Publikováno Červen 8, 200916 r Zdravím všechny,nevíte někdo,jak jsou zapojeny světla co osvětlují kufr v kombíku?lampičky normálně fungují,ale nelíbilo se mi jejich světlo,tak sem tam chtěl dát led,které mám i všude jinde...ale po připojení svítily jen slabě a když sem na jednu stranu připojil led a na druhé straně měřil,tak napětí kleslo na 8,3V....nevíte,čím to je způsobeno?díky za rady
Červen 8, 200916 r LEDka má menší proudový odběr než žárovka, a řídicí jednotka to hlídá a omezí napětí. U O1 je takto hlídaný osvit kufru a vnitřní stropní světlo. Je nutné "obelhat" ŘJ paralelním odporem, který vytvoří potřebný proudový odběr. Hodnotu R musíš dát podle toho, kolik LED tam máš (jaký mají odběr proudu). Celkem by to mělo fungovat, když tam v tom okruhu bude odběr cca 350 mA. POZOR! - paralelní odpor bude proud měnit na teplo - proto je nutné dát výkonový (min. 2W, čím víc tím líp, taky jeho umístění tomu přizpůsobit). Např. já jsem měl v kufru odběr 200 mA na LEDkách + paralelní odpor 150 ohm (měl jsem jej poskládaný z 5ti 30 ohmových 1W odporů v sérii - tam se ta zátěž rozloží a budou se míň hřát). Vypadalo to takto:
Červen 10, 200916 r ja tam dal led pasky a nnedela mi to problem sefe. mam led ve strope, vzadu a nic. vsecko funguje, zadne odpory davat nemusim
Červen 10, 200916 r ja tam dal led pasky a nnedela mi to problem sefe. mam led ve strope, vzadu a nic. vsecko funguje, zadne odpory davat nemusim Můžeš dát nějaké foto pro inspiraci?
Červen 11, 200916 r LEDka má menší proudový odběr než žárovka, a řídicí jednotka to hlídá a omezí napětí. U O1 je takto hlídaný osvit kufru a vnitřní stropní světlo. Je nutné "obelhat" ŘJ paralelním odporem, který vytvoří potřebný proudový odběr.Hodnotu R musíš dát podle toho, kolik LED tam máš (jaký mají odběr proudu). Celkem by to mělo fungovat, když tam v tom okruhu bude odběr cca 350 mA. POZOR! - paralelní odpor bude proud měnit na teplo - proto je nutné dát výkonový (min. 2W, čím víc tím líp, taky jeho umístění tomu přizpůsobit). Např. já jsem měl v kufru odběr 200 mA na LEDkách + paralelní odpor 150 ohm (měl jsem jej poskládaný z 5ti 30 ohmových 1W odporů v sérii - tam se ta zátěž rozloží a budou se míň hřát). Vypadalo to takto: Podle toho, jak popisuješ udané, mám dotaz, dá se tímto způsobem vyřešit rychle blikající blinkry (vlastně vykazují chybu-nízký odběr) při výměně žárovek za diodové? Nebo máte na to někdo jiné řešení, kromě postavení do cesty mezi spouštěčem a blinkrem ještě další klasickou žárovku aby se srovnal odběr?
Červen 13, 200916 r Autor ja tam dal led pasky a nnedela mi to problem sefe. mam led ve strope, vzadu a nic. vsecko funguje, zadne odpory davat nemusim taky by mě zajímala nějaká fotka...mohl bys to vyfotit?
Červen 13, 200916 r LEDka má menší proudový odběr než žárovka, a řídicí jednotka to hlídá a omezí napětí. U O1 je takto hlídaný osvit kufru a vnitřní stropní světlo. Je nutné "obelhat" ŘJ paralelním odporem, který vytvoří potřebný proudový odběr.Hodnotu R musíš dát podle toho, kolik LED tam máš (jaký mají odběr proudu). Celkem by to mělo fungovat, když tam v tom okruhu bude odběr cca 350 mA. POZOR! - paralelní odpor bude proud měnit na teplo - proto je nutné dát výkonový (min. 2W, čím víc tím líp, taky jeho umístění tomu přizpůsobit). Např. já jsem měl v kufru odběr 200 mA na LEDkách + paralelní odpor 150 ohm (měl jsem jej poskládaný z 5ti 30 ohmových 1W odporů v sérii - tam se ta zátěž rozloží a budou se míň hřát). Vypadalo to takto: jesti máš na mysli Octavii I tak je to nesmysl cos napsal žádná jednotka tam není jestli ti to svítí slabě je tam přechodovej odpor nebo nějakej jinej problém EDT: špatně jsem četl. jednotka tam je - komfortka - já LED v kufru měl a neměl jsem problém Upraveno Červen 13, 200916 r od Vaša
Červen 14, 200916 r Vaša: ŘJ opravdu myšlena komfortka. S komfortkou se to u obou mých O1 projevovalo stejně - 1. fáze když kufr svítil spolu s vnitřní lampou, LED OK (to je cca 30 sec. po odemčení auta), pak nastane 2. fáze, kdy vnitřní zhasíná a kufr se jakoby "přepíná" na jiný okruh (v rámci komfortky) - pak LEDky pohasnou resp. svítí slaboučce. Nevím jak je to u nižších výbav bez komfort syst., tam by to mělo šlapat. Woody: špatnou LED to v mém případě nebylo, měl jsem tam 2 moduly, 3x5 LEDek, všechny se chovaly stejně. Uvedené jsem vypozoroval v rámci úprav obou mých O1, MR 1998 i 2001. Nic víc, nic míň. Žádný machr přes elektro v autech nejsem.
Červen 16, 200916 r pjerdole: to tam ale nemáš klasické 5mm LED (s odběrem 20 mA) To vypadá spíš na výkonové LED, které mají odběr daleko větší, ne?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.