George Couser Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 EURO NCAP: PĚT HVĚZDIČEK PRO MODEL YETI Dle nezávislých nárazových testů Euro NCAP je Škoda Yeti jedním z nejbezpečnějších SUV. Dosažení maximálního možného zisku 5 hvězdiček v novém, náročnějším hodnocení testu Euro NCAP je vynikající vizitkou pro nový model, který je v současné době zaváděn na evropské trhy. Vedle ochrany dospělých pasažérů měl na celkovém hodnocení velký podíl i stupeň ochrany dětí uvnitř vozu a ochrany chodců. Model Yeti, který nabízí až 9 airbagů a vyznačuje se stabilní strukturou karoserie z vysokopevnostních plechů, získal v kategorii ochrana posádky hodnocení přes 92%. Euro NCAP vyzdvihuje ve své zprávě zejména ochranu, kterou poskytuje kolenní airbag na straně řidiče, kterým je model Yeti (po voze Škoda Superb) rovněž vybaven. Maximální počet bodů získal Yeti za boční náraz do překážky díky optimální ochraně airbagy. Yeti bodoval rovněž v tzv. zkouškách whiplash, které určují míru ochrany krční páteře cestujících při zadním nárazu a jsou součástí hodnocení Euro NCAP teprve od roku 2009. Právě tento typ nehod je přitom typický např. pro městský provoz. Automobilky proto věnují vývoji hlavových opěrek a sedaček velkou pozornost. „Výsledek je vynikajícím důkazem naší pečlivé práce při vývoji, která zahrnuje i geometrii sedaček a tvrdost použitých materiálů. Testujeme nejrůznější nastavení sedaček a vylepšujeme vlastnosti celého systému, aby zaručoval maximální ochranu. Přitom sázíme na nejmodernější technologie a nejnovější metody testování. Bezpečnost je při vývoji vozů značky Škoda jedním z nejdůležitějších aspektů“, zdůrazňuje Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto, zodpovědný za oblast Technického vývoje. Na vysoké úrovni je vedle ochrany posádky a zejména dětí také ochrana chodců. Nejvyšší hodnocení bylo dosaženo za nárazníky, které poskytují vysokou ochranu chodcům. V kategorii ochrana dětí splňuje vůz jako jeden z prvních požadavek organizace Euro NCAP na funkci kontrolky vypnutí airbagu spolujezdce. Euro NCAP vyžaduje, aby vůz signalizoval nejen vypnutí airbagu, ale také jeho zapnutí. Kontrolka AIRBAG ON se rozsvítí po zapnutí zapalování a po pětašedesáti vteřinách automaticky zhasíná. Řidiči připomíná aktuální polohu vypínače a tím i stav airbagu a pomáhá tak chránit jak dětské, tak dospělé pasažéry na sedačce spolujezdce. Yeti je standardně dodáván se systémem ISOFIX pro uchycení dětských sedaček na zadních sedadlech a volitelně i na sedadle spolujezdce. Pozitivně hodnotí Euro NCAP také důraz kladený na aktivní bezpečnost. Sem patří např. upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy pro řidiče i spolujezdce ve standardní výbavě či elektronická stabilizace podvozku ESP, která je v ČR standardní součástí všech výbavových stupňů včetně základní verze. V České republice byl prodej modelu Yeti zahájen již během prázdnin a navzdory letní sezoně si novinku objednalo už více než 450 zákazníků. Zájem přitom stále roste. „Yeti se líbí, což potvrzují ohlasy v médiích, mezi našimi obchodníky i jejich zákazníky. Yeti splňuje nároky dnešní doby – je kompaktní, atraktivní do města i do terénu a to vše za férovou cenu. Díky tomu, že zákazník bude mít možnost volby mezi verzí s pohonem dvou a čtyř kol, nabízí Yeti pro každého tu správnou variantu,“ konstatoval Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. EuroNCAP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 (editace) Uz bylo na case... kdyz Fabie2 a RM na dnesni pomery zaostava v bezpecnosti... nehlede na ty excesy pri testovani opakovanem.. Preklad PR kecu "je kompaktní - cti vevnitr stisneny/uzky na sirku, atraktivní do města i do terénu -cti na polnacku, a to vše za férovou cenu- k ferovosti daleko spis drazssi. " konstatoval Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. ..celkove sem mel tu cest jen kratce, ale prvni dojem dobry... ale ceny v nafte a 4x4 premrsteny... uz se to hodne blizi Tiguanu ktery je daleko prostornejsi.. Editováno: 26. Srpen 2009, autor: JasteR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 Ja myslim, ze suverene nejhur je na tom hlavne OI. Byt je pravda, ze se ted do ni uz dava ne jeden, ale dva airbagy a treba by dopadla stejne jako druha ctyrhvezdickova chlouba OII Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PMA Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 (editace) bojler: Editováno: 26. Srpen 2009, autor: PMA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 JasteR: V čem jako Roomster zaostává v bezpečnosti? Má stejných pět hvězd jako Yeti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 Som nevedel ze stara octavka a stara Fabka su az take nebezpecne na dnesnu prevadzku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petus Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 JasteR: V čem jako Roomster zaostává v bezpečnosti? Má stejných pět hvězd jako Yeti. V tom, že R má pět hvězd ve starym testu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 26. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2009 A zkusil ses podivat v cem jsou rozdily pri hodnoceni? Nemam pocit, ze by Vaclav S. odpovidal kvuli hvezdam, ale kvuli tomu zaostavani. Ktery neni, kor v porovnani s OI a OII... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivomb Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 Som nevedel ze stara octavka a stara Fabka su az take nebezpecne na dnesnu prevadzku Vobec nie su nebezpecne, ibaze hodnotenie EuroNCAP sa stale meni a tym padom sa to tazsie porovnava. Pocet hviezdiciek nie je (podla mna) uplne presne meradlo, treba vediet pocet ziskanych bodov a hlavne za co boli udelene. Dalsia vec su potom podmienky testu, ale to uz je trosku ina... Fabka (stara i nova) je perfektne vymyslena a vyrobena a dovolim si tvrdit, ze je rovnako dobra (bez ohladu na oficialne hodnotenie) ako ostatne sucasne vozy v jej kategorii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.