Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Pokusím se ti to přeložit...

Podle všeho je to sada "modelový" železnice, původně určená pro ruskou síť s napětím 127V . Ten červenej bubínek je "Regulator skorosti" = regulátor rychlosti. Mosaznej štítek nese údaje o vstupním a výstupním napětí - vstup 127V a výstup regulovatelnej od 5 do 13V, výrobce "MRZ", model "TNN 250", výkon 75Vt (= Wattů) při frekvenci sítě 50Hz, stát produkce (CCCP) a výrobní číslo (604). Horní deska nese nápisy (zleva) SIGN.(alnaja) LAMPA = "kontrolka" (kolem červenýho kloboučku, kontrolka buď funkce, nebo nějakýho druhu jištění před přetížením), dál nad černou šipkou pod stupnicí je právě nápis REGULJATOR SKOROSTI, napravo nad černým tlačítkem je PUSK.(ovaja) KNOPKA = spouštěcí tlačítko. MŮŽE se jednat o vybavovací tlačítko nějakýho jističe, bez znalosti zapojení nebo oměření funkce ale nedokážu přesně určit funkci.

Níž je nápis PULT UPRAVL.(jenija) = pult řízení a pod ním je ELEKTRIČESKAJA ŽEL.(eznaja) DOR.(oga) = elektrická železnice. Slovíčko úplně dole je MOSKVA - snad překládat netřeba.

 

Ta černá škatule je stabilizátor napětí 220V, podle všeho realizovanej ferorezonančním principem - a s tou modelovou železnicí asi nesouvisí.

Běžně se takový věci používaly pro napájení televizorů v místech, kde napájení kolísalo o víc voltů, než byl ochotnej televizor tolerovat - dnešní spínaný zdroje zvládnou větší poklesy, ale lampový televize s obyčejným trafem neměly rády pokles o víc jak 5%, když napětí kolísalo víc, měnil se spolu s ním jak jas obrazu, tak i rozměr - obraz se zmenšoval. Nápisy zní:

pod červeným knoflíkem "STABILNO 220V", nad páčkovým vypínačem napravo je VKL - VYKL = zap - vyp.

zbytek textu je:

MEP ZTZ SSSR

Zaporožskij transformatornyj zavod (výrobce)

Stabilizator naprjaženija (výrobek = stabilizátor napětí)

Tip SN-250 Moščn. 250v.a (výkon 250VA) g.Zaporožije (górod = město Záporoží) 1957 g. (rok výroby)

 

Nápisy na zástrčkách jsou 6 Ampérů a 127 (u regulátoru mašinek) případně 250 voltů (u toho stabilizátoru).

Vzhledem k tomu, že stabilizátor dává na výstupu 220V a regulátor mašinek je jen na 127V, nedoporučuju to bez přeměření zapojovat do sebe - hrozí přechod do režimu generátor dýmu a vznik další funkce neschonýho smradistoru...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

 

hrozí přechod do režimu generátor dýmu a vznik další funkce neschonýho smradistoru...

   :D :D :D:kol-47:

Díky moc za 100% info.

 

Tak fakt nevím jak ty mašiny tenkrát pouštěli  :kol-32:

Nic jiného u toho nebylo. 

Žádný měnič napětí z 220V na 130V.

 

Černá bedna byla společně s mašinama u sebe, tak jsem si myslel, že to tak fungovalo.

Ale zkoušet to nebudu, páč podle voltmetru jde z černé bedny 240V.

Nestačilo, protože ten "adaptér" je něco jako stmívač = elektronickej regulátor, kterej pomocí polovodičový spínací součástky zvaný triak "usekne" část sinusovky síťovýho napětí tak, aby to co projde do zátěže bylo odpovídající výkonu, kterej by tam protekl při napájení ze sítě 110/127V. Bohužel ty impulsy jsou "hranatý" a vyhovujou jen žárovkám a podobnejm spotřebičům, motorky a trafa je moc nemilujou - jejich špičkový napětí je totiž ne 180V, jako když se používá ta síť 120V, ale skoro plný špičkový napětí sítě s 230 voltama - do zátěže se pouští proud jen poloviční dobu než když se napájí z tý 120V sítě, takže spotřebičům s větší setrvačností to vyhoví, ale tam kde jsou třeba trafa a spínaný zdroje se to napětí přetransformuje v plný vejšce a třeba právě u tohohle napáječe by to mohlo dávat na výstupu pro tu mašinku až dvojnásobný napětí - zhruba 24-25V, což by se jí asi moc nelíbilo. Minimálně by to ohrozilo stav izolace na vinutí jak trafa, tak motorku mašinky.

To co potřebuješ je PŘEVODNÍ TRAFO - a musí bejt opravdu "se železem" neboli ne nějaká polovodičová náhražka, ale opravdický trafo s vinutím z lakovanýho Cu drátu a feromagnetickým jádrem.

Zkusím pohledat, kde by se něco takovýho dalo koupit a dám sem link.

 

 

EDIT:

Tak potřebuješ něco jako je tohle:

http://www.tme.eu/cz/details/58-0100-115-s/toroidni-transformatory/talema/#%C2%A0

Upraveno od Pawouk
Uprvil jsem ten link.

Moc pěkně napsané a teda rozumíš tomu suprově.

 

Nicméně já pochopil jen pár % toho textu :)

 

Na 2 dráty přivedu 220 a na ty další 2 napojím ten červený regulátor a je to ? :D

Jop, to trafo má 4 vývody, dva jsou na 230V = do zásuvky, radši bych tam dal ještě pojistku s označením T 1A 230V, co kdyby náhodou - a na ty druhý dáš klidně i přímo bez spoje zásuvkou ten červenej ruskej regec. Musíš to samozřejmě zapojit správně, aby z toho nebylo zvyšovací trafo - kdyby s to zapojil obráceně, tak to nebude dávat na výstupu polovičku, ale dvojnásobek a na 460V už by ten regec asi nereagoval dobře... Jestli se nemejlím, tak na tom obrázku jsou primární vývody = na 230V označený žlutou bužírkou - jinak mají modrou a hnědou izolaci. Zbejvající = zelenej a bílej (šedej??) jsou vývod sekundáru = 115V pro ten ruskej bubínek... 

To je až tak jednoduchý? :) 

 

Samozřejmě nějaká izolace atd to už snad zvládnu.

Je to jako každá elektrika - jednoduchý. Dyť to jsou jen dva drátky - jeden tam a druhej zpátky...

Toto je pre mňa ako činština :D

Já už se trochu orientuju :D :D :D 

 

Trochu teda ale :D

Pánové, nepřehánějte - tohle je opravdu BASIC, kdybyste měli z diskrétních součástek bastlit něco jako ekvivalent operačního zesilovače, stejně jako to v dřevních dobách elektroniky a analogovejch "počítačů" museli dělat jejich konstruktéři, to by teprve byl ten pravej masakr... A speciálně pokud by to bylo ještě z elektronek...

Ach jaj :D slovensky alebo česky prosím :D

toto môže byť aj slovensky a stále neviem o čom je reč  :kol-59:

No tak si někde najděte obrázky, jak ve 40. letech minulýho století vypadal ENIAC a pak si s těma obrázkama dejte dohromady, že dnešní kalkulačka za stovku od Číňana toho umí víc, než tenkrát ten ENIAC....

dotaz pre všetkých - 120 000 prehliadka, čo to môže stáť? koľko bubákov si pripraviť? 

Tak podla toho čo ti budú robiť, rozvody už máš menené ?

prečo rozvody?  :kol-32:  tie nemajú predpísaný výmenný interval..pochybujem,že mu pri 120tkm na haťapke budú meniť rozvody

neviem. ale niečo sa mi marí, že menené už boli. nemám pri sebe servisnú knihu, ostala v aute

Libero - pravdu máš a nemáš. Mají předepsanou KONTROLU v 90tkm a pak ZNOVU KONTROLOVAT každejch 30tkm s případnou výměnou podle potřeby. 

Jenže kdo řekne co ještě rozvod skousne a co už ne? Radši bych se držel tý preventivní výměny už v těch 90tkm a cejtil bych se v klidu a relativním bezpečí - jasně že jako s Always-kou to nebude...

KONTROLU ano. Stejně jako řemen. Mění se podle potřeby. Akorát nechápu, kdo a jak určí ten moment, kdy to opravdu JE POTŘEBA.

Měli by vymyslet něco aby to bylo poznat....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.