Přejít na obsah

Studeny start 1.8 20V


no-problema

Doporučené příspěvky

Pěkně se nám to tu rozjíždí, doufám, že tu záhadu vyřešíme :-)

Zavzdušňováním to asi nebude, bo mi to dělalo, při ranním startu a potom, jak jsem odjížděl z práce a ráno zase....

Možná je to tím, jak píše Eresto - ty jsi vyměnil kompletně všechny hadice? Zepředu i zezadu motoru? Na kolik to vyšlo?

Může mi prosím někdo popsat, co je to za díl?

post-6517-1260909400.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud se nepletu je to ventil na odvětrávání klikové hřídele (přetlak jde zpět do sání). Najdeš ten ventil po sejmutí plastoveho krytu motoru v pravo nahoře (při pohledu od otevrene kapoty. Mělo by to být č.11 ale bez záruky, už si to přesně nevybavuju ten motor... Jinak snad ti ten obrazek trochu pomůže pro orientaci v hadicích (bohužel popisy k číslům nemám, ale něco dám z hlavy) případně pomužou druzí

post-23616-1260910020_thumb.jpg

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nosal: Hadice som vymenil od odvetrania bloku cez T ventil, prudove cerpadlo, hadice do spodu sania a dalej k odvetraniu veka ventilov /rozdvojena/ az za vahu vzduchu k ventilu, ktory mas na obrazku. Cena bez prace, tu som si robil sam cca. 250 eur na salone. Nemal som nervy tak som to vsetko pomenil. Nenafotil som to, co je skoda. Vsetky hadice boli KO. Rozozrate. Prudove cerpadlo prepustalo olej a tym aj tlak cez zalisovane a zlepene casti. No skratka celu tuto vetvu som vysklbal, poskladal z novych komponentov a nastrikoval som to naspat.

Napriklad aj malinku hadicku pod sanim, na pravom rohu som mal deravu. Ta hadica vedie k hadickam sekundarneho vzduch a tym ventilkom. Ked odsrobujes drziak tych hadic co je na sani tak ju uvidis na pravom rohu. Resp. neuvidis lebo tam nebude :)

Par fotiek som dal aj v Poruchy zavady - Spotreba oleja 1,8 T. Mozes si to pozriet tam. Odvtedy mam pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadicku v pozicii 1 na scheme som mal napriklad tiez deravu. Sice podla mna to nemalo vplyv na startovanie ale upravila sa mi spotreba. K lepsiemu. :palec2:

Este chcem podotknut ze riesim podtlakove hadice a hadice odvetrania bloku a veka hlavy. Nie tlakove hadice turba. To len aby nahodou....

Editováno: , autor: Eresto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedine co pomaha je jak psal Cosby vycisteni klapky a nastaveni zakladni polohy ale neresi to problem jen to lepe drzi otacky.

Momentalne problem resim, ze jdu k autu o 2min drive nastartuji a 2min si hraju s radiem a pak jedu a vse je OK.

tak to mas asi jinej problem....mne to teda problemneresi a to ji mam cistou. A praktikovat ja ty to nemuzu, protoze mi to slape na 2 valce a to "nelze". Hned to típnu, zkusim znovu a je to OK normalne na 4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nosal: Hadice som vymenil od odvetrania bloku cez T ventil, prudove cerpadlo, hadice do spodu sania a dalej k odvetraniu veka ventilov /rozdvojena/ az za vahu vzduchu k ventilu, ktory mas na obrazku. Cena bez prace, tu som si robil sam cca. 250 eur na salone. Nemal som nervy tak som to vsetko pomenil. Nenafotil som to, co je skoda. Vsetky hadice boli KO. Rozozrate. Prudove cerpadlo prepustalo olej a tym aj tlak cez zalisovane a zlepene casti. No skratka celu tuto vetvu som vysklbal, poskladal z novych komponentov a nastrikoval som to naspat.

Napriklad aj malinku hadicku pod sanim, na pravom rohu som mal deravu. Ta hadica vedie k hadickam sekundarneho vzduch a tym ventilkom. Ked odsrobujes drziak tych hadic co je na sani tak ju uvidis na pravom rohu. Resp. neuvidis lebo tam nebude :)

Par fotiek som dal aj v Poruchy zavady - Spotreba oleja 1,8 T. Mozes si to pozriet tam. Odvtedy mam pokoj.

OK, Eresto, čemu říkáš "prudove čerpadlo" - není to náhodou čerpadlo sekundárného vzduchu? Jsem s toho jelen....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pardon Z kama?

Přeložím... z kama = odkud (pro Pražáky) :p ...jinak odpověd z klikové hřídele (je to ventil pro odvětrávání který by měl právě "oddělovat olej od vzduchu" aby to mohlo dejchat a netlakovalo to apod. Aespon je to muj nazor. nicmene proc motor poprve nejde nastartovat normalnenevim, to by mit vliv podle mne nemelo (a když tak malý)

Editováno: , autor: Vladimír Kalandra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tym prudovym cerpadlom som nemyslel cerpadlo sekundarneho vzduchu. To je nieco ine. Myslel som to co pise Vladimir Kalandra. Je tu kus plastu spajany za tepla a nejakym lepidlom. Je pod sanim. Spaja odvetranie klukovky, sanie a hadicu k brzdovemu posilovacu. Jednou cestou je priepustny a druhou nie. Neviem ako presne funguje, to by som klamal keby som tvrdil ze ano. Len som do neho fukal a zhruba zistoval ako funguje.

Nehovorim, ze to spôsobuje toto. Ale hociaka anomalia alebo netesnost na tejto vetve vie fakt rozhodit auto. Mne napriklad auto startovalo dobre. Len za jazdy malo prepady vykonu malicke atd.... U kazdeho sa to moze prejavit inak.

Auto je plne snimacov. Moze to byt hocico. Uz som sa stretol aj s poruchou snimacu nadmorskej vysky, snimac otacok na kluke hocico...

Ked som sa rozpraval s mojim kamaratom, ktory robi diagnostiku a stara sa mi o auto po stranke pocitacovej tak mi povedal, ze VAG nemusi najst zavadu na snimaci pokial vykazuje hodnoty. To znamena zle alebo dobre hodnoty. Vyhodnoti ho ako fungujuci, bez zavad, hoci nefunguje - resp. funguje ale zle. Napriklad hlasi teplotu -10 hoci v reale je 20 napriklad. Motor si mysli ze je -10. Nema preco hlasit chybu. Urcite sa rozumieme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak co chlapi, nějaký nový poznatek? Již je teplo a já pořád startuji (nestartuji) - takže jsem si sehnal novou váhu (STARLINE), vrazil jí tam a bylo to, řekl bych stejné, a ještě mi to začalo při jízdě semtam škubat, tak jsem ji zase vrátil - takže váhou to u mě není.

Zatím neřeším, jestli je STARLINE dobrá volba, nebo ne - předpokládám, že byla dobrá - v KELLY ji prodávají za 3 kilo koruny (stejně jak na netu od BOSCH).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se značkou souhlasim-to je asi to nejhorsi co se prodava...

Jinak ted mam novej poznatek, kdyz lehce prosimram plyn (kdyz to nastartuje na ty dva valce), tak vetsinou mi otacky vyleti a jedou vsechny valce uz.... Takze jestli treba ta klapka neni priskrcena obcas vic. Ale nevim proc by to teda delala. Cistil jsem ji tak pul roku zpatky i adaptaci.... Tak ted babo rad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divný, divný... Může někdo poradit jaký kanály na VAGu sledovat při startu (resp. těsně po startu?). Bo to chytne tak jak má a asi po 3 sekundách to začně vynechávat (čerpadlo sekundárního vzduchu jede), a asi po 20 sekundách čerpadlo vzduchu vypne, otáčky se sníží na 800 a je klid. Nechápu nic...

Jo a k té STARLINE - kua vždyť to prodávají v AUTOKELLY za 3 tisíce, tak fakt je to takovej šmejd??? Včera jsem se tam stavoval a od STARLINE tam mají snad všechno, od žárovek až po zástěrky na blatníky (takže od KELLY nic nekupovat?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autokelly maji jedině starline, upřednostnujou to, je to reklamni trik v podstatě.... Některy věci od Star-line nejsou spatny, ale original je preci jen original. a kdyt, tak starline beru az v poslední řadě...

Jinak v autokelly nevim jak u vas, ale u nas ti seženou i jiny značky.... Ja jim řeknu že nechci starline, a oni mi nabidnou jiny, taky za priijatelou cenu a v lepsi kvalitě. Konkretně třeba čepy atd, maji nekolik druhu...MOOG, Starl, TRW, Delphi... Za tu vahu si dal sice 3tkč, ale rikam, v techdle pripadech je lepsi opravdu original (nevim jeho cenu ale)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak mám další poznatek:

Vzhledem k tomu, že jezdím na LPG, tak to bude asi tím.

Už mě ty studený starty dost vytáčí, takže další pokus:

1. vygeneroval jsem závadu - odpojol váhu vzduchu a nastartoval, kratší jízda a CHECK svítí

2. vymazání závady VAGem ("asi" reset rídící jednotky)

3. od té doby jezdím na benzín a starty jako víno

Takže moje příští investice bude do plynových vstřiků (možná jen seřízení), bo už na to jezdím 80-tis km bez servisu (jen filtry), tak si to zaslouží...

Potom dám vědět...

"Vladimíre Kalandro" - ty jsi taky plyňák, tak to zkus a dej vědět.

PS. pokud někdo bude tvrdit, že plyn patří do šporáků, tak se mýlí. Teď si na vlastní "peněženku" testuji, jaký rozdíl je v provozu na benzín a LPG - finanční katastrofa :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak píšeš,

konzultoval jsem to s Karlem LPG a ten se taky přiklání k myšlence, že bude rozhašenej plyn (i když to na LPG jede v pohodě) - ŘJ asi má jiný informace při jízdě na benzín (tedy při startech a jízdě než se to ohřeje) a jízdě na LPG a potom je v tom zmatek a začne to blbnout na benzín.

Mám tam Tartarini a to Karel LPG nedělá, což mě mrzí, asi bych se stavil.

Divný je, špatný starty mají i čistě benzínový auta - že by to bylo něčím jiným ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, zrovna jsem to chtěl říct, že mně to dělalo i ředtím než jsem dal LPG.

Ja si myslim ze mam neco se vstřikama, nebo že tam je nejaka vzduchova bublina obcas nebo neco...nevim...

A ze ty starty to dava vzduch do jednoho valce, nebo malo proste.... a pak se teprve pripoji.

Ale jde jen o muj nepodloženej nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém vyřešen (snad) - již 5 dní starty jako víno (ale to jsem se již radovel vícekrát :( )

Poladil jsem plyn - tedy plynové vstřiky podle hodnot, které jsou při provozu na benzín (načítáno VAGem). Do plynové jednotky přístup nemám, tak to ladím imbusem - jestli je to dobře nebo ne, nevím, ale funguje to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ahoj, mám dotaz ohledně 1.8 20V bez turba, při studených startech motor nereaguje na přidání plynu, nechávám ho tedy 1 min až 2 rozehřát na volnoběh a až po té s tím jedu, v prvním metrech jízdy se motor zakuckává a auto cuká a jakoby "prdká" včera jsem měnil olej, filtry a svíčky, rozvody příjdou co nevidět... diagnostika nevypisuje žádnou chybu, ten co mi včera měnil olej má podezření na váhu vzduchu, odpojil to a říkal asi že ano... byla by to asi lepší varianta jak katalyzator co jsem se na netu dočetl... jinak tedy jakmile už jedu a řadím 3,4,5 tak problém není, jedná se opravdu jen na první dva stupně a mrtvé reakce na plyn, jinak nezdechá to, startuje napoprvé, otáčky to drží... auto mám 7 dní a děsím se kolik mě to nakonec všechno bude stát...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...