím protože s tím má problem ale ne že by to žralo takto hodně oleje ....M.

Tak jsem našel toto......a neni drahý origo 035 103 245A za 237kč

post-208-1237377984_thumb.jpg

Jojo, to je přesně on......stačí malá netěsnost a už trochu bere olej.

Výměna 10 min.

Dle mé vlastní zkušenosti, to auto začalo lépe táhnout od spoda......

T.

JJ to je jasné jak jsem psal v SZ...navíc to po delším jezdění hlásí POKLES TLAKU MEZI ŠKRTÍCÍ KLAPKOU A TURBEM samozřejmě se toto blbě hledá jelikož to může být kdekoli v okruhu........

a ty jízdní vlastnosti je jasné víc to bude plnit o unik tlaku....

M.

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...t&id=113476

Tady je schéma, od čísla 13 vede hadice odvětrání kliky do toho "T" do kterého je přivedena ta hadička od sání (ve tvaru S ).

V tom téčku je ten jednocesntý ventilek. Zavírá, když začne turbo tlačit. Pokud nedovře, tlak prochází do odvětrání a přisává s sebou ojej a pokračuje do hadice za vzduchový filtr.

O tomto je toho celkem dost popsáno na audi fóru v D (pro ty co nevěří a je jim to k smíchu...)

T.

Myslim, ze tu nie je dovod na smiech, je to presne tak, cela ta hadica byva zvnutra zasr..a od oleja. Mne to sice olej nezerie vobec (cca liter za 15 tis), ale tiez som mal s tou hadicou problem, presne opacny mne to v tom T-cku (na obr c. 11) prisavalo vzduch, kedze som tam mal netesny spoj - zla paska, a z toho sa mi pekne blaznil motor, nemal tah, obcas siel na tri valce, dal som tam SK pasku a odvtedy asi 4000 km ulne bez problemov,...

Tak dnes vyměněn ventil za 230kč origo a zítra dodám foto....závada celkem jasná pružinka unavená a celé od oleje a cca 1.5mm v klidu nedovíral když jsem mu pomohl tak dovřel ale jinak blbě doléhal....

Tak tak, to je vždy zlé když se unavý "pérko " :smich:

Jinak , jsem rád že jsem mohl pomoc...

T.

jj to každopádně a děkuji za radu....moc nám to pomohlo....a ted budem testovat zda to opravdu pracuje dobře..:-)))

já jsem v podstatě vyměnil všechny hadice co jsou na tomto okruhu byli nažrané od oleje a ventil jsem měl v ruce ale nenapadlo mne to vyměnit :-)))))))

  • 3 týdny později...
Jojo, to je přesně on......stačí malá netěsnost a už trochu bere olej.

Výměna 10 min.

Dle mé vlastní zkušenosti, to auto začalo lépe táhnout od spoda......

T.

No jedine co by ma zaujmalo, tak to je ta 10 minutova vymena. Ja ked som na to dnes u mojeho RS-ka pozeral, tak na desat minut to vebec neni. Ved je tam minimalne treba odpojit 5 hadiciek a neviem co vsetko este. Mas nejaky figel....? Dalo by sa to trosku objasnit. Samozrejme, ze ventil je oblvany od oleja...

P.S. nemyslim to zle, len by som rad vedel nejaky zlepsovak... dakujem :help:

Takze ventil kupeny. Uz len namontovat. Inak moj postreh je taky, ze ten ventil poriadne na sto percent nedolieha ani novy. Neviem ci tam ma byt nejaka mierna priepustnost, alebo nie. Kazdopadne sa da prefuknut aj opacne.

Novy kusok v škodovke za 11 éček.

post-26642-1240236845_thumb.jpg

post-26642-1240236864_thumb.jpg

  • 2 týdny později...

Ahoj pane,

nemusí se nic zvláště demontovat stačí odpojit hadici sekundárního oběhu a sundat oba plastové kryty motoru a mezerou mezi aku boxem a motorem se tam dostaneš jakš takš......práce opravdu na 10-20minut i když je to tam dost utopené......jen doporučuji koupit nové svorky pro rychlejší montáž!!

M.:-)))

Upraveno od MartinRS

Páni a čím môže byť takáto spotreba oleja u 1,6 74Kw??? Dík

takze vymena sa nekonala, nakolko som zistil, ze hadicka je na srot vyzrata od oleja a rozpraskana. musim ju objednat... :aggressive:

Dnes som sa rozhodol vymontovat cele T-čko aj s ostatnymi hadicami. Prikladam foto. Ventilcek bol zapraseny, hadicka S je rozleptana totalne a praskla pozdlz. Hadice som vymyl jarovou vodou. Ta ciernota na betone vypadla z hadiciek pri vyberani ventilu. Dva krat tolko bordelu z nich islo pri vymyvani. Zajtra objednavam hadicku, ventil uz mam.

Pri demontazi som zistil, ze mala hadicka na rohu sania to ma za par. Menit sa bude aj ta.

post-26642-1241547486_thumb.jpg

post-26642-1241547525_thumb.jpg

post-26642-1241547559_thumb.jpg

post-26642-1241547595_thumb.jpg

post-26642-1241547617_thumb.jpg

post-26642-1241547650_thumb.jpg

post-26642-1241547759_thumb.jpg

Upraveno od Eresto

Takze pred vikendom som vymenil spatny ventil, S hadicku, malu hadicku na rohu sania... Vsetko bolo K.O. nefunkcne, derave... Zlomil som pri vymene aj lievik mierky oleja. Ten plast bol uplne vyzihany a lievik som vytrhaval po kustickoch s kombinackami. Malicku hadicku, na rohu sania som musel tiez menit. Pouzil som benzinovu hadicku zo skutra.

Po vymene su citit zmeny. Ziadne prepady vykonu medzi 1500 a 2000 ot./min., i ked u mna boli len velmi nepatrne. Lepsi spodok a nastup turba.

Spotrebu oleja posudit nemozem, nakolko som spravil po oprave len nejakych 300 km cez vikend.

Pri vymene a montazi odporucam, tak ako to uz bolo vyssie spominane, vymenu vsetkych stahovacich pasiek za "normalne" srobovacie. :palec2: Usetri to nervy.

Cena opravy: 30 eur /hadicky, stahovacky, lievik oleja, ventil/

P.S. kto nevymenil, neuveri... :p

post-26642-1241969717_thumb.jpg

post-26642-1241969759_thumb.jpg

Upraveno od Eresto

  • 1 měsíc později...

Odstupom casu a po ujdeni asi 3000km po vymene sa spotreba oleja nezmenila. Nastup turba a reakcia na plyn je daleko lepsia, len ten olej sa neprestal stracat. Neni to nic tragicke, len ma to stve. Podla vsetkeho bude K.O. aj ventil odvetrania umiestneni na saní za vzduchovym filtrom.

Mate s nim niekto skusenosti?

  • 1 měsíc později...

Klucí prosím o pomoc. Pročetl jsem to téma, ale mám motor AUQ a nijak ten ventil nemuzu najit. A nebo sem ho našel a vypadá jinak....

Jednu hadici tam mam "napojovanou" tak jestli treba nepatří tam.... prosím o pomoc, fotky přikládám.

Jinak jsem našel jeden ventil (zrejme asi odvetravani klikovky) ale ten je propustnej v obou smerech...při zkoumani jsem zjistil ze ve ventilu je pruzina na osičce a v té je udelana dira-jestli kvuli oleji atd..nevim. Ten ventil jinak patří do prvního obrazku, vypada podobně jako ten na fotce, je zapojenej nad ním, jak je díra. Zda se mi ze ten ventil nepracuje-jak ho vyzkousim, pripadne co ma delat??

post-23616-1249197326_thumb.jpg

post-23616-1249197352_thumb.jpg

Upraveno od Vladimír Kalandra

  • 4 týdny později...

Ty riesis nieco uplne ine. Ten ventil odvetrania klukoveho hriadela /resp. bloku motoru/ sa nachadza pod sacim potrubim v takom gumenom T-éčku. Mal by byt priepustny len do jedneho smeru. Stoji cca. 10 eur a pre skuseneho mechanika je to vymena na 30 minut. Ak nefunguej tento ventil, tak ti nasava olej do celej vetvy a potom su olejove aj ventilky na zaciatku sacieho ako mas na fotke. Zasiera to IC a taktiez klapku.

Ty riesis nieco uplne ine. Ten ventil odvetrania klukoveho hriadela /resp. bloku motoru/ sa nachadza pod sacim potrubim v takom gumenom T-éčku. Mal by byt priepustny len do jedneho smeru. Stoji cca. 10 eur a pre skuseneho mechanika je to vymena na 30 minut. Ak nefunguej tento ventil, tak ti nasava olej do celej vetvy a potom su olejove aj ventilky na zaciatku sacieho ako mas na fotke. Zasiera to IC a taktiez klapku.

Jo ja jsem ho pak našel, ale ten přístup to je za trest. Asi to bude chtit sundat sání, protože obě ruce tam těžko strčim abych rozepnul ty spony na hadicích. Jinak ztrácení oleje nepozoruju, jen mi VAG vypisuje chybu ztráta tlaku mezi klapkou a turbem. taky jsem někde četl že to dělá tenhle ventil. Ale motor se chová dobře,ani na přístrojovce nesvítí kontrolka. Jen ta chyba mi na tom PC porad skače občas

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.