Přejít na obsah

Motory a jejich spotřeby


Mikeš

Doporučené příspěvky

Aby jsi mohl počítat provozní náklady, musíš kalkulovat s více údaji, a to zejména vstupními.

Nelze jednoznačně odpovědět na otázku "které je nejúspornější". Kdyby to šlo, nikdo nemá jiné.

Musíš vědět, kolik zhruba hodláš ročně najet km, a jakým stylem.

Obecně se dá říct, že diesel bude při stejném stylu jízdy žrát min o 2 litry na 100km méně, než benzín.

Obecně se také dá říct, že pokud chceš mít co nejlevnější provoz, nekupuj si octavii, protože ta je sama o sobě dost drahá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby jsi mohl počítat provozní náklady, musíš kalkulovat s více údaji, a to zejména vstupními.

Nelze jednoznačně odpovědět na otázku "které je nejúspornější". Kdyby to šlo, nikdo nemá jiné.

Musíš vědět, kolik zhruba hodláš ročně najet km, a jakým stylem.

Obecně se dá říct, že diesel bude při stejném stylu jízdy žrát min o 2 litry na 100km méně, než benzín.

Obecně se také dá říct, že pokud chceš mít co nejlevnější provoz, nekupuj si octavii, protože ta je sama o sobě dost drahá.

Nu měsíčně najedu i těch 80km někdy i víc (Styl jízdy: jezdím skoro podle pravidel, ale sem tam i sportovněji). Nepočítám vstupní náklady, ale spotřebu a povinné ručení. Takže vlastně scháním octávii s malým obsahem a nízkou spotřebou. A Octavii jsem si vybral, protože potřebuji pořádný kufr :-) (Teď vlastním favorit s LPG, takže kufr v podstatě nemám)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby jsi mohl počítat provozní náklady, musíš kalkulovat s více údaji, a to zejména vstupními.

Nelze jednoznačně odpovědět na otázku "které je nejúspornější". Kdyby to šlo, nikdo nemá jiné.

Musíš vědět, kolik zhruba hodláš ročně najet km, a jakým stylem.

Obecně se dá říct, že diesel bude při stejném stylu jízdy žrát min o 2 litry na 100km méně, než benzín.

Obecně se také dá říct, že pokud chceš mít co nejlevnější provoz, nekupuj si octavii, protože ta je sama o sobě dost drahá.

Nu měsíčně najedu i těch 80km někdy i víc (Styl jízdy: jezdím skoro podle pravidel, ale sem tam i sportovněji). Nepočítám vstupní náklady, ale spotřebu a povinné ručení. Takže vlastně scháním octávii s malým obsahem a nízkou spotřebou. A Octavii jsem si vybral, protože potřebuji pořádný kufr :-) (Teď vlastním favorit s LPG, takže kufr v podstatě nemám)

80km měsíčně? Tak to si raději snad auto ber z půjčovny nebo taxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jej to jsem poplet, tak 80 - 100 týdně :-))

To jest cca. 4.800km/rok. To je dost málo. Být tebou, jdu v tomto případě do benzínu.

Proč do benzínu?

Když beru že na 100km ušetří 60 kč (ono ale ušetří asi víc, protože s naftou jezdíš za 5 a s benzínem spíš za 8) tak to máš 48*60 = 3.000 Kč / rok.

O sportovní svezení mu nejde takže nejlepší motor 1.8T nepotřebuje :p a cena benzínový kokty v 1.6 klesá podle mě mnohem rychleji než 1.9TDi - a v neposlední řadě, až mu začne výkon auta nestačit, je pořád lepší zvyšovat výkon u 1.9TDi než u 1.6 (popř. 1.4) :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jej to jsem poplet, tak 80 - 100 týdně :-))

To jest cca. 4.800km/rok. To je dost málo. Být tebou, jdu v tomto případě do benzínu.

Proč do benzínu?

Když beru že na 100km ušetří 60 kč (ono ale ušetří asi víc, protože s naftou jezdíš za 5 a s benzínem spíš za 8) tak to máš 48*60 = 3.000 Kč / rok.

O sportovní svezení mu nejde takže nejlepší motor 1.8T nepotřebuje :p a cena benzínový kokty v 1.6 klesá podle mě mnohem rychleji než 1.9TDi - a v neposlední řadě, až mu začne výkon auta nestačit, je pořád lepší zvyšovat výkon u 1.9TDi než u 1.6 (popř. 1.4) :-))

No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora :doh . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora  :doh . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

hmmm až na malej detajl že rozdíl pořizovací ceny mezi TDI 66kW a 81kW není tak astronomickej a dlouhodobá spotřeba je v průměru u těchto aut kolem 4 litrů B)

btw. až tě bude předjíždět kombík podle označení TDI 66kW a bude Ti divný že mu 1,6 nestačí,tak je možný že to budu já :smich:

Editováno: , autor: Borg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli najedeš takhle málo km, tak nechápu, proč trváš na octavii.

Pokud ale vstupní náklady na vozidlo nepočítáš (což také nechápu), tak dle počtu ujetých km se rozhodně nevyplácí provozovat TDI. Volil bych silnější 1,6L, tedy 74/75kW (dle roku výroby). 2,0L má vyšší povinné ručení a 1,8 žere více, výkon nevyužiješ.

Já bych být tebou volil něco velkého, ale levného, jako třeba mondeo nebo tak podobně. Škodovka je zbytečně drahá, obzvlášt pro lidi, kteří její kvality těžko dokážou při tak malém počtu km ocenit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora  :doh . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

Tak primárně - psal jsem, že jsou jednodušší úpravy výkonu u 1.9TDi než u 1.6, tudíž z čistě teoretického hlediska - když mu JEDNOU NĚKDY TŘEBA nebude stačit výkon - je vhodnější pro něj asi 1.9 TDi.

A mimo to - když ty (a nebo já) se svým autem jedeme za 7/100 tak tam s 1.9 TDi pokud není PD jedou za 3-4/100, druhá věc - když já tam jedu za 10 tak s tímhle autem jsou daleko za mnou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora  :doh . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

hmmm až na malej detajl že rozdíl pořizovací ceny mezi TDI 66kW a 81kW není tak astronomickej a dlouhodobá spotřeba je v průměru u těchto aut kolem 4 litrů B)

btw. až tě bude předjíždět kombík podle označení TDI 66kW a bude Ti divný že mu 1,6 nestačí,tak je možný že to budu já :smich:

Já jsem ale reagoval na killingmana, který doporučoval TDi-66Kw, ale to je fuck... ;)

Já mám 1.6-75Kw a jsem naprosto spokojenej. Spotřeba nikterak závratná, jízdní vlastnosti mi plně postačují, motor není při volnoběhu v kabině téměř slyšet, při jízdě vydává mně velmi příjemný zvuk (traktoroidnímu zvuku TDi jsem nikdy na chuť nepřišel, nevím jestli bohužel nebo bohudík).

To killigman:

Fakt netuším, proč tu začínáš rozebírat nějaké úpravy? Ten člověk snad chtěl sériové auto pro rodinu, ne? Fakt nechápu tvoje argumenty. Ale víš jak, každý svého štěstí strůjce. Pokud bude mít někdo pocit, že vysypat koš se mu bude lépe jezdit s V10 Tdi, tak je to jeho věc... ::'

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To killigman:

Fakt netuším, proč tu začínáš rozebírat nějaké úpravy? Ten člověk snad chtěl sériové auto pro rodinu, ne? Fakt nechápu tvoje argumenty

Protože já jsem kupoval taky sériové auto pro rodinu - kdybych chtěl auto na blbnutí a měl na to prachy, jdu do Subaru Impreza STi a nebo BMW M3 :D

Jenže nevím, proč nemít auto, který primárně plní funkci rodinnýho auta a občas... občas si prostě užiju sportovnější jízdu -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jej to jsem poplet, tak 80 - 100 týdně :-))

To jest cca. 4.800km/rok. To je dost málo. Být tebou, jdu v tomto případě do benzínu.

Proč do benzínu?

Když beru že na 100km ušetří 60 kč (ono ale ušetří asi víc, protože s naftou jezdíš za 5 a s benzínem spíš za 8) tak to máš 48*60 = 3.000 Kč / rok.

O sportovní svezení mu nejde takže nejlepší motor 1.8T nepotřebuje :p a cena benzínový kokty v 1.6 klesá podle mě mnohem rychleji než 1.9TDi - a v neposlední řadě, až mu začne výkon auta nestačit, je pořád lepší zvyšovat výkon u 1.9TDi než u 1.6 (popř. 1.4) :-))

No, tak 3.000,- ročně., to je tedy závratná úspora :doh . Opravdu nevím, kde jsi přišel na tu spotřebu. Já jezdím se svojí 1,6-75Kw v zimě za 7.3l/100km, v teplých měsících okolo 6.5-6.7l/100km. A v neposlední řadě, Tdi-66Kw má tedy skutečně výkon, ze kterého se každý posadí na prdel..

Tazatele bych nespíše odkázal na dřívější diskuze, je jich tu na toto téma spousty, protože se zase naprosto zbytečně rozhoří diskuze mezi příznivci benzínu a bouchlých kamen a opět to nikam nepovede..

DD

Uz to tu bylo nekolikrat. Nafta se u octavek vyplati od cca 30k za rok. Kazdy rok vychazi ve SM porovnani, jen se mi nepodaril scan.

Chce to sledovat i jine zdroje.

Pekny den a mene vody v rekach.

HM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ale reagoval na killingmana, který doporučoval TDi-66Kw, ale to je fuck... ;)

Já mám 1.6-75Kw a jsem naprosto spokojenej. Spotřeba nikterak závratná, jízdní vlastnosti mi plně postačují, motor není při volnoběhu v kabině téměř slyšet, při jízdě vydává mně velmi příjemný zvuk (traktoroidnímu zvuku TDi jsem nikdy na chuť nepřišel, nevím jestli bohužel nebo bohudík).

To killigman:

Fakt netuším, proč tu začínáš rozebírat nějaké úpravy? Ten člověk snad chtěl sériové auto pro rodinu, ne? Fakt nechápu tvoje argumenty. Ale víš jak, každý svého štěstí strůjce. Pokud bude mít někdo pocit, že vysypat koš se mu bude lépe jezdit s V10 Tdi, tak je to jeho věc... ::'

No uvedl tu 66kW asi proto že i s tímhle autem může být člověk spokojenej a když mu výkon nestačí tak upravou si může výkonnost přizpůsobit což u 1,6 jde velmi těžko a draho.

Ono s tím,že se TDI vyplácí nad 30tkm je to tak trochu při dnešních cenách už skoro fáma než fakt, protože když se vezme celkově provoz i zbylá odkupní hodnota vyjde v tom vždy diesel lépe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám taky svuj názor - s těmahle kilometrama ročně bych šel taky do benzínu (já jezdim tak 10-15 tis.km. ročně a mám 1,8 T) B) ale nic proti TDi - má to svoje kouzlo ten zátah od spodu a jezdit za 6-7 litrů když tomu šlapeš na krk :ph34r: , - 1,6 je asi takovej kompromis rozumný spotřeby a jakštakš svezení (ale jako s 1,8T se s ní nesvezeš - pravda asi je trochu menší spotřeba, ale i já při klidný jízdě jezdím do 8/100). Když se rozhodneš pro TDi tak moje doporučení je verze 81 kW ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jej to jsem poplet, tak 80 - 100 týdně :-))

Kup si 1.6,neni to zadny sportak,ale na to co najedes je to asi nejlepsi.A nebo TAXI.Protoze to co najedes roccne cca 5000km je absolutne nic.To te vyjde 1km na cca 4.5 Kc.Takze at s tim pocitas.V cene je palivo+pojistka+oleje+filtry+svicka+provozni kapaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1,9TDI rv. 2000 a žádnej olej dolévat nemusím. Lepší investice je jít do dieselu sice dráž koupíš, ale pak dráž prodáš. A budeš mít jistotu, že když bys musel někam dojíždět že si budeš muset kupovat new auto. A taky budeš určitě jezdit víc protože nebudeš muset tolik počítat peníze jako z benzinem. A já mákm co porovnávat měl jsem benzín a byla to tragédie furt prázdná nádrž, když jsem někam jel tak sem furt přemýšlel, abych toho moc neprojel. VIVA NAFTA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu B)

stalo se jen jednou, že jsem musel dolejvat mezi výměnou. Od výměny do výměny max. 1 l. Proč je to někdy víc a někdy míň, to neuším. Ale když ubyde o zhruba litr, tak začne svítit kontrolka. Naposledy mi ubylo asi 0,8 l. Měřil jsem vylitej olej, tzn. + něco oleje co zůstalo ve filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...