Přejít na obsah

Volba tlumicu


krysarr

Doporučené příspěvky

Proto hledám nějaký kompromis, nemám rád když sice auto sedí ale vše v něm mlátí a je natvrdo. Jak říkám, kdybych nečetl Kochtíka tak už jsem je chtěl takřka objednávat. Teď bych nerad vyhodil many za něco naspolehlivého. Nemá někdo najeto na těch Kayabách G více km ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proto hledám nějaký kompromis, nemám rád když sice auto sedí ale vše v něm mlátí a je natvrdo. Jak říkám, kdybych nečetl Kochtíka tak už jsem je chtěl takřka objednávat. Teď bych nerad vyhodil many za něco naspolehlivého. Nemá někdo najeto na těch Kayabách G více km ?

Tak to jsme na tom úplně stejně ;)

už jsu měl vyplněnou objednávku a koukám, že ještě že nebyla odeslaná.

I když na druhou stranu si říkám, že hysterčíme všichni zbytečně, protože

to mohl být jen občas takový ten výrobní zmetek..

Jaké tedy tlumiče jiné (aby byly měkké a dlouho vydržely?)

Poradíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se mnou nebude Krysarr souhlasit, ale včera jsme se svezli s nezávislým servisákem v mý Octě a když jsem mu řekl, že jsem od těch Kayab čekal víc co se týče polykání nerovností a komfortu, tak mi na to odpověděl:" nemůžete čekat víc, dyť sem vám to říkal, Kayaba si neláme hlavu s tím, jestli máte 1.6 ,1.8 nebo 1.8T. Ty origo škodovácký jsou dělaný přesně na zatížení jednotlivejch náprav na vaše auto." (pro doplnění, ten servisák montuje všechno, jemu je jedno co si tam dám, nemá žádný závazky vůči škodovce) No, je ale pravda, že bych ty originály dal 2 200,- , což je o 80% víc než za ty Kayaby.

Už si s tím nebudu lámat hlavu, co tam je, to už vracet nebudu, nějak to ty 2 roky dojezdím, pak bych šel do Octy 2, možná 1,8 TSI ,to se uvidí podle financí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidis, a ja myslel, ze se to resi pruzinama ;) A i typu pruzin ke kazdymu motoru je vic. A nevim nevim, esli Skoda resi treba na zadnich tlumicich, jestli nekde vepredu slape 1,4 nebo 1,6 ;) Jsou tam ty samy, proto jsou i nabidky od jinych vyrobcu reseny takhle. A prave v tomhle tematu je psano hodne o tom, ze ty Kayaby jsou tvrdsi nez origo. Jenze nejhorsi na tom je, ze octavka jako takova co se komfortu a pricnych nerovnosti stoji s prominutim za hovno, at tam mas tlumice jakykoliv :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolil bych si nesouhlasit s vyse napsanym tvrzenim , cituji : nemůžete čekat víc, dyť sem vám to říkal, Kayaba si neláme hlavu s tím, jestli máte 1.6 ,1.8 nebo 1.8T.

Skodovka , konkretne u Octavie dava do prvovyroby cca 30 druhu pruzin a tlumicu , ktere ma rozlisene barevnymi puntikami . Zda skutecne jsou tyto produkty mezi sebou odlisne , nedokazu posoudit.

Vsichni druhovyrobci tlumicu a pruzin si to zjednodusuji tim , ze maji v nabidce pouze nekolik druhu tlumicu a pruzin pro dany automobil . Co se tyce predni napravy Octavie , tak rozlisujou motorizaci do 1,6 vcetne a pak 1,8 vcetne a vys. Dale rozlisujou kratkou verzi (sedan) a combi , pro velkou zatez jeste nabizeji HD (tvrzene) pruziny .

Sam ted resim nove pruziny a tlumice na mou OI combi TDI, ted mam snizeny podvozek a je to hrozne utrpeni . Po dlouhem shaneni novych nebo malo jetych pruzin za rozumnou cenu jsem koupil nove pruziny svedske firmy Lesjofors (nove jsou nove , tot muj nazor). Jeste se musim rozhodnout pro tlumice , ale zase nedam 2500kc za kus ve skodovce , takze nejspis KYB excelG.

Jinak jsem na mem predchozim aute G3 TDI mel na predku KYB a naprosta spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidis, a ja myslel, ze se to resi pruzinama ;) A i typu pruzin ke kazdymu motoru je vic. A nevim nevim, esli Skoda resi treba na zadnich tlumicich, jestli nekde vepredu slape 1,4 nebo 1,6 ;) Jsou tam ty samy, proto jsou i nabidky od jinych vyrobcu reseny takhle. A prave v tomhle tematu je psano hodne o tom, ze ty Kayaby jsou tvrdsi nez origo. Jenze nejhorsi na tom je, ze octavka jako takova co se komfortu a pricnych nerovnosti stoji s prominutim za hovno, at tam mas tlumice jakykoliv :(

Určitě s tebou souhlasím, že komfort celýho podvozku stojí jak říkáš za H... Svezl jsem se i se starším ACORDEM nebo starší A čtyřkou a musím říct, že tam takový rány v kabině po průjezdu typický český díry nejsou tolik cítit.

Máte někdo zkušenost, jestli se zlepší komfort výměnou pružin za původní, který maj za sebou už 185 000 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 xaviernaidoo: jj, bohuzel je to tak, zkousel jsem i jiny auta se sportovnim podvozkem a i s tim sportovnim to casto nebylo tak hrozny jako na Octe s tim hybridem, co mam ted, ale s tim moc nenadelame, snad leda na to dat elektronickej podvozek a mackat si cudlicky :)

2 lubann: nemas vubec zac! :) Sem rad, ze tohle tema uz docela dost lidem pomohlo s rozhodovanim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečítal som celý tento topic a mám pred sebou takúto otázku:

aké tlmiče (okrem origo) by najviac sadli k o1 tdi 66kw combi, RS podvozok - pružiny, brzdy, stabilizátor. Uvažujem nad práve spomínanými Kayaba excel G... čo vy na to?

Privítam aj nejaké tipy čo k origo RS pružinám...

dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak se taky podělim o dojmy z novych tlumiču mam kay.ultra sr celkem dost tvrdy ale už jsem si zvykl ale co me před par dny zarazilo bbylo že najednou nejake rany od zadni napravy tak šup stim na zvedak a ejhle LZ tlumič chčije jak svin aPZ je nejaky orošeny tož sem je vytahl a dal na reklamaci meli najeto pouze 11000km tak jsem zvedavej a zaroven sklamanej předek je naštěsti zatim ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdárek

mate prosím někdo nějaké zkušenosti s tlumiči Monroe Reflex

tohle mi o nich napsal sebo:

Monroe reflex - tlumiče s proměnlivou tuhostí tlumení, při pomalé jízdě v přímce komfortní, pří rychlé jízdě s pohyby karoserie tužší tlumení,

dosahuje se toho obtokovými kanálky s různým průřezem a průměrem a disky co ty kanálky v závislosti na rychlosti kmitů zakrývají a nutí olej téct jinudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdárek

mate prosím někdo nějaké zkušenosti s tlumiči Monroe Reflex

tohle mi o nich napsal sebo:

Monroe reflex - tlumiče s proměnlivou tuhostí tlumení, při pomalé jízdě v přímce komfortní, pří rychlé jízdě s pohyby karoserie tužší tlumení,

dosahuje se toho obtokovými kanálky s různým průřezem a průměrem a disky co ty kanálky v závislosti na rychlosti kmitů zakrývají a nutí olej téct jinudy.

Tohle uvádí Monroe ve svých materiálech

Jo, ale taky k tomu připisuju, že to je levná varianta, jak docílit efekt dvojí charakteristiky tlumení. Samozřejmě od toho není možné čekat stejný účinek jako od drahých elektronický řízených tlumičů.

Je to zkrátka pokus jak výrobně levným způsobem docílit aspoň trochu proměnlivé charakteristiky tlumení. Výsledek není jednoznačný a vedou se diskuze jestli to má význam, jestli se vyplatí tyto tlumiče pro zájemce. Cena je oproti standartu vyšší cca o 250-300kč na jednom kuse, takže za tuto cenu nelze čekat nemožné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle uvádí Monroe ve svých materiálech

Jo, ale taky k tomu připisuju, že to je levná varianta, jak docílit efekt dvojí charakteristiky tlumení. Samozřejmě od toho není možné čekat stejný účinek jako od drahých elektronický řízených tlumičů.

Je to zkrátka pokus jak výrobně levným způsobem docílit aspoň trochu proměnlivé charakteristiky tlumení. Výsledek není jednoznačný a vedou se diskuze jestli to má význam, jestli se vyplatí tyto tlumiče pro zájemce. Cena je oproti standartu vyšší cca o 250-300kč na jednom kuse, takže za tuto cenu nelze čekat nemožné.

TAk teď tedy nevim co vybrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcel by som sa opytat na jednu vec, mam o1 81kw, a uz budem musiet menit tlmice, ale chcel by som tam dat napr kayaba ultra sr, potrebujem nieco dokupovat okrem toho? Napr pruziny, uchyty alebo nieco ine , no ci to tam pasne ako standartny tlmic, dik za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcel by som sa opytat na jednu vec, mam o1 81kw, a uz budem musiet menit tlmice, ale chcel by som tam dat napr kayaba ultra sr, potrebujem nieco dokupovat okrem toho? Napr pruziny, uchyty alebo nieco ine , no ci to tam pasne ako standartny tlmic, dik za radu.

Okrem tlmicov sa pri vymene zvyknu vymenit vsetky pryzove dorazy + skontroluju sa prachovky a ulozenie tlmica (podla potreby treba tiez vymenit). Je takisto dobre si prekontrolovat pruziny, hlavne ak sa jazdi na zlych cestach... kludne sa moze stat, ze budu po par sto tkm tiez na vymenu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak padla kosa na kámen a mé zadní tlumiče se se mnou taky loučí. Pročítám to tady a jen mi přibývaj šediny ;) . Krom známé problematiky KYB vs Bilstein vs Sachs, bych rád znal ještě názory zasvědcených na jednopláště vs dvoupláště.

Má někdo k tématu nějaké nové či neuváděné poznatky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak přidám taky svou zkušenost. Dal jsem včera taky Bilsteiny B4, komplet předek i zadek, vyměněny i všechny dorazy, prachovky, axiální ložiska a uložení tlumičů. Taky byla provedena výměna silenbloků stabilizátoru. Pružiny ponechány původní. Dneska vyzkoušeno, najeto jen asi 10 km, ale neporovnatelný rozdíl oproti sériovkám - 115000km. Auto skvěle sedí v zatáčkách, jen je oproti origo malinko tvrdší. Je to ale v pohodě. Dal jsem na Krysaře a dobře jsem udělal. Tímto mu děkuji za info ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...