Publikováno Listopad 6, 200915 r Tak já nevím, opět jsem na rozpacích aneb Mr.Cimbu podruhé. Jak to s ním vlastně je, Je to taková hvězda? Teď mám zase pocit, že kecá buď on nebo Škoda. Zatímco on píše zde http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&...=46&lng=cze, že se má po ostřejší jízdě dochladit turbo tak jak uvádí, tak škodovka v dílenské učební pomůcce č.59 na straně 39 v kapitole nazvané "Chladící systém s čerpadlem dochlazování chladící kapaliny", že po odstavení horkého motoru asi 15 minut kapalina proudí nějak protisměrně mimo jiné i přes turbo.... Tak nevím, jsem absolutní laik na auta,tu příručku jsem si objednal ve škodovce jen tak, abych se poučil a teď se dočtu tohle. Přitom pro řadu lidí (jak jsm se dočetl i zde je Mr. Cimbu něco jako modla. Ale pokud chci být modlou, musím mít naprosto a absolutně perfektní znalosti. A on konkrétně tady u tohoto motoru uvádí to,co je v odkazu výše. Tedy podle něj mám dvě minuty dochlazovat, ale ono to pak ještě 15 minut dochlazuje samo. Tedy on má nějak zjištěno, že to musí být 17 minut(tedy 2 plus 15) nebo si ze mne dělá blázny a vlastně ani neví, že tam nějaké takové čerpadlo je? Může mne někdo poučit? Neb mám jen jednu vysokou školu a to ještě za komunistů a neautařskou..Děkuji Vám mnohokrát. No a ještě jak jsem blbej, tak jsem to založil jako nové téma a mělo to být k motoru 147 kW TFSi. Tak veliká omluva neboť přesunout to neumím... Upraveno Listopad 6, 200915 r od radim1234
Listopad 6, 200915 r Já sám považuju Cimbu za odborníka na slovo vzatého. Již od roku 1989 se zabývá spec. úpravami motorů. To dochlazování volnou jízdou či na volnoběh 2 min. platí všeobecně u všech motorů s turbem. Jak je to přesně u 147 kW TFSi nevím. Není to čerpadlo nějaká spec. úprava?
Listopad 6, 200915 r Autor Já sám považuju Cimbu za odborníka na slovo vzatého.Již od roku 1989 se zabývá spec. úpravami motorů. To dochlazování volnou jízdou či na volnoběh 2 min. platí všeobecně u všech motorů s turbem. Jak je to přesně u 147 kW TFSi nevím. Není to čerpadlo nějaká spec. úprava? V té příručce nepíšou, že by to byla speciální úprava neo nějaká option. Myslím, že to tam je standardně. Ale pod autem jsem se neplazil....
Listopad 6, 200915 r Já tedy profík přes motory nejsem, ale zdravý selský rozum mi říká, že je rozdíl pokud se turbo dochlazuje a přitom se netočí, pak skutečně v prvních okamžicích kdy je žhavé, k jeho poškození jakýmsi prohnutím může dojít. Další dochlazování čerpadlem vyřeší jen postupné ochlazení těla čerpadla. Mám 1.8 TSI, ale naštěstí nebydlím hned u sjezdu dálnice, takže to zas tak neřeším... Fakt ale je, že po ostré jízdě na dálnici v zácpe hned motor nezhasínám (což jsem dřív bez turba dělal...)
Listopad 6, 200915 r 1,8TSI používá vodou chlazené turbo BorgVagner takže po výpnutí motoru čidlo hlídá teplotu a el. čerpadlo dochlazuje tubo vodou z chladícího systému. Upraveno Listopad 6, 200915 r od kačer
Listopad 6, 200915 r to by ma zaujimalo z akych materialov tie turba vyrabaju ked sa to ohyba...auto za 900tisic a huka kazda druha octavka...
Listopad 6, 200915 r Podle mě je samotná turbína vyrobena ze speciálních žárupevných slitin (Ni) a dmychadlo ze slitin Al. Nicméně provozní teploty jsou moc vysoké (vždyť otáčky turba jsou až 200 000 ot/min.)!
Listopad 6, 200915 r 1,8TSI používá vodou chlazené turbo BorgVagner takže po výpnutí motoru čidlo hlídá teplotu a el. čerpadlo dochlazuje tubo vodou z chladícího systému. Jenže pokud neroztočí turbínu (a to těžko, když ji roztáčí výfukové plyny), tak to neřeší problém, který Cimbu zmiňuje...
Listopad 6, 200915 r to by ma zaujimalo z akych materialov tie turba vyrabaju ked sa to ohyba...auto za 900tisic a huka kazda druha octavka... Žádný dostupný materiál nevydrží okamžité vypnutí po dlouhodobé zátěži. Možná mají něco v NASA ) Ale určitě by pak auto stálo řádově víc. Zkus si někde najít jaké teploty a provozní parametry to turbo má. Každá druhá Oktávka houká, protože lidi nečtou návody a myslí si, že je auto blbuvzdorné. Upraveno Listopad 6, 200915 r od j0ska
Listopad 6, 200915 r Myslíš působení gravitace na rozpálené zastavené lopatky turbíny? Ano, neřeší.... Upraveno Listopad 6, 200915 r od Dodo-Kolín
Listopad 6, 200915 r Žádný dostupný materiál nevydrží okamžité vypnutí po dlouhodobé zátěži. Možná mají něco v NASA ) Ale určitě by pak auto stálo řádově víc.Zkus si někde najít jaké teploty a provozní parametry to turbo má. Každá druhá Oktávka houká, protože lidi nečtou návody a myslí si, že je auto blbuvzdorné. no jo...vela kamaratov ma turobdiesle-nie skodovky a este som sa s tym nestretol ze by niekomu auto hukalo a ani jeden z nich teda nenecha turbo vychladit...mne turbo huka ako sialene...ja som uz auto take kupil a preto rozmyslam nad vymenou aj ked neviem ci to ma zmysel...
Listopad 6, 200915 r ja by som to neriešil...ako písal Ol@f buď rád, že ti tak niečo húka, ak sa ti to pokazí tak je to horšie....a húka to iba pri nízkych otáčkach to čo
Listopad 6, 200915 r tebe asi nehuka ze? lebo keby ti hukalo tak by ti to pekne liezlo na nervy...a ja ked idem do roboty tak sa do vysokych otacok pomaly ani nedostanem taze mi huka skoro stale a je to na nevydrzanie... nemam probloem dat turbo vymenit ale nechcem aby mi po 5tis km zacalo zas hukat
Listopad 6, 200915 r práveže nedávno začalo húkať ...najprv ma to štvalo, ale čo narobím, asi nič a 30tisic za výmenu sa mi nechce dávať a keď to začne zasa robiť?
Listopad 6, 200915 r no ved prave...co ked zasa zacne...od auta za taku cenu som cakal viac...moja zlata fabijka 1,4 mpi
Listopad 6, 200915 r Autor Tak mezitím než "dohúkáte" tak já zkusím napsat do škodovky, ať nám řeknou jak to je. Já nic dochlazovat nechci, já chci vypnout motor a jít někam. Zdá se mi neuvěřitelné, že by materiál lopatek byl ve chvíli vypnutí při vysoké teplotě tak "elastický", že by se ty lopatky zbortily. Nejsem odborník (jak už jsem psal, když jsem to téma otevřel), ale chtěl jsem se jen přiučit. A některé věci, které tady uvádíte...no já nevím. I když je turbo vodou chlazené, tak v okamžiku zastavení motoru žádná voda nekoluje(pravda je, že asi nemá tak vysokou provozní teplotu) a tím pádem je celé chlazení vodou o ničem. naopak mi přijd to dochlazování jako lepší, když po vypnutí motoru elektrické čerpadlo po dobu 15-ti minut chladí turbo. No nic, vidím, že Mr.Cimbu má asi podle vás pravdu vždy a všude. Tak jo, komu čest, tomu čest. Na mě ty články na těch stránkách ale působí dost "namistrovaně".
Listopad 6, 200915 r Je to tak, jak píše Joska. Lidi nečtou návody a pak se diví. Většina motorů má turbo chlazený olejem (snad teda nekecám), takže k dochlazení je potřeba, aby motor běžel a byl nějakej tlak oleje. Nejsnazší je řídit se doporučením výrobce a posledních pár km před dojezdem to nehonit a jet v klidu. Motory TSI mají turbo chlazený vodou, což umožňuje jeho dochlazení i po vypnutí motoru, protože tam je el. čerpadlo. Přitom ale pořád platí to předchozí, že je lepší před dojetím a vypnutím motoru to moc nehonit. A jestli se to někomu nelíbí, neměl si kupovat auto s turbem.
Listopad 6, 200915 r Jsem rád, že má někdo stejný názor jako já. Když si přečtete návod, tak to tam je jasně napsané. Kdo doporučení z návodu nedodržuje, tak může mít problémy.
Listopad 6, 200915 r U turba nejde jen o chlazení, ale hlavně o jeho mazání. Turbo roztočené na 180000 ot/min se nezastaví po vypnutí klíčku a proto je potřeba nechat spadnout otáčky na volnoběh a po 3 min vypnout motor.
Listopad 7, 200915 r Autor Furt mazání, mazání...vypnu klíček, nejdou plyny, netočí se-co mám mazat? Chlazení jste mi vyvrátili. To Woodbine-to elektrické řerpadlo pro dochlazení má i tohle 2.0 TFSi, takže argument pro 1,8 TFSi neobstojí, vůbec jsi nečetl, co jsem napsal v založení tématu.Dobře. Jdu hledat v návodu. Jo tak jsem to fakt v tom návodu našel Upozornění! Po déletrvajícím vyšším zatížení motoru jej nevypínejte ihned po ukončení jízdy, ale ponechte motor v chodu při volnoběžných otáčkách po dobu asi 2 minut. Zabráníte tak přehřátí odstaveného motoru. Strana 118. Ale v tom případě tedy pokud může tady podle všech vzniknout fatální škoda na turbu, tak nevím, proč to není červeně na první straně.Ještě by mne, prosím, zajímala definice co je "déletrvající". A argument, že si nemám kupovat auto s turbem jaksi neobstojí-auta si nekupují jen automechanici a ředitelé zeměkoule se spolujezdcem Broukem Pytlíkem. Přesto vám všem děkuji za poučení, neb jak jsem psal, jsem v tomhle absolutní laik. Pokud budete mít problém s pozitronovou emisní tomografií, mohu vám pomoci zase já. Jen jsem se zeptal, tak doufám, že mi bude odpuštěno. Upraveno Listopad 7, 200915 r od radim1234
Listopad 7, 200915 r Vždyť Tě nikdo nejebe, tak nehuč A nedělá se z toho zbytečně velký problém? Protože co to je opravdu velká zátěž? Co je ta situace kdy by mohlo dojít k poškození...? Já si pod tím představuji 200km po rozpálené chorvatské dálnici kolem moře s otáčkoměrem trvale přibitým někde nad 4000... (mluvím o benzínu) a v plné rychlosti vletět na parkoviště a skoro na sjezdu to ještě zhasnout.... tak to podle mne smrdí problémem.... Ale pokud pojedu v našich klimatických podmínkách, +- těch 130 a normálně zajedu na parkoviště a tam to vypnu.. na toto to je přece stavěný... zůstat v tom sedět a nechat to brblat 3 minuty je dost schizofrení... Pojď ne, my už máme hlad... Počkejte já ještě nemůžu, já musím chladit turbo... Turba jsou mazána olejem, který má samozřejmě i chladící účinky a většinou mají i chladič oleje. TFSI mají navíc vodou chlazené turbo s doběhovým čerpadlem.... zkoumat jestli to řeší gravitační zborcení lopatek protože ty stojí mi přijde zbytečné... kdyby vodní chlazení a doběhové čerpadlo bylo k ničemu, tak by ho tam výrobce nejspíš nedával... Jistě to udělal tak, aby při normálním používání se nic nestalo...
Listopad 8, 200915 r Autor Vždyť Tě nikdo nejebe, tak nehuč A nedělá se z toho zbytečně velký problém? Protože co to je opravdu velká zátěž? Co je ta situace kdy by mohlo dojít k poškození...? Já si pod tím představuji 200km po rozpálené chorvatské dálnici kolem moře s otáčkoměrem trvale přibitým někde nad 4000... (mluvím o benzínu) a v plné rychlosti vletět na parkoviště a skoro na sjezdu to ještě zhasnout.... tak to podle mne smrdí problémem.... Ale pokud pojedu v našich klimatických podmínkách, +- těch 130 a normálně zajedu na parkoviště a tam to vypnu.. na toto to je přece stavěný... zůstat v tom sedět a nechat to brblat 3 minuty je dost schizofrení... Pojď ne, my už máme hlad... Počkejte já ještě nemůžu, já musím chladit turbo... Turba jsou mazána olejem, který má samozřejmě i chladící účinky a většinou mají i chladič oleje. TFSI mají navíc vodou chlazené turbo s doběhovým čerpadlem.... zkoumat jestli to řeší gravitační zborcení lopatek protože ty stojí mi přijde zbytečné... kdyby vodní chlazení a doběhové čerpadlo bylo k ničemu, tak by ho tam výrobce nejspíš nedával... Jistě to udělal tak, aby při normálním používání se nic nestalo... Jsem si nestěžoval, jsem slušně poděkoval a nehučel
Listopad 8, 200915 r Turba v novych benzinech 1,8 a 2,0 TSi TFSi jsou skutečně chlazena vodou. Zepředu na motoru je dochlazovací pumpa co honí malý ohruh vody do turba. Otáčky turba nejsou kritické když se nepohybuješ za konstrukční hranicí (seriovy data bez čipu.) Na benzinovych turbech nejsou problemy nemá natačecí lopatky. Jasný, že pro turbo i celej motor je lepší když ho vyvětráš před zastavením pomalejší jízdou. Ale i když pojedeš maximalku zastavíš na fleku tak se to uchladí a turbu nic nebude. A venku může bejt třeba 45°C. Vetraky a pumpa tu ochladi na přijatelnou hodnotu. Ventilatory dělají fakt hodně. Stačí když se jeden zasekne a hned je problem. Upraveno Listopad 8, 200915 r od Mates_XIV
Listopad 8, 200915 r To máte jako s brzdama, když jim budete dávat za uši a pak hned šupnete auto někam do zavřený garáže (nebo zastavíte venku, to je asi jedno), tak je tu riziko, že se kotouče zkroutí. Na to nepotřebuju být odborník, abych tohle věděl. A stejně tak se nemá honit studenej motor, nemá se tuhleto, tamhleto...
Listopad 8, 200915 r Ono tydle eletricky pumpy mají i nové CR motory. Ale tam jsou myslím jen pomocné do složitého chladícího oběhu. A voda nejde přímo do turba. Třeba i 3,6 jí má a to je prostá atmosféra.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.