Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý večer !

Na předním tlumiči se mi uvolnila prachová manžeta z jeho horního konce. Spolu s jakýmsi talířkem a zbytkem věnečku (ze kterého už pár kuliček vypadalo ) mi tak klepe uvnitř pružiny. Bohužel nevím , jakým způsobem tento talířek má být uchycen v horní pozici na konci pružiny. Manžeta je přes několik kuliček fixována na spodní část tlumiče, ale jak drží horní část nevím. ( Snad je to jen nějak nacvaknuto ??? )

Trochu záhadně nemohu totiž nikde nalézt žádný popis ani vyobrazení této věci. V nákresech je znázorněno pouze axiální ložisko s pouzdrem a pod ním samotná manžeta.

Zajímalo by mne , zda se někdo setkal s uvedenou závadou a radou mi pomůže to opravit. Jinak bych velice narad musel navštívit servis... Díky

Vloženo

Rozsypal se ti pryžový doraz Cena cca 380,- dá se pořídit neorigo za 200,- Obnáší to vyjmutí tlumičové jednotky z vozu , demontáž tlumiče a pružiny -je třeba stahováky pružin. A pokud ti vypadly ocelové kuličky tak ještě axiální ložisko. Cena cca 500,-

post-1028-1237754232_thumb.png

Vloženo
Rozsypal se ti pryžový doraz Cena cca 380,- dá se pořídit neorigo za 200,- Obnáší to vyjmutí tlumičové jednotky z vozu , demontáž tlumiče a pružiny -je třeba stahováky pružin. A pokud ti vypadly ocelové kuličky tak ještě axiální ložisko. Cena cca 500,-

Nazdar Pepo !

Tak už mne také napadlo (vzhledem k tomu, že jsem nenašel nikde v dokumentaci žádné vysvětlení) - jestli ten veneček co sedí na tom talířku s manžetou není vlastně axiání ložisko...

Ale jak se dostalo dolů a že leží volně v té misce na manžetě??? Vždy jsem se domníval, že axiální ložisko je tlačené pružinou do toho pouzdra a přece se uvádí , že lze z toho důvodu mnohdy hůře poznat , že je vadné a klepe . - A při jeho výměně se přece musí povolit nahoře tlumič.

A já ho mám tedy spadené spolu s prachovkou dolů do prostoru pružiny , kde lítá ?? To nechápu, jak je to tedy udělané - BERT

Vloženo

A ten pryžový doraz tam mám v pořádku ... Nevidím na něm nic rozsypaného.

Copak může to axianí ložisko jaksi propadnout dolů??? - Bert

Vloženo

Je mi už dnes pomalu jasné, že mi vlastně propadlo axiální ložisko dolů do pružiny. Podle určitých reakcí vyplývá, že to může asi nastat jedině tehdy , když se ulomí část pružiny. Docela se ale podivuji nad tím , jak může jen tak zničeho ulítnout část konce závitu na pružině ! ( Nebo to snad může nějak vyskočit ? - neměl jsem možnost to pořádně prohlédnout , zda skutečně část závitu chybí)

- Při normálních jízdách po cestě a aniž by to člověk postřehl ! Trošku se pomalu začínám bát co Fabie v 60000 ještě předvede... - Bert

Vloženo

no jestli máš někde kuličky tak se rozlítlo ložisko, to je jasný ale jak se to stalo takle nezjistíme..

chce to omrknout, o pružinách už sem párkrát slyšel že mu praskla, se stává, co máš za motor?a rok?

jinak si myslim že fabie je vcelku dosti spolehlivý autiko

Vloženo

Tak na obrázku jsou přední pružiny z O1 Vůbec jsme nevěděli, že jsou prasklé Zjistilo se to až při výměně tlumičů.

V tvém případě je to tady mlácení prázdné slámy . Je třeba se ohnout nebo najet na zvedák a podívat se co se vlastně stalo.

post-1028-1237930111_thumb.jpg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...