Listopad 11, 200618 r jiste, jenze u Audi a BMW lze ovladat jiste i jine veci nez jen radio nebo radio a HF. takze tam ten smysl mozna uz trochu je. btw si nejsem jistej, zda treba takova M5 nebo RS4,6 maji multifunkcni volanty(posu to proto, protoze RS je taky povazovana za neco "vic" nez jen oktavka)
Listopad 11, 200618 r Tak se oznamuje všem, že dneska jsem konečně sehnal řídící jednotku, která mi zprovoznila multifunkční volant. Ani jsem ji nemusel kódovat..prostě jsem ji jen přehodil a volant ožil, jupííííííííííííííííííííííííííííííí Upraveno Listopad 11, 200618 r od Jirik.DC
Listopad 11, 200618 r Čítal som návod od nového BMW3, takže funkčnosť volantu nie je extrémne vyššia než u Škodoviek. Je tam jedno tlačidlo, ktorým sa dá vyvolať užívateľom navolená funkcia na displeji palubného počítača (iDrive). A samozrejme je aj v M-pakete.
Listopad 11, 200618 r a kdyz si objednas M paket tak dostanes na chlup to same jako kdyz si koupis M3? a pokud ani u BMW neumi ten volant vic veci, tak i tam potom postradam jeho smysl
Listopad 12, 200618 r To neviem, či je to rovnaké aj u M3, lebo keď som vyberal auto ja, tak M3 ešte nebolo (u E90). Ale v M5 (a to už je nefalšované športové náčinie, kto s tým jazdil, určite mi dá za pravdu) a tam tie tlačidlá sú úplne rovnaké, ako na vyššie uvedenej fotke. Neviem, ako je to s tempomatom, lebo u BMW bývalo zvykom aj ovládanie tempomatu na volante, ale ovládanie tempomatu je už u E90 tuším na páčke. Na volante by už asi nebolo dosť miesta na toľko tlačidiel, teraz sa už dá objednať aj radarový tempomat. Takže funkčnosť je fakt podobná ako u OII. Mne by však multif. volant priniesol nejaký osoh aj vtedy, ak by sa na ňom ovládalo len rádio. V ostatných autách to mám a je to silne návykové. Akurát nerozumiem, prečo sa koncerny nemôžu dohodnúť a trebárs ovládanie hlasitosti nie je vždy na ľavej strane volantu. (ale rovnako prečo ručné radenie automatov nie je vždy systémom vyššín stupeň vzad).
Listopad 12, 200618 r jasně, M5 je M5 pokud jses zvyklej ovadat radio pres volant, pak to chapu, ja volant v mistech kde ty tlacitka jsou drzim minimalne a kdyz uz, tak jedu trosku "ostřejc" a v těch chvílích je radio to poslední, co mě zajímá
Listopad 12, 200618 r dost dobrý jakože si můžeš přidávat a ubírat volume? No nejenom, docela dobrý mi přijde tlačítko na úplné ztrumení, takže nemusím vypínat rádio čudlem ani ho zeslabovat.. Ale to je taky věc názoru, já jsem docela ujetý na takové blbůstky, zas mně naopak třeba nelákají RS nárazníky a tak..možná ale hlavně z důvodu provozu ve městě..černé lišty kolem jsou u marketů k nezaplacení..
Listopad 12, 200618 r už se tady někde probíralo, že na parkovišti je ta černá lišta to poslední místo, který dostaně ťukec a navíc lišty v barvně to auto dost "pozvednou" RS nárazniky me stále lákaj
Listopad 12, 200618 r To jo, četl jsem..ale na těch náraznících to mám aspoň pro ten pocit ochrany před nájezdy nakupujících.. ale pro jistotu stejně stavím radši dál od vchodu..
Listopad 14, 200618 r Jirik - tentokrát má luke fakt pravdu, ani tie predné ani bočné lišty nárazník či dvere príliš neochránia. Tie lišty na nárazníku maximálne ochránia, ak sa vlastnou chybou oprieš (ale zľahka) o nejaký múrik či stĺpik. Keď už ochrana, tak celý nelakovaný nárazník, nelakované lemy blatníkov a široké stúpačky pod dverami. Mám to na firemnom a táto ochrana skutočne funguje. Ani mňa RS nárazníky nelákajú. Ale okrúhle hmlovky či mačacie oči vzadu vyzerajú sakra dobre luke - podľa mňa je to ovládanie na volante silne návykové. Preto mi to aj v OII dosť chýba. Samozrejme, že pri ostrej jazde mám iné starosti, ale stále tak nejazdím. A nyvyše aj ja mám rád všakovaké blbostičky. Napríklad Audi má aj tlačidlá a aj stláčací valček (ako kedysi Nokia 7110). To je ešte len vychytávka.
Listopad 14, 200618 r Jak říkám, je to spíš taková psychycká ochrana, jinak souhlasím s tím, že to je hlavně proti vlastní blbosti v garáži a u sloupků a zídek.. Pro ty kočičí oči mám taky hroznou slabost, a volant, taky rád různé detaily, viz schránka pod řidiče, přihrádka na brýle dodatečně pořízená a tak.. Nevím, jak by se na té mé barvě vyjímalo RS křidélko, jak jen tam přidělané a co myčka? Předpokládám, že už to bude jiná kvalita než různá křídla, co jsem znal z Favoritů a tak.. Vzhledově se mi dost líbí a na tom Flamencu by nemuselo vypadat až tak špatně..ale to už by mně doma dobře hnali
Listopad 14, 200618 r Diamant: jenze ja kdyz jedu pomalu, tak drzim volant uplne nekde jinde, nez jsou ty tlacitka, proto v nem zadnou vyhodu nevidim Jirik: RS kridlo je bomba, ale kdyz das jenom to kridlo, bude to vypadat hloupe
Listopad 14, 200618 r Diamant: jenze ja kdyz jedu pomalu, tak drzim volant uplne nekde jinde, nez jsou ty tlacitka, proto v nem zadnou vyhodu nevidimJirik: RS kridlo je bomba, ale kdyz das jenom to kridlo, bude to vypadat hloupe Myslíš, že to prostě chce ty nárazníky? Jinak je to na Síriusech, někde tady na fóru mám i fotky..tuším, že u větvě černých B-sloupků..
Listopad 16, 200618 r Jirik.DC - Určite je to krídlo z lepšieho materiálu než tie Favoriťácke alebo mnohé tuningové. A keď krídlo, tak samozrejme aj nárazníky. Videl som šedú Graphite prerobenú na RS a vyzeralo to ozaj dobre. Neviem, ako sa znáša krídlo s umyvárkou, lebo ja auto umývam ručne. Ale myslím, že nebude problém, má dobrý tvar a drží skutočne pevne (je aj priskrutkované o 5. dvere). Akurát to pod krídlom to zrejme kefy veľmi neumyjú. Luke - no ale to ho potom nedržíš správne. Mal by sa držať na "trištvrte na tri". Povedia ti to aj v autoškole alebo na škole šmykov (originálny závodníci z rallye). A mne sa skutočne aj najlepšie drží presne tak. A teda aj na tlačidlá, ktoré nemám, by som perfektne dosiahol.
Listopad 16, 200618 r Luke - no ale to ho potom nedržíš správne. Mal by sa držať na "trištvrte na tri". Povedia ti to aj v autoškole alebo na škole šmykov (originálny závodníci z rallye). A mne sa skutočne aj najlepšie drží presne tak. A teda aj na tlačidlá, ktoré nemám, by som perfektne dosiahol. Nejak sa tie hodiny posúvajú - za mojich autoškoláckych čias platilo držať volant 13:50, t.j. za desať dve
Listopad 17, 200618 r Luke - no ale to ho potom nedržíš správne. Mal by sa držať na "trištvrte na tri". Povedia ti to aj v autoškole alebo na škole šmykov (originálny závodníci z rallye). A mne sa skutočne aj najlepšie drží presne tak. A teda aj na tlačidlá, ktoré nemám, by som perfektne dosiahol. Nejak sa tie hodiny posúvajú - za mojich autoškoláckych čias platilo držať volant 13:50, t.j. za desať dve To je podle toho, jestli je zimní nebo letní čas Jinak v současné době odborníci opravdu doporučijí třičtvrtě na tři, protože např.při vyhýbacím manévru mají ruce bez přehmatávání větší rádius.. Když už jsem před týdnem pořizoval multif. volant, možná už jsem taky mohl vzít ten s ovládáním HF..no co se dá dělat Upraveno Listopad 17, 200618 r od Jirik.DC
Listopad 17, 200618 r ehm, ruku na srdce, kdo takhle ten volant drzi? ja ho v 90% jizdy drzim jednou rukou, vim ze reakce na nahlej problem by byla asi pomalejsi, ale proste predpisove ten volant drzet neumim. vim, ze ho drzim spatne JirikDC: no, jestli mas 16ky kola, tak se na kridlo i spojlery urcite vykasli, protoze by to bylo hrozny
Listopad 17, 200618 r No dobrá, tak abych nevypadal jak socka tedy na šestnáctkách s křídlem Jinak já držím volant levou rukou, loket pěkně na opěrce ve dvěřích a druhou ruku mám na středové loketce a řadičce Upraveno Listopad 17, 200618 r od Jirik.DC
Listopad 17, 200618 r Igor - no posúvajú sa, lebo jednak sa veľa nového zistilo. A okrem toho keď si chodil do autoškoly, tak sa ešte nepoužívlai airbagy. Luke - na držanie volantu samozrejme nie je žiadny predpis. Je to len odporúčanie. Ja som si viacmenej zvykol na správne držanie volantu už u Felicie, mal som 4-ramenný volant s airbagom. Tam, kde sa dnes dávajú tlačidlá na ovládanie kadečoho možného boli u Felicie tlačidlá na trúbenie. Keď som bol na školení bezpečnej jazdy, tak u mnohých už len samotné správne držanie volantu výrazne pomohlo zlepšiť manévre, ktoré s autom vykonávali na dráhe s kužeľmi. Takže niečo na tom asi bude.
Březen 5, 200817 r Ahoj, chci dávat MF volant do Oct.II, důvodem je nepohodlné ovládání telefonu na pravé páčce (stěrače). Dnes jsem viděl kožený MF volant s možností ovládání telefonu, který měl hodně jiné ovládací prvky než MF volant popsaný v návodu k autu. Je níže popsaný MF volant s ovládáním pro telefon skutečně pro Oct.II? levá čtveřice tlačítek: -------- pravá čtveřice tlačítek: +RES / telefon -------- šipka nahoru / +VOL -SET / MODE -------- šipka dolu / -VOL ------------------------------------------------------------------------------- pro úplnost a srovnání volant popsaný návodu: telefon / mikrofon --------- šipka nahoru / +VOL zavěš. telefon / volant se světlem -------- šipka dolu / -VOL Díky za možné INFO
Březen 5, 200817 r INFO je takové, že opravdu existují dvě verze volantu, resp. dvě verze ovládacích tlačítek..není problém se podívat do manuálu k autu, tam je vše popsané..pokud jej nemáš, je ke stažení na webu škodovky
Březen 6, 200817 r Ahoj,chci dávat MF volant do Oct.II, důvodem je nepohodlné ovládání telefonu na pravé páčce (stěrače). Dnes jsem viděl kožený MF volant s možností ovládání telefonu, který měl hodně jiné ovládací prvky než MF volant popsaný v návodu k autu. Je níže popsaný MF volant s ovládáním pro telefon skutečně pro Oct.II? levá čtveřice tlačítek: -------- pravá čtveřice tlačítek: +RES / telefon -------- šipka nahoru / +VOL -SET / MODE -------- šipka dolu / -VOL ------------------------------------------------------------------------------- pro úplnost a srovnání volant popsaný návodu: telefon / mikrofon --------- šipka nahoru / +VOL zavěš. telefon / volant se světlem -------- šipka dolu / -VOL Díky za možné INFO První varianta je s tempomatem a druhá bez je tak?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.