Triplseven Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 http://technet.idnes.cz/nebojte-se-letat-a...ec_technika_kuz Něco málo o udržbě: http://technet.idnes.cz/jak-se-rozebira-do...c_reportaze_NYV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.T. Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 spíš jsem myslel nejzažší nástup, který bývá tak půl hodiny před plánovaným odletem. A plánovaný odlet se pak většinou ještě stejně spzdí, což jsi tady vysvětlil. Ale proč mám být na palubě půl hodiny před plánovaným odletem? Hele pokud vim, tak "nejpozdejsi nastup" nikde neni, tim spis ne pul hodiny pred odletem.. V Praze vzdy na check-inu hlasi boarding time, coz je cas zahajeni nastupu. Nastoupit muzes v podstate do planovaneho odletu, tak jak to popsal vitto.. Ten cas je dulezity spis kvuli tomu, aby v tuhle dobu uz byli vsichni cestujici pobliz gate, aby behem te pul hodiny stihli vsichni nastoupit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vittorio Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 debata o letadlech me bavi nikdy jsem jim nerozumel ale vzdycky me to fascinovalo zustal jsem ale u lepeni ad: fotky z leteckejch opraven CSA jsou super, nechapu jak to muze pak zase dat vsechno dohromady aby to litalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukynodc Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 Smůla: Část obětí z airbusu se nepodaří nikdy najít Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.T. Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 debata o letadlech me bavi nikdy jsem jim nerozumel ale vzdycky me to fascinovalo zustal jsem ale u lepeni Taky jsem lepil, a takhle to dopadlo Ted tu delam prednasky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 debata o letadlech me bavi nikdy jsem jim nerozumel ale vzdycky me to fascinovalo zustal jsem ale u lepeni ad: fotky z leteckejch opraven CSA jsou super, nechapu jak to muze pak zase dat vsechno dohromady aby to litalo Vito, opravujou to jak toho Citroena ve filmu Bobule Taky pak jezdil a ještě nějaký železo zbylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 12. Červen 2009 Sdílet Vloženo 12. Červen 2009 Hele pokud vim, tak "nejpozdejsi nastup" nikde neni, tim spis ne pul hodiny pred odletem.. V Praze vzdy na check-inu hlasi boarding time, coz je cas zahajeni nastupu. Nastoupit muzes v podstate do planovaneho odletu, tak jak to popsal vitto.. Ten cas je dulezity spis kvuli tomu, aby v tuhle dobu uz byli vsichni cestujici pobliz gate, aby behem te pul hodiny stihli vsichni nastoupit... latest check-in. obecně nerad lítám právě kvůli tomu mrtvému času před a po, málo místa(vyjma tý řadu u nouzáku), nekuřácké, prostě pro mně samá negativa. Autem si cestu užívám, relaxuju, kde chci zastavím, kouřit můžu dle libosti, na nic před a po odjezdu nečekám, neblbnu s kufrem ,nikdo mně nešacuje, paráda. Na druhou stranu znám i experta, kterej Bratislava-Praha raději letí než autem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 14. Červen 2009 Sdílet Vloženo 14. Červen 2009 http://www.novinky.cz/zahranicni/171237-ob...popaleniny.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
murder Vloženo 14. Červen 2009 Sdílet Vloženo 14. Červen 2009 (editace) No jsem zvědavý jak vyšetřování dopadne, tohle téma je hodně vážné a tak si ho dovolím trošičku odlehčit, co páni piloti taky píšete takováto hlášení??? Ps. dnes jsem byl na air show v Hradci králové, kurňa klobouk dolů před maníkama za kniplem to co dovedou, to popírá komplet fyziku... Nejkurióznější rozhovory mezi dispečery a piloty. Jedná se o opravdové záznamy. Věž: "Abyste zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava." Pilot: "Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?" Věž: "Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi." Věž: "Jste Airbus 320, nebo 340?" Pilot: "Samozřejmě, že Airbus 340". Věž: "V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory." Pilot: "Dobré ráno Bratislavo" Věž: "Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň" Pilot: " Chystáme se na přistání Bratislavo." Věž: "Tady je opravdu Vídeň" Pilot: " Vídeň?" Věž: "Ano Vídeň". Pilot: "Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy." Věž: "OK, tak přestaňte přistávat a zahněte doleva." Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: "Nojo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole. Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj"! Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu: "Skoro všechno nám vypadlo, nic už už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje......" Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: "Drž už hubu a zemři jako chlap!" Pilot: "Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce. Věž: "Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru." Pilot: "Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu." Věž: "Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oskar 2" Pilot: "Kde to je? My se tady přeci nevyznáme!" Věž: "Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den." Pilot: "Žádáme o povolení ke startu." Věž: "Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?" Pilot: "Do Salzburgu, jako každý pondělí" Věž: "Dneska je úterý" Pilot: "To je super, tak to máme dnes volno." Věž: "Vaše výška a pozice?" Pilot: "Měřím 180 a sedím vepředu vlevo". Věž: "Máte dostatek paliva, nebo ne?" Pilot: "Ano" Věž: "Ano co?". Pilot: "Ano pane". Věž: "Oznamte nám očekávaný čas příletu." Pilot: "Úterý by se mi docela hodilo." Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip, neboli stránka. A tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. A mechanici si to přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor.... Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení: Zapsaný problém: levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit. Řešení: levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna. Problém: zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné. Mechanikova poznámka: automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno. Poznámka: něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: něco bylo utaženo v pilotní kabině. Poznámka: Na předním skle jsou mrtví brouci... Mechanik dopsal: byli objednáni živý brouci. Poznámka: autopilot v poloze "držet výšku" nechá letadlo klesat 60 m/min. Mechanik: tento problém si nemohu předvést na zemi. Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik dopsal: hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu. Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrtící páčka zastaví. Mechanik dopsal: proto tam také jsou. Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo. Mechanik: podezření je správné. Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí! Mechanik: po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle. Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně. Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává. Mechanik: cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů. Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině. Mechanik: byla namontována kočka. Zapsaný problém: Z pod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: trpaslíkovi bylo odebráno kladívko. Editováno: 14. Červen 2009, autor: murder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.T. Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 latest check-in. No latest check-in je trosku neco jineho nez nastup do letadla Tohle opatreni (nejpozdejsi "zaregistrovani k letu") ma urcite dobry smysl, duvodu je dokonce nekolik. Pres check-in jdou vsechna zavazdla, ktera se musi pred letem proverit, coz nejakou dobu trva. Pak se musi vsechna zavazadla nalozit, coz taky neni hned, obzvlast u letadel s kontejnery. U nekterych letadel se zavazadla nakladaji primo do "kufru" - treba boeingy 737, tam prijede pas a nakladaci ukladaji zavazdla primo do trupu letadla. Naopak treba airbusy maji kontejnery, ktere se nakladaji mimo letadlo az po nalozeni se kontejner soupne do letadla. Dalsi veci je, ze je potreba dostatecne dopredu vedet, kolik poleti lidi (a zavazadel). Teprve kdyz jsou zname pocty lidi a vaha zavazadel, je mozne dokoncit tzv loadsheet, coz je seznam nakladu dulezity kvuli vyvazeni letadla (u letadel je velmi podstatna poloha teziste, ktera ve velke mire zavisi na mnozstvi a rozlozeni nakladu). Takze v ramci tech 30-40 minut je nutne vyplnit loadsheet a predat ho posadce. S predchozim bodem souvisi i to, ze dost lidi nakonec neleti, i kdyz ma koupene letenky. Casto se to stava treba u manazeru, kteri potrebuji mit jistotu mista - neni pro ne problem nakoupit letenky na nekolik letu za sebou, a az podle okolnosti si vyberou prislusny let. Jsou i letenky, ktere je mozne menit az temer do odletu letadla, to je take potreba brat v uvahu. No a nakonec prichazi na radu takove veci jako prumerna doba cesty cestujiciho od check-inu pres security, pasovku az ke gate plus nastoupeni do letadla. Vem si, ze bys nestanovil nejaky limit pred odletem, pak by ti prislo treba dvacet lidi deset minut pred odletem, ty bys je ptreboval odbavit na check-inu, vsichni by se pak nahrnuli na pasovku, pak je musis prohlednout na rentgenech, nekdo z nich bude treba nejak podezrely - tudiz osobni prohlidka, musi vsichni dojit ke (spravne!) gate, nastoupit do letadla. Mezitim musis zkontrolovat vsechna zavazadla techto dvaceti lidi, nalozit je do letadla, pak teprve dokoncit papirovani pro posadku... Mimo to bys taky do posledni chvile nevedel, kolik mas vezt jidla v letadle... Myslim ze tech 30-40min pred odletem neni tak dlouha doba. Ja osobne bych treba taky nelital kratke linky jako Praha-Ostrava, Bratislava apod, protoze autem/vlakem to vyjde pomalu rychleji. I kdyz treba do Bratislavy po D1 ve spicce se to tomu letadlu i se vsim cekanim okolo pomalu vyrovna. Na delsi vzdalenosti uz je ten cas straveny na letistich v rozumnem pomeru k dobe letu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spidi Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 Taky jsem lepil, a takhle to dopadlo Ted tu delam prednasky Já lepil taky a taky to blbě dopadlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 Slyšel jsem, že ty mrtvoly byly nahé. To je taky docela divné co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vittorio Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 tomas akorat prudi, jemu se nelibi nic co nedela von sam takze bud v klidu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 (editace) zabiak: Proč divný? Max rychlost pádu těla je někde okolo 210km/h a ten vichr z tebe serve ve stavu hadrový panenky (bezvědomí) hadry jedna dvě, nebo máš zase teorii (jako s vajíčkama), že se tam oddávali buhví čemu? Editováno: 15. Červen 2009, autor: P2M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 tomas akorat prudi, jemu se nelibi nic co nedela von sam takze bud v klidu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baurak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 Slyšel jsem, že ty mrtvoly byly nahé. To je taky docela divné co? co je na tom divneho kdyz padas, ze 4km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vittorio Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 no divnyho je ze se predtim svliknes jirko a pritom je tam takova zima ze jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P.T. Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 murder: Znam, vyborna vec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr81 Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 zabiak: Proč divný? Max rychlost pádu těla je někde okolo 210km/h a ten vichr z tebe serve ve stavu hadrový panenky (bezvědomí) hadry jedna dvě, nebo máš zase teorii (jako s vajíčkama), že se tam oddávali buhví čemu? jestli voni tam všichni nešu..li a nerozvrzali celý letadlo A hlavně foukal vítr i když z letadla vypadli takže se není co divit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 No nevim, myslim, ze vsechno obleceni by to z tebe urcite nesvleklo ... nejakou kosili, tricko, oblek ano, ale jeansy ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baurak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 No nevim, myslim, ze vsechno obleceni by to z tebe urcite nesvleklo ... nejakou kosili, tricko, oblek ano, ale jeansy ? http://zpravy.idnes.cz/lide-z-francouzskeh..._zahranicni_zra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 (editace) P2M: já ti dám vajíčka Hele viděl jsem spustu parašutistů a všichni dopadli oblečení MichalF: Právě. Tričko si dokážu představit jak z tebe slétne. Ale třeba ty jeansy nebo spodky podprsenka. Ale je fakt, že se řiká, že když narazí letadlo tak ti to zuje boty. Editováno: 15. Červen 2009, autor: zabiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baurak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 prispevek zabiaka je opravu skvost: vydel a kdyz narazi letadlo tak ti to zuje boty jako u televize nebo kde jsi myslel asi aut vid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 Směje se ten kdo má hrubky i v podpisu. Nehledě na to, že diakritika mu nic neříká. Opravdu moudré a chytré Pro nechápavé jedince, když letadlo spadne respektive narazí do země. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vittorio Vloženo 15. Červen 2009 Sdílet Vloženo 15. Červen 2009 boty ti to sunda proto ze v okamziku shocku se telo smrskne, ne nijak hrozne ale trochu jo, taky proto lidem padaji boty kdyz bouraji, nebo je zajede auto apod. jirko voprav si hrubky v podpisu ale zadnou sem nenasel a psani bez diakritiky je prece v pohode nejsme gramaticke forum i kdyz misicka je mod pro pravopys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.